Cihan Bey yardımcı olmaya calısayım ama aracınıza tam olarak ne yaptıgınızı net anlayamadım.
LC 100 bildiğiniz uzere suspansiyon sistemi olarak onu bagımsız ve torsıyon cubuklu arkası sabıt akslı helezon yaylı ve 5 lıink lidir. Bagımsız on suspansiyonun arazide kendine gore avantajı olmakla birlikte dezavantajlarıda vardır, zaten arazide sabit aks mı bagımsız suspansiyonmu tartısması halen devam etmektedir, ikisininde avantajları vardır. Dogrulugu kesin olan birsey varki oda bagımsız on suspansıyona sahip bir aracı yukseltmek sabit akslı bir aracı yukseltmekten oldukca komplikedir, bunun sebebide arazi performansını arttırmak ve tatminkar bır yol surusu elde etmek ıcın cok fazla dikkat edilmesi gereken nokta olmasıdır.
Simdi size birkac sorum var, sorunları net olarak anlayabilmem icin
Getirdiğiniz 2 inç yükseltme kiti tam olarak nelerden olusuyordu? On icin yeni torsiyon cubugu? arka icin yeni helezon yaylar? amortisorler? On diferansiyeli asagı almak icin bir aparat varmıydı? (On aksların acısını tolere edilebilir bir hale getirmek icin)
Arkaya 2,5 cm parça koyduk ve araç toplamda yaklaşık olarak 8-9 cm kaldırdık.
Kitten cıkan yeni helezonlara ilave olarakmı?
35-12,50-17 lastik taktım ,
(Bu olcu LC 100 un on diferansiyeli ve aksları icin fazla zorlayıcı 32" te kalmak daha yerinde olurmus)
Aracı dahada yükselltim..
Kit ve 2.5 cm parcayı koyduktan sonramı ? Yapılan ıslemler neydi?
direksiyon turunu biraz kıstık arac devamlı olarak sola çekmeye başladı ,
Stoper koyarak yaptınız herhalde bunu? Aracın sola cekmesine sebep olmaz
rot,balans,caster,kamber, lastik rotasyonu denemediğimiz yol kalmadı .
On duzen ayarları tam olculerinde ise aklıma tek sey geliyor oda arka Track barın bu kadar yukseltmeye kısa gelıyor olması, kitten arka track bar icin bir bracket cıktımı? eger arka track barı standart hali ile bıraktıysanız su an arka diferansiyeliniz ve dolayısı ile tekerlekleriniz olmasi gereken yere gore saga yada sola kayık pozisyonda, bu aracın sanki sasisi egikmis gibi cekme yapmasına sebep olur.Problem bu ise cozumunu ızah edebilirim.
sonradanda arazide araç rahatlasın diye kupeden 5 cm daha kaldırık ,
Sanırım 35" lastikleri sıgdırmak icin yaptınız keske camurlukları kesseymissiniz zaten aractan vazgecmissiniz anlasılan
sola çekme ve kalkışta tam gaz verince arabanın kafasını havaya kaldırması ile beraber tepkisiz ve herhan sağa sola kaçacakmış hissini veren bir ön takımım oldu ,
Aracın bir tarafa cekmesi ile bir tarafa kacicakmıs hissi vermesi farklı seyler, direksiyonunuz eskisi gibi toparlıyormu? Casterde halen problem olabilir. Aracın gazda kafasını havaya kaldırması normal, yuksek ihtimal ile aracın arka yay sabitleri dusuk ve amortisorler yumusak. Axle Wrap le bir ilgisi yok bunun Axle Wrap yaprak yaylı araclarda olan bir hadisedir, arka diferansiyelin gaz altında rotasyonel olarak acısını degistirmesi durumudur. Sizin aracınızda bunu engellemek icin kollar var. Aracın kafasını kaldırmasına baska bir sebep aracın standart anti lift acısının degismis olmasıdır buna mudahele etme sansınız yok (Aslında var fakat pratik degil). Arac tepkisiz demissiniz gaza tepkisiz sanırım, diferansiyel oranlarınız standart ise 35" lastik ile aracın standart ivmelenmesini yasamanız zaten mumkun degil.
bu arada araçta daha evvel olmayan anlamsız bir titreme başladı yalnız bu titreme komple aracı sallıyor, araç D vitesinde 80 ile 100 km arası yapıyor gaz verirsem arabayı devirlendirirsem geçiyor veya D vitesinde titreşim yapmaya başladığı an 4 alırsam titreme geçiyor .
Titremenin arka safttan oldugu kesin bunu farklı vitese aldıgımda geciyor demenizden anlıyorum. Hissettiğiniz titresimi saft belirli bir frekansta yani devirde yapar siz D den 4 e alınca (bu arada D de aracın 5. viteste gittigini farzediyorum) aracın deviri artar ve titreme gecer aynı sekılde D de hızınızı arttırsaydınızda gecerdi. Gelelim cozumune, aracın arka kısmı yukseltilirken aracınızın arka diferansiyel pinyon acısı standarttan cok sasmıstır. Aracınız yaprak yaylı olsa idi bunun cozumu basitti , fakat sizin aracınızda diferansiyel kolları ayarlanarak ancak pinyon acısı normal halıne getirilebilir, bazı durumlarda buda yeterli olmaz ve saftın bir miktar uzatılması (daha uzunu ile degistirlmesi) gerekebilir.Toyota saftlarında ne tip baglantı kullanıyor bilmiyorum ama buyuk acılarda calısmaya dahauygun (Double Cardan gibi) bir saft baglantısına gecmek gerekebillir ozellıkle diferansiyel - saft baglantısında.
Ufuk Tekin