1966 model Gaz69, K.Maraş'tan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 272
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 225,624
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Ali bey,

Tel de bahsettiğim gibi zor ama bazen düşüyor, olursa bilgi veririm.
 

Etiketler
gaz69
Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Bilgisayarda kurtardığımız bir kaç pozla devam edelim şimdilik.

Şanzıman traversi yerine oturunca bir kontrol ettim.sol motor takozunda açısal olarak bir kasıntı vardı, sağ takoz ile paralel görünmüyordu. Zaten daha önce burası daha çok deforme oluyordu diğer tarafa göre, biz mazot pompasının oradan mazot sıçrayınca kaucuk malzemeyi deforme ediyor diye düşünüyorduk ama sanırım kasıntıdanmış. Ayrıca şanzıman tam ekseninde değildi, şanzıman kuyruğu sola çekiyordu. Önceki motor kupa üzerinde montaj yapıldığı için ölçüde ufak bir kayma olmuş. Biz bu kaymayı da giderelim deyip motor şanzıman eksenini şasi eksenine getirince sol motor kulağındaki kasıntı daha da arttı. Bunun üzerine sol motor kulak bağlantısını kesip motoru tam eksenine getirdikten sonra yerinde tekrar kaynatmaya karar verdim.

Ayrıca debriyaj üst merkezinin montajını rahat yapabilmek için motoru indirmek daha uygun olacaktı. Bu iki sebepten motoru tekrar indirdim.




 

Ekli dosyalar

  • LostFile_JPG_2012784.jpg
    198 KB · Görüntüleme: 298

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Hazfıza kartının üstüne malesef bir bardak soğuk su içtik. Giden gitti. Sonradan çektiğim bir kaç resimle kaldığımız yerden devam edelim bari.

Gaz69 da pedallar askılı değil, willys teki gibi gömme pedaldır. Pedallar şasinin içinden geçen yataklanmış bir mil üzerinde hareket eder. Debriyaj pedalı şasinin dışında bir pim ile mile sabitlenmiş olup aldığı hareketi doğrudan şasinin iç yüzündeki manivelayı hareketlendirir. Buradan hareket bir maniveladan daha geçerek mekanik olarak baskı balataya iletiliyor.Fren pedalı ise bu milin üzerinde serbest olarak yataklanmış olup alttaki manivela yardımı ile hareketi fren ana merkezine aktarıyor.







 

Ekli dosyalar

  • LostFile_JPG_2026064.jpg
    174.5 KB · Görüntüleme: 291

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Pedal mekanizmasını söküp detaylarını incelemek istedim. İç kısımdaki manivelanın pimini çıkartıp mili yataktan çıkartacaktım. Ancak pim bir türlü sökülmedi. Tepesini biraz spiralla traşladım olmadı, biraz daha, biraz daha derken manivelayı iyice erittim.









 

Ekli dosyalar

  • debriyaj 181.jpg
    74.7 KB · Görüntüleme: 323

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

İşe önce pedal sistemini sağlama çıkartarak başlamaya karar verdim. Üsttte verdiğim resimdeki gibi manivelayı iyice traşlamıştım, ayrıca alt ucundaki mafsal yeri geçmişte kırılmış ve yerine tornada yapılmış bir şey kaynatmışlar da o da ekseninde değil eğri kaynatılmış. Allah'tan elimde Garover den gelen 2. bir pedal grubu vardı. İki pedal grubununda iyi olan parçalarından bir tane sağlam pedal grubu çıkarttık.







 

Ekli dosyalar

  • debriyaj 178.jpg
    71.6 KB · Görüntüleme: 308




Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Üst merkezi sabitlemek için 3 mm lik saçtan merkezin deliklerine göre bir bağlantı sacı ayaraladım. Merkezi buna monte edip mafsalı da pime bağlayıp uygun pozisyonda sacı şasinin iç kısmına kaynattık, altttan ve üstten üçgen şeklindeki desteklerle sağlamlaştırdık. ( Bu pozisyondan biraz süpheliyim, çünkü kupa şase nin üzerinde olmadığı için pedalın en üst pozisyonunu tam olarak ölçemedim, eski fotoğraflardan göz kararı hesapladım, insallah bir sorun çıkmaz.)









 

Ekli dosyalar

  • debriyaj 162.jpg
    82.4 KB · Görüntüleme: 287

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Osman abi senin sabrına ve mükemmelciliğine hayranım masallahın var Allah nazardan korusun. Azminin zaferini sabırsızlıkla bekliyoruz bir gün kısmet olursa maraşta dondurma yemeğe gelicem...
selamlar
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

nboya' Alıntı:
Osman abi senin sabrına ve mükemmelciliğine hayranım masallahın var Allah nazardan korusun. Azminin zaferini sabırsızlıkla bekliyoruz bir gün kısmet olursa maraşta dondurma yemeğe gelicem...
selamlar
Amin, Rabbim hepimizi nazardan korusun. Azmin sonu zafer mi olur yoksa hezimet mi, inan bende bilmiyorum. Düştük bir yola gidiyoruz bakalım, nereye kadarsa kısmet? Dondurma için her zaman beklerim.
 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Debriyaj üst merkezini yerine bağladıktan sonra , söktüğümüz sol motor kulak bağlantısı için motoru tekrar yerine koyduk. Bundan önce 2 tane sıfır moor kulağı aldım ve yerine bağladımki, eski kulaklarda meydana gelen kalıcı deformasyonlara göre pozisyon ayarlamayalım diye. Kestiğim motor kulak bağlantısını da kulağın altına civataladım ,şanzıman bağlantısını yükseklik ayarlarını tam yerin getirdikten sonra motor kulağınının altındaki bağlantıyı şasiye puntaladım, kulağın civatalarını söküp yukarı kaldırdım ve komple şasiye kaynatıp sabitledim. Eğer kulağı sökmeseydim kaynağın sıcaklığından kauçuk malzeme yanardı.

Motoru yerine tam sabitleyince bir çalıştıralım dedik, motorun üzerinde devirdaim ve radyatör olmadığı için bahçe hortumunu kalorifer çıkışına bağlayıp, su verdik ve termostat yerinden tahliye ederek bir soğutma sistemi yaptık, bir bidona mazot koyup havalarını da aldık ve uzun bir aradan sonra ilk defa marşa bastık. Hep beraber izleyelim.

http://www.dailymotion.com/video/x2gqrsr_gaz69-ve-om616-motor_auto

İlkinde bayağı zorlandık motor uzun süre yattığı için ama ondan sonraki tüm seferlerde tek marşta tık diye çalıştı maşallah. Bundan sonra her 15-20 günde bir 5-10 dk çalıştıracağım, zira yatan motor kendi kendine deforme olurmuş, sanırım yağlar kartere iniyor ve korozyon başlıyor.
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Geçen yıl hatırlarsanız arka aksa epey emek vermiştik , ön akslara bir şey yapmayı düşünmüyordum, zira aracı kızağa çekmeden kısa bir süre önce ön aksın burçlarını murçlarını ustaya hep elden geçirtmiştim. Sadece dıştan bir kumlama ve boya, iş tamamdır. Ancak fren tablası ve balatalar boyalı olmayacağı için içime sinmedi. Yaaa kampanayı söküp iç kısmı en azından şöyle bir boyayayım dedim ve kampanayı söktüm. Ohhooo ne göreyim, fren merkezlerinde tüm toz lastikleri yırtık, adamlar ,abi bunlar yırtık yenisini bile al demediler, öyle takmışlar. Eeee işin başında durmazsan olacağı budur. Şimdi neden herşeyi elimle yapmaya çalışıyorum ,sanırım anladınız.

Neyse, buraya kadar sökmüşken bari ön teker taslarını da sökeyim, hem içini açar öğrenirim hemde temizler öyle takarım diye ön aksı araçtan alıp atölyede dağıtmaya karar verdim.









 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Tüm parçaları sıra ile söktükten sonra yağları kazıyıp iki kere gaz yağında yıkayıp temizledim. Dediğim gibi bu işi sıra ile yaptım, alimAllah parçaları bir karıştırırsam bir daha neyi nereye takacağım bulamam. Sağ ve sol tası da ayrı ayrı yaptım. Ben tas diyorum(tasa benzediği için) ama sanırım buna pivot da diyorlar.

 

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Tüm parçaları ayrı ayrı torbalara koyup üzerlerine etiket yapıştırıp neyin ne olduğunu yazdıktan sonra bir kenara koydum. Diferansiyelin karter contasında bir yağ belirtisi görmüştüm. Dedim buraya kadar söktük , nasıl olsa Rusya dan getirttiğim conta takımında gerekli conta da var, onu da değiştireyim dedim ve diferansiyelin karnını yardık.





 

Ekli dosyalar

  • 20141227_093706.jpg
    139.2 KB · Görüntüleme: 331

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Diferansyielin içindeki dişlilerde boşluk bana biraz fazla geldi, ee hadi onuda sökelim de içini bir görelim ,bakalım ne varmış dedik.



 

Ekli dosyalar

  • dif 005.jpg
    102.8 KB · Görüntüleme: 335

Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

Parça sıkıntısı çekerseniz İstanbuldan yardımcı olurum size elimden geldiği kadar
 



Ynt: 1966 Model Gaz69, K.maraş'tan

aslan28' Alıntı:
Parça sıkıntısı çekerseniz İstanbuldan yardımcı olurum size elimden geldiği kadar
Çok teşekkür ederim. Benim için süper olur. Ama bugüne kadar hiç bir Gaz69 parçası satan duymadım, nasıl yapabilirsiniz?