2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,697

Etiketler

şimdi biz arb den kiliti alacağız almasınada iki de grand aksı alacağız !! dingil mesafeleri aynı mı ki? bunlar arb nin havalı kilitleri mi?

bir de garminle basınç ölçümü yaptım 2. viteste 1,01 bara vs çıkıyo ama sonrasında yeniden düşüyo çok deneme fırsatımda olmadı açıkçası..

bugün aracın intercoolerı basınç hortumları vs temizlendi ciddi bir güç artışı oldu, ayrıca maf sensöründen sonra 3000 devirden sonra nazlanma olayıda kalktı.. bi vakit bulursam şu beygiri de ölçtürüp chip yaparsam değme keyfime :smiley:
 

Benim aracımda da bundan 5-6 ay önce birden 3000 devire sabitlendi ve daha yukarı çıkmadı, arabayı stop ettim ve 15-20 dk sonra düzeldi bende pek üstelemedim, arıza ışığı yanmıştı, usta bilgisayara bağladı herhangi bi kalıcı arıza kodu vermemiş dedi ve ışığı söndürdü ve bir daha aynı arızayı vermedi, ama şimdi kafa takıldı, acaba benim maf sensöründe bir sorun olurmu gerçi üst devirlerde nazlanma pek yok, 4500 deviri görüyorum, ama kafama takıldı.

Birde Bostancı da Suzuki Yıldırım servise gidiyorum sizin tecrübelerinize dayanırsam bu servise devam edeyimmi yoksa varmı bir öneriniz.
 

maf sensör arızasında araç 3000 devirde sabitlenmez.. aksine 3000 deviri geçer ancak bu devirden sonra ne kadar yükselsenizde yeterli bir ivmelenme alamazsınız .. maf sensöz arızası değil yani sizin sıkıntınız.. onun cevabı oğuz abide gizli :smiley:
 



emircifci' Alıntı:
Benim aracımda da bundan 5-6 ay önce birden 3000 devire sabitlendi ve daha yukarı çıkmadı, arabayı stop ettim ve 15-20 dk sonra düzeldi bende pek üstelemedim, arıza ışığı yanmıştı, usta bilgisayara bağladı herhangi bi kalıcı arıza kodu vermemiş dedi ve ışığı söndürdü ve bir daha aynı arızayı vermedi, ama şimdi kafa takıldı, acaba benim maf sensöründe bir sorun olurmu gerçi üst devirlerde nazlanma pek yok, 4500 deviri görüyorum, ama kafama takıldı.

Birde Bostancı da Suzuki Yıldırım servise gidiyorum sizin tecrübelerinize dayanırsam bu servise devam edeyimmi yoksa varmı bir öneriniz.
Arıza ışığı yanmasına rağmen cihaza bağlayıp, "herhangi bir kalıcı arıza kodu vermemiş" ne demek acaba.? Arıza ışığı yanıp bir süre sonra kendi kendine sönse bile cihaza bağlanınca arıza kodu okunabiliyor.
 

bir darbeli arızalar bi de kalıcı olmayan arızalar vardır bazı cihazlar kalıcı olmayanları okuyamıyobiliyor..sanırım arıza kodu görmemesi bundan kaynaklanabilir..
 

arac arıza yaptıgında ışık yaktığında..söndürmeye gittiğinizde elinizde kagıt kalem olsun orda görünen kodları kağıda yazın..tekrar aynı arızayı yaparsa yada o arıza devam ederse yazılı olan müşir..zarzavat ne ise yenilenmeli..

sizin arıza yakıt basınc arızası ..az yada fazla basınc olmuş.ve motoru emniyete almış kitlemiş..saga cekip 3-5 dakika kontak kapalı bekletin düzelir..sık sık yapıp tekrarlar ise..common rail pompa yenilenmeli ..motordaki en pahalı parca o sanırım..

cakır oto..hasan cakır japoncu diye tabir edilen yan sanayii parca satnlar içinde 1numara diyebilirim..suzuki üstüne ..bilğili biri ve işini severek yapıyor..yakın köylüm,akrabam,eşim dostum ,olmayıp..1kerede alışverş yapmışlığım var altınıda cizerim..cıkmada var elinde..lazım olana..

anadolu yakasında suzukiçi cok hiç birini bilmem..bana ters..
suzuki ve karman marka el aletleri obd soketinden ..klimadan tut da bagaj kilidine kadar girip bakıyor araca..
bosch car sercicedeki kts cihazı ..canlı degerleri verirken ekranda 4 enjektörün ne kadar işediğini pompanın basıncını vs..turbonun basıncını..iliğini kemigini motorun ..görür..kilitten vs.den cakmaz.. ;)

2.0 pejo 406 hdi motorundan 10 numara anlayan eski pejo servisi tamircisi bulmak en hayırlısı..pejoda bu motor yaklaşık 2000 senesi cıkmış..
işin özü 15 yıldan fazla mazotlu pejo yapan usta yada servis..bizim dertli rhw ler den anlar.. ;) :smiley:
şimdilik 2 isim vereyim..
maslakta..paris pejo..dursun ve enver usta..maslak pejo ..metin usta..
dursun ust ile görüştüm egrmi orada degişecem..digerleri dükkana başka marka arac sokmam dermi bilmem.. ;D ;D
 

oguz1134' Alıntı:
arac arıza yaptıgında ışık yaktığında..söndürmeye gittiğinizde elinizde kagıt kalem olsun orda görünen kodları kağıda yazın..tekrar aynı arızayı yaparsa yada o arıza devam ederse yazılı olan müşir..zarzavat ne ise yenilenmeli..

sizin arıza yakıt basınc arızası ..az yada fazla basınc olmuş.ve motoru emniyete almış kitlemiş..saga cekip 3-5 dakika kontak kapalı bekletin düzelir..sık sık yapıp tekrarlar ise..common rail pompa yenilenmeli ..motordaki en pahalı parca o sanırım..

cakır oto..hasan cakır japoncu diye tabir edilen yan sanayii parca satnlar içinde 1numara diyebilirim..suzuki üstüne ..bilğili biri ve işini severek yapıyor..yakın köylüm,akrabam,eşim dostum ,olmayıp..1kerede alışverş yapmışlığım var altınıda cizerim..cıkmada var elinde..lazım olana..

anadolu yakasında suzukiçi cok hiç birini bilmem..bana ters..
suzuki ve karman marka el aletleri obd soketinden ..klimadan tut da bagaj kilidine kadar girip bakıyor araca..
bosch car sercicedeki kts cihazı ..canlı degerleri verirken ekranda 4 enjektörün ne kadar işediğini pompanın basıncını vs..turbonun basıncını..iliğini kemigini motorun ..görür..kilitten vs.den cakmaz.. ;)

2.0 pejo 406 hdi motorundan 10 numara anlayan eski pejo servisi tamircisi bulmak en hayırlısı..pejoda bu motor yaklaşık 2000 senesi cıkmış..
işin özü 15 yıldan fazla mazotlu pejo yapan usta yada servis..bizim dertli rhw ler den anlar.. ;) :smiley:
şimdilik 2 isim vereyim..
maslakta..paris pejo..dursun ve enver usta..maslak pejo ..metin usta..
dursun ust ile görüştüm egrmi orada degişecem..digerleri dükkana başka marka arac sokmam dermi bilmem.. ;D ;D

Hayır sadece bir kere yaptı, servisin bu araçtan anlamadığını düşünmekteyim.
 

emircifci' Alıntı:
Hayır sadece bir kere yaptı, servisin bu araçtan anlamadığını düşünmekteyim.

psa motordan hiç bir suzukiçi..bir pejo cu kadar anlamasını beklemeyin..derim.. ;)

forumlara bu işlerden ekmek yiyen insanlar için olumsuz yazılar yazmayıda olumlu ve etik bulmuyorum. ???

>>şunu kabul etmeli ve kabullenmeli..RHW kodlu psa motor ..doğuştan spastik..ve sorunlu o nu o şekil kabul edip o şekil sevmeliyiz.. :( :( :(

içinizdeki yenilerdedenim alalı 2 ay oldu neler yaptım ugraştım..yüzüm güldü denmez.. ;)

1750 devirde turbodan evvel ..yüksek bir torka sahip ,,düşük devirde muhteşem bir güç..tek hoşuma giden noktası yoksam mazot döküp yakıcam sonunda.. ;D ;D
 



oguz1134' Alıntı:
psa motordan hiç bir suzukiçi..bir pejo cu kadar anlamasını beklemeyin..derim.. ;)

forumlara bu işlerden ekmek yiyen insanlar için olumsuz yazılar yazmayıda olumlu ve etik bulmuyorum. ???

>>şunu kabul etmeli ve kabullenmeli..RHW kodlu psa motor ..doğuştan spastik..ve sorunlu o nu o şekil kabul edip o şekil sevmeliyiz.. :( :( :(

içinizdeki yenilerdedenim alalı 2 ay oldu neler yaptım ugraştım..yüzüm güldü denmez.. ;)

1750 devirde turbodan evvel ..yüksek bir torka sahip ,,düşük devirde muhteşem bir güç..tek hoşuma giden noktası yoksam mazot döküp yakıcam sonunda.. ;D ;D

Ben ustayı kesinlikle kötülemekte değilim, daha önce vitara v6'ım vardı o araçta bana çok yardımcı oldular, geçen sene bolu taraflarında hararetten kapak yaktık bize istanbul dan parça gönderdi, işimizi hallettik onun sayesinde, benim demek istediğim sizin dediğiniz gibi bu motorlar Psa olduğu için yabancılar, ben motordan yana şikayetçi değilim bana hiçbir sıkıntı sorun çıkartmadı (arıza ışığından hariç) bugüne kadar, çekişinde de bir problemim yok aslında artık önümüzdeki dönem ağır bakımını yaptıracam 124bine geldi, bir tek masrafım o kaldı.
 



emircifci' Alıntı:
bu motorların sorunlu olduğunu düşünmüyorum aslında kesinlikle aracın bakımlarına bağlı bence.

egr nedir..? bilirmisiniz..?..ne iş yapar..neye yarar..?..zararı varmıdır..?

eksoz gazının yaklşık %25 ini motora tekrardan verir..bu bir + enerjidir iyi tarafı.. ;) yanmamış gazı daha iyi yakarak dogaya zarar vermeyen eksoz gazı cıkartmaya yarar..

kötü trafı >>lakabı motor katilidir.. ;) sıcak gaz calışma harareti'ni arrtırır kapak içinde siboblara calışacak alan bile kalmaz her yeri vıcık vıcık kurum kaplar..katalizatörü tıkar..vs..>>

rhw de 2 tane var bu egr den ..digeri hiç bir aracta olmayan 4lü bogaz kelebegi şeklinde aynı bir tahterevalli misali ortak çalışıyorlar..birincisi gazı acıp yolluyor..2.çisi ayarlayıp dengeleyip..motora gaz verme durumuna göre yolluyor..

avrupa ülkelerinde satılan yuro mazot kurum yapmıyor olabılir.. ;)bizimkilere yorum yok.. ;D

egr 1 'in yanına bir şey daha yapıştırmış..kış günü eksozdan cıkan sıcak gazdan faydalanıp o sıcaklıgı kalorifer devresine baglamış..yani motor calışır calışmaz bu motora sahip aracın kaloriferi sıcacık havayı motorun isınmasını beklemeden yararalansınlar diye ;)..buda..amac..soguk iklim aracı anlamını taşıyor..benim için.. ;)

1 konuda iddaya girerim..antalya yada benzeri yerlerde 40-50 sıcakt yüklü+kilima acıkken yüklenirsen motor yarım saat dayanmaz..derim.. ;)
aynı şeyi arazide..sürat olmadan..4Lviteste yaparsanız..süre daralır..15 dakikaya..iner..tecrübe ile sabittir.. :smiley:..ki egr rem yok..ya olsa hararet cok daha fazla olacak.. ;)

>>aracın gösterge panelinde göstergesi var o na bakar da anlarım diyorsanız..işiniz zor..o klasik vitara göstergesi..sadece motor bittiğine iş yapar.. ;D..ikaz etme özelliği yok.. ;D ;D

ecu içinde yazılım haritalarında 10 kusur yerde egr yi iptal ettim..mekanik olarak da iptal ettim..yani ..egr .diye bir şey bırakmadım aracta..gene egr arızası verdi..olmayan şey nasıl arıza verir..?..pes ettim..yazılımı satandarta döndürdüm..mekanik iptalim duruyor..

7 senedir v6 tım ..var şu anda kapımd yatıyor.. ;).ilk aldımda düzcede dag başında benzin pompası bozup beni rezil etti..o da benim çok şey bilmeme karşı gene yetersiz bilğimden kaynaklı..derim..oradan direk lpg ile calıştırıp yola devam edebilirmişim..ama yaalanyok onu o zman bilmiyordum.. ;D ;D ;D ;D

v6 motoru 10/40 yagı var ise termostatı radyatörü vs. bakımlı ise gözü kapalı her yere girip cıkılabilecek bir motor olup..bilmeyen ustaya elletmez isen kesinlikle dertsiz bir makinaya sahiptir..
arasıra biniyorum rhw 'den sonra bana motorsiklet gibi geliyor.. :smiley:
 

oguz1134' Alıntı:
egr nedir..? bilirmisiniz..?..ne iş yapar..neye yarar..?..zararı varmıdır..?

eksoz gazının yaklşık %25 ini motora tekrardan verir..bu bir + enerjidir iyi tarafı.. ;) yanmamış gazı daha iyi yakarak dogaya zarar vermeyen eksoz gazı cıkartmaya yarar..

kötü trafı >>lakabı motor katilidir.. ;) sıcak gaz calışma harareti'ni arrtırır kapak içinde siboblara calışacak alan bile kalmaz her yeri vıcık vıcık kurum kaplar..katalizatörü tıkar..vs..>>

rhw de 2 tane var bu egr den ..digeri hiç bir aracta olmayan 4lü bogaz kelebegi şeklinde aynı bir tahterevalli misali ortak çalışıyorlar..birincisi gazı acıp yolluyor..2.çisi ayarlayıp dengeleyip..motora gaz verme durumuna göre yolluyor..

avrupa ülkelerinde satılan yuro mazot kurum yapmıyor olabılir.. ;)bizimkilere yorum yok.. ;D

egr 1 'in yanına bir şey daha yapıştırmış..kış günü eksozdan cıkan sıcak gazdan faydalanıp o sıcaklıgı kalorifer devresine baglamış..yani motor calışır calışmaz bu motora sahip aracın kaloriferi sıcacık havayı motorun isınmasını beklemeden yararalansınlar diye ;)..buda..amac..soguk iklim aracı anlamını taşıyor..benim için.. ;)

1 konuda iddaya girerim..antalya yada benzeri yerlerde 40-50 sıcakt yüklü+kilima acıkken yüklenirsen motor yarım saat dayanmaz..derim.. ;)
aynı şeyi arazide..sürat olmadan..4Lviteste yaparsanız..süre daralır..15 dakikaya..iner..tecrübe ile sabittir.. :smiley:..ki egr rem yok..ya olsa hararet cok daha fazla olacak.. ;)

>>aracın gösterge panelinde göstergesi var o na bakar da anlarım diyorsanız..işiniz zor..o klasik vitara göstergesi..sadece motor bittiğine iş yapar.. ;D..ikaz etme özelliği yok.. ;D ;D

ecu içinde yazılım haritalarında 10 kusur yerde egr yi iptal ettim..mekanik olarak da iptal ettim..yani ..egr .diye bir şey bırakmadım aracta..gene egr arızası verdi..olmayan şey nasıl arıza verir..?..pes ettim..yazılımı satandarta döndürdüm..mekanik iptalim duruyor..

7 senedir v6 tım ..var şu anda kapımd yatıyor.. ;).ilk aldımda düzcede dag başında benzin pompası bozup beni rezil etti..o da benim çok şey bilmeme karşı gene yetersiz bilğimden kaynaklı..derim..oradan direk lpg ile calıştırıp yola devam edebilirmişim..ama yaalanyok onu o zman bilmiyordum.. ;D ;D ;D ;D

v6 motoru 10/40 yagı var ise termostatı radyatörü vs. bakımlı ise gözü kapalı her yere girip cıkılabilecek bir motor olup..bilmeyen ustaya elletmez isen kesinlikle dertsiz bir makinaya sahiptir..
arasıra biniyorum rhw 'den sonra bana motorsiklet gibi geliyor.. :smiley:

Geçen sene ağustos ayında, Edirne'nin o zulüm sıcağında İstanbul'dan Edirne'ye araçta 5 kişi klima full açık şekilde otobanda bazende 170-180 bastığım olmasına rağmen arabada herhangi bir anormallik görmeden çok rahat bir yolculuk yaptım(gidiş geliş yaklaşık 900km), ardından Şile'nin o zor yollarında traktör lastik izlerinin yarım metre derinlik yaptığı yerlerde özellikle AT lastikle arazi vitesi 4L konumunda zorladığım kadar zorladım arabanın kaportasını dallar çizdi ama denedim ve yine bir sorun çıkarmadı, inşallahta çıkarmaz ve şu an asvalt lastikleri takılı hadi hayırlısı :smiley:
 



oguz1134' Alıntı:
egr nedir..? bilirmisiniz..?..ne iş yapar..neye yarar..?..zararı varmıdır..?

eksoz gazının yaklşık %25 ini motora tekrardan verir..bu bir + enerjidir iyi tarafı.. ;) yanmamış gazı daha iyi yakarak dogaya zarar vermeyen eksoz gazı cıkartmaya yarar..

kötü trafı >>lakabı motor katilidir.. ;) sıcak gaz calışma harareti'ni arrtırır kapak içinde siboblara calışacak alan bile kalmaz her yeri vıcık vıcık kurum kaplar..katalizatörü tıkar..vs..>>

rhw de 2 tane var bu egr den ..digeri hiç bir aracta olmayan 4lü bogaz kelebegi şeklinde aynı bir tahterevalli misali ortak çalışıyorlar..birincisi gazı acıp yolluyor..2.çisi ayarlayıp dengeleyip..motora gaz verme durumuna göre yolluyor..

avrupa ülkelerinde satılan yuro mazot kurum yapmıyor olabılir.. ;)bizimkilere yorum yok.. ;D

egr 1 'in yanına bir şey daha yapıştırmış..kış günü eksozdan cıkan sıcak gazdan faydalanıp o sıcaklıgı kalorifer devresine baglamış..yani motor calışır calışmaz bu motora sahip aracın kaloriferi sıcacık havayı motorun isınmasını beklemeden yararalansınlar diye ;)..buda..amac..soguk iklim aracı anlamını taşıyor..benim için.. ;)

1 konuda iddaya girerim..antalya yada benzeri yerlerde 40-50 sıcakt yüklü+kilima acıkken yüklenirsen motor yarım saat dayanmaz..derim.. ;)
aynı şeyi arazide..sürat olmadan..4Lviteste yaparsanız..süre daralır..15 dakikaya..iner..tecrübe ile sabittir.. :smiley:..ki egr rem yok..ya olsa hararet cok daha fazla olacak.. ;)

>>aracın gösterge panelinde göstergesi var o na bakar da anlarım diyorsanız..işiniz zor..o klasik vitara göstergesi..sadece motor bittiğine iş yapar.. ;D..ikaz etme özelliği yok.. ;D ;D

ecu içinde yazılım haritalarında 10 kusur yerde egr yi iptal ettim..mekanik olarak da iptal ettim..yani ..egr .diye bir şey bırakmadım aracta..gene egr arızası verdi..olmayan şey nasıl arıza verir..?..pes ettim..yazılımı satandarta döndürdüm..mekanik iptalim duruyor..

7 senedir v6 tım ..var şu anda kapımd yatıyor.. ;).ilk aldımda düzcede dag başında benzin pompası bozup beni rezil etti..o da benim çok şey bilmeme karşı gene yetersiz bilğimden kaynaklı..derim..oradan direk lpg ile calıştırıp yola devam edebilirmişim..ama yaalanyok onu o zman bilmiyordum.. ;D ;D ;D ;D

v6 motoru 10/40 yagı var ise termostatı radyatörü vs. bakımlı ise gözü kapalı her yere girip cıkılabilecek bir motor olup..bilmeyen ustaya elletmez isen kesinlikle dertsiz bir makinaya sahiptir..
arasıra biniyorum rhw 'den sonra bana motorsiklet gibi geliyor.. :smiley:


Oğuz Bey egr valfinin amacı egsoz gazını tekrar yakmak değildir.(Zaten yanmaz) Olay şudur: Motor içinde patlama anındaki sıcaklık 1200 küsur dereceyi bulur. Bu 1200 küsur geçildiğinde hava içerisindeki azot (bolca bulunur-%70 ten fazlası azot) oksijenle birleşerek zehirli olduğu bilinen azot oksitleri oluşturur. Burada belli bir eşik sıcaklık değeri var. O aşıldığında azot oksit emisyonu hızla artar. EGR valfi aracılığıyla neredeyse hiç oksijen içermeyen egsoz gazı motora giren havaya verilerek toplam gaz miktarı arttırılır. Dolayısıyla aynı miktar ısı enerjisi ile daha fazla gaz ısıtılacağından gazın sıcaklığı düşer. Malum eşik değerin altında tutulan sıcaklık sayesinde azot oksit emisyonu düşük kalır. EGR valfinin tek amacı azot oksit emisyonunu düşürmektir. (Artı enerji falan üretmez.) Buna karşın motorun ısınmasını geciktirdiği için eski modellerde manuel olarak iptal edilebildiğini duymuştum-soğuk iklimlerde motorun ısınmasını kolaylaştırmak için.

Ülkemizdeki motorin kalitesi ise avrupa standartlarıyla bire bir aynıdır, üstelik kontroller de çok sıkı artık, siz istemediğiniz sürece kolay kolay yanlış yakıt alma şansınız yoktur. "Bizde yakıt kalitesi malum" edebiyatı kalitesiz araba üreticilerinin ve servislerin bahanesidir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,752
Mesajlar
1,523,193
Kayıtlı Üye Sayımız
166,565
Kaydolan Son Üyemiz
ömer sarıhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst