Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fahriyesilot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 86,572
Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

kardeşim sayfalarda istanbuldaki jeep ustalarının telefon ve adreslerini bolca bulabilirsin.
istersen jeep bölümünde biraz vakit geçirirsen bir çok ustaya ulaşabilirsin.
jeep ini keyfli günlerde kullanman dileğiyle.
 

Etiketler
Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Profonde' Alıntı:
Cihan Bey yardımcı olmaya calısayım ama aracınıza tam olarak ne yaptıgınızı net anlayamadım.

LC 100 bildiğiniz uzere suspansiyon sistemi olarak onu bagımsız ve torsıyon cubuklu arkası sabıt akslı helezon yaylı ve 5 lıink lidir. Bagımsız on suspansiyonun arazide kendine gore avantajı olmakla birlikte dezavantajlarıda vardır, zaten arazide sabit aks mı bagımsız suspansiyonmu tartısması halen devam etmektedir, ikisininde avantajları vardır. Dogrulugu kesin olan birsey varki oda bagımsız on suspansıyona sahip bir aracı yukseltmek sabit akslı bir aracı yukseltmekten oldukca komplikedir, bunun sebebide arazi performansını arttırmak ve tatminkar bır yol surusu elde etmek ıcın cok fazla dikkat edilmesi gereken nokta olmasıdır.
Simdi size birkac sorum var, sorunları net olarak anlayabilmem icin

Getirdiğiniz 2 inç yükseltme kiti tam olarak nelerden olusuyordu? On icin yeni torsiyon cubugu? arka icin yeni helezon yaylar? amortisorler? On diferansiyeli asagı almak icin bir aparat varmıydı? (On aksların acısını tolere edilebilir bir hale getirmek icin)

Arkaya 2,5 cm parça koyduk ve araç toplamda yaklaşık olarak 8-9 cm kaldırdık. Kitten cıkan yeni helezonlara ilave olarakmı?

35-12,50-17 lastik taktım , (Bu olcu LC 100 un on diferansiyeli ve aksları icin fazla zorlayıcı 32" te kalmak daha yerinde olurmus)
Aracı dahada yükselltim.. Kit ve 2.5 cm parcayı koyduktan sonramı ? Yapılan ıslemler neydi?

direksiyon turunu biraz kıstık arac devamlı olarak sola çekmeye başladı , Stoper koyarak yaptınız herhalde bunu? Aracın sola cekmesine sebep olmaz

rot,balans,caster,kamber, lastik rotasyonu denemediğimiz yol kalmadı . On duzen ayarları tam olculerinde ise aklıma tek sey geliyor oda arka Track barın bu kadar yukseltmeye kısa gelıyor olması, kitten arka track bar icin bir bracket cıktımı? eger arka track barı standart hali ile bıraktıysanız su an arka diferansiyeliniz ve dolayısı ile tekerlekleriniz olmasi gereken yere gore saga yada sola kayık pozisyonda, bu aracın sanki sasisi egikmis gibi cekme yapmasına sebep olur.Problem bu ise cozumunu ızah edebilirim.

sonradanda arazide araç rahatlasın diye kupeden 5 cm daha kaldırık , Sanırım 35" lastikleri sıgdırmak icin yaptınız keske camurlukları kesseymissiniz zaten aractan vazgecmissiniz anlasılan:smiley:

sola çekme ve kalkışta tam gaz verince arabanın kafasını havaya kaldırması ile beraber tepkisiz ve herhan sağa sola kaçacakmış hissini veren bir ön takımım oldu , Aracın bir tarafa cekmesi ile bir tarafa kacicakmıs hissi vermesi farklı seyler, direksiyonunuz eskisi gibi toparlıyormu? Casterde halen problem olabilir. Aracın gazda kafasını havaya kaldırması normal, yuksek ihtimal ile aracın arka yay sabitleri dusuk ve amortisorler yumusak. Axle Wrap le bir ilgisi yok bunun Axle Wrap yaprak yaylı araclarda olan bir hadisedir, arka diferansiyelin gaz altında rotasyonel olarak acısını degistirmesi durumudur. Sizin aracınızda bunu engellemek icin kollar var. Aracın kafasını kaldırmasına baska bir sebep aracın standart anti lift acısının degismis olmasıdır buna mudahele etme sansınız yok (Aslında var fakat pratik degil). Arac tepkisiz demissiniz gaza tepkisiz sanırım, diferansiyel oranlarınız standart ise 35" lastik ile aracın standart ivmelenmesini yasamanız zaten mumkun degil.

bu arada araçta daha evvel olmayan anlamsız bir titreme başladı yalnız bu titreme komple aracı sallıyor, araç D vitesinde 80 ile 100 km arası yapıyor gaz verirsem arabayı devirlendirirsem geçiyor veya D vitesinde titreşim yapmaya başladığı an 4 alırsam titreme geçiyor .
Titremenin arka safttan oldugu kesin bunu farklı vitese aldıgımda geciyor demenizden anlıyorum. Hissettiğiniz titresimi saft belirli bir frekansta yani devirde yapar siz D den 4 e alınca (bu arada D de aracın 5. viteste gittigini farzediyorum) aracın deviri artar ve titreme gecer aynı sekılde D de hızınızı arttırsaydınızda gecerdi. Gelelim cozumune, aracın arka kısmı yukseltilirken aracınızın arka diferansiyel pinyon acısı standarttan cok sasmıstır. Aracınız yaprak yaylı olsa idi bunun cozumu basitti , fakat sizin aracınızda diferansiyel kolları ayarlanarak ancak pinyon acısı normal halıne getirilebilir, bazı durumlarda buda yeterli olmaz ve saftın bir miktar uzatılması (daha uzunu ile degistirlmesi) gerekebilir.Toyota saftlarında ne tip baglantı kullanıyor bilmiyorum ama buyuk acılarda calısmaya dahauygun (Double Cardan gibi) bir saft baglantısına gecmek gerekebillir ozellıkle diferansiyel - saft baglantısında.

Ufuk Tekin


ufuk bey çok teekkürler verdiğiniz cevaplar için arkadaşımızn konu başlığı içinde yazışıyoruz oda kusura bakmasın şimdi tek tek cevaplayayım

1- getirttiğim yükseltme kiti ( 4 adet amortisör ,2 adet helezon ve 2 adet torsiyon çubuğundan oluşuyordu ,ön difransiyeli tölere etmek için bir parça yoktu kitin içinde .

2- aynen dediğniz gibi kitten çıkan yeni yayların üzerine arka taraf için 3 cm bir parça yaptırıp koyduk ön tarafıda torsiyondan yükselttik

3- 35 inç lik lastikleri şu andan söktüm sizinde dediğiniz gibi arabayı çok zorluyordu , şu anda 33 ler ile kullanmaktayım

4- 35 lastikleri sökmeden evvel illa 35 lerle devam edeceğimi benimsediğm için , kupeden 12 adet takozu değiştirdik orjinal takozlardan daha uzun yaklaşık olarak 4,5 cm olan takozları taktık buna göre yani mantık olarak arabanın alt yürüyenini hiç ellemeden 4,5 cm yükseltmiş olduk ( 35 ler daha rahat çalışsın diye ) bu arada direksiyon için mile 2,5 cm lik ilave yaptık, kasıntı olmasın diye çünki ilk kaldırdığımızda direksiyon kasıntılı çalışıyordu ,yani toplamıyordu

5 - kitten arka track bar diye bir şey çıkmadı ,yani esasında 100 serileri için öyle bir parça görmedim ,birde kaç cm yükseltmeden sonra lazım olur onu bilmiyorum yani sınırı nedir ? bunun çözümü nedir ?

6- ufuk bey , esas kafamı yorduğum bu titreşim ,fakat anlamadığım bir şey var ,ben arabaya getirdiğim kiti taktım yaklaşık 1 yıla yakın kullandım , kupeden yükselttikten sonra oluştu bu titreşim sizinde dediğiniz gibi arka difransiyel pinyon açısı şaşmış ise , daha evvel olmayan bu titreşim biz kupeyi yükselttikten sonramı ortaya çıktı ( kupeyi yükseltince alt takımlar ile ilgili hiç bir yere dokunmadık ) tabi yanlış düşünüyor olabilirim kusura bakmayın

yani özet ile konuyu toparlamak gerekirse , öncelikle standart yüksekliği 71 cm gelen ( aracın jant merkezinden çamurluk üstüne bu şekilde ölçmüştük ) getirtiğim kit ile 79 cm çıkarrtık bunuda öncelikle kiti taktık önler 75 cm de kaldı bunun üzerine torsiyonları sıktık ,ve ön tarafı 79 cm getirdik ,sonradanda arka için 3 cm parça yaptırdık onuda taktık ,ön ile arka arasında 1 cm fark bıraktık ,yani önler 79 cm arka tarafta 80 cm idi ,sonradanda kupeden 4,5 cm daha yükselttik , yaptığım işlemler bu , araka difransiyelin pinyon açısını acaba bozmuşmuyumdur ?

ufuk bey şimdiden vereceğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim , konuyu bir bilen ile konuşmak benim için çok önemli ,verdiğiniz bilgiler bizleri gerçekten çok aydınlatıyor saygılar
 


Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

arabama hazırda 6 cm lık get buldum bugun takcam kısmet olursa jant lastiğide takcam resımleri cekıp atcam sizlerle paylaşcam..
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

çok güzel paylaşımlar ve çok değerli bilgiler verilmiş, kupadan yükseltmeden sonra titreşimin başlaması ilginç olmuş Ufuk beyin buna vereceği cevabı berak ediyorum, çünkü dediğiniz gibi mantık olarak ön ve arka takımlara bi müdehale yok.
Saygılar.
 





Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

XJ takip... nihayet bir muhendis el atti konulara...Nefis bir paylasim olmus....Dediginiz gibi ayna mahruti oranlarini bile bilmeyen adamlar yukseltme yapiyor Turkiye'de...
 






Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

gezenbilir; kutsal bilgi kaynağı ;D
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

ufuk beyin paylaşımları sayesinde bilgi patlaması yaşadım :smiley:
gerçekten harika bir insan . . .
bilgilendirmelerinin devamını diliyorum. . .
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Konuyla ilgili bilgilerini,tecrübelerini paylaşan herkeze ve bizleri bilinçli olarak mesleki donanımla aydınlatan ufuk beye teşekkürler. Ufuk bey ve konu içindeki arkadaşlar sizin bilgi ve yönlendirmenizle arazide çok koşmayacak 1991 model 4.0 high output aracımı standart degerleri içinde min maliyetle max. kaç '' (inch) yükseltebilirim.orjinal jantlarına max. ne ölçülerde lastik kullanabilirim. Bilgilerinizi paylaşmanızı dogrusunu yapamayı bekliyorum. Saygılarımla.
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

selamlar, burada bır zamanlar Ufuk bey dıye bır saygıdeyer bır form uyerı varmıs, yazıları okudum, bu zamana kadar yapılmıs tum yorumlardan daha fazla aklı basında ve faydalı bılgı paylasılmıs, tum tecrube ve bılgı sahıbı degerlı form uyelerının aynı mutevazılıkte ve paylasımcılıkla bılgılerını aktarmalarını temennı edıyorum, herkeze iyi forumlar,
 



Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Merhaba.98 model xj country sahibiyim.aracımı yükseltmeden 31 10.5 15 ebatında lastik takabilirmiyim(elimde bu ölçülerde lastikler var).takabilirsem şayet dezavantajı ne olur? Not:eek:ff road yapmıyorum şehir içinde kullanıyorum.tek ederim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst