Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fahriyesilot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 86,695

Etiketler
Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Taha Bey LR konusundada yardimci olmaya calisiyim teknik prensipler ayni sonucta , LR altyapisi kullanan Bowlerl WildCat lerii detayli bilirim aslinda


Ufuk Tekin
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?


Otomotiv Yuksek Muhendisi, 3 ay oncesine kadar Chrysler Jeep Tic. A.S de istanbulda gorevli idim artik Chrysler Orta Dogu ofisindeyim (Dubai), motorsporlari kokenliyim turkiyedeki yarislardada tecrubelerim oldu buradaki yarislar cok daha competitive tabi. Sizin gurubunuzdan Mustafa Kemik, Ugur Kalayci tanirlar beni sohbetlerimiz olmustur pek cok kez...

Ufuk Tekin
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

ufuk bey benim aracımda LC 100 , 2004 ,sırası ile bende aracıma modifikasyon yaptım yapmaya çalıştım , 2 inç yükseltme kiti getirtim taktım , önler torsiyon bizim araçlarda ,sonradan arka helezon altına aracı dengelemek için yaklaşık 2,5 cm parça koyduk ve araç toplamda yaklaşık olarak 8-9 cm kaldırdık buraya kadar her şey normaldi ,bu arada lastikler 275 ,70,17, yaklaşık 32 e denk geliyor herhalde ,sonradan kaşıntı bitmedi ,35-12,50-17 lastik taktım , aracı dahada yükselltim direksiyon turunu biraz kıstık sola sürtme yapıyordu ,ama araç devamlı olarak sola çekmeye başladı ,biz bir türlü bunu önleyemedik ,rot,balans,caster,kamber, lastik rotasyonu denemediğimiz yol kalmadı ,sonradanda arazide araç rahatlasın diye kupeden 5 cm daha kaldırık ,lastiklerim çok daha rahat çalışmaya başladı ama sola çekme ve kalkışta tam gaz verince arabanın kafasını havaya kaldırması ile beraber tepkisiz ve herhan sağa sola kaçacakmış hissini veren bir ön takımım oldu , bu arada araçta daha evvel olmayan anlamsız bir titreme başladı yalnız bu titreme komple aracı sallıyor, araç D vitesinde 80 ile 100 km arası yapıyor gaz verirsem arabayı devirlendirirsem geçiyor veya D vitesinde titreşim yapmaya başladığı an 4 alırsam titreme geçiyor sizce nedendir tahmini olarak ,kusura bakmayın tecrübelerinizden yaralanmak istiyorum çok teşekkürler
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

zaten verdiğiniz bilgilerden anlamışdım bu işin cok derinlerinde olduğunuzu :smiley:)) cünki verdiğiniz bilgiler türkiyede cok az sayıdaki kişide var eminim site sizden cok faydalanabilir ve yapılan bircok yanlış düzeltilebilir kolay gelsin size
 



Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Ufuk bey,
Vakit ayırarak bu değerli bilgileri bizlerle paylaştığınız , ayrıca mütevaziliğiniz için çok teşekkürler..
Benim aracım Defender olsada verdiğiniz bilgilerden çok faydalanıyorum.
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

UFUK BEY GERÇEKDEN TEŞEKKÜRLER BU BİLGİLER İÇİN AMATÖR BİR XJ Cİ OLARAK :D
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Ufuk bey merhaba,

Engin bilgilerinizden faydalanarak 31" lastik takmaya ve 3" yükseltmeye karar verdim zira bunun üstü anladım kadarıyla biraz tecrübelendikten ve maddiyattan sonra olabilecek.

Burada 3" yükseltme için

On helezon yaylar Ön helezon yayları hangi ölçüde almalıyım?

Arka yaprak Full Leafi kit almadan nasıl halledebilirim?
(cok maliyetli olursa yaprak ekleyerek yapıcaz alirsaniz ara sira makasciya gidip kavis verdiricez.

On alt kollar (Lower Control Arms) bu konu hakkında araştırmalara devam edilecek...

Viraj demiri baglantilari (Linkleri)

Ayarli on trac bar bu ayarlı track barı nereden alabilirim.

Jant konusunda ise procomp 1059 veya 1079 model jant çok hoşuma gidiyor. Procomplarla 31" 10,5 15 lastik takarım, orjinal jantlarınada ilerde 235x85x16 alırız inşallah.

Bakalım nasıl olacak...????
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

fahri bey bu malzemelerin hepsini ,tar oto ,tarkan beyden temin edebilirsiniz ,bendende selam söyleyin kendisine yardımcı olacaktır ,klay gelsin şimdiden

0 532 611 01 30 tarkan bey
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Cihan bey merhaba, Tarkan beyle görüştük, fiyat araştırıyorum. Benzer parçaları daha uygun fiyata bulabilirmiyim diye muadil ürünler araştırmaktayım.

Saygılar....
 



Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

cihan kupadan , süspansiyondan, lastikten her yerden yükseltmişsin . önde sanmıyorum(diff karpuzu sabittir heralde) ama arkadan şaft açısı değişmiştir. axle wrap denilen olay oluyor.arka diferansiyelin helezon yada makas bağlantı açılarını değiştirmek lazım bence.


herkese selam.
 


Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Aşağıdaki linkler paylaşım acısından faydalı olabilir diye düşünüyorum

http://www.go.jeep-xj.info/

http://www.jeep4x4center.com/jeep-suspension-parts/84-01-cherokee-xj.htm
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Cihan Bey yardımcı olmaya calısayım ama aracınıza tam olarak ne yaptıgınızı net anlayamadım.

LC 100 bildiğiniz uzere suspansiyon sistemi olarak onu bagımsız ve torsıyon cubuklu arkası sabıt akslı helezon yaylı ve 5 lıink lidir. Bagımsız on suspansiyonun arazide kendine gore avantajı olmakla birlikte dezavantajlarıda vardır, zaten arazide sabit aks mı bagımsız suspansiyonmu tartısması halen devam etmektedir, ikisininde avantajları vardır. Dogrulugu kesin olan birsey varki oda bagımsız on suspansıyona sahip bir aracı yukseltmek sabit akslı bir aracı yukseltmekten oldukca komplikedir, bunun sebebide arazi performansını arttırmak ve tatminkar bır yol surusu elde etmek ıcın cok fazla dikkat edilmesi gereken nokta olmasıdır.
Simdi size birkac sorum var, sorunları net olarak anlayabilmem icin

Getirdiğiniz 2 inç yükseltme kiti tam olarak nelerden olusuyordu? On icin yeni torsiyon cubugu? arka icin yeni helezon yaylar? amortisorler? On diferansiyeli asagı almak icin bir aparat varmıydı? (On aksların acısını tolere edilebilir bir hale getirmek icin)

Arkaya 2,5 cm parça koyduk ve araç toplamda yaklaşık olarak 8-9 cm kaldırdık. Kitten cıkan yeni helezonlara ilave olarakmı?

35-12,50-17 lastik taktım , (Bu olcu LC 100 un on diferansiyeli ve aksları icin fazla zorlayıcı 32" te kalmak daha yerinde olurmus)
Aracı dahada yükselltim.. Kit ve 2.5 cm parcayı koyduktan sonramı ? Yapılan ıslemler neydi?

direksiyon turunu biraz kıstık arac devamlı olarak sola çekmeye başladı , Stoper koyarak yaptınız herhalde bunu? Aracın sola cekmesine sebep olmaz

rot,balans,caster,kamber, lastik rotasyonu denemediğimiz yol kalmadı . On duzen ayarları tam olculerinde ise aklıma tek sey geliyor oda arka Track barın bu kadar yukseltmeye kısa gelıyor olması, kitten arka track bar icin bir bracket cıktımı? eger arka track barı standart hali ile bıraktıysanız su an arka diferansiyeliniz ve dolayısı ile tekerlekleriniz olmasi gereken yere gore saga yada sola kayık pozisyonda, bu aracın sanki sasisi egikmis gibi cekme yapmasına sebep olur.Problem bu ise cozumunu ızah edebilirim.

sonradanda arazide araç rahatlasın diye kupeden 5 cm daha kaldırık , Sanırım 35" lastikleri sıgdırmak icin yaptınız keske camurlukları kesseymissiniz zaten aractan vazgecmissiniz anlasılan:smiley:

sola çekme ve kalkışta tam gaz verince arabanın kafasını havaya kaldırması ile beraber tepkisiz ve herhan sağa sola kaçacakmış hissini veren bir ön takımım oldu , Aracın bir tarafa cekmesi ile bir tarafa kacicakmıs hissi vermesi farklı seyler, direksiyonunuz eskisi gibi toparlıyormu? Casterde halen problem olabilir. Aracın gazda kafasını havaya kaldırması normal, yuksek ihtimal ile aracın arka yay sabitleri dusuk ve amortisorler yumusak. Axle Wrap le bir ilgisi yok bunun Axle Wrap yaprak yaylı araclarda olan bir hadisedir, arka diferansiyelin gaz altında rotasyonel olarak acısını degistirmesi durumudur. Sizin aracınızda bunu engellemek icin kollar var. Aracın kafasını kaldırmasına baska bir sebep aracın standart anti lift acısının degismis olmasıdır buna mudahele etme sansınız yok (Aslında var fakat pratik degil). Arac tepkisiz demissiniz gaza tepkisiz sanırım, diferansiyel oranlarınız standart ise 35" lastik ile aracın standart ivmelenmesini yasamanız zaten mumkun degil.

bu arada araçta daha evvel olmayan anlamsız bir titreme başladı yalnız bu titreme komple aracı sallıyor, araç D vitesinde 80 ile 100 km arası yapıyor gaz verirsem arabayı devirlendirirsem geçiyor veya D vitesinde titreşim yapmaya başladığı an 4 alırsam titreme geçiyor .
Titremenin arka safttan oldugu kesin bunu farklı vitese aldıgımda geciyor demenizden anlıyorum. Hissettiğiniz titresimi saft belirli bir frekansta yani devirde yapar siz D den 4 e alınca (bu arada D de aracın 5. viteste gittigini farzediyorum) aracın deviri artar ve titreme gecer aynı sekılde D de hızınızı arttırsaydınızda gecerdi. Gelelim cozumune, aracın arka kısmı yukseltilirken aracınızın arka diferansiyel pinyon acısı standarttan cok sasmıstır. Aracınız yaprak yaylı olsa idi bunun cozumu basitti , fakat sizin aracınızda diferansiyel kolları ayarlanarak ancak pinyon acısı normal halıne getirilebilir, bazı durumlarda buda yeterli olmaz ve saftın bir miktar uzatılması (daha uzunu ile degistirlmesi) gerekebilir.Toyota saftlarında ne tip baglantı kullanıyor bilmiyorum ama buyuk acılarda calısmaya dahauygun (Double Cardan gibi) bir saft baglantısına gecmek gerekebillir ozellıkle diferansiyel - saft baglantısında.

Ufuk Tekin
 

Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

Selamlar


Yükseltme problemi için işe kagıt üzerinde başlayın, yapacagınız her modifiye ile aracın orjinalliğini bozacagınızı unutmayın.
Önce kaç inch yükselteceginize karar verin.
Sonra işe lastiklerden başlayın yani aşagıdan başlayıp yukarıya doğru çıkın böylece maliyet hesabı daha gerçekçi olarak belirecek.
Araziye tam uyumlu bir aracın mesela 8'' yükseltme kiti ve çamur lastiği ile asfaltta çok sıkıntılı gidebilecegini unutmayın
Parçaları nerden temin ederseniz edin (yurt içi yada yurt dışı) bunları takıp ayarını yapan bir usta ihtiyacınız olacak ve devamlı eliniz aracın üstünde olacak
yinede aracı harcamaya karar verirseniz faydası olurmu bilmiyorum ama bir kaç farklı model arazi aracının yükseltme kitine göre jant lastik oranını eklemeye çalışıcam.

saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • jant lastik konbinasyonu.pdf
    170.6 KB · Görüntüleme: 353



Ynt: Yükseltme Kiti Almadan Nasıl Yükseltme Yapılır?

selamlar...

ben belkı baska bi yerde de bu konuyu acmış olabilirim şimdiden kusuruma bakmayın lütfen..


ben aracımı yaklaşık 5cm kadar kaldırmak istıyorum ve bunu sanayi işi ile çözmek istıyorum bu nasıl yapabiliriz tavsıyeleriniz nelerdir vede bunu istanbul da kım yapabilir..

aracıma 30x10,5x15 jant lastık aldım ver sürtme yasadım..sorun bundan kaynaklandı. ben sureki camurlar içersinde gezen birisi deyilim daha cok av ve avcılık mevsimlerinde sorun yasamamak için böle bi yola basvurdum şimdiden bilgilenirz için cok teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst