1915 Çanakkale Köprüsü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Denizalp Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,972
Hafta başı İstanbul'dan Bodrum'a gitmek için Osman Bey Köprüsü yerine, feribotla Yalova'ya geçip ücretsiz yolu kullanmaya karar verdim. Ancak çok dikkat etmeme rağmen yol üzerindeki radarlardan birine yakalandım ve 7 kilometre için 400 küsür lira para cezası yedim. Özellikle istanbul-izmir arasında çok fazla radar kontrolü vardı. Ancak İzmir'i çıktıktan sonra ne hikmetse neredeyse hiç radar kontrolüne rast gelmedim. Sanki devletimiz ücretli yolu kullanmamız için bir caydırma politikası uyguluyormuş gibi hissettim. Kontroller de tam hız sınırlarının değiştiği bölgelere tuzak kurarmışçasına yerleştirilmişti. Yani ücretli otoyolları kullanmak mı daha mantıklı yoksa kullanmamak mı ne desem bilemiyorum.
En doğrusu bütün trafik kurallarına harfiyen uymak ve asla verilen hız sınırında değil de biraz daha altında araç kullanmak
 

Etiketler
Hafta başı İstanbul'dan Bodrum'a gitmek için Osman Bey Köprüsü yerine, feribotla Yalova'ya geçip ücretsiz yolu kullanmaya karar verdim. Ancak çok dikkat etmeme rağmen yol üzerindeki radarlardan birine yakalandım ve 7 kilometre için 400 küsür lira para cezası yedim. Özellikle istanbul-izmir arasında çok fazla radar kontrolü vardı. Ancak İzmir'i çıktıktan sonra ne hikmetse neredeyse hiç radar kontrolüne rast gelmedim. Sanki devletimiz ücretli yolu kullanmamız için bir caydırma politikası uyguluyormuş gibi hissettim. Kontroller de tam hız sınırlarının değiştiği bölgelere tuzak kurarmışçasına yerleştirilmişti. Yani ücretli otoyolları kullanmak mı daha mantıklı yoksa kullanmamak mı ne desem bilemiyorum.
Kesinlikle haklısınız. Özellikle Yalova- Orhangazi-Gemlik güzergahında oluşturulmuş olan kontrol noktalarında trafik tek şeride düşürülerek kasti olarak yoğunluk yaratılıyor. Noktalarda aktif uygulama yapılmasa bile duble yolu tek şeride düşüren dubalar kaldırılmıyor ve 24 saat orada kontrol olmasa bile trafik tek şeride düşürülerek sıkışması sağlanıyor. Ben bu KÖİ otoyollarını yapan müteahhit patronların il emniyet müdürleriyle bu bağlamda çok sıkı fıkı ve alengirli ilişkileri olduğunu düşünüyorum.
 

Hafta başı İstanbul'dan Bodrum'a gitmek için Osman Bey Köprüsü yerine, feribotla Yalova'ya geçip ücretsiz yolu kullanmaya karar verdim. Ancak çok dikkat etmeme rağmen yol üzerindeki radarlardan birine yakalandım ve 7 kilometre için 400 küsür lira para cezası yedim. Özellikle istanbul-izmir arasında çok fazla radar kontrolü vardı. Ancak İzmir'i çıktıktan sonra ne hikmetse neredeyse hiç radar kontrolüne rast gelmedim. Sanki devletimiz ücretli yolu kullanmamız için bir caydırma politikası uyguluyormuş gibi hissettim. Kontroller de tam hız sınırlarının değiştiği bölgelere tuzak kurarmışçasına yerleştirilmişti. Yani ücretli otoyolları kullanmak mı daha mantıklı yoksa kullanmamak mı ne desem bilemiyorum.

Eski yolda Eskiden de bolca radar vardı. Kasa boş oldugu için iki taraftan da doldurmak istiyor devlet.

Ben Osmangazi köprüsünü hem işim hem şahsi yolculuklarim için kullanıyorum ama otobanı sadece işim için.
 

Kesinlikle haklısınız. Özellikle Yalova- Orhangazi-Gemlik güzergahında oluşturulmuş olan kontrol noktalarında trafik tek şeride düşürülerek kasti olarak yoğunluk yaratılıyor. Noktalarda aktif uygulama yapılmasa bile duble yolu tek şeride düşüren dubalar kaldırılmıyor ve 24 saat orada kontrol olmasa bile trafik tek şeride düşürülerek sıkışması sağlanıyor. Ben bu KÖİ otoyollarını yapan müteahhit patronların il emniyet müdürleriyle bu bağlamda çok sıkı fıkı ve alengirli ilişkileri olduğunu düşünüyorum.

Alengirli ilişkiler kurmaya neden ugrassinlar ki hocam zaten en başında sözleşme ile bağlamış işi:smiley: parasını her türlü alıyor.
 






.
Ortada somut bir yasa ihlali varsa sözün bitmesi lazım ama insanoğlu bu işte, duruma yine de kendi fantezisine göre sebep bulmaya çalışıyor.

Karavanla sürat ihlali yüzünden aldığım iki cezadan birisini Avusturya’dan İtalya’ya inerken Brenner otobanı yerine güzel dağ yollarını kullanırken, diğerini de Güney Fransa’da yine otoyola parelel giden, kamyoncuların gözdesi ücretsiz çiftli yolu kullanırken yemiştim. İkisinde de astarı yüzünden pahalıya çıkmıştı.
Tabi ben de sizler gibi düşünmeden edemedim..
Aslında kırık kolu yen içinde bırakıp, ses etmemek lazım.. :yum:

Avrupa’nın bazı ülkelerinde trafik cezalarını kesmek ve gelirlerini kendi bütçelerine almak yerel yönetimlerin işi. Eğer olur da bizde de uygulanırsa yaşanacak çümbüşü düşünün.




Karayolları Trafik Yönetmeliği 16. Madde:
Belediyeler bu madde ile görev verilen hizmetlerin denetimi dışında, trafiği denetleyemez ve hiçbir halde trafik suç ve ceza tutanağı düzenleyemezler.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst