Arıza ışığı yanmasına rağmen cihaza bağlayıp, "herhangi bir kalıcı arıza kodu vermemiş" ne demek acaba.? Arıza ışığı yanıp bir süre sonra kendi kendine sönse bile cihaza bağlanınca arıza kodu okunabiliyor.emircifci' Alıntı:Benim aracımda da bundan 5-6 ay önce birden 3000 devire sabitlendi ve daha yukarı çıkmadı, arabayı stop ettim ve 15-20 dk sonra düzeldi bende pek üstelemedim, arıza ışığı yanmıştı, usta bilgisayara bağladı herhangi bi kalıcı arıza kodu vermemiş dedi ve ışığı söndürdü ve bir daha aynı arızayı vermedi, ama şimdi kafa takıldı, acaba benim maf sensöründe bir sorun olurmu gerçi üst devirlerde nazlanma pek yok, 4500 deviri görüyorum, ama kafama takıldı.
Birde Bostancı da Suzuki Yıldırım servise gidiyorum sizin tecrübelerinize dayanırsam bu servise devam edeyimmi yoksa varmı bir öneriniz.
oguz1134' Alıntı:arac arıza yaptıgında ışık yaktığında..söndürmeye gittiğinizde elinizde kagıt kalem olsun orda görünen kodları kağıda yazın..tekrar aynı arızayı yaparsa yada o arıza devam ederse yazılı olan müşir..zarzavat ne ise yenilenmeli..
sizin arıza yakıt basınc arızası ..az yada fazla basınc olmuş.ve motoru emniyete almış kitlemiş..saga cekip 3-5 dakika kontak kapalı bekletin düzelir..sık sık yapıp tekrarlar ise..common rail pompa yenilenmeli ..motordaki en pahalı parca o sanırım..
cakır oto..hasan cakır japoncu diye tabir edilen yan sanayii parca satnlar içinde 1numara diyebilirim..suzuki üstüne ..bilğili biri ve işini severek yapıyor..yakın köylüm,akrabam,eşim dostum ,olmayıp..1kerede alışverş yapmışlığım var altınıda cizerim..cıkmada var elinde..lazım olana..
anadolu yakasında suzukiçi cok hiç birini bilmem..bana ters..
suzuki ve karman marka el aletleri obd soketinden ..klimadan tut da bagaj kilidine kadar girip bakıyor araca..
bosch car sercicedeki kts cihazı ..canlı degerleri verirken ekranda 4 enjektörün ne kadar işediğini pompanın basıncını vs..turbonun basıncını..iliğini kemigini motorun ..görür..kilitten vs.den cakmaz..
2.0 pejo 406 hdi motorundan 10 numara anlayan eski pejo servisi tamircisi bulmak en hayırlısı..pejoda bu motor yaklaşık 2000 senesi cıkmış..
işin özü 15 yıldan fazla mazotlu pejo yapan usta yada servis..bizim dertli rhw ler den anlar..
şimdilik 2 isim vereyim..
maslakta..paris pejo..dursun ve enver usta..maslak pejo ..metin usta..
dursun ust ile görüştüm egrmi orada degişecem..digerleri dükkana başka marka arac sokmam dermi bilmem.. ;D ;D
emircifci' Alıntı:Hayır sadece bir kere yaptı, servisin bu araçtan anlamadığını düşünmekteyim.
oguz1134' Alıntı:psa motordan hiç bir suzukiçi..bir pejo cu kadar anlamasını beklemeyin..derim..
forumlara bu işlerden ekmek yiyen insanlar için olumsuz yazılar yazmayıda olumlu ve etik bulmuyorum. ???
>>şunu kabul etmeli ve kabullenmeli..RHW kodlu psa motor ..doğuştan spastik..ve sorunlu o nu o şekil kabul edip o şekil sevmeliyiz..
içinizdeki yenilerdedenim alalı 2 ay oldu neler yaptım ugraştım..yüzüm güldü denmez..
1750 devirde turbodan evvel ..yüksek bir torka sahip ,,düşük devirde muhteşem bir güç..tek hoşuma giden noktası yoksam mazot döküp yakıcam sonunda.. ;D ;D
emircifci' Alıntı:bu motorların sorunlu olduğunu düşünmüyorum aslında kesinlikle aracın bakımlarına bağlı bence.
oguz1134' Alıntı:egr nedir..? bilirmisiniz..?..ne iş yapar..neye yarar..?..zararı varmıdır..?
eksoz gazının yaklşık %25 ini motora tekrardan verir..bu bir + enerjidir iyi tarafı.. yanmamış gazı daha iyi yakarak dogaya zarar vermeyen eksoz gazı cıkartmaya yarar..
kötü trafı >>lakabı motor katilidir.. sıcak gaz calışma harareti'ni arrtırır kapak içinde siboblara calışacak alan bile kalmaz her yeri vıcık vıcık kurum kaplar..katalizatörü tıkar..vs..>>
rhw de 2 tane var bu egr den ..digeri hiç bir aracta olmayan 4lü bogaz kelebegi şeklinde aynı bir tahterevalli misali ortak çalışıyorlar..birincisi gazı acıp yolluyor..2.çisi ayarlayıp dengeleyip..motora gaz verme durumuna göre yolluyor..
avrupa ülkelerinde satılan yuro mazot kurum yapmıyor olabılir.. bizimkilere yorum yok.. ;D
egr 1 'in yanına bir şey daha yapıştırmış..kış günü eksozdan cıkan sıcak gazdan faydalanıp o sıcaklıgı kalorifer devresine baglamış..yani motor calışır calışmaz bu motora sahip aracın kaloriferi sıcacık havayı motorun isınmasını beklemeden yararalansınlar diye ..buda..amac..soguk iklim aracı anlamını taşıyor..benim için..
1 konuda iddaya girerim..antalya yada benzeri yerlerde 40-50 sıcakt yüklü+kilima acıkken yüklenirsen motor yarım saat dayanmaz..derim..
aynı şeyi arazide..sürat olmadan..4Lviteste yaparsanız..süre daralır..15 dakikaya..iner..tecrübe ile sabittir.. ..ki egr rem yok..ya olsa hararet cok daha fazla olacak..
>>aracın gösterge panelinde göstergesi var o na bakar da anlarım diyorsanız..işiniz zor..o klasik vitara göstergesi..sadece motor bittiğine iş yapar.. ;D..ikaz etme özelliği yok.. ;D ;D
ecu içinde yazılım haritalarında 10 kusur yerde egr yi iptal ettim..mekanik olarak da iptal ettim..yani ..egr .diye bir şey bırakmadım aracta..gene egr arızası verdi..olmayan şey nasıl arıza verir..?..pes ettim..yazılımı satandarta döndürdüm..mekanik iptalim duruyor..
7 senedir v6 tım ..var şu anda kapımd yatıyor.. .ilk aldımda düzcede dag başında benzin pompası bozup beni rezil etti..o da benim çok şey bilmeme karşı gene yetersiz bilğimden kaynaklı..derim..oradan direk lpg ile calıştırıp yola devam edebilirmişim..ama yaalanyok onu o zman bilmiyordum.. ;D ;D ;D ;D
v6 motoru 10/40 yagı var ise termostatı radyatörü vs. bakımlı ise gözü kapalı her yere girip cıkılabilecek bir motor olup..bilmeyen ustaya elletmez isen kesinlikle dertsiz bir makinaya sahiptir..
arasıra biniyorum rhw 'den sonra bana motorsiklet gibi geliyor..
oguz1134' Alıntı:egr nedir..? bilirmisiniz..?..ne iş yapar..neye yarar..?..zararı varmıdır..?
eksoz gazının yaklşık %25 ini motora tekrardan verir..bu bir + enerjidir iyi tarafı.. yanmamış gazı daha iyi yakarak dogaya zarar vermeyen eksoz gazı cıkartmaya yarar..
kötü trafı >>lakabı motor katilidir.. sıcak gaz calışma harareti'ni arrtırır kapak içinde siboblara calışacak alan bile kalmaz her yeri vıcık vıcık kurum kaplar..katalizatörü tıkar..vs..>>
rhw de 2 tane var bu egr den ..digeri hiç bir aracta olmayan 4lü bogaz kelebegi şeklinde aynı bir tahterevalli misali ortak çalışıyorlar..birincisi gazı acıp yolluyor..2.çisi ayarlayıp dengeleyip..motora gaz verme durumuna göre yolluyor..
avrupa ülkelerinde satılan yuro mazot kurum yapmıyor olabılir.. bizimkilere yorum yok.. ;D
egr 1 'in yanına bir şey daha yapıştırmış..kış günü eksozdan cıkan sıcak gazdan faydalanıp o sıcaklıgı kalorifer devresine baglamış..yani motor calışır calışmaz bu motora sahip aracın kaloriferi sıcacık havayı motorun isınmasını beklemeden yararalansınlar diye ..buda..amac..soguk iklim aracı anlamını taşıyor..benim için..
1 konuda iddaya girerim..antalya yada benzeri yerlerde 40-50 sıcakt yüklü+kilima acıkken yüklenirsen motor yarım saat dayanmaz..derim..
aynı şeyi arazide..sürat olmadan..4Lviteste yaparsanız..süre daralır..15 dakikaya..iner..tecrübe ile sabittir.. ..ki egr rem yok..ya olsa hararet cok daha fazla olacak..
>>aracın gösterge panelinde göstergesi var o na bakar da anlarım diyorsanız..işiniz zor..o klasik vitara göstergesi..sadece motor bittiğine iş yapar.. ;D..ikaz etme özelliği yok.. ;D ;D
ecu içinde yazılım haritalarında 10 kusur yerde egr yi iptal ettim..mekanik olarak da iptal ettim..yani ..egr .diye bir şey bırakmadım aracta..gene egr arızası verdi..olmayan şey nasıl arıza verir..?..pes ettim..yazılımı satandarta döndürdüm..mekanik iptalim duruyor..
7 senedir v6 tım ..var şu anda kapımd yatıyor.. .ilk aldımda düzcede dag başında benzin pompası bozup beni rezil etti..o da benim çok şey bilmeme karşı gene yetersiz bilğimden kaynaklı..derim..oradan direk lpg ile calıştırıp yola devam edebilirmişim..ama yaalanyok onu o zman bilmiyordum.. ;D ;D ;D ;D
v6 motoru 10/40 yagı var ise termostatı radyatörü vs. bakımlı ise gözü kapalı her yere girip cıkılabilecek bir motor olup..bilmeyen ustaya elletmez isen kesinlikle dertsiz bir makinaya sahiptir..
arasıra biniyorum rhw 'den sonra bana motorsiklet gibi geliyor..