Sevgili gezenbilir üyeleri ;
Aracım ’95 model , ’98 trafiğe çıkışlı LAND ROVER DISCOVERY I es 300 TDI.
Disco 240.000 de rektifiye görmüş ve şuanda 276.000 de.
Yoldaşımı 18.000 TL ye Caner AŞKIN isimli iç mimardan aldım.
Araç genelde şantiyelerde kullanıldığı için pek bakımlı değildi ama ilk görüşte aşk olsa gerek 2 günde karar verip aldım arabayı.
Aldığımda döşemeler zamanın verdiği yıpranmalara dayanamayacak güçte olduğundan tüm döeşemeler değiştirildi ve içilen sigaradan dolayı kararan tavan kaplaması değiştirildi ( 1.900 TL ) , kaportada bazı çürüyen bölgeler onarıldı ( 1.000 TL ) .
En son olarakta kah gezenbilir offroad gurubuyla kah kendim arazide gezmek , kamp yapmak , doğayla iç içe olmak için gereken offroad modifikasyonunu yapmaya karar verdim. Şubat ayından öncesine kadar aklımda hiç offroad gibi bir aktivitede bulunmak daha doğrusu bi araç toplayıp araziye girmek yoktu ama gezenbilir üyelerinden ERGUN abi ( hafiften akrabam olur
ergun abi selamlar ) sayesinde bazı aktivitelerin resimlerini ve videolarını görüp forumu birkaç kere ziyaret ettikten sonra sizlerin arasına katılmaya karar verdim. İşallah ileriki aktivitelerde beni kabul ederseniz aranızda bulunmak ve sizlerden bir şeyler öğrenmek isterim.
Yoldaşıma yaptığım değişimler
• De carbon amortisör ( 4 adet ) _ 596 TL
• Ön helezon takım 2” _ 142 TL
• Arka helezon takım 2” _142 TL
• Eğim ölçer _ 42 TL
• Discovery ön çelik boru tampon _ 1.187 TL
• Diferansiyel guard ( 2 adet ) _ 124 TL
• Kompresör _ 142 TL
• Hi jack kriko 48”_ 128 TL
• Detroit 24 freze arka diferansiyel kilidi _ 1.898 TL
• Karter muhafaza _ 308 TL
• Vinç kiti ( çekme halatı , mapa , bağlama noktası , makara ) _166 TL
• Sentetik 5 mt çekme halatı _ 71 TL
• Direksiyon amortisörü _ 123 TL
• Rot başları ( 4 adet )_ 48 TL
• Hidrolik rot kolu ( takım ) _ 289 TL
• Poyra kapağı _ 10 TL
• Çekme noktası _ 170 TL
• T-max 9500 vinç _ 1.200 TL
• 4 adet BF goodrich ( 245/75/16 ) AT _ 1.100 TL
• Arka çamurluk kesimi _ 150 TL
• Safari snorkel _ 750
• 2 adet sis farı _ 120 TL
+
8.906 TL
- Tüm parçalar huma otodan (Koray ULUSAN ) alındı ( sis farları ve lastikler haric ) .
- Tesisat maslak oto sanayi 2. kısım 21. sokak Garaj Offroaddan NESİMİ ve HÜSEYİN usta tarafından takıldı.
- Tüm elektrik tesisatı maslak oto sanayi 1. kısım no: 177 AYHAN OTO dan AYHAN usta tarafından kontrol edildi ve hasarlı bölgeler değiştirildi.
- Aracın üstündeki çizikler maslak oto sanayi 1. kısımdan ALTON boya atölyesinden İBRAHİM usta tarafından rütuşlandı.
toplam maliyet : 29.800 TL
Beni bu yola sokan Ergun abiye
Aracım her türlü sorunuyla ilgilenen Garaj otodan Nesimi abi ve Hüseyin abiye
Elektrik tesisatında yardımcı olan Ayhan ustaya
Döşemleri değiştiren Mahmut ve Kadir ustaya
Kaporta işlerini yapan Mustafa ustaya
Rütuşları yapan İbrahim ustaya
Verdiği tüm fikirler ve tavsiyeler için tüm GEZENBİLİR üyelerine
Sonsuz teşekkürler
Saygılar
Aracım ’95 model , ’98 trafiğe çıkışlı LAND ROVER DISCOVERY I es 300 TDI.
Disco 240.000 de rektifiye görmüş ve şuanda 276.000 de.
Yoldaşımı 18.000 TL ye Caner AŞKIN isimli iç mimardan aldım.
Araç genelde şantiyelerde kullanıldığı için pek bakımlı değildi ama ilk görüşte aşk olsa gerek 2 günde karar verip aldım arabayı.
Aldığımda döşemeler zamanın verdiği yıpranmalara dayanamayacak güçte olduğundan tüm döeşemeler değiştirildi ve içilen sigaradan dolayı kararan tavan kaplaması değiştirildi ( 1.900 TL ) , kaportada bazı çürüyen bölgeler onarıldı ( 1.000 TL ) .
En son olarakta kah gezenbilir offroad gurubuyla kah kendim arazide gezmek , kamp yapmak , doğayla iç içe olmak için gereken offroad modifikasyonunu yapmaya karar verdim. Şubat ayından öncesine kadar aklımda hiç offroad gibi bir aktivitede bulunmak daha doğrusu bi araç toplayıp araziye girmek yoktu ama gezenbilir üyelerinden ERGUN abi ( hafiften akrabam olur
Yoldaşıma yaptığım değişimler
• De carbon amortisör ( 4 adet ) _ 596 TL
• Ön helezon takım 2” _ 142 TL
• Arka helezon takım 2” _142 TL
• Eğim ölçer _ 42 TL
• Discovery ön çelik boru tampon _ 1.187 TL
• Diferansiyel guard ( 2 adet ) _ 124 TL
• Kompresör _ 142 TL
• Hi jack kriko 48”_ 128 TL
• Detroit 24 freze arka diferansiyel kilidi _ 1.898 TL
• Karter muhafaza _ 308 TL
• Vinç kiti ( çekme halatı , mapa , bağlama noktası , makara ) _166 TL
• Sentetik 5 mt çekme halatı _ 71 TL
• Direksiyon amortisörü _ 123 TL
• Rot başları ( 4 adet )_ 48 TL
• Hidrolik rot kolu ( takım ) _ 289 TL
• Poyra kapağı _ 10 TL
• Çekme noktası _ 170 TL
• T-max 9500 vinç _ 1.200 TL
• 4 adet BF goodrich ( 245/75/16 ) AT _ 1.100 TL
• Arka çamurluk kesimi _ 150 TL
• Safari snorkel _ 750
• 2 adet sis farı _ 120 TL
+
8.906 TL
- Tüm parçalar huma otodan (Koray ULUSAN ) alındı ( sis farları ve lastikler haric ) .
- Tesisat maslak oto sanayi 2. kısım 21. sokak Garaj Offroaddan NESİMİ ve HÜSEYİN usta tarafından takıldı.
- Tüm elektrik tesisatı maslak oto sanayi 1. kısım no: 177 AYHAN OTO dan AYHAN usta tarafından kontrol edildi ve hasarlı bölgeler değiştirildi.
- Aracın üstündeki çizikler maslak oto sanayi 1. kısımdan ALTON boya atölyesinden İBRAHİM usta tarafından rütuşlandı.
toplam maliyet : 29.800 TL
Beni bu yola sokan Ergun abiye
Aracım her türlü sorunuyla ilgilenen Garaj otodan Nesimi abi ve Hüseyin abiye
Elektrik tesisatında yardımcı olan Ayhan ustaya
Döşemleri değiştiren Mahmut ve Kadir ustaya
Kaporta işlerini yapan Mustafa ustaya
Rütuşları yapan İbrahim ustaya
Verdiği tüm fikirler ve tavsiyeler için tüm GEZENBİLİR üyelerine
Sonsuz teşekkürler
Saygılar