meriç arkadaşım, furkan ben.
4x4 araca eğer zincir takılacaksa, sol ön sağ arka veya sağ ön sol arka şeklinde takmak daha mantıklı. sonuç olarak eğer 4x4 bir araca zincir takacak şartlar oluşmuşsa, o aracın direksiyon kontrolü de zorlaşacak demektir. bunu bir çok kez tecrübe ettim. özellikle buzlu bir zeminde çapraz zincir takmak çok çok faydalıdır. buzda yokuş çıkarken veya inerken, eğer yolda hafif meyil varsa aracın ön ya da arkası ve hatta tamamen kendisi meyil olan tarafa kaymaktadır. özellikle de benim ki gibi uzun bir araçsa. bu durumda direksiyonu çevirmek, frene basmak işe yaramaz. ama ön tekerlekte zincir varsa bu durum tam olarak olmasa bile büyük oranda engelleniyor. kayma riski yüksek oranda ortadan kalkıyor.
sadece arkalara taktığınızı düşünün, araç istediğiniz gibi ileri atılır fakat direksiyonu çevirdiğiniz halde istediğiniz yöne gitmez. işte bu sebeple çapraz zincir takmak faydalıdır.
aslında zincir yokluğunda bu geçerli. yani bir takım zincir daha olsa, dört tekere de takarım bana kalsa