O1 Belgesiz Sıkıntı Yaşayan Oldu Mu ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Zooteknist Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 737

Zooteknist

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar herkese merhabalar. Kendi ihtiyacım doğrultusunda altta örnek resmi bulunan çift dingilli 750 kg altı bir römork yapmayı düşünüyorum. (Çift dingil tercihimin sebebi ağırlık değil) Merak ettiğim konu O1 belgesi olan bir şase almayıp şaseyi de kendim yapsam acaba resmi olarak herhangi bir sıkıntı yaşarmıyım. Belgeli şase almamamın sebebi fiyatlar gerçekten çok pahalı ve bu romörku senede bir kaç defa çok da elzem olmayan bir işte kullanacağım. Piyasada özellikle basit tarımsal amaçlı kullanılan binlerce römork var ve hiç sıkıntı yaşayan olmamış. Bugüne kadar hiç yaşayanını duymadım ama bu forumdaki arkadaşların tecrübeleri daha önemli benim için. Şimdiden teşekkürler.
Kapali kasa cift dingil beyaz
 

Etiketler
resmi
Arkadaşlar herkese merhabalar. Kendi ihtiyacım doğrultusunda altta örnek resmi bulunan çift dingilli 750 kg altı bir römork yapmayı düşünüyorum. (Çift dingil tercihimin sebebi ağırlık değil) Merak ettiğim konu O1 belgesi olan bir şase almayıp şaseyi de kendim yapsam acaba resmi olarak herhangi bir sıkıntı yaşarmıyım. Belgeli şase almamamın sebebi fiyatlar gerçekten çok pahalı ve bu romörku senede bir kaç defa çok da elzem olmayan bir işte kullanacağım. Piyasada özellikle basit tarımsal amaçlı kullanılan binlerce römork var ve hiç sıkıntı yaşayan olmamış. Bugüne kadar hiç yaşayanını duymadım ama bu forumdaki arkadaşların tecrübeleri daha önemli benim için. Şimdiden teşekkürler. Ekli dosyayı görüntüle 643780
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Önceden bu işler aynen sizin şu anda yapmayı düşündüğünüz gibi yürüyordu.

1 Eylül 2020 tarihinde ki mevzuat değişimi ile birlikte 750kg altı yarı römorklar EU 2018/858 yönetmeliğine tabi olarak yeni tip onayı(O1) ile yollara çıkmaya başladılar.

Sene de bir kaç kere kullanacaksanız ve trafikte uzun mesafeler kat etmeyecekseniz açıkçası pek sorun olacağını zannetmiyorum. Belirttiğiniz gibi kırsal alanlarda tarım işleri için bu şekilde yapılmış bir çok römork bulunuyor.

Kaldı ki piyasada yüzlerce belki binlerce belgesiz karavan gezerken sizin römorkunuz sorun oluşturmayacaktır bana göre. Çünkü henüz devlet bu konunun üstüne gitmedi.

Edindiğim bilgilere göre, seçim sonrası, mayıs ayında bu konular ile ilgili bir mevzuat değişikliği gündemde olacakmış.Bu değişiklik O1 belgelerini de kapsayan bir mevzuat olacak zannediyorum.

Merak ettiğim için soruyorum, ağırlıkla ilgili değilse neden çift dingilli bir alt yapı kullanmayı düşünüyorsunuz?
 

2010 yılından beri trafikte çeşitli karavanlar çekiyorum. hep yanımda bulundurduğum halde bir kez bile o1 belgem sorgulanmadı. kaza durumunda sigorta şirketi sorun çıkarabilir belki.
 

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

Önceden bu işler aynen sizin şu anda yapmayı düşündüğünüz gibi yürüyordu.

1 Eylül 2020 tarihinde ki mevzuat değişimi ile birlikte 750kg altı yarı römorklar EU 2018/858 yönetmeliğine tabi olarak yeni tip onayı(O1) ile yollara çıkmaya başladılar.

Sene de bir kaç kere kullanacaksanız ve trafikte uzun mesafeler kat etmeyecekseniz açıkçası pek sorun olacağını zannetmiyorum. Belirttiğiniz gibi kırsal alanlarda tarım işleri için bu şekilde yapılmış bir çok römork bulunuyor.

Kaldı ki piyasada yüzlerce belki binlerce belgesiz karavan gezerken sizin römorkunuz sorun oluşturmayacaktır bana göre. Çünkü henüz devlet bu konunun üstüne gitmedi.

Edindiğim bilgilere göre, seçim sonrası, mayıs ayında bu konular ile ilgili bir mevzuat değişikliği gündemde olacakmış.Bu değişiklik O1 belgelerini de kapsayan bir mevzuat olacak zannediyorum.

Merak ettiğim için soruyorum, ağırlıkla ilgili değilse neden çift dingilli bir alt yapı kullanmayı düşünüyorsunuz?
Çok teşekkür ederim hocam. Çift dingil düşünmemin sebebi birincisi römorkun daha dengeli yere basacağı düşüncesindeyim. 2. olarak da içine attıgım 100 kg bile olsa yükün işte çekidemirine ne kadar bastıydı arkayamı çok gittiydi gibi düşünceleri ortadan kaldıracagını tahmin ediyorum. Konuya çok hakim olmamakla beraber böyle olacagını tahmin etmekteyim.
 

2010 yılından beri trafikte çeşitli karavanlar çekiyorum. hep yanımda bulundurduğum halde bir kez bile o1 belgem sorgulanmadı. kaza durumunda sigorta şirketi sorun çıkarabilir belki.
Teşekkür ederim hocam tam olarak bende böyle düşünüyordum. Yeterince açık oldu cevabınız.
 



Çok teşekkür ederim hocam. Çift dingil düşünmemin sebebi birincisi römorkun daha dengeli yere basacağı düşüncesindeyim. 2. olarak da içine attıgım 100 kg bile olsa yükün işte çekidemirine ne kadar bastıydı arkayamı çok gittiydi gibi düşünceleri ortadan kaldıracagını tahmin ediyorum. Konuya çok hakim olmamakla beraber böyle olacagını tahmin etmekteyim.
Rica ederim.

Düşündüğünüz belli bir uzunluk varsa fikir vermesi açısından bir taslak çizimi yapabilirim sizin için.

Bahsettiğiniz römork çok büyük olmayacağı için yük dağılımında çok sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.
Bence tek dingil size fazlasıyla yetecektir ki, çift dingil alt yapı anlamında ister istemez x2 maliyet demek.

Sanrım frenli torsiyonlu 1050kg yada daha düşük kapasiteli bir dingil işinizi görecektir. Biraz daha ekonomik olsun derseniz frensiz 750kg lik dingilde tercih edebilirsiniz.
Uygun fiyatlı olarak çayırova firmasının dingillerini araştırmanızı öneririm.
Bu firma Alman knott firmasına fason olarak dingil üretiyor.

Bu arada internette tarifinize uyan uygun fiyatlı römorkları araştırdınız mı? Geçenler de tam da tarif ettiğiniz gibi böyle bir ürün görmüştüm çünkü.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,951
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst