2005 Suzuki Grand Vitara 2,0 Otm Düzeltme Ve Ilave Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 177
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,943
Mevcut ön panjurumun malüm yerlerinde çatlaklar vardı, epeydir çıkmacılarda araştırıyordum ama hepsi benimki gibi aynı yerlerden çatlaktı, sonunda bi tane temiZ çatlaksız buldum ve benim ön panjurla takas yaptım
Çatlama olayı kronik herhalde , tabiki önlemini aldım ....
Epoksi reçine ve gazlı bez takviyesi yaptım arka tarafından







 
Son düzenleme:

Etiketler
Ön kamera düğmesi daha gelmedi ama kablolarını hazırladım, çakmak soketini bozmadım fişlerle gösterge aydınlatması + ve - sine ve çakmak + na giriş yaptım , diğer boştaki kablo kamera artısı





 

Bugun ön ve arka defransiyelin ve arazi şanzumanın yağlarını yetkili serviste değiştirttim , sırada otomatik şanzuman var otomatik şanzuman sadece yağı boşalt yenisini doldur şeklinde değil ,tüm yağın değişebilmesi için birkaç kez değiştirilip hareket edilmesi gerekiyor bu yüZden 12 litre mobil ATF dexron 6 alınması lazım
 

Serviste üstün körü çekap yaptırdım sol motor takoz lastiği üstten kopuk
Tanesi 400 küsür lira , yan sanayi daha ucuzdur ama bu araca yan sanayi hiçbir parça takmadım , takmayada niyetim yok
 

Cok titizsiniz bravo...
Tebrik ederim...
(sizin lada nız olduğunu ve "lada...... Duzeltme ve ilave calismalari" diye konu actiginizi dusunemiyorum bile)

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Teşekkür ederim , birgün belki lada da olur bellimi olur
Siz bu kadar titiz olunca, ladanin bu finishing dedikleri detay isi asla bitmez...
Markayi kotulemek icinde degil, aklima geldi....

Umarim konunuzu böldum diye kizmazsiniz bana....

Bir fikra;
Bir uluslararasi yetkili muhendis arac fabrikalarini denetlemeye gidiyormus...
Once mercedese gitmis. Fabrikadakiler butun uretim bandini bastan sona gezdirmis. En son noktada arac tamamlanmis ve aracin icine bir kedi koyup kapiyi kapatmislar...
"Simdi kediyi izleyecegiz" demisler... "Eğer kedi nefes alma zorluğuna girerse ve nefes alabildiği bir noktaya burnunu yapıştırmazsa aracımız izalasyonu basarilidir" demisler... Gercekten kedi nefes alamadigi icin eziyet cekmeye baslamis ve kediyi cikarmislar... Aracn izalasyon testinden ok almis...
"vayyyy" demis bizimki. "mercedesteki teknolojiye uretim kalitesine bak" diye mırıldanmış...

Sonra sıra lada fabrikasını denetlemeye gelmiş. Gitmiş ladaya...
Gene aynı şekilde fabrika yetkilileri bastan sonra sirayla uretim bandini tanitmislar mufettise... Her sey benzer... Otomatik bantlar ve uretim. Robotlar felan calisiyor...
En son asamaya gelinmis... Kalite, izalasyon v.s. Testi...
Gene uretimi bitmis bir lada var. Bir de kedi getirmisler ayni sekilde...
Bizim mufettis icinden
"vay be, ruslara bak, ayni almanlar gibi gozumun onunde izalasyon testi yapacaklar, demekki cok guveniyorlar uretim kalitelerine" demis... Baslamış izlemeye...
Kediyi lada'nin icine koymuslar, beklemeye baslamislar... Kedide bir sorun yok... Iceride keyfi yerinde...
Biraz daha vakit gecmis, bir iki saat, kedi sikilmis kapali yerde, oraya buraya dolasip cikmanin yollarini ariyor ama hic bir havasizlik sorunu yasamiyor...
Biraz daha bekledikten sonra kediyi cikarmislar ve ladanin camına test ok stickerini yapistirmislar...
Mufettis sasirmis,
"yahu kedi nefes almakta zorlanmadi ki, gayet saglikliydi icerde, nasil izalasyon testine ok verirsiniz?" diye çikismis...
Lada yetkilileri cevap vermiş. "Biz testimizde kedinin kacacak delik bulup bulamadigina bakariz, aracin icinde kedinin gecebilecigi kadar buyuk delik yoksa testi gecmistir" demis

Kolay gelsin Kaptan, Selametle....

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hehe güzelmiş, ben dusterdan tecrübeliyim büyük delikler konusunda eyvallah...... Bu arada kaptan olduğumu nerden biliyorsun tanışıyormuyuz
 
Son düzenleme:






Dogrudur, ne yapilirsa yapilsin en azindan tork konvertor icindeki eski yag yeniye karisiyor...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Serviste üstün körü çekap yaptırdım sol motor takoz lastiği üstten kopuk
Tanesi 400 küsür lira , yan sanayi daha ucuzdur ama bu araca yan sanayi hiçbir parça takmadım , takmayada niyetim yok
Cok pahaliymış....
Önemli ama çok çabuk yıpranan bişey değil... Fiyat farkı çoksa bence yan sanayi olabilir...
Tabiki siz bilirsiniz... içnize sinmesi önemli...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaptan gördüğüm kadarıyla daralan makaron ve bez bant kullanmayı tercih ediyorsun...
Çok iyi...
Elektrikçiler hala kullanmamakta inat ediyor... Adamlar bunları kullanmamayı gurur meselesi gibi yapmış gibi sanki rica edince küfür etmişsin gibi bakıyor

Bildiğimiz izole bandı yapış yapış oluyor, ama bez bantında bir süre sonra yapışkanı kendini bırakıyor, açılIyor. Bez bant için bi formülünüz var mi? Veya açılmayan hangi markayı tavsiye edersiniz kaptan bilmezse, kimse bilemez en kalitelisini

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Islanacak yerde yani dış aksamda bez bant tavsiye etmem , bez olduğu için ıslanır ve çabuk açılır.
İç kısımda kullanılırsa hiç bişey olmaz, metal kısımda yürüyen kablonun ses yapmasınıda engeller
Tercih ettiğim belli bir marka yok daha önce tahtakele marputçular işhanından almıştım , onun yapışkanı çok kuvvetli ama biraz sert malzemeliydi, en son bostancı sanayide star klips var ordan aldım , oda iyi bezi daha yumuşak sanki rulosundan kolay ayrılıyor gibi ama kabloya sarınca geri çözmek baya uğraştırıyor, starklipste suzukinin ve birçok markanın çamurluk , tampon vs. Klipsleri mevcut aklınızda olsun
 

BENZER KONULAR