1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilhector Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 594
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 138,106

Etiketler
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Profillerin bukumunu yapabilmek icin bukme makinasi getirmistik ne yazikki borudaki bukum basarisini profillerde gosteremedi belki profil icin baska bukum ayaklari vardir ama bizim aparattaki parcalar sadece boru bukumune uygundu bizde en iyi yol bildigin yoldur diyerek hardtopun profillerini bildigimiz usulde devam ettik.

cj5057.jpg


Hardtopun son baglanti bolumu.

cj5050.jpg



cj5058.jpg



cj5059.jpg


Hardtopla kapinin arasina gelen ayni zamanda seyyar olan bu ana bolum hardtop olmadanda takilabilen kapinin karsiligidir.

cj5064.jpg


Kapinin karsiti olan ara bolumun son parcasi.

cj5065.jpg



cj5066.jpg



cj5067.jpg



cj5068.jpg



cj5070.jpg


Bundan sonraki islem kapinin kendi profilleri sonrasinda yerine yerlestirilmesi ve kapinin cam cerceve bolumunun yapimi olacak.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Merhaba Bora Aygul bey,

İnanin en az Sizin kadar bende Heyecanliyim, bir yandan 1 an once bitmesini bir yandanda acele etmeyim, unuttugum 1 sey kalmasinki, sonradan keske sunuda yapsaydim demeyeyim diyorum.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Bu gun yaptigimiz sis lamba citasina sis lambanin civata yerlerini deldik ve dayanamayip sis lambalarida yerine taktim gelen giden Misafirler ve Arkadaslardan bazilari niye sis lambasini 4 takmadin dediler bende elimdeki var olan 3 sis lambasini degerlendirmek hemde 4 sis lambanin asiriya kacacagi dusuncesini savundum bu konuyu okuyup yeni sis lambasi taktirmak isteyenlere belki ornek olur diye Sizlere bu vesileyle sormak istiyorum CJ lerin sis lamba citasinda kac tane sis lambasi en uygunu ve yakisanidir.

cj5064.jpg



cj5066.jpg
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

çalışmalarınız gerçekden farklı nacizane tavsiyem sisleri ileride yuvarlak bi modelle degişmeniz
4 olması daha avantajlı ve dolgun gösteriyo aracı orta 2 tanesi delici olursa daha ii olur
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu


Hardtop ve kapi arasina takilan seyyar ara bolumu.

cj5068.jpg


Onceden kapi yatagina gore kesmis oldugumuz kapiyi yerine monte etme asamasina geldik bu ara kisa gelen hardtopun en alt kosesini ek yaparak kaynakladik ve hardtopun tam nerede bitecegini tam bilemedimiz icin uzun biraktimiz kapiyida yerine gore kestik.

cj5070.jpg



cj5071.jpg



cj5072.jpg


Eski kapi menteseleri yeni kapiya uymadigi gibi eski haliyle hic yakismayinca yeni kapiya gore sekillendirip CJ ye degisik 1 hava vermeyi hedefledik.

cj5073.jpg



cj5075.jpg



cj5077.jpg



cj5079.jpg


Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 


Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Merhaba Deniz Çalıkoğlu bey,

İlgi ve Tavsiyeleriniz icin Tesekkur ederim.
CJ nin onceki haliyle komple kac kg oldugunu bilmiyorum aslinda guzel 1 fikir bundan sonra CJ lerini yeniden toplayan Arkadaslarin bunu dikkate alacagini tahmin ediyorum ama fiber hardtopu İst. a sattigim icin kargodaki olcumde kapilarla birlikte 127 kg geldigini biliyorum yeni hardtop bittiginde kg olcup farki ogrenebiliriz.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 





Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

ön çamurlukların üzerinde muhafaza edilen "jeep" yazısını gördüğüm zaman çok güzel bir çalışma olacağını düşünmüştüm. düşünmüştüm düyorum çünkü; başlangıçtan beri izlediğim bu hayata geçirme operasyonunda beni üzen bir kaç detay oldu. ama şunu anladımki cj ye sonsuz masraf yapabiliriz fakat bu masrafların hepsi yerini bulacaktır manasına gelmiyormuş. belliki çok uğraşılmış iki nokta var : 1) shnorkel , tüm orijinalliğe darbe vurmuş! ön camın yatarılabilir özelliğini kaldırmış.. çogumuz bu özelliği kullanmıyorsakta bence kalmalıydı . gövdeye bütün olarak yapılıp demonte edilememesi bir dezavantaj, sağ tarafa konması sağ aynanızın ayarını tutturmanızda iyice zorluk çıkartacak gibi. kısacası shnorkeli hiç beğenmedim. 2) hardtop; daha önce geçirmiş oldugunuz üzücü kazadan olsa gerek sağlam bir şeyler yapmış olma isteğinden kaynaklı olarak yükte ağır bir tercih olmuş, cj yi ağırlaştırmış ve şekil itibariyle görüntüsünü bozmuş diye düşünüyorum. çamurluk uzantıları ilginç olmuş hoşuma gitti aslında , insanımızın neler yapabileceğini gösteriyor, hiçbir çamurluk uzantısının orijinaliteyi bozduğunu düşünmüyorum sökülebilr olduktan sonra. boyanınca nasıl duracak merak ediyorum. kısaca çok emek harcamışsınız, tebrik ederim ama sizin yerinizde olsaydım orijinal tenteyle kısadan gidip hem kolay sonuç hemde daha yakışıklı olmasını sağlardım,güvenli olması için rollcage yaptırırdım. shnorkeli hiç koymazdım. lütfen yorumlarımı yanlış değerlendirmeyin , elbette her kafadan farklı sesler çıkacaktır, benimkisi kardeş tavsiyesi. unutmadan herşey eleştirilebilir ama bence sizin bu cj aşkınız asla eleştirilemez.. kutlarım.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Eleştiri kervanına devam edelim ;D

jeep' Alıntı:
senin araçla ilgili olarak, sanırım kazalı ve işler bittikten sonra kaportaya girecek. Fırsat bu fırsat derim ve CJ-7 ölçüsüne göre uzatırım aracı. Sonuçta ne olur? Şaft açı problemin kalmaz, araçya ferah bir iç mekan olur. Çok yükseldiği için arazide ve asfaltta daha dengeli olur. Bence bir düşün derim. Üstelik hardtop bulman çok kolay olur. Camlı kapıların ve aracı kilitleme şansın da olur.

jeep' Alıntı:
Araçla ilgili olarak; giderek CJ çizgisinden uzaklaşıyor. Özel yapım ilginç bir araç olma yolunda. Ben kapı şekillerinin cj leri biribirinden ayıran en önemli özellik olarak biliyorum. En azından S kapıdan vazgeçip orjinal U modeline göre kesilseydi daha orjinal olurdu gibi geldi. Tabi renkler ve zevkler tartışılmaz..

Ne zaman araçla ilgili olarak diye başlasam eleştrilerde bulunmuşum ;D Arkadaşların eleştirdiklerini ben aylar önce söyledim zaten.

İlave olarak araçla ilgili endişelerimi dile getirmek istiyorum.

1- Kaporta hardtop, snorkel filan geçtim. Hotrod tarzı değişik bir şekil hedeflediniz. Bitince göreceğiz. Ama çok emek harcadınız çokk.
2- Aracın yürüyen aksamı bence sorunlu olacak. Yolda tutamayacaksınız. Sıkı offroad yapamayacaksınız.
3- Makasları üste alıp 31 lastikle devam etmeniz de bana göre yakışıksız oldu. Standart hali zaten 31 lastiği taşır. Lastik ebadı büyümediği halde aracı yaklaşık 30 cm yükseltmeniz, lastikleri olduğundan daha küçük gösterecektir. Zaten cj için en önemli nokta lastik çapı..
4- Ön arka diferansyellerin ayna mahruti oranlarını biliyormusunuz?

yine de aşk başka. Ama biraz daha orjinale sadık kalınsaydı daha güzel olmaz mıydı, sorusunu sormadan yapamıyoruz sanırım..

Elinize sağlık.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Merhabalar Cengiz ve Ahmet Ozduman bey,

Bu calismanin sonucu yakindir artik ince detaylar bitmek uzere yuzduk yuzduk kuyruguna geldik biraz daha sabir.

Ahmet bey oncelikle dusuncelerinizi acikca yazma Cesaretinizden dolayi Sizi Tebrik ediyor Tavsiyeleriniz icin bunlardanda ote Kendinizi Kardesim yerinde gormeniz beni Duygulandirdi ve Onurlandirdi cok Tesekkur ediyorum.

Snorkelen boru bolumu seyyardir istenildiginde sokulebilir Sizinde dediginiz gibi hic kullanmasakta CJ nin on caminin yatarli sekilden vaz gecilmemistir.
CJnin orjinal aynalari snorkelsuzda sorun oldugunu cogumuz biliyoruz ne kadar ayarlasakta duzgunce arkayi goremeyiz ne kadarda cesitli sekillerde sabitlesekte 2 gun araziye girdigimizde aynalari yeni almis olsakta yataklari bozulur 1 turlu yerinde durmaz bende bu sorunu cozebilmek icin orjinal ayna yerine onceki sayfalarda resimleri bulunan peugeotun aynalarini takmaya karar verdim ustelik cok daha ucuz cifti 40 TL.
Suanki yapim asamasinda olan hardtop seyyar sokulup takilabilir sekilde her nekadar goruntu cok agir gibi gorunsede onceki fiber hardtoptan daha hafif olacagini tahmin ediyoruz nezamanki hardtop son haliyle bitip tartildiginda kesin sonuc ortaya cikacaktir fiber hardtop kapi ve camlariyla birlikte 127 kiloydu.
Hardtopun seklini yeni model rubiconlarin hardtopunu baz alarak eskiyle yeni arasi uyarlamaya calisiyoruz.
Rolcage CJ ye ayri 1 hava veriyor cok dusundum vaz gecmedim yine dusundum dusundum yilbasi yakin oldugundan dusunmekten vaz gectim saka 1 yana CJ bizim gunluk kullanim ve Aile arabasi oldugundan iceri giris cikislarda ve arka bolumde oturacak olanlara buyuk engel yazinda sokmesi cok zor bu yuzden hardtop bittiginde eski rolbari hardtopun ic bolumune gore ayni eskisi gibi guvenlik acisindan devamli takili kalacak sekilde uyarlanacak suan hardtopun yapim asamasi ve icerdeki cesitli calismalardan dolayi bize engel olacagindan takmadik.

not; Lutfen bu yazdiklarimin sakin ola savunma amacli ve yaptiklarimiz dogrudur illaki boyle olmasi gereklidir anlami cikartilmasin yukardaki yazmis olduklarim yeniden uyarlanan seylerin bilinmeyen veya gozle gorulmeyen detayli aciklamasidir arti benim ve Ailem icin ihtiyacin yani sira CJ mde benim icin asil olmasi gereken ve her zaman ertelenmis yillarin bastirilmis duygularinin suanki imkanlarimizin cercevesinde disa vurmasidir aslina bakarsaniz imkansizliklar ve mecburiyetten dolayi suan bile gonlumden gecen bastirilmak ve ertelenmek zorunda kalan duygularimi 1 bilseniz neyse derin mevzulara girmeden kalemimi burada noktalamak istiyorum.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selam Goktug,

Yukardaki mesajimi yazarken Sende yazmissin sorularinin cogunu sanirim yukardaki yazdiklarim aciklik getirecektir digerlerini cevaplamaya calisacagim.

Aracın yürüyen aksamı bence sorunlu olacak. Yolda tutamayacaksınız. Sıkı offroad yapamayacaksınız.

Yuruyen aksami yukseltmeden dolayi asfaltta gezmesi var bunuda egri pitman takarak asmaya calisacagim.

Makasları üste alıp 31 lastikle devam etmeniz de bana göre yakışıksız oldu. Standart hali zaten 31 lastiği taşır. Lastik ebadı büyümediği halde aracı yaklaşık 30 cm yükseltmeniz, lastikleri olduğundan daha küçük gösterecektir. Zaten cj için en önemli nokta lastik çapı..

Cok dogru suanki lastiklerim cok yeni ve butcemizde sinirli olunca 35'' leri ertelemek zorundayim.

Ön arka diferansyellerin ayna mahruti oranlarını biliyormusunuz?

Onler CJ nin orjinal difransiyeli arkalar 1978 Cevy V8 in standart defransiyeli dana 44 u takili ayna mahruti hesaplarindan pek anlamam dana 44 un aciklamasini ekliyorum bu defransiyeli takmamdaki nedenler oncelikle orjinallerden daha genis olmasi ve kendi capimda arastirmalarimda buyuk ebatlardaki lastiklerin rahatlikla takilabildigidir.

DANA MODEL 44 (STANDARD) (60-96)
R.G. Diameter 8.5"
10 Bolt 3/8"X 24 RH
10 Bolt Cover Pinion Diameter 1.376" 26 Spline
3.73 & Numerically Lower
3.92 & Numerically Higher
Vehicle Model Year
K10,25,30,35,F 60-80
C10 REAR 60-70
W100-350 F 69-96
F100,150 4X4 R 67-78
F150,F250 F 75-90
F100,F150 F 78-90
IHC SCOUT F&R
IHC VARIOUS
JEEP VARIOUS

Ama biraz daha orjinale sadık kalınsaydı daha güzel olmaz mıydı, sorusunu sormadan yapamıyoruz sanırım.

Cevabi bence soruda sakli niyemi aynen sorudaki gibi biraz daha orjinala yakin kalsaydi buna katiliyorum cunki Hepimizin CJ si ayri zevklerde ve tatlarda tam orjinal cok az sayida belkide hic yok ben hic gormedim buna nedende Kimse CJ nin tam orjinaline binmiyor binmekte istemiyor galiba peki neden Biz CJ yi bu kadar cok Seviyor ve vaz gecemiyoruz bunun nedeni bence CJ dipsiz 1 kuyu ve Bizim neyi istersek onu uyarlayabildigimiz vazgecilmez oyuncagimiz arazi agirliklimi araziye uygun asfalt agirliklimi asfalta uygun henuz TR de yeni yeni ilgi uyandiran kaya tirmanma agirliklimi ona gore yok cabriolet sehir ve sahil arabasimi sehre ve sahile gore veya Turist tasima agirliklmii kisacasi benim deyimimle nasil ve neyi istiyorsan ona gore kes bic uyarla simdi soruyorum hangi arabayi bu kadar rahat sekilden sekile sokabiliriz heleki CJ lerimizin farkliligida goz onundeyken Lutfen Kimse ustune alinmasin orjinalligi tartismak bana mantiksiz gelmektedir arti ben orjinal nostaljik araba toparlamak icin yola cikmadim benim isteklerim ve ihtiyacim dogrultusuna 1 CJ yapmaya calisiyorum araziye girebilecek yazin cabriolet kis aylarinda icerisine fiber hardtopta oldugu gibi heryerden soguk hava alip beni ve Ailemi usutmeyecek bahar aylarinda hardtopu sokmenin erken oldugu ama o gun itibariyle 1 kac saatlik havanin guzel oldugunda tum camlari acabilecegim saglam 1 hardtoplu gorselligiyle beni tatmin eden ve beni anlatan 1 CJ - CJ diyorum cunki CJ nin neyini degistirirsen degistir neyi uyarlarsan uyarla goruntu itibariyle kendine has o Karekterini degistiremezsiniz o hala CJ dir CJ kalacaktir.

Elinize sağlık.

Tesekkur ederim Goktug, ayriyeten yazdiklarimin Seninle veya mesajinla alakasi olmayip genelleme olarak yazildigini belirtmek ve bazi konular hakkinda kendi dusuncelerimi Senin mesaj bolumunde yazma gereksinimni gordugum icin Ozur dilerim.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Tekrar eline sağlık. Ama çok önemli bir nokta ön ve arka diferansiyellerin ayna mahruti diş sayısı aynı değilse ki arka diff farklı o yüzden soruyorum. 4 çekere ilk attığın anda bir tarafı kıracaksın. Mutlaka saydırman gerekecek.
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selamlar Arkadaslar,

Goktug Bilgi ve uyarin icin Tesekkur ederim.

Yagmur ve firtina yuzunden bahceye inen yogun yagmur suyu ve etrafta ucusanlari duzenlerken yeni aldigim Atimin firtinadan huysuzlanip bana cifte atmasi nedeniyle hafif 1 darbeyle atlatsamda kendimi sanayiye gidebilecek kadar iyi hissetmedigimden dolayi CJ min calismalarina ara vermistim agrilarim tam gecmesede dayanamayip bugun biraktigimiz yerden yeniden calismaya basladim.

Kapinin saseye baglanti bolumunden goruntuler.

cj5057.jpg



cj5059.jpg



cj5062.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,700
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

SON KONULAR



Geri
Üst