Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu
Selam Goktug,
Yukardaki mesajimi yazarken Sende yazmissin sorularinin cogunu sanirim yukardaki yazdiklarim aciklik getirecektir digerlerini cevaplamaya calisacagim.
Aracın yürüyen aksamı bence sorunlu olacak. Yolda tutamayacaksınız. Sıkı offroad yapamayacaksınız.
Yuruyen aksami yukseltmeden dolayi asfaltta gezmesi var bunuda egri pitman takarak asmaya calisacagim.
Makasları üste alıp 31 lastikle devam etmeniz de bana göre yakışıksız oldu. Standart hali zaten 31 lastiği taşır. Lastik ebadı büyümediği halde aracı yaklaşık 30 cm yükseltmeniz, lastikleri olduğundan daha küçük gösterecektir. Zaten cj için en önemli nokta lastik çapı..
Cok dogru suanki lastiklerim cok yeni ve butcemizde sinirli olunca 35'' leri ertelemek zorundayim.
Ön arka diferansyellerin ayna mahruti oranlarını biliyormusunuz?
Onler CJ nin orjinal difransiyeli arkalar 1978 Cevy V8 in standart defransiyeli dana 44 u takili ayna mahruti hesaplarindan pek anlamam dana 44 un aciklamasini ekliyorum bu defransiyeli takmamdaki nedenler oncelikle orjinallerden daha genis olmasi ve kendi capimda arastirmalarimda buyuk ebatlardaki lastiklerin rahatlikla takilabildigidir.
DANA MODEL 44 (STANDARD) (60-96)
R.G. Diameter 8.5"
10 Bolt 3/8"X 24 RH
10 Bolt Cover Pinion Diameter 1.376" 26 Spline
3.73 & Numerically Lower
3.92 & Numerically Higher
Vehicle Model Year
K10,25,30,35,F 60-80
C10 REAR 60-70
W100-350 F 69-96
F100,150 4X4 R 67-78
F150,F250 F 75-90
F100,F150 F 78-90
IHC SCOUT F&R
IHC VARIOUS
JEEP VARIOUS
Ama biraz daha orjinale sadık kalınsaydı daha güzel olmaz mıydı, sorusunu sormadan yapamıyoruz sanırım.
Cevabi bence soruda sakli niyemi aynen sorudaki gibi biraz daha orjinala yakin kalsaydi buna katiliyorum cunki Hepimizin CJ si ayri zevklerde ve tatlarda tam orjinal cok az sayida belkide hic yok ben hic gormedim buna nedende Kimse CJ nin tam orjinaline binmiyor binmekte istemiyor galiba peki neden Biz CJ yi bu kadar cok Seviyor ve vaz gecemiyoruz bunun nedeni bence CJ dipsiz 1 kuyu ve Bizim neyi istersek onu uyarlayabildigimiz vazgecilmez oyuncagimiz arazi agirliklimi araziye uygun asfalt agirliklimi asfalta uygun henuz TR de yeni yeni ilgi uyandiran kaya tirmanma agirliklimi ona gore yok cabriolet sehir ve sahil arabasimi sehre ve sahile gore veya Turist tasima agirliklmii kisacasi benim deyimimle nasil ve neyi istiyorsan ona gore kes bic uyarla simdi soruyorum hangi arabayi bu kadar rahat sekilden sekile sokabiliriz heleki CJ lerimizin farkliligida goz onundeyken Lutfen Kimse ustune alinmasin orjinalligi tartismak bana mantiksiz gelmektedir arti ben orjinal nostaljik araba toparlamak icin yola cikmadim benim isteklerim ve ihtiyacim dogrultusuna 1 CJ yapmaya calisiyorum araziye girebilecek yazin cabriolet kis aylarinda icerisine fiber hardtopta oldugu gibi heryerden soguk hava alip beni ve Ailemi usutmeyecek bahar aylarinda hardtopu sokmenin erken oldugu ama o gun itibariyle 1 kac saatlik havanin guzel oldugunda tum camlari acabilecegim saglam 1 hardtoplu gorselligiyle beni tatmin eden ve beni anlatan 1 CJ - CJ diyorum cunki CJ nin neyini degistirirsen degistir neyi uyarlarsan uyarla goruntu itibariyle kendine has o Karekterini degistiremezsiniz o hala CJ dir CJ kalacaktir.
Elinize sağlık.
Tesekkur ederim Goktug, ayriyeten yazdiklarimin Seninle veya mesajinla alakasi olmayip genelleme olarak yazildigini belirtmek ve bazi konular hakkinda kendi dusuncelerimi Senin mesaj bolumunde yazma gereksinimni gordugum icin Ozur dilerim.
Saygilarimla,
Ali Gulcer.