2005 Suzuki Grand Vitara 2,0 Otm Düzeltme Ve Ilave Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 177
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,884

Etiketler
Bir tespit;
Daha önce yazmıştım, servisten orijinal ngk nikel bujiler alıp takmıştım, eski bujilerden sonra çekiş farkı hissedilir derecede artmıştı ve motorun sesi de bi nebze azalmıştı, sonra ngk nın iridyum bujilerinin orijinal olduğundan emin olup aldım taktım , çekişte bişey değişmedi ama motor sesi yine eski haline döndü gibi hissettim , bu nikel ve iridyum bujinin çalışma prensibiylemi alakalı bi durum mu çözemedim
Bobinler türkiyeye ulaştı ama elime geçmedi henüz bide onları değiştireyim bakalım ne değişecek merak ediyorum
 

Çok garip ya bujinin çalışma sesine etkisini anlayamadım bende, rölantideki sesinden bahsediyorsunuz değil mi?? yani gaza yüklenince çıkan sese etkisi yoktur. Ayrıca bujilerle ilgili şu bilgiye rastladım internette;

Özel tip bujıler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildikleri için aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı materyallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.

Performansa etkisini açıklamış adam ama rolanti sesi, seri ateşlemeden yada daha yavaş ateşlemeden dolayı değişiyor olabilir...
 

Çok garip ya bujinin çalışma sesine etkisini anlayamadım bende, rölantideki sesinden bahsediyorsunuz değil mi?? yani gaza yüklenince çıkan sese etkisi yoktur. Ayrıca bujilerle ilgili şu bilgiye rastladım internette;

Özel tip bujıler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildikleri için aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı materyallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.

Performansa etkisini açıklamış adam ama rolanti sesi, seri ateşlemeden yada daha yavaş ateşlemeden dolayı değişiyor olabilir...
Rolenti değil, yükte gazlayınca motorun çıkardığı ses
Ses değişik derken bariz bi değişme yok tabi ses konularında hassassım, iki buji arasında çalışma düzeniyle alakalı motorun sesine etkisi ayrı ayrı onu anlatmaya çalıştım
Ulaştığınız bilgilerdeki soğuk havada daha verimli çalışma olayıda doğru, nikel buji ile sabah ilk çalışmada bi tık daha geç alıyor
Kirlenme ile ilgili şunu söyleyebilirim , arabanın üstündeki eski bujilerde iridyumdu çıkınca incelemiştim kurum birikintisi yoktu ama kurum rengindeydi, sonra bir hafta çalışan nikel bujilerde siyah renkte çıktı. Kendini temizliyor derken herhalde uzun kullanımda kurum birikintisini kastediyor olmalı
 
Son düzenleme:

Yükteki sesi anlamama imkan yok. Kirlenme olması zaten normal herhangi bir demiri alıp çakmakla yaktığımızda bile renk kalıyor ama kurumun kalmaması kendini temizlediğini gösteriyor demek ki uzun vadede
 



Süleyman abi merhabalar konuyu geç gördüm.Yeni aracın hayırlı olsun abi maşallah gene duster 'deki gibi muazzam işler yapmışsın.Tekrar hayırlı olsun abi tebrik ederim
 







Ateşleme bobinleri elime ulaştı , hemen taktım, kısa bir tur attım şimdilik değişen çok bişey yok gibi, yenilenmiş oldu sadece diyebilirim
Ben tüp takmamda benden sonraki kullanıcı tüp takarsa bobinleri değiştirmek zorunda kalmaz , sonradan tüpe geçme olayında mevcut bobinler sorun çıkartabiliyor

Image


Image
 


Sn.Troyexplorer Kardeşim,eski bir Suzuki kullanıcısı olarak aracınızda yaptığınız düzeltmeleri keyifle okudum.Elinize sağlık.Aracınızı keyifle kullanmanızı dilerim.
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,024
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst