ZJ 5.9 Lpg Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zxcourse Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,830

zxcourse

Ana Kamp
Mesajlar
44
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Öncelikle sitedeki herkese merhaba demek istiyorum.Aracımla ilgili ilk ve son olmasını dilediğim 2 problemi sizlerle paylaşmak istedim.Umuyorum ki tecrübeleriniz ve bilgilerinizle bana yol gösterirsiniz.98 model 103.000 km de yaklaşık 10.000 km dir kullandığım zj 5.9 aracımda tartarini marka sıralı lpg sistemi mevcut.Kiti benden önceki sahibi taktırmıştı dolayısıyla hangi serviste ve ne zaman takıldığı ile ilgili bilgi sahibi değilim.2 Problem ise şunlar;
Kış aylarında aracı ilk çalıştırdığım andan motor sıcaklığı normal seviyelere gelene kadar 1. vitesten 2. vitese geçişlerde araba biraz kasılıp gaz yemiyormuş gibi davranıyordu.hem benzinde hemde gaza geçtikten sonra.Jeep garage serviste yaptırmış olduğum bakım sonucunda tüm buji,yağ yağ filitresi,hava filtresi şanzıman yağı gibi sıfırlanmış oldugundan emin olmak istediğim bakımlarını yaptırdım.Hatta birde beyinde program güncellemesi yaptıklarını da söylediler.Daha evelki 94 model 5.2 aracım içinde gittiğim jeep garage servisin profesyonelliğinden ve iyi niyetinden hiçbir kuşkum yok.fakat bakım sonrası aynı sıkıntının devam etmesinin yanında artı olarak lpg sisteminin otoban sürüşlerinde 4. viteste 70-80 km civarında yani 1300-1400 devirlerde (hızlanmak için gaza biraz fazla yüklendiğinizde)arabada tekler gibi kesintiler,yığılmalar başladı.(Bu arada tekleme başlayınca arabayı benzine alırsam sorun tekrarlamıyor)
Bende daha evvel bakım sonrası lpg ye program attırmak için gittiğim okcan oto yusuf ustaya aracı götürüp problemi gösterdim.ilk defada yeniden problem yükledi ama 1 gün sonra sıkıntı tekrarlamaya başladı.ikincisinde ise enjeksiyonlarda pislik olabileceğini ve temizlenmesi gerektiğini söyledi.Bu işlemi yaptırdıktan hemen sonra okcan otodan avrupa yakasına geçerken problem tekrarladı.Aracımdan soğumak istemiyorum.Bana bu 2 konuda yardımcı olabilecek yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler..
1-Motor soğukken arabanın 2. vitese geçişlerinde kasılma olması
2-Lpg sistemindeki can sıkıcı tekleme ve gaz yememe problemi.
 

Etiketler
Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

Selamlar,

Bende de aynı Tartarini kitten vardı eski Nissan Pathfinder V6 aracımda, Okcan'a taktırmıştım, aynı problemleri ve beyhude program yüklemeleri, enjektör temizlemeleri, filtre değiştirmeleri, aracın motor mekaniğini kurcalatmaları vs birebir bende yaşamıştım. İnanın araçtan soğutmuştu beni. Sistemde kesinlikle bir problem yok. Problem %99,99 regülatörde. Aracınıza maliyet düşürmek amaçlı küçük 4 şilindirli araçların regülatörü takılmıştır. Benim aracıma da V6 3L motora Hyundai Accent'lere takılan regulatör takılmış. Bu yüzden regülatör kapasitesi yetersiz olduğundan gazı ısıtıp buharlaştıramıyor ve enjektörler silindirlere sıvı LPG basıyorlardı. Bunun neticesinde de araç yüksüz olarak (düz yolda sabit ortalama 80-100km/h) arası normal çalışmakta fakat ne zaman gaza basıp araç sollamak veya rampa çıkmak istersem veya çamurda takıldığım yerde tapa gaz yapıp yırtmaya çalışsam 3500d/d üzerine çıkmıyor, sanki araçta devir kesici varmışçasına tekleme yapıyor ve 3500 d/d üzerine de kesinlikle çıkmıyordu. Aynı şekilde benzine geçirince problem birden yok oluyordu.

Bunun üzerine biraz araştıdıktan sonra Topçular/Eyüp'te, Rami Kışla Caddesinde Fazlıoğlu iş merkezinin altındaki ÜÇAS LPG'ye gittim arkadaşlar zaten offroad camiasından, offroad araçları son derece iyi tanıyorlar, hemen teşhisi koydular, bu regülatör bu sisteme uygun değil, regülatörünün değişmesi gerek dediler. Sonuçta aracımı onlara teslim ettim, V8 araçlar için kullanılan karakafa dedikleri bir regülatör taktılar ve problemim %100 ve kalıcı bir şekilde çözüme kavuştu. Ayrıca takılan regülatör sayesinde gaz tüketimim de ortalama %15 kadar azaldı. Eski regulatörde 1 depo gaz ile 190-200 km yol yaparken yeni regülatör takılınca 220-230 km yapmaya ve 4000-5500 d/d lara sorunsuzca çıkmaya başladım.

Yakıt tüketiminin azalmasındaki mantık; regülatör kapasitesi düşük olması neticesinde regülatör içerisinde ısınıp buharlaşamayan LPG sıvı olarak enjekte ediliyor, bunun sonucunda güç düşüklüğü ve tekleme meydana geliyor, motorun yeterli güç üretmesi için daha fazla gaza basılıyor ve çok daha fazla gaz, daha soğuk olarak ve sıvı halde motora giriyor, ıslak ve soğuk LPG yanmıyor ve tekleme başlıyor...

Olayın teşhisi; sıcacık olması gereken bir regülatör yerine buz gibi soğuk, üzeri terlemiş, bazı durumlarda buz kaplamış bir regülatör...

Çözüm; dediğim yerde karakafa regülatör taktırmak...

Vites atma ile ilgili problemde büyük bir ihtimalle regülatör değişiminden sonra düzelecektir diyorum ama ondan %100 emin değilim.

Biraz fazla uzattım ama, umarım yazdıklarım açıklayıcı ve faydalı olmuştur...
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

selam.
evet bendede aynı sorunlar var.aracımı yeni aldım.bir ay önce lpg takılmış.aracım v6 3000 motor.bmv730.biraz gaza basınca(genelde rampalarda) sanki aracı biri tutuyormuş gibi.benzine alınca turboya basmış gibi.banada yok buji,yok ateşleme vs.vs. tartarini markası.bu marka aracıma uymadı sanıyordum.taki bu değerli yorumunuzu okuyana kadar.teşekkürler dostum.sanırım bendekide aynı sorun olabilir.
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

eray arkadaşım anlattıkların büyük ihtimal gaz kafası ile alakalı büyük kafa takarlarsa sorun gider sanırım birde yaz mevsimi ile kış mevsimi arasında cok fark vardır tüketimde ve doşalımda
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

Kubilay bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.Bahsettiğiniz Servise aracı gösterip neticesini buradan sizlerle Paylaşırım.Aslında anlamadığım konu,bu kadar övdükleri yusuf usta,eğer araçta takılı olan regülatör yanlış regülatörse bunu anlayıp bana söylemezmiydi?neyse görüceğiz.Saygılar..
 



Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

yusuf ustayı bende bilirim açıkçası bende şaşırdım hatta yarında bir araçı ben götüreceğim ona bu konuyuda onla konuşacağım zaten
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

BU arada araçta çift regülatör olduğunu ve bunu tek regülatör sistemine çevirmesi halinde problemin bitebileceğini(kesinlik yok)söylemişti.Çift regülatör eski bir montaj sistemiymiş.Yani bu şu demek oluyor.Eski sistemle monte edilen diğer v8 kitleride problemli olmalı veya bende olan sıkıntılar olmalı..Sizce yanılıyormuyum?
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

görmeden bişe demek yanlış ama sizin dediğiniz şekilde regülatör büyüyünce sorun olmamalı açıkçası milano lar sıkıntısız calıştı bildiğim kadarı ile jeeplerde
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

son_kral_54' Alıntı:
selam.
evet bendede aynı sorunlar var.aracımı yeni aldım.bir ay önce lpg takılmış.aracım v6 3000 motor.bmv730.biraz gaza basınca(genelde rampalarda) sanki aracı biri tutuyormuş gibi.benzine alınca turboya basmış gibi.banada yok buji,yok ateşleme vs.vs. atiker markası.bu marka aracıma uymadı sanıyordum.taki bu değerli yorumunuzu okuyana kadar.teşekkürler dostum.sanırım bendekide aynı sorun olabilir.
 

Ynt: ZJ 5.9 Lpg Problemi

Selamlar

Şanzıman için cevap kolay tabiiki arızasız bitmemiş bir otomatik şanzıman kış aylarında araç jikleden kendi çıkana kadar beklenmeden yada gaz basınca tekrar jikleye geçme egiliminde iken hareket ettirilirse sıkıntı olur soguklarda ısıtma uzun sürer yakıt da gider ama gereklidir.
Gaz olayına gelince tamamen karşıyım benzinden farkı yok diyen varsa buyursun anlatsın ögrenelim. Uzun uzun anlatmaktansa şunu açıklamayı tercih ederim. Gaz kullanırken sağladığınız ekonomi , Gaz kullanmadan dolayı çıkan masrafları karşılıyor ve benzine göre de açık bir ekonomik fayda sağlıyorsa, Tercih edilir
Araç yüke binince kasılmasından şikayet ediyorsunuz yakıtı yetiştiremiyor araçlarda sıralı sistem oldugunu varsayarsak gaz benzin oranının dogru ayarlanmaması söz konusu olabilir
Bu ayarlamayı yaptırmanız lazım. Kullandıgınız gaz sistemi hangi markaysa onun ustasına gidip beyni ayarlatmanız lazım ama usta standart bir araca yaptıgı ayarların dışına çıkıp sizin araçların özelliğine göre ayar yapmayı bilmeli. Kolay gelsin

saygılar.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,350
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst