Ynt: Yükseltme - Lift Kit
Discovery için yükseltme:
Yukseltme konusu aslinda basit;
Aracı yükseltmenin tek ve tek yolu lastikleri büyütmek bunun başka alternatifi yok, fakat doğal olarak lastikleri büyüttükçe lastikler camurluk yuvalarina sığmaz duruma geliyor diğer modifikasyonlar yani; kupa yükseltme veya helezonları yükseltme çamurluk yuvalarını daha yukarıya taşımak için yapılıyor.
Discovery 1 icin arazi çıkışı veya diferansiyel oranlarını değiştirmeden takılabilecek en büyük lastik 32 belki ince bir lastik olursa 33 inch. bunlara yakın değerler icin 235 85 16 birde yanilmiyorsam 255 85 16 BFG MT ler vardı . ben şu anda 275 75 16 BFG AT kullanıyorum yaklaşık olark 31 inc e denk geliyor. Birde arazi için maxxis mudzilla 31 inch lerim var.
Lastik seçiminden sonra ilk yapılacak işlem arka çamurluğun kuyruk kısmının üçgen şekilde kesilmesi (örnek olarak RR classic lerin arka çamurluklarının arkası gibi olacak) Bu işlem için kaportacı boyacı vs ile uğraşmayın işretleyip jet taşı ile kesin boya masrafından kurtulursunuz.
Araziye girmediğiniz sürece aracınızı bu halde kullanmanızda mümkün , ama mantıksız. üçüncü aşama şasi ile dingil arasındaki mesafeyi açmak bu hem artikülasyoınu arttiriyor hemde lastik tepelerini çamurluk tepelerinden uzaklaştırasak olası sıkışmayı önlüyor . bu işlem için en ucuz ve güvenli yöntem Bearmach helezon ve tercihen pro-comp amortisörler kullanmak.
Parçalar için numaralar şöyle
Eger winç ve winç tamponu düşünmüyorsanız
Helezon BA 2102 Arka BA2104 ön helezon eğer öne vinç ve vinc tamponu takacaksanız ön helezon BA2105 olacak. (+100 kg lik ağılık arcın arkasını havaya kaldırıyor.)
Amortisör için BA645 L ve BA 1077 L (+2") Procomp heavy duty amortisörler en uygunu.
Bu parçaları İstanbulda Anıl oto veya Hüma oto dan bulabilirsiniz. Anıl otodan Adnan beye benim adımı verirseniz yardımcı olacaktır.
2" in üzerine çıkan yükseltmeler daha fazla parçayı (radius arm, fren boruları, direksiyon deve boynu, vs. vs.) modifiye etmeyi gerektiriyor yinede merak eden varsa detaylı olarak açıklarım.
33" inc in üzerinde (örneğin 44 " yaklaşık unimog gibi bisey oluyor) lastik takılacaksa ozamanda diferansiyel oranları, çamurluk wheel arch ları, sertleştirilmiş Aks lar vs.vs başka modifiyeler gerekiyor. Ama işin ilginci LR de herşey mümkün.
NOT: DiscoveryV8 yani Yavuz abiden alıntıdır
