2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 584
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 125,103
Sağolsun xxl sayesinde aracımda orjinalde orta kilitin olduğunu öğrendim...
Sadece arazi vites kolunu değiştirerek aktif hale gelebiliyor... Yaparmıyım bilmem zaman...
Arazi şanzumanı şase nosu 41D ve 42D ile başlıyorsa orjinalde ortakilit mevcut demekmiş
Benimki 41D ile başlıyor
 

Etiketler
Kolu nasıl değiştireceksin kaptan


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kolu nasıl değiştireceksin kaptan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Benim araziyle işim yok biliyorsunuz , yani bırak çamuru su birikintisinin kenarından geçerim sokmam arabamı o tip yerlere...

Bu sene kar organizasyonları düşünüyorum , ihtiyaç görürsem takarım , kolu aldıktan sonra basit , orta konsol çıkacak 4 tane vidası var, bana iş değil o ...
 
Son düzenleme:

Konuyu derinlemesine araştırdım
Video ya bakın...
Video: https://youtu.be/q6qH3Uispeo

Kol ilave telle geliyor mevcut tel yine bu yeni kol üstüne takılıyor...

Eski telin işlevi devam ediyor yani...
Yarın tam emin olmak için arazi şanzumanının öne giden şaft çıkışının üstünde kilit mili varmı diye bakıcam, orjinalde orta kilit olması o milin mevcutta olması anlamına geliyor herhalde...şayet varsa kol bile almaya gerek yok belkide onu takıp çıkarmak için elektrikli veya havalı düğmeyle kumandalı bile bişey yapılabilir.
 
Son düzenleme:

Orta kiliti devreye sokup çıkartan mil benim arazi şanzumanındada var , teyit etmiş olduk..
Ben bunu yaparsa. Büyük bi ihtimalle düğmeli yaparım, hem maliyet ucuz olur hem düğme daha güzel hart hurt kolla uğraşmaktansa...
Kolun yan sanayisi bile 1500 lira oda yurtdışında , burda 2 lira, orjinalinin fiyatını düşünemiyorum
 



Kaptan.. Aracı mis gibi yaptın.. Düğme vs ekleyip gözünü seveyim bozma..

Bir de merakımı mazur görürsen, neden ihtiyaç duyuyorsun otomatik çalışan bir sisteme manuel bir ilave yapmaya. TC bir canavar.
 

Kaptan.. Aracı mis gibi yaptın.. Düğme vs ekleyip gözünü seveyim bozma..

Bir de merakımı mazur görürsen, neden ihtiyaç duyuyorsun otomatik çalışan bir sisteme manuel bir ilave yapmaya. TC bir canavar.
Yan sanayi kol takacağıma konsolun boş düğme gözlerinden birine düğme takarım , daha iyi değilmi..
Ben hiçbir aracıma orjinal gibi gözükmeyen uyduruk kaydırık bişey yapmam zaten , bakıcaz ordaki düğmelerin aynısından alıp yaparım belki sembolü farklı veya boş olur
Zaten şuan geleceğe yönelik plan yapıyorum , hemen işe koyulcağım diye bişey yok
Arabada bu özellik orijinalde mevcut , sonradan bişey eklemiyoruz olmasa hiç düşünmem bile zaten
Varsa el altına da almalı yani
 
Son düzenleme:

İncik boncuk işlere devam...
ön davlumbaz ufak parçalarına lastik sürtmüş delmiş daha önceki sahibinde...
Sanayide plastik kaynakçıya götürdüm daha ilkini yaparken bırak delikken daha güzeldi oldum , kendim yaptım 10 numara oldu , üstğnede pütür atıp montajlarım , takımı 500 lira uğraşmaya değer...
Bu davlumbazların tampona montajlanan braket demirleri var onlardan biride yoktu , onun da tanesi 170 lira ingilterede kargo vergi hariç bide yuhhh , hemen onuda imal ettim, alüminyum saçtan üstteki orjinali fark yok görsüğünüz gibi...
 









Sunrooflara kış bakımınıda yaptım...
contanın araları çamur dolmuş, contaları çıkarıp diş fırçasıyla ince kanallarını temizledim, oturduğu yuvalarıda temizledim..
camların vidaları hafif gevşemiş onları sıktım
Ön sunroff tahliye hortumlarına bakmamıştım, aşağıdan uclarını çıkarıp yukardan su döktüm , aşağıdan emdirdim , bir kaçtane ölü kara sinek , çer çöp baya bişeyler çıktı hortumdan...
 



Yarın daha kapsamlı bakıcam , sorun şuki...
kızaklara zaman içersinde sürülen gress , sertleşmiş ve öbek öbek kanala düşmüş , onlarda hortum giderini tıkayabilir
Onları tamamen temizleyip özel bi gres yağı var denizde kullandığımız onla yağlıyacağım ...
 

SON KONULAR - FORUM