16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zedzestion Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,640
Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Huseyin TD5 benim hic bir zaman bu araca uygulama olarak aklimi celemeyecek.Yanlis anlasilmasin begenen vardir bisey diyemem.Bana gore benim dusundugum (bu aracla ilgili konusuyorum) arazi aracinin ruhuna ters yeni sistem motorlar.Guc istiyorsam zaten V8 ler varken bununla ugrasmam.Puma icin dusuncem sadece turbo uzun yola gidecegim zaman yukluyken bayirlarda sismeyeyim.

Serdar Bey bilgiler icin tesekkurler.Piyada bulabilecegim temiz veya sifir 300TDI motor var midir acaba.LT77 sanzuman i degistirmeden disli degisimiyle devam edebilir miyiz.
 

Etiketler
Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Motor bulma konusuna gelince, biraz zorlanılıyor diye biliyorum.
Hem motoru bulacaksınız, hem yaptırmak lazım sonuçta 2.EL...
Eh o kadar masraf ve uğraş olmuşken bir de RN380 ister.

Genelde böyle gidiyor bu işler.
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

must' Alıntı:
Piyada bulabilecegim temiz veya sifir 300TDI motor var midir acaba.
Mustafa bey merhabalar.

Bende 6 aydır aynı arayış içindeyim. sıfır 300 tdı için ankarada 17500 tl fiyat aldım. istanbulda bulduğum en uygun 300 tdi fiyatı bir jeneratörden çıkma çok az kullanılmış bir motordu. en son 9000 tl dediler. üzerinde dinamoları turbosu radyatörü yokken.

Dolayısıyla bende ford a yöneldim. şu an çıkma 130 luk puma arıyorum.
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Ford işletme konusunda artık sorun çıkarabilir ancak iyi bir makina,
bakım ve parça fiyatları da çok iyi..
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

LRTD5' Alıntı:
Ford işletme konusunda artık sorun çıkarabilir ancak iyi bir makina,
bakım ve parça fiyatları da çok iyi..
Serdar Bey merhaba.

Benimde en çok çekindiğim şey ruhsata işletme sırasındaki gereksiz bürokrasi umursamaz yurdum insanlarıydı. ancak son zamanlarda değişiklik yapan bir kaç kişinin ruhsat işlemlerini gayet kolay hallettiklerini okudum. biraz gözümü kararttım açıkcası.

http://www.offroadcuyuz.com/off-road-teknik-technical-issues/4017-defender-110-puma-motor-isletme-asamalari-ve-evraklari/

ama bakım ve parça konusunda haklısınız gayet uygun fiyatları var. en azından tamir konusunda her yol üstünde bir ford servisi veya tamircisi bulmak mümkün. Ve puma nın defender a yakışan hakkı verdiğide kesin.
 



Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Ford servisi var da, içeri alıp ta bakarlar mı o ayrı...
Ancak tabi her yerde ustası ve parçası bulunur. Özel servisler bakar.

Bu işte işe soyunup, denemek var. En kötü eski makinayı kenarda bir süre bekletmek iyi olabilir.
 


Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

LRTD5' Alıntı:
Bu işte işe soyunup, denemek var. En kötü eski makinayı kenarda bir süre bekletmek iyi olabilir.
eski motoru kenarda tutmak düz dizelden 300tdı. geçişi için bir derece mantıklı oluyor. ilk başlarda işletme maliyetini bir süre uzatmak için motoru kenarda tutarım diye düşünmüştüm.300 tdı da sadece motor kulakları değiştiği için Puma ya göre daha kolay. ancak 2 yılda bir sök tak usta bul işçilik ver ne kadar sağlıllı olur düşünek lazım.

malesef puma operasyonunun zor tarafı geri dönüşü yok. :( prizdirek uzatılıp araya flanş yapılıyor motor kulakları farklı radyatör ve elektrik tesisatı farklı. bismillah dendimi geri dönüş yok ama sonuç perfect.
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

300TDI kadar kolay işletilemiyor diye biliyorum. Sonuçta 300TDI için kısıtlı tadilat formu yeterli deniyor.
Yanlış yönlendirmek istemem. İşletme konusunu hallederseniz bir şekilde haberdar olmak iyi olacak.
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

LRTD5' Alıntı:
300TDI kadar kolay işletilemiyor diye biliyorum. Sonuçta 300TDI için kısıtlı tadilat formu yeterli deniyor.
Yanlış yönlendirmek istemem. İşletme konusunu hallederseniz bir şekilde haberdar olmak iyi olacak.
Bende kesin birşey söylemek istemem tabiki. halen araştırmaya devam ediyorum. ama motor artık yedek parça olarak göründüğü için değişimlerinde aynı prosedür uygulandığını duydum.
Hele bir motoru bulayım :D buradan değişiklikleri ile ilgili herşeyi detaylı anlatacağım.
saygılar.
 



Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Sayin Derya

Oncelikle sunu belirtmeliyim.Avrupa birligi uyum cercevesinde TUV de zaten motor sase nosu hafif kusur olarak goruluyor.Yani motor artik yedek parca tanimina alindi.Hatta bu sene karavanin motor nosu biraz zor bir yerde oldugu icin gorevli tamam abi gerek yok diyerek "motor no okunmuyor hafif kusurlu" notu alarak muayeneden gecirdi.Aracla yurtdisina gittik geldik hic bir sorun yasamadik.
Puma konusunda size katiliyorum 130 luk bir puma 8-9 bin TL arasinda sifir bulunabiliyor.Ve dediginiz gibi bir flans ve puruzdirek ile halledilebiliyor.Hatta ben en son motor indirdigimizde flans icin kagit conta yaptim nolur nolmaz diye.
300TDI nin fiyati gercekten yuksek ve eger cikmasi alinacaksa inanin sifirini almadiginiza pisman olursunuz.(Bu benim sahsi kanaatim)
Cok degil bundan 10-15 yil once motor degisimi, birakin farkli motoru, ayni modelin biraz gelismisi bile hayal gibi gelirken, simdi eski sistem bir araci common rail motora bile cevirtebiliyoruz.Ama benim dusuncem her seyi zamana yaymak cok onemli.Ben bu isi ticaret olsun diye degil keyif olsun diye yapiyorum.

Kisa surede bu tarz platformlar sayesinde en iyi ogrendigim sey aslinda hepimizin bildigi bisey oldu."100 kere dusun 1 kere yap."Acele etmek beni hep zarara ugratti. O yuzden artik herseyi herkese soruyorum.Herkesin her dedigine de inanmiyorum.Sabr ediyorum bekliyorum bir daha bir daha soruyorum.Okuyorum.Saatlerce gunlerce.Inanin okudukca daha cok sevdalaniyor daha cok ogreniyorum.

Ben motorla ilgili kismini simdi bile kafamda cozdum sunu yapacagim desem uzerine binip marsa basmam en az 1 yil.

Isin en az arac kadar hatta daha cok keyf veren kismi bana benzeyen, benimle ayni dili konusan, bir cok degerli insanla tanisiyorum.

Sevgi ve saygilarimla
Mustafa GULER
 


Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Tam bana gelir olay elemanin git serviste okuttur gel diyecegi tutar :smiley:
Yoksa motor degistirip ben gundelik kullanmak merakindayim :p
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Mustafa Bey,
Bende aynı sizin gibi düşünüyorum. neredeyse 6 aydır araştırma içindeyim. ve daha 1 yılım daha var gibi görünüyor. kafamda hep formüller üreterek motor konusunu düşünüyorum. 2.el 300tdı+işçilik+evrak masrafları,? 2.el puma+ işçilik+şanzuman vb.yapılacak değişiklikler.? hangisi daha mantıklı. yada aynı motorların sıfırları vs.vs. ??
Geçen hafta sonu bacanakla yurtdışından motor getirme konusunu konuştuk. avrupada 2el motorlar neredeyse hurda parasına. prosedürü hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim. Defender gerçekten kendi karakteri olan bir araç. Bende onun sayesinde çok değerli insanlarla, ustalarla, arkadaşlarla tanıştım.
Saygılar.
 

Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Yurtdışından kullanılmış motor getirilemiyor.
 



Ynt: 16GY899 1992 LR Defender 110 2.5D

Yurt disindan evet kullanilmis motor getirilemiyor.Fakat motoru yurtdisinda yerseniz orada tamir ettirmek suretiyle degistirebiliyorsunuz.

Saygilar
Mustafa GULER
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,901
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst