Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu
Selamlar torlak_t nickli Arkadas,
( bole yapicna ne oluyormus peki? )
Bu sorunuz, TUV e yonelikmi yoksa bu sisteme yonelikmi anlayamadim ben yinede 2 sinide aciklamaya calisayim.
Sitemizde veya baska 1 yerde okumustum yaniliyor olabilirim, TUV İle ilgili acilmis 1 konuda aracin takili yan camini orjinali degil diyerek sokturtup orjinalini takmaya mecbur tutmalari ve buna benzer, cam filmleri, bulbarlar, yan basamaklar, ust sapka sislambalari, ceki demiri, vinc vs ruhsata isli degil diye 1 sehirde sokturtulup veya ruhsata isletme zorunluluklarini kosarken diger sehirdeyse gerek yok Bizimle ilgili degil diyerek rahatca TUV den gecmesi haliyle benide bu sistemi uygulama asamasinda cok dusundurmustur.
Bu amortisor sisteminin islevi diger asil sisteme gore arazide ve kaya tirmanislarinda daha cok artikulasyon saglamasidir boylelikle tekerlerin yerden temasinin kesilmemesine amortisorlere ek yardimci olarak daha cok imkanlar saglamasidir diger asil sistemde amortisor kolunun son uzama durumuna geldiginde o tekerin havada asili kalmasi arti karsi amortisorunde son basik durumuna geldiginden aracinda diger sisteme gore daha cok yan yatmasina ve sonucunda aracin devrilmesine sebebiyet vererek arazide imkanlari kisitlamasi sonucu extrem Offroadcilar denenmis ve Basarili bu ve benzeri sistemlere gecmektedirler.
Saygilarimla,
Ali Gulcer.