1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilhector Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 594
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 138,164
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Öncelikle aklıma takılan LPG tankının aracın en arkasında ve dik iniş çıkışlarda yere temas konusunda tehlikeli gibi durduğu. Makas konusuna gelirsek eski hali ile yeni hali arasında esneklik farkının olmaması gerekir diye düşünüyorum. Makaslardan yaprak çıkarmak daha çabuk kırılmasını sağlayacaktır. Ama ilave esneklik için makas küpelerini revolver küpeler var. Sanayide yaptırabilirsin. Ayrıca amortisör bağlantılarını nasıl yaptın. Makas tablalarını ters çevirip aynı yerlerden bağlantı yaptıysan, mesafe çok kısalıyor ve amortisörler çok kısa mesafede çalışıyor. Üst şasi bağlantısını iptal edip CJ-8 amortisör ayağına benzeyen bir sistem o mesafeyi sağlayabilir. Esneklik amortisörlerin kısa çalışmasından da olabilir.

[attachment=1]

revolers_cjf_pair.jpg
 

Etiketler
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

asilhector' Alıntı:
Selamlar Arkadaslar,

4 gundur yoktum nedeni son yagislardaki simseklerin benim modemi yakmasi.
Goktug Biz CJ 5 imizi bu haliyle seviyoruz uzun sase ferahtir dogru lakin goruntu olarak hicte hos durmuyor tabi bu benim gorusumdur ustelik biz kalabalik degiliz buyuk Kizimi yeni evlendirdim evde sadece kucuk Kizim Esim ve ben varim CJ 5 te bize yetiyor.

Arabanin yurur aksami bitti yurutup deneyelim dedik benzin deposu 3 yil yatmaktan paslanmis delikler vardi onu yaptirdik bu sefer sanzimanda ariza cikti 1 ve 2. vites atiyor arti bazende 3 le 4 kayboluyordu, Sagolsun sanzimani satin aldigim Marmaristeki Burc Ticaretin sahibi Huseyin Demirvuran bey cok yardimci oldu ve sanzimandaki hatali parcalarin yeni ve cikmasini kargoya verdi bugun teslim aldim nasipse yarin takip deneyecegiz İns sorunumuz bitmis olur.
Goktug beyin dedigi gibi arabada gezme ve direksiyon amortisorun baglantisina takilma vardi dun direksiyon milindeki S nin acisini biraz daha kuculttuk ve amortisore degmiycek sekilde ayarladik vites sorunundan deneme firsatimiz olmadi buda olmazsa artik yeni pitman takmak kacinilmaz olacak.
Goktug sana ve bu konuda Tecrubeli Arkadaslara yeni bir sorum olacak arabanin suanki haliyle makaslar cok sertlesti ve en ufak engel veya cukurlarda araba cok sarsiyor bunu cozmek icin makaslardan 1 kac yaprak azaltsam bunun yani sira amortisorleri biraz daha asagi ceksem 1 faydasi olurmu veya Sizlerin onerileriniz nelerdir.



not; uygun fiyatlarda ve saglam olmak kaydiyle asagidaki bildirdiklerim ve cj ile ilgili malzemeler aranmaktadir,

elektronik atesleme distributor ve beyin.
krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )
krom kapi menteseleri cam cerceve mentesesine takilan aynalar ve menteseleri.
on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profili.
onlere 6'' arkalara 8'' camurluk dodikleri, sadece arkalarda olabilir.
on tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,
jeep krikosu
vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.

Ali bey istedigniz parcalarin hepsi elimizde mevcuttur bilginize,

elektronik atesleme distributor ve beyin.
krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )
krom kapi menteseleri cam cerceve mentesesine takilan aynalar ve menteseleri.
on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profili.
onlere 6'' arkalara 8'' camurluk dodikleri, sadece arkalarda olabilir.
jeep krikosu
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Goktug bey bilgiler icin cok Tesekkur ederim,
Esneklik konusu amortisorlerin kasildigi icin meydana ciktigi tespit edilmis ve ust baglantilari kesip uzattik sorun duzelmistir.
Resimlerde gorulen gaz degil benzin deposudur, gaz deposu arka koltugun arkasindadir.
Goktug bey elektronik atesleme ve beyinin durumunu merakla beklemekteyim.


Yunus Emre bey,

Gerekli malzemelerin fiyatlarini buradanda aciklayabilirsiniz ayni zamanda ihtiyaci olan Arkadaslarda fiyat ogrenmis olur.


Dun fotograf makinasini unutmusum yapilan islerin resimlerini ancak bugun cektim.


Amortisorlerin kasmasini onlemek icin uzatilan kulagin resmi suan bir kayik misali esniyor cok guzel oldu.
Ancak sadece on amortisorlerin kulaklarini bitirdik arkalarda sonrasinda ayni sekilde degisecek.

chokherspanel016.jpg


Bugun ne zamandir planladigim stepne uzeri gerektiginde sokup takilabilen bagaji Nadir Usta ya anlattim ve Sagolsun cok guzel is cikartti hardtop bittiginde nasipse hardtopunda uzerine merdivenli bagaj yaptirmayi dusunuyorum.
Yarinda stepnenin her 2 yanina yedek benzin depolarinin standtlarini yapmayi planliyoruz.
Henuz jeep krikosunu daha satin alamadigim icin yeri suanda daha belli degil nezamanki kriko elimde olursa yerinde duzenleme yapip monte edecegiz.

chokherspanel008.jpg


chokherspanel010.jpg


chokherspanel012.jpg


chokherspanel011.jpg


chokherspanel014.jpg


chokherspanel015.jpg


chokherspanel017.jpg


chokherspanel018.jpg


chokherspanel019.jpg


Bagajin gerektiginde kolaylikla sokulup takilabilmesini saglayan ayaklarin yapimi,

chokherspanel013.jpg



not; yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki bildirdiklerim ve cj ile ilgili malzemeler aranmaktadir,

elektronik atesleme distributor ve beyin.

krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

krom kapi menteseleri cam cerceve mentesesine takilan aynalar ve menteseleri.

on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profili.

onlere 6'' arkalara 8'' camurluk dodikleri, sadece arkalarda olabilir.

on tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

jeep krikosu

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Beyin işine bakamadım. Benimde vakit çok daraldı. İhale var ona hazırlanıyorum. Ancak bayramdan sonra olur gibi. Lastik ne takacaksın. Kaç ebat belli mi?
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selam Goktug,

Lastikleri kazadan once sifir almistim suan icin lastik dusunmuyorum belki ilerde 33'' dusunebilirim.
Hayirli ihaleler dilerim.


Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,


Bugun sanziman yapildi ve denemede arabanin cok gezdigi tespit edildi egri pitman takmak kacinilmaz oldu.



yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki bildirdiklerim ve cj ile ilgili malzemeler aranmaktadir,


egri pitman kol.

elektronik atesleme distributor ve beyin.

krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

krom kapi menteseleri cam cerceve mentesesine takilan aynalar ve menteseleri.

on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profili.

onlere 6'' arkalara 8'' camurluk dodikleri, sadece arkalarda olabilir.

on tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

jeep krikosu

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Sanzimani denedikten sonra Yusuf ustanin keyfine diyecek yoktu illaki 1 resmimi cek hatira olsun dedi resmi cekerken dikkatimizi ceken CJ 5 in suanki hali bile canavar gibi gorunuyor bu gidisle muhtesem 1 sey ortaya cikacak İNS.

cj5parcalar001y.jpg


Stepne ustu bagajin dun antipasini bugunde boyasini attik birde arkaya CJ amblemiyle imzami ekleyince goruntu cok guzel oldu.

cj5parcalar002.jpg


cj5parcalar009j.jpg


cj5parcalar010.jpg


cj5parcalar011.jpg


Kucuk Kizim Gul dayanamadi baba binicem diyip atladi direksiyonun arkasina yine herzamanki gibi nezaman bitecek baba diye sormayida ihmal etmedi sozde Bayramda bitecekti ama aksilikler ard arda gelince bitiremedik Hayirlisi olsun.

cj5parcalar015.jpg




yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki bildirdiklerim ve cj ile ilgili malzemeler aranmaktadir,

egri pitman kol.

elektronik atesleme distributor ve beyin.

krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

krom kapi menteseleri cam cerceve mentesesine takilan aynalar ve menteseleri.

on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profili.

onlere 6'' arkalara 8'' camurluk dodikleri, sadece arkalarda olabilir.

on tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

jeep krikosu

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Denizliye Bayram ziyaretinde hem ziyaret hem ticaret deyip gitmisken CJ5 in camlarini ve aynalarini Duman camdan aldim kapi camlarinin su asamada olculerine karar veremedigimizden dolayi kapi camlarini en sona biraktik.

Kapi modelini CJ5 in karakteristik S kapiyi bozmadan sadece S kapiyi uzatarak asagidaki modeli uyarlamayi dusunuyoruz.

09024wd02zjeephalfdoors.jpg


09024wd01zjeephalfdoors.jpg



On cam, kenarlari siyah karartmali,

cj5parcalar018.jpg



Sactan yaptiracagim Hardtop icin yan camlar surgulu kilitli,

cj5parcalar019.jpg



Sactan yaptiracagim Hardtop icin arka cam ovalli surgulu kilitli,

cj5parcalar017.jpg



Yan camlarin siyahi olmadigindan on ve arka cama uygun olmasi icin cam filmiyle on camin siyah cam yapistiricisi,

cj5parcalar020.jpg



Sag ve sol dikiz aynalari,

cj5parcalar016.jpg



yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki bildirdiklerim ve cj ile ilgili malzemeler aranmaktadir,

egri pitman kol.

elektronik atesleme distributor ve beyin.

krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

on cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profiliyle lastikleri.

on tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

jeep krikosu

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Sabirsizlikla bekledigimiz kaporta sirasi nihayetinde bize geldi, CJ nin ic dosemeleri, tamponlar, camurluk dodikleri, lambalar, lpg tupu, rolbar vs, ne varsa sokulup dogrultma ve kaynak islemine basladik.
Suanki haliyle on cam cercevesiyle goruntuyu merak edip gecici olarak yerine taktik ve oncedende dedigim gibi cercevenin cok yuksek durdugu ve enaz 8 / 10 cm alcaltilmasina kesin karar aldik.

cj5parcalar006.jpg


cj5parcalar007.jpg


cj5parcalar008.jpg


cj5parcalar009.jpg


cj5parcalar010.jpg


cj5parcalar011.jpg


cj5parcalar012.jpg





Alinik; Yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki malzemeler aranmaktadir,

Egri pitman kol.

Elektronik atesleme distributor ve beyin.

Krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

On cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profiliyle lastikleri.

On tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

Jeep krikosu ( Hi - lift jack )

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Kolay gelsin ön cam çerçevesini kısalttığında ne harttopun nede besttopun oturmayacaktır vede iyi durmaz ( nacizane fikrim)
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selam 8 bir çeyrek nickli Arkadasim,

Hardtopu, cam cerceveye, yukseltilecek olan yan kaportaya ve kesilecek olan kapilara gore sactan yeni yapilacak, yaz gelince bikini top kullaniyorum, durum boyle oluncada besttopa gerek kalmiyor.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Birde kafayı çarpma ihtimali artar. Ben standart cj de bile koltuğu 10 cm aşağıya aldım. boyumda öyle uzun değil. 1.82.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Gunaydin Goktug,

( Birde kafayı çarpma ihtimali artar. Ben standart cj de bile koltuğu 10 cm aşağıya aldım. boyumda öyle uzun değil. 1.82. )


Goktug bende cerceveyi 10 cm asagi almayi dusunuyorum cunki boyum 1.72 icinde sinek gibi gorunuyorum, saka 1 yana kafayi vurma konusunda haklisin bunuda aynen Senin uyguladigin gibi koltuklari asagi cekecegim, bu cerceveyi asagi cekmedeki amac CJ ye ayri 1 hava ve gorsellik katmaktir.

Buara elektronik beyin ve distributorun durumunu merakla beklemekteyim, kib.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Elektronik beyinli distribütörü dün denedik çalışıyor gibi. Yarın benim cj ye takacağız. biraz kullanacağım. sorun olursa sökerim. olmazsa devam ..
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Bugunki kesim islerinden goruntuler,


Arka koltuk bolumune gecerken icerdeki camurluk cikintilari buyuk engel ve istenmeyen yaralanmalara yol aciyordu bu cikintiyi S seklinde keserek hem yer darligiyla istenmeyen engeli yok ettik hemde CJ 5 in arka bolumu genislemis ve ayri 1 estetik kazanmis oldu.

cj5parcalar013.jpg


cj5parcalar014.jpg


CJ 5 in S tipi kapi girislerinin ne kadar dar oldugunu kapilarininsa ne kadar bicimsiz oldugunu Hepimiz biliriz kapilarin orjin S tipini bozmadan arkaya dogru kesip genislettik simdi arka bolume gecmek artik oncesi kadar zor olmayacak ve kapilar guzel gorunecek.

cj5parcalar015.jpg


cj5parcalar016.jpg


cj5parcalar020.jpg


Kesilen kapi parcalari yerine kaynaklaninca kapimizin cerceve goruntusu ana hatlariyla boyle gorunecek.

cj5parcalar018.jpg


53 cm yukseklikteki cam cercevesini 8 cm keserek 45 cm ye dusurduk.
Camimiz cerceveye disaridan yapistirilacagi icin gereksiz olan eski cam plastiginin oturdugu cerceveyide kesip trasladik.

cj5parcalar021.jpg




Alinik; Yeni veya cikma uygun fiyatlarda asagidaki malzemeler aranmaktadir,

Egri pitman kol.

Elektronik atesleme distributor ve beyin.

Krom on radyator panjuru ( cizik veya yamur olmasi onemli degil )

On cam cerceve uzerine gecen hardtop ve softtopun baglanti profiliyle lastikleri.

On tekerlekleride camurluklardan disari genisletmek icin 3.5 veya 5 er cm lik 2 adet bijon flansi,

Jeep krikosu ( Hi - lift jack )

vs, vs.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

kolay gelsin kesme biçme işlemterine tam gaz devam
dikkatimi çeken kapılardaki s genişletme tente sıkıntısı yaratmayacakmı acaba orjinal ölçüden şaştınız bestap uymayacak yapmada çirkin olur bence
çözümünüz nedir ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst