2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 582
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 120,822
D06AA1BE-3BE6-4DD0-AC50-1232E4C93BD6.jpeg
Hararet sensörününde takılı olduğu soğutma suyu üst giriş dirseğini ingiltereden sipariş geçtim , bunun orjinali yansanayisi farketmez ama zıkkımın kökü parçacılar yansanayisine orj parası istiyorlar , öyleyse böyle avucunu yalarlar
Motorun soğutma suyunu daha önce boşaltmıştım tapayı değiştirirken antifiriz koymadım tam anlamıyla kaçakları görmek için
Bu parçanın hortum girişinden kaçırıyordu daha önce temizledim taktım ama yine kaçırıyor, sebebi hortum sıkılma yerinde krater gibi erimeler olmuş , yenisi şart yani
 

Etiketler
4DE793A7-079F-48AC-AE8F-82C156EACD83.jpeg
Bu aracın sunrooflardan su almasının nedeni , sunroofun ön taraflarında olan fotodaki kırmızı plastik parçanın çıktığı delik...
kanalda ufaklı büyüklü birçok vida delikleri de var, conta yoğun su kaçırdımı bu deliklerden tavan döşemesine akıyor su
Saçma sapan bi sistem kanalda hiç delik olmaması lazım
Hortumlarda az buçuk bi tıkanma oldumu kanalda su seviyesi yükseliyo ve bu yüksekte olan deliklerden içeri giriyor su
O kırmızı tapanın ordan yukardan damlayan direk içeri giriyor
Neyse hortumları hallettim bi sorun olmaz herhalde ama bu sunroof sistemi içeriye su almaya mahkum
Heleki arabayı yağmurda baş yukarı parketmeyin!!
Tahliye delikleri önde olduğu için kanal suyu havuzlar ve bu bahsettiğim deliklerden yine içeri su girer
Tabi bu durum contada kaçak varsa geçerli
 



1FF9788C-A84E-43A1-B278-3DDF713A6D92.jpeg
Yine bir land ustası handikabı başına gelen olursa kanmayın diye yazıyorum...
Direksyon kutusu aracı aldığım günden beri yukardan aşağısına kadar yağlıydı dıştan...
Üstünü tüm yağdan arındırdım yağın nerden çıktığını görmek için...
Pompa hemen kutunun üstünde biliyorsunuz, pompa çıkış rekoru kaçırıyordu hafif onu biraz sıkıp kestirdim, fakat hava soğumaya başlamasıyla birlikte kutunun en üstündeki vidadanda yağ gelmeye başladı , enterasan tarafı araç çalışırken değil uzun bi yolculuktan gelip stop edince koyveriyordu yağı , önce vidanın kutudaki görevini araştırdım , yulardan aşağıya inen milin ucundaki somun olduğunu öğrendim, sonra bi tane landçı aradım aman elleme o ayar vidası demesiyle sanayi yolunu tuttum...
Gittik bu landçı arkadaşa oraya müdahale etmek için klima, ace, ve direksyon pompalarının sökülmesi gerektiğini hassas bi iş olduğunu sabah başlanılsa akşam anca biteceğini , arabayı bırakıcam gidicen mubbbeti falan filan maliyeti sormadım bile malüm şanzumanın inme ücretinden antramanlıyım...
Kutunun o üst tarafındaki tamir takımıda alınacak dedi bu arada ,sadece üsttteki 3-4 tane vida somunun fiyatı 130 lira
Bindim arabaya bide başka bi landçıya sorayim dedim bir diğeri kutu konusuna hakim değil ilk gittiğim yere bi göster oldu...
Tekrar bindim araca baktım bu işin sonu yeni kutu alma parasına doğru gidecek ben en iyisi direk yenisini alim takim diye düşünürken , yine deniz motorları ustama başvurdum ...
Aynı sanayide sadece direksyon kutusu üstüne iş yapan biyer tarif etti , onada göstereyim belki başka bi fikir verir dedim ve iyiki gitmişim , 1 tane plastik contalı pul işi çözdü , ve 20 dakika sürdü halletmesi...gülermisin ağlarmısın...
Şöyleki ; normalde o tam üstte merkezdeki somunun altında somuna yapışık conta var , ama somun tek satılmıyor, üst tamir takımla birlikte satılıyor, mevcut somunun altında yapışık olan conta erimiş gitmiş , oraya ortasında conta yapışık olan pul koyuldu ,bence orjinalinden daha uzun ömürlü olacağı kesin...

Hiçbir aksamı sökmeden sadece hava filresi kutusunu çıkarıp müdahale etti bu arada
Abiye pompa çıkış rekorundaki oringleride değiştirttim , kutu olayı toplamda alınacak parça fiyatına halloldu ... yorum sizin
 
Son düzenleme:



Yine bir land ustası handikabı başına gelen olursa kanmayın diye yazıyorum...
Direksyon kutusu aracı aldığım günden beri yukardan aşağısına kadar yağlıydı dıştan...
Üstünü tüm yağdan arındırdım yağın nerden çıktığını görmek için...
Pompa hemen kutunun üstünde biliyorsunuz, pompa çıkış rekoru kaçırıyordu hafif onu biraz sıkıp kestirdim, fakat hava soğumaya başlamasıyla birlikte kutunun en üstündeki vidadanda yağ gelmeye başladı , enterasan tarafı araç çalışırken değil uzun bi yolculuktan gelip stop edince koyveriyordu yağı , önce vidanın kutudaki görevini araştırdım , yulardan aşağıya inen milin ucundaki somun olduğunu öğrendim, sonra bi tane landçı aradım aman elleme o ayar vidası demesiyle sanayi yolunu tuttum...
Gittik bu landçı arkadaşa oraya müdahale etmek için klima, ace, ve direksyon pompalarının sökülmesi gerektiğini hassas bi iş olduğunu sabah başlanılsa akşam anca biteceğini , arabayı bırakıcam gidicen mubbbeti falan filan maliyeti sormadım bile malüm şanzumanın inme ücretinden antramanlıyım...
Kutunun o üst tarafındaki tamir takımıda alınacak dedi bu arada ,sadece üsttteki 3-4 tane vida somunun fiyatı 130 lira
Bindim arabaya bide başka bi landçıya sorayim dedim bir diğeri kutu konusuna hakim değil ilk gittiğim yere bi göster oldu...
Tekrar bindim araca baktım bu işin sonu yeni kutu alma parasına doğru gidecek ben en iyisi direk yenisini alim takim diye düşünürken , yine deniz motorları ustama başvurdum ...
Aynı sanayide sadece direksyon kutusu üstüne iş yapan biyer tarif etti , onada göstereyim belki başka bi fikir verir dedim ve iyiki gitmişim , 1 tane plastik contalı pul işi çözdü , ve 20 dakika sürdü halletmesi...gülermisin ağlarmısın...
Şöyleki ; normalde o tam üstte merkezdeki somunun altında somuna yapışık conta var , ama somun tek satılmıyor, üst tamir takımla birlikte satılıyor, mevcut somunun altında yapışık olan conta erimiş gitmiş , oraya ortasında conta yapışık olan pul koyuldu ,bence orjinalinden daha uzun ömürlü olacağı kesin...

Hiçbir aksamı sökmeden sadece hava filresi kutusunu çıkarıp müdahale etti bu arada
Abiye pompa çıkış rekorundaki oringleride değiştirttim , kutu olayı toplamda alınacak parça fiyatına halloldu ... yorum sizin
Hep söylerim önce iş ahlakı diye.Neyseki sen işi biliyorsun Süleyman,bilmeyenlerin vay hallerine!
 




Aracın içinde tek kötü yer orta konsoldu , hallettim çok , şükür
Rahat çalışmak için orta paneli söktüm, akrilik tinerle plastiğin üzerindeki kötü yüzeyi sıfırladım , yeni halinden daha parlak oldu diyebilirim
Yanlız kolay bi işlem değil , 2 gün uğraştım, tiner plastiği erittiği için bombokta olabilirdi , risk aldım , orjinali gibi oldu
Merhaba,
Paylaşımlarınız mükemmel. Tam da benim discoII ya yapmayı düşündüğüm işler. Aynı gıcırtılar ve çatlaklar. Daha sonra detaylarını sormak isterim. Bir de sunroofların lastiklerini değiştirdiniz mi hiç?
 



Merhaba,
Paylaşımlarınız mükemmel. Tam da benim discoII ya yapmayı düşündüğüm işler. Aynı gıcırtılar ve çatlaklar. Daha sonra detaylarını sormak isterim. Bir de sunroofların lastiklerini değiştirdiniz mi hiç?
Hayır değiştirmedim, çünkü deformansyon yoktu..
Contadan su sızıyorsa , önce sunroff camlarının alttan vidalarını kontrol edin , gevşeme olabiliyor
İkinci işlemse contayı yerinden çıkartıp, contanın girdiği kanalı ve conta nın kanal içine giren yerini dış fırçası tarzı birşeyle temizleyin
Dışardan gelen toz toprak conta kanalına ve conta tırtıklarına doluyor ve orda çamurlaşarak suyu contanın altından içeri taşıyor
Yani contanın girdiği kanal su dolup iç kanala akıyor, giderler tıkalı değilse ne ala
Artı yukarlada bahsettim kanalda ön tarafta söküp bakmadım ama motor bağlantısının olduğu yer herhalde, yuvarlak delik var kırmızı plastik dışarı çıkıntılı bu delikten, kanal taşmayı tam onun istünden yaparsa gidere gidemeden içeri akar su
Kanaldaki delikten su girmesinin işareti tavandaki sunroof düğmesinden su damlaması bu arada ön ve arka sunroof içinde geçerli bu ( o öndeki tapanın fotosunu yükledim)
9C2D12A3-43EF-43DD-AF32-2E3BFB5B26B3.jpeg

İşin özü hortum giderlerini açık tutmaktan öncelikli işlem conta sızdırmazlığını sağlamak
Yoksa tavan döşemeniz gider...
 
Son düzenleme:

F3D84767-4942-4C8B-8762-9BD4F42942A6.jpeg
32270A6E-EF0F-4AEB-BCC2-8FE01BBC7BB0.jpeg
6DE426B7-A7BD-4FED-AB09-31F1FC89425B.jpeg
15098D44-A0B9-4F33-B652-9902C6A5E389.jpeg
Alt tarafta motor du şanzumandı arazi şanzumanıydı yağ kaçağı varmı yokmu sürekli takipteyim , temiz olunca ne nerden geliyor belli oluyor
Tahmin ettiğim gibi şanzumanın kartel contasının arkasından kaçırıyormuş , ordan hava akımıyla arazi şanzumanını yağlıyordu komple contayı değiştirmeden önce
Contayı değiştirdikten sonra özellikle arka sabitleme vidalarını iyice sıkmama rağmen , yine hafif bi terleme yapıyor
Arkadaki iki sabitleme aparatlarını söktüm
Bunların vidasını ne kadar sıkarsanız sıkın, belli bi yere kadar kapağı contaya basıyor
O yüzden tornada şanzuman tarafına basan ayağını 1 milim aldırdım
Yeniden monte ettim bakalım, biraz dolanalım sonuç ne olacak
Kırılma riski var tabi ama ben yedeklerini almıştım o ihtimale karşı
Yaptığım işlem işe yarayacakmı görücez bekleyip
Bunun dışında prıl prıl duruyor heryer kaçak yok artık
SONUÇ:
Bu araç böyle altından yağ eksik olmaz diye bişey yok , uğraşınca kesiliyor akıntılar
Siz uğraşmazsanız bu akıntılar yüzünden şanzumandı arazi şanzumanıydı hepsini aşağıya indirttirir usta milleti
Ustalık teşhisi doğru koymaktır, şanzuman birleşme yerinde yağ görüp motorun arka keçesi gitmiş, veya arazi şanzumanında yağ görüp şanzumanın keçesi gitmiş , arazi şanzumanın keçesi gitmiş diyip , cebindeki paraya göz dikmek demek değil , anlayana tabi lafım
 
Son düzenleme:

Hayır değiştirmedim, çünkü deformansyon yoktu..
Contadan su sızıyorsa , önce sunroff camlarının alttan vidalarını kontrol edin , gevşeme olabiliyor
İkinci işlemse contayı yerinden çıkartıp, contanın girdiği kanalı ve conta nın kanal içine giren yerini dış fırçası tarzı birşeyle temizleyin
Dışardan gelen toz toprak conta kanalına ve conta tırtıklarına doluyor ve orda çamurlaşarak suyu contanın altından içeri taşıyor
Yani contanın girdiği kanal su dolup iç kanala akıyor, giderler tıkalı değilse ne ala
Artı yukarlada bahsettim kanalda ön tarafta söküp bakmadım ama motor bağlantısının olduğu yer herhalde, yuvarlak delik var kırmızı plastik dışarı çıkıntılı bu delikten, kanal taşmayı tam onun istünden yaparsa gidere gidemeden içeri akar su
Kanaldaki delikten su girmesinin işareti tavandaki sunroof düğmesinden su damlaması bu arada ön ve arka sunroof içinde geçerli bu ( o öndeki tapanın fotosunu yükledim)Ekli dosyayı görüntüle 67097
İşin özü hortum giderlerini açık tutmaktan öncelikli işlem conta sızdırmazlığını sağlamak
Yoksa tavan döşemeniz gider...
Teşekkürler. Tamam dediğiniz işlemleri gerçekleştireceğim. Daha önceden ön sunroof un motorunu tamir etmiştim. Kazıklamıştı. Dediğiniz kanalları ve contaları da kontrol edeceğim.
 

15691938-8388-401B-8896-462E70EDCC13.jpeg
A371E45F-6250-4DA6-98BB-C4982172A32C.jpeg
6999D0F7-02A4-40CC-A2E3-AE75B749F743.jpeg
Ön koltuk su geçirmez kılıf ve strap i Umut tan hallettik sağolsun
Kılıflar çok hoşuma gitti malüm açık renk döşeme kirlenmemesi açısından çok iyi, arka koltuk için yokmuş olsaydı iyiydi...
Ofroadla işim yok ama çekme halatı lazım olabilir bellimi olur
 

C8077352-E5BC-4B87-85B8-44EC47EC19F6.jpeg
Disco 2 nin slikon anahtar kabını çinli kankalarımın stoklarına sokturdum neyse
Artık düğme delinmesine son ...
Yeni anahtar düğme takımıda sipariş ettim o henüz gelmedi...
 



829DE729-9744-4EC0-8FD4-8D2E152D99AA.jpeg
CC71A71D-89BE-4087-8130-21A3A11D1BE6.jpeg
A5F016E9-B57D-456B-85FC-89FA5ACA7E2E.jpeg
Arabanın altını yıkatınca kayış gergi bilyesi su koyverdi, adamlar herşeyi para almaya odaklamış , gergi bilyesini söktüm sesi makaradan yapıyor doğal olarak, zaten gergi kısmının arıza vermesi imkansız içinde kalın bi yay var , makara vidalı sadece makara satılabilir aslında ama komple satılıyor , makarayıda çıkardım , içindeki bilye kapalı sistem bilye yağlamak imkansız değişmeside imkansız çünkü makara iki parça ve bilye ortasına preslenip perçinlenmiş mecburen yenisini aldım, tabi yine orijinal ..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,817
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst