Yükseltme - Lift Kit

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan phobios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,902
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

phobios

Zirve
Mesajlar
1,648
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
Gövdeyi veya süspansiyonları yükseltmeye yarayan kitlere dendiğini biliyoruz. Aracın devrilme riskine karşı akıllı mantıklı bir oranda olması gerektiğini biliyoruz.

Hangi araca ne marka uyar, nerde yapılır kaça yapılır, buyrun?
 

Etiketler


Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Discovery için yükseltme:

Yukseltme konusu aslinda basit;

Aracı yükseltmenin tek ve tek yolu lastikleri büyütmek bunun başka alternatifi yok, fakat doğal olarak lastikleri büyüttükçe lastikler camurluk yuvalarina sığmaz duruma geliyor diğer modifikasyonlar yani; kupa yükseltme veya helezonları yükseltme çamurluk yuvalarını daha yukarıya taşımak için yapılıyor.

Discovery 1 icin arazi çıkışı veya diferansiyel oranlarını değiştirmeden takılabilecek en büyük lastik 32 belki ince bir lastik olursa 33 inch. bunlara yakın değerler icin 235 85 16 birde yanilmiyorsam 255 85 16 BFG MT ler vardı . ben şu anda 275 75 16 BFG AT kullanıyorum yaklaşık olark 31 inc e denk geliyor. Birde arazi için maxxis mudzilla 31 inch lerim var.

Lastik seçiminden sonra ilk yapılacak işlem arka çamurluğun kuyruk kısmının üçgen şekilde kesilmesi (örnek olarak RR classic lerin arka çamurluklarının arkası gibi olacak) Bu işlem için kaportacı boyacı vs ile uğraşmayın işretleyip jet taşı ile kesin boya masrafından kurtulursunuz.

Araziye girmediğiniz sürece aracınızı bu halde kullanmanızda mümkün , ama mantıksız. üçüncü aşama şasi ile dingil arasındaki mesafeyi açmak bu hem artikülasyoınu arttiriyor hemde lastik tepelerini çamurluk tepelerinden uzaklaştırasak olası sıkışmayı önlüyor . bu işlem için en ucuz ve güvenli yöntem Bearmach helezon ve tercihen pro-comp amortisörler kullanmak.

Parçalar için numaralar şöyle

Eger winç ve winç tamponu düşünmüyorsanız

Helezon BA 2102 Arka BA2104 ön helezon eğer öne vinç ve vinc tamponu takacaksanız ön helezon BA2105 olacak. (+100 kg lik ağılık arcın arkasını havaya kaldırıyor.)

Amortisör için BA645 L ve BA 1077 L (+2") Procomp heavy duty amortisörler en uygunu.

Bu parçaları İstanbulda Anıl oto veya Hüma oto dan bulabilirsiniz. Anıl otodan Adnan beye benim adımı verirseniz yardımcı olacaktır.

2" in üzerine çıkan yükseltmeler daha fazla parçayı (radius arm, fren boruları, direksiyon deve boynu, vs. vs.) modifiye etmeyi gerektiriyor yinede merak eden varsa detaylı olarak açıklarım.


33" inc in üzerinde (örneğin 44 " yaklaşık unimog gibi bisey oluyor) lastik takılacaksa ozamanda diferansiyel oranları, çamurluk wheel arch ları, sertleştirilmiş Aks lar vs.vs başka modifiyeler gerekiyor. Ama işin ilginci LR de herşey mümkün.

NOT: DiscoveryV8 yani Yavuz abiden alıntıdır :smiley:
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Bir not daha ekleyeyim özel helezon yerine istediğiniz yükseklikte normal helezonlarin altına alüminyum parcalar yaptırarak ta yükseltmek mümkün. fakat araç yükseldikçe sağa sola esneme miktarı arttığı için normal helezonlar fazla yumuşak kalıyor buda virajlarda tehlike arzedyior, yükseltme kitlerindeki helezon ve amortisörler bu esneme göz önüne alınarak daha fazla et kalınlığına ve sertliğe sahip, sanılanın aksine bu sert helezonlar gazlı amortisörlerle daha soft ve sarsıntısız sürüşe imkan veriyor.

Selamlar
 



Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Ben de yükseltme işini kafaya koydum, amortisörleri gazlıya çevirmem gerekecek Monroe dışında marka tavsiyesi olan varmı? Yavuz abi senin yazdığın kodlar hangi markanın?
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Deep' Alıntı:
Ben de yükseltme işini kafaya koydum, amortisörleri gazlıya çevirmem gerekecek Monroe dışında marka tavsiyesi olan varmı? Yavuz abi senin yazdığın kodlar hangi markanın?

Mert ; kodlar Bearmack in kodları , monroe yerine Procomp u tavsiye ederim hem uygun fiyatlı hemde bulması daha kolay.

Selamlar
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Selam Yavuz abi
Benim araçta önlerde 2102 arkada 2104 kullandık ama ön taraf aşağıda kaldı, şimdi 2105 e çevirdik önü, yarın görecez bakalım ama asıl problem lastik ebadı; Ümit ve Hüseyin usta 235 85 16 nın dişlilerle oynamadan takılmaması gerektiği görüşünde, sen ne dersin? onların tavsiyesi max. 245 75 16
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Deep' Alıntı:
Selam Yavuz abi
Benim araçta önlerde 2102 arkada 2104 kullandık ama ön taraf aşağıda kaldı, şimdi 2105 e çevirdik önü, yarın görecez bakalım ama asıl problem lastik ebadı; Ümit ve Hüseyin usta 235 85 16 nın dişlilerle oynamadan takılmaması gerektiği görüşünde, sen ne dersin? onların tavsiyesi max. 245 75 16

Mert onlar dizel olduğu için 235 85 i önermiyorlar, çünkü dizelde devir az bu sebeten oynayabileceğin aralık düşüyor, dişli oranlarıyla oynarsan bu seferde son hız oranın düşüyor, yokuşları keçi gibi tırmanırsın ama uzun yolda aracı bağırta bağırta 110 a zor çıkabilirsin, birde tekrar küçük lastiğe dönebilme şansın yok . aracı sadece haftasonları kullanacakasan önemli değil ama tüm gün kullandığın araca bence yazık olur.
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Doğrudur, uzun yola da çıkacağım bir araç olduğu için şanzımanla oynamak pek mantıklı değil :-\ o zaman 245 75 16 bakmak lazım, hesaplı, performanslı ve dayanıklı bir MT lastiğe ihtiyaç var, akla ilk olarak OK144 geliyor aslında şambriyelli olması da offroad ta avantaj gibi
 



Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Bu durumda 31" 300TDI i zorluyor, kabul edilebilir max. ebat 30" olmalıdır diyebiliriz ama tabanı daralırsa belki 31" de kaldıracak?
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Mert , Ankarda olsan depoda 31*11.50 maxxis mudzillalar jantlarıyla birlikte duruyor al dene hoşuna giderse 31" alırsın diyeceğim ama istanbula götür getir problem olur benim buradan yollamam bile sorun olur kamyonet çağırmam lazım kargoya götürmek için, 1 adedini bile yerinden kaldırmak başlıbaşına problem.
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Mert Son bir not bende günlük kullandığım 275*75 16 BFG AT ler var gayet memnunum bu ebatı bir araştırsana .

Selamlar
 

Ynt: Yükseltme - Lift Kit

Yavuz abi bahsettiğin 275 75 16 çok büyük bir ebat 235 85 16 dan da büyük, 32" e denk gelir muhtemelen üstelik çok geniş, şanzımanla oynamadan benim araç kaldırmaz :-\
senin mudzilla lastiklerin ebadı neydi?
Ben şu an için OK144 e karar verdim, ctesi arkadaşın lastikleri ile test edicem olursa alıcam, hem çamur performansı çok iyi hem fiyatı çok iyi hem de genişliği 225 e denk geldiği için çekişte problem yaşamadan +3cm. yüksekliği kazanabileceğim tek lastik şu an piyasada ;)
Genel olarak LR cilerin bir önyargısı var OK144 e, Ümit "pizza cutters" diyor ama ebat 225 çok ince değil ki, kimi kamyonet lastiği diyor ama arazide canavar ;) ayrıca şambriyelli olması da offroadta büyük avantaj bence, şu an benim BF lerin yanında ciddi çizikler oluşmuş durumda bir yarılsa at çöpe :-\ ama OK144 ü kullanırsın ;)
 




Ynt: Yükseltme - Lift Kit

OK 144 genel kanının aksine çok iyi bir lastik Uğur hocada altı RR üstü Seri III bir defender var onda takılı performansı çok çok iyiydi. üstelik yanal kayma da olmuyor fiyat çok olumluymuş. Bir kaç 110 defenderde de görmüştüm onlarda çok memnunlardı.

Bendeki mt ler maxxis m8080, ( yanakları zırhlı traktör lastiğide diyebiliriz) 31 inch yukseklik 11.5 inch genişlik panzer lastiği gibi bişey zaten takınca aracın seside panzere benziyor. ;D Ümitler bana bigfoot ismini takmışardı bu lastiği gördüklerinde.

http://www.genie4x4.com/maxxis.htm
http://www.kaisertire.com/mudzilla_tire.htm
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,350
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst