Zincir mi? Kar Lastiği mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan baymineral Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,605
Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Normal ford focusla kar lastiği ile Hereke tepesine kadar sorunsuz çıktım tabii kar kalımliği 7 8 cm kadar
 

Etiketler
Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Özetle zincirin her ihtimale karşı araçta bulunmasında fayda var. Bu arada, büyüttüğünüz lastik ebatları nedeniyle, eğer arıyor da uygun ölçüde zincir bulamıyorsanız, adres Topkapı Atlı Zincir Fabrikası.
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Bencede araçta zincir kesinlikle olmalı.. kar lastiği ile karda tamam biyere kadar bi şekilde idare ediyorsunuz.. ama düşününki uludağ, kartepe qibi biyerdesiniz, ineceksiniz.. Yolda buzlanma var ise kar lastiği işe yaramıyor. çivili lastik olması gerekli.. O bakımdan zincir olmalı araçta.. KAr paletlerine gelince, ha paranızı çöpe atmışsınız ha palet almıssınız. Aynı şey !!
Geçenlerde jandarma trafik ekibiyle sohbetimde, 4x4 araçlara zincir takma zorunluluğu varmı qibi bişey sordum. hatta konusuda açmıştım burda.. Bana evet zincir takacaksın zorunlu demişti.. Bende kanunda böle bişey varmı dediğimde, EVEt var dedi.. Gösterin dedim ; Aradıı, aradı, aradıı.. Ve öyle bi kanun gösteremedi bana.
 


Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

arkadaşlar bende naçizane fikrimi belirteyim. bir keresinde lada nivamla üstünde ok 144 ler varken istanbulda ani buzlanan yolda baya bi dans ettim. allahtan yol düzdü. yavaş yavaş kontrollu bi şekilde eve ulaştım. ikinci tecrübem 85 pajero ile. üstünde...yani altında at lastikler vardı.. 2001-2002 kışıydı sanırım. sıkı bir kar yağmıştı istanbula. daha sonra o kar buza kesti. bi kaç gün gündüz eridi gece dondu. gündüz eridi gece dondu...üçüncü ya da dördüncü sabah eşimi bırakmak için yola çıktık...biraz gittik bir bey yeri gösterdi ve kaygan işareti yaptı...allahtan yapmış. yer olmuş sana sabun...yine birinci viteste eve döndüm problemsiz. yolda abartmıyorum 3 tane kaza gördüm..hem de sokak içlerinde.o zaman düşündüm ki bu yolar rampa olsaydı ben o yollardan gidemezdim. bi de anadolunun yüksek rakımlı yollarında bazı güneş görmeyen dik yokuşlu yollar vardır. genelde buzludur oralar. allah korusun çoğunun kenarı da uçurumdur...bu kadar laftan sonra eğer çivili lastik yoksa (ki bence türkiye koşullarının lastiği değildir. bütün kış karın yerden kalkmadığı, asfaltın görünmediği ülkelere özgü bir lasitk bence) bir çift ya da iki çift zincirin araçta mutlaka bulunması gerektiği kanaatindeyim. yola yiğitlik olmaz. takmatik zincirleri takmak 5-10 dakika sürüyor sürmüyor. çıkartması da öyle.
sevgiler...
 



Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Faydalı ve önemli bir konu gerçekten . Katkı yapan herkese teşekkürler .

Bence de araçta zincir mutlaka bulunmalı ... Diyelim AT lastiklerimiz var ama karda iz açmamız yada buzda yol almamız gerekiyor . Ziincir lazım olacak ama hangi zincir ? Hangi zinciri almak lazım ?

Piyasa satılan takmatik 4x4 zincirleri var . Bunlar yeterince mukavemetli mi acaba ? yada atlının serme merviden tipi zincirinden mi almak lazım ?

Birde mahmuzlular varki çok güzel işler çıkardığına şahidim . Ama aklıma takılan acaba lastiğe zarar verir mi mahmuzlu zincirler ?

Açıkçası mahmuzlu zarar vermez düşüncesinde birleşirilirse atlının mahmuzlusundan yana gönlüm . Bir çift almayı planlıyorum ...

Son olarak acaba 2 çift mi almak lazım ? 1 çift yeteli ise öne takalım değil mi zinciri?

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

bence atlının serme zinciri gayet iyidir, ben binek aracımda kullanmıştım, bir kaç tanede ek gergiylede desteklersen sermeden iyisi yok
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Zincirden daha güvenilir hiçbir kar lastiği olmaz. Zincir takmatik değil mahmuzlu serme olacak tabi.
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

aracımda bf goodrich al terrain at vardı. 40-50 cm karda gayet güzel ilerledim. hatta cam gibi buzlu bir rampada, 4x4 modunda tıngır tıngır gayet güzel ilerledim. fakat kar seviyesi yükseldikçe performans düştü. diğer arkadaşımın aracında kar lastikleri vardı. o karda iyi gitti fakat buzda kalakaldı. kar seviyesi yükseldikçe işe yaramadı. mahmuzlu serme zincir taktık. sol ön, sağ arka lastiğe taktığımda yön verme kabiliyeti de arttı.
fakat siz siz olun, mahmuzlu ya da normal zincir takılıyken kar seviyesinin 10 cm den aşağıya düştüğü yerlerde hızınızı artırmayın. mahmuzlar kopabiliyor. koptuktan sonra da çamurluğun artık neresine denk gelirse vurmaya başlıyor. ve o koskoca mahmuzlar arabanın çamurluğunu çekiçlemiş gibi eziyor.
kar lastiği ya da hangi lastik olursa olsun, mahmuzlu zincir şart. yani en azından arabada olsa fena olmaz..
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
aracımda bf goodrich al terrain at vardı. 40-50 cm karda gayet güzel ilerledim. hatta cam gibi buzlu bir rampada, 4x4 modunda tıngır tıngır gayet güzel ilerledim. fakat kar seviyesi yükseldikçe performans düştü. diğer arkadaşımın aracında kar lastikleri vardı. o karda iyi gitti fakat buzda kalakaldı. kar seviyesi yükseldikçe işe yaramadı. mahmuzlu serme zincir taktık. sol ön, sağ arka lastiğe taktığımda yön verme kabiliyeti de arttı.
fakat siz siz olun, mahmuzlu ya da normal zincir takılıyken kar seviyesinin 10 cm den aşağıya düştüğü yerlerde hızınızı artırmayın. mahmuzlar kopabiliyor. koptuktan sonra da çamurluğun artık neresine denk gelirse vurmaya başlıyor. ve o koskoca mahmuzlar arabanın çamurluğunu çekiçlemiş gibi eziyor.
kar lastiği ya da hangi lastik olursa olsun, mahmuzlu zincir şart. yani en azından arabada olsa fena olmaz..



İsminizi bilmiyorum kusura bakmayın arkadaşım yukarıda yazınızda zinciri sol ön sağ arka olarak takmışsınız bunun sebebi neden acaba. Böyle bir uygulama bazan bende duydum ama benim mantığıma uymuyor. Sizce bir sebebi varmı yoksa öylesinemi. saygilar meriç
 



Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

meriç arkadaşım, furkan ben.

4x4 araca eğer zincir takılacaksa, sol ön sağ arka veya sağ ön sol arka şeklinde takmak daha mantıklı. sonuç olarak eğer 4x4 bir araca zincir takacak şartlar oluşmuşsa, o aracın direksiyon kontrolü de zorlaşacak demektir. bunu bir çok kez tecrübe ettim. özellikle buzlu bir zeminde çapraz zincir takmak çok çok faydalıdır. buzda yokuş çıkarken veya inerken, eğer yolda hafif meyil varsa aracın ön ya da arkası ve hatta tamamen kendisi meyil olan tarafa kaymaktadır. özellikle de benim ki gibi uzun bir araçsa. bu durumda direksiyonu çevirmek, frene basmak işe yaramaz. ama ön tekerlekte zincir varsa bu durum tam olarak olmasa bile büyük oranda engelleniyor. kayma riski yüksek oranda ortadan kalkıyor.
sadece arkalara taktığınızı düşünün, araç istediğiniz gibi ileri atılır fakat direksiyonu çevirdiğiniz halde istediğiniz yöne gitmez. işte bu sebeple çapraz zincir takmak faydalıdır.
aslında zincir yokluğunda bu geçerli. yani bir takım zincir daha olsa, dört tekere de takarım bana kalsa :smiley:
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

yurtdışı sitelere naktım biraz..ısrarla 4 çeker araçlarda 4 zincire de takın diyorlar. bir yazıda mercedes- benz in şiddetle önerdiği söyleniyor. 4 çeker bir aracınız ve dört tane freniniz varken iki tekere zincir takarak aracınızı 2 çekere ve 2 frene düşürmeyin diyor.
sevgiler...
 


Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

çivili lastikler nasıl, bilgisi olan varmı?
birde ben çivi çaktırmak istemiştim, maxiste yerleri var lastikçim iki sebepten beni vazgeçirdi birincisi yasaklandı dedi ikincisi çok ses yapar kafan ağrır dedi
acaba doğrumudur bu söylenenler ?
 

Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
meriç arkadaşım, furkan ben.

4x4 araca eğer zincir takılacaksa, sol ön sağ arka veya sağ ön sol arka şeklinde takmak daha mantıklı. sonuç olarak eğer 4x4 bir araca zincir takacak şartlar oluşmuşsa, o aracın direksiyon kontrolü de zorlaşacak demektir. bunu bir çok kez tecrübe ettim. özellikle buzlu bir zeminde çapraz zincir takmak çok çok faydalıdır. buzda yokuş çıkarken veya inerken, eğer yolda hafif meyil varsa aracın ön ya da arkası ve hatta tamamen kendisi meyil olan tarafa kaymaktadır. özellikle de benim ki gibi uzun bir araçsa. bu durumda direksiyonu çevirmek, frene basmak işe yaramaz. ama ön tekerlekte zincir varsa bu durum tam olarak olmasa bile büyük oranda engelleniyor. kayma riski yüksek oranda ortadan kalkıyor.
sadece arkalara taktığınızı düşünün, araç istediğiniz gibi ileri atılır fakat direksiyonu çevirdiğiniz halde istediğiniz yöne gitmez. işte bu sebeple çapraz zincir takmak faydalıdır.
aslında zincir yokluğunda bu geçerli. yani bir takım zincir daha olsa, dört tekere de takarım bana kalsa :smiley:

Memnun oldum furkan bey. Siz tecrubelerinizden çapraz zincir takmak daha faydalı diyorsunun. Ben denemedim ama hiç mantığıma yatmıyor çünkü araç daki zincir olmayan tekerler sürekli patinaj yapmak isteyecektir önde ve arkada diferansiyel kilidiniz yoksa araç yürümekte daha fazla zorlanacaktır. Ama kilit varsa o zaman işe yarayabilir yinede taşıyıcı sisteme zarar vereceğini dişünüyorum. 4x4 bir araçta öne veya arkaya takılması bence daha verimli olacaktır. Tabiki 4 tekerede takmak çok daha iyidir. Fikrinize saygılıyım. Saygılarımla
 



Ynt: Zincir mi? Kar Lastiği mi?

Benim düşüncem de şöyle;
Çapraz zincir takmak doğru olmaz. Meriç'in dediği gibi zincirsiz tekerler patinaja meyilli olacaktır. (difflock yoksa)
En doğrusu 4 tekere takmaktır. Sadece 2 zincir varsa bunları öne takmak doğru olacaktır. Zira öne takılan zincir tekerlerin direksiyon yönlendirmesine cevap vermesini sağlayacaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,812
Mesajlar
1,523,891
Kayıtlı Üye Sayımız
166,613
Kaydolan Son Üyemiz
Hilmi316

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst