1915 Çanakkale Köprüsü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Denizalp Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,971

Etiketler

merhaba ödediğiniz ücreti karşılaştırdığınız zaman köprüye malkaradan keşan üzeri gelmekmi yoksa otobandan gelmek mi daha karlı akaryakıt ve geçiş ücreti karşılaştırdığınızda durum nasıl
Malkara Keşan Eceabat Kilitbahir yolu zaten benim için hep keyifli ve konforlu bir yol olmuştur. Malkara Gelibolu otobanı aşırı boş ve hipnotize edici geldi bana, onların videolarını ayrıca koyacağım.

Normal şartlarda otoban ve köprüyü kullanmanın bir maddi bir avantajini göremedim. Muhtemelen bir daha kullanmam ama Eceabat ve Kilitbahir feribot sırasının Eceabat ilçe merkezi sınırına kadar taştığı dönemde zaman kazandırır.
 






Çekme karavan ile bu KÖİ otoyol ve köprülerine kesinlikle girilmez. 3 dingil hesabı yapıp TIR ücreti kesiyorlar. Akıl işi değil.

Çekme karavanın zaten otobanda işi ne? Tin tin devlet yolundan geze geze gitmek, feribota binmek en iyisi.
Öyle de çekme karavanla devlet yolundaki kamyonların sebep olduğu, yavaşlama-hızlanma nedeni ile yakıt tüketimi daha yüksek oluyor, ortalama hız çok düşüyor. Günlük 250 km giderim derseniz tamam, ama üzeri çok fazla sabır gerektiriyor.
 






Öyle de çekme karavanla devlet yolundaki kamyonların sebep olduğu, yavaşlama-hızlanma nedeni ile yakıt tüketimi daha yüksek oluyor, ortalama hız çok düşüyor. Günlük 250 km giderim derseniz tamam, ama üzeri çok fazla sabır gerektiriyor.

Devlet yolunda hem kaza riski, hem de olmadık yerde ansızın radar cezası yeme riski de fazla. Bazen anayol üzerinde bir tabelayla belirtilen 50 km hız sınırının mobese ile kontrol edildiği yerler oluyor. Dazkırı'da 58 km/h ile radar cezası yediğim için tecrübeden söylüyorum.

Ayrıca çekme karavanla eğer feribota bir taraftan binilip, diğer taraftan iniliyorsa sorun olmaz ama bazı feribotlarda aynı kapıdan giriş çıkış yapılıyor, içerde U dönüşü yapılıyor. O yüzden çekme karavanları en son geri geri yanaştırıyorlar. Bir kaç tane video izledim, çok stresli bir iş.

Hatırladığım kadarıyla Eceabat feribotu iki yönlü olduğu için bu bakımdan sorun olmaz, değil mi?

Ufak çocuğumuz olduğu için zaman bizim için çok önemli. Mümkün olan en kısa sürede, en uzun mesafeyi katetmeliyiz. Geçen sene otoyolları bu yüzden tercih ediyordum. Yine de artık son zamlardan sonra pahalı otoyollardan uzak durma kararı aldım.

Ayrıca züğürt tesellisi olarak bonuslar :tonguewink:;

otoyollarda çok seyrek mola yerleri var ve manzarayı izlemek bazen keyifli olsa da bize çoğunlukla sıkıcı geliyor. Devlet yolunda daha çok görülecek ilginç şeyler oluyor.

Ana yol üstünde yılan gibi kıvrılmayı gerektiren ve birden karşımıza çıkan geniş adacıklar insanı uyanık tutuyor.

Her kavşakta, "acaba kırmızıda çıkar mı bu sığır, aha vallahi çıktı dingil" türünden survivor replikleri de insanı zinde tutuyor.

Devlet yolundan gidince pek çok seçenek arasında hemen sağa çekip yöresel yemeklerin de tadına bakabiliyoruz.
 

Kısıtlı kamp süreleri olan benim gibiler için zaman satın alınamayacak tek şeydir düsturu ile bu seneye kadar hep ücretli yolları tercih ettim çekme karavanla. Ancak gerek son yakıt zamları gerek otoyol ücretlerinin çok yükselmesi nedeniyle bu sene sanırım ücretsiz yollara yöneleceğim.

@tapatalk
 

.......

Ayrıca züğürt tesellisi olarak bonuslar :tonguewink:;

otoyollarda çok seyrek mola yerleri var ve manzarayı izlemek bazen keyifli olsa da bize çoğunlukla sıkıcı geliyor. Devlet yolunda daha çok görülecek ilginç şeyler oluyor.

Ana yol üstünde yılan gibi kıvrılmayı gerektiren ve birden karşımıza çıkan geniş adacıklar insanı uyanık tutuyor.

Her kavşakta, "acaba kırmızıda çıkar mı bu sığır, aha vallahi çıktı dingil" türünden survivor replikleri de insanı zinde tutuyor.

Devlet yolundan gidince pek çok seçenek arasında hemen sağa çekip yöresel yemeklerin de tadına bakabiliyoruz.

Yazdıklarınızda çok haklısınız.
Yalnız dışarıda bir şey yemek bir kişi için bile kalp spazmı geçirtirken ailecek yenildiğinde hesabı görenin kalp krizi geçirmesi içten bile değil.
Daha bu gün izmir torbalıdaki oto sanayisinde iki kişi için birer adet adana dürüm ve gazoza 130 tl ödedik.

Onlarada fazla bir şey diyemiyorum kullandıkları herşey astronomik olarak arttı.
 





Hafta başı İstanbul'dan Bodrum'a gitmek için Osmangazi Köprüsü yerine, feribotla Yalova'ya geçip ücretsiz yolu kullanmaya karar verdim. Ancak çok dikkat etmeme rağmen yol üzerindeki radarlardan birine yakalandım ve 7 kilometre için 400 küsür lira para cezası yedim. Özellikle istanbul-izmir arasında çok fazla radar kontrolü vardı. Ancak İzmir'i çıktıktan sonra ne hikmetse neredeyse hiç radar kontrolüne rast gelmedim. Sanki devletimiz ücretli yolu kullanmamız için bir caydırma politikası uyguluyormuş gibi hissettim. Kontroller de tam hız sınırlarının değiştiği bölgelere tuzak kurarmışçasına yerleştirilmişti. Yani ücretli otoyolları kullanmak mı daha mantıklı yoksa kullanmamak mı ne desem bilemiyorum.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst