Ynt: Yeni Nesil Grand Vitara 2.0 Otomatik; LPG Önerirmisiniz? Hangi Marka?
GV 2006 Otomatik vitesli aracima 36500 KM de BRC sirali sistem taktirdim. Yaklasik 2.5 ay once... 1650 TLye.
- Suan aracim 39500 KMde.
Kendi yorumlarimi siralamak istiyorum.
Avantajlari:
- Kesinlikle yari yariya yakiyor. Sehir icinde Bir depo benzin (200 TL) 440 KM gidebiliyordum. SImdi sehir icinde bir depo gaz (60 TL) ile 220 KM gidebiliyorum.
- Taktirdigim BRC sistemin cekisi ayni yil ve modelde kullandigim Atiker takili GVye gore cok daha basarili.
- 2 yil garantili
- kredi kartina 10 taksit yaptilar. Ayda 1200 KM kullaniyorum ve Hesaplarima gore LPG kullanarak ayda 200 TLlik bir kazancim oluyor ki aylik taksti 165 TL oduyorum.
-10bin KMde bir gaz filtresi degismesi tavsiye ediliyor 20 TL civarinda.
-Yetkili servisinde taktirdim. BRC servisi cok yaygin oldugundan hemen hemen her sehirde tamir/bakim yaptirabilirim.
Dezavantajlari:
-Maalesef stepne yeri olmadigindan depoya koymak zorundasiniz. Cirkin bir goruntu soz konusu
-Yer kaplamasin diye 40lik taktirdim buda surekli ikmal yapmam anlamina geliyor. Uzun yolda resmen iskence. Ankara-Istanbul arasinda 3 kez durdum yolda.
-LPG sistemi ne kadar iyi olursa olsun cekiste bir dusus yasaniyor. Yapacak birsey yok amac zaten ekonomik olmasi. Ayni hizi daha yuksek devirlerde saglamak zorunda kaliyorsunuz. Dag yolunda (yokus ve virajli) otomatik viteste arac sIk sIk vites degistirmek zorunda kaliyor (ya yuksek devirde motor bagiriyor yada devir kaybedip hantallasiyor). Tavsiyem daga benzinle cikilmasi ve AT Power kullanilmasi.
- Motor sesinde artis gozlemledim. Motordan daha cok ses cikiyor. Hatta 0-20 KM arasinda `tiz` sesi geliyor sonra geciyor.
-"jipe parasi var ama benzine vercek parasi yok LPG taktirmis" diye arkadaslariniz sizinle dalga gecebilir
-Forumlardan ogrendigim kadariyla GVlerde kullanilan bir parcadan dolayi 60bin KM kullanimdan sonra bir parcanin degismesi gerekiyormus? Tam hatirlamiyorum ama motora zarar verdigi kesin... (60bin KM kullanimdan sonra hesaplarima gore ve benzin LPG fiyat farkinin sabit kaldigini varsayarsak 10bin TL gibi bir kazanc saglanacagi dusunulurse zarar goze alinabilir diye degerlendiriyorum.)
- Servisten aldigim bilgiye gore. Aracin Yagini 15bin KMde bir degistirilmesi tavsiye edilirken LPG li oldugundan aracin yaginin 10bin KM'de bir degistirilmesini tavsiye ediyorlar.
Umarim biseyler unutmamisimdir?
iyi calismalar.
GV 2006 Otomatik vitesli aracima 36500 KM de BRC sirali sistem taktirdim. Yaklasik 2.5 ay once... 1650 TLye.
- Suan aracim 39500 KMde.
Kendi yorumlarimi siralamak istiyorum.
Avantajlari:
- Kesinlikle yari yariya yakiyor. Sehir icinde Bir depo benzin (200 TL) 440 KM gidebiliyordum. SImdi sehir icinde bir depo gaz (60 TL) ile 220 KM gidebiliyorum.
- Taktirdigim BRC sistemin cekisi ayni yil ve modelde kullandigim Atiker takili GVye gore cok daha basarili.
- 2 yil garantili
- kredi kartina 10 taksit yaptilar. Ayda 1200 KM kullaniyorum ve Hesaplarima gore LPG kullanarak ayda 200 TLlik bir kazancim oluyor ki aylik taksti 165 TL oduyorum.
-10bin KMde bir gaz filtresi degismesi tavsiye ediliyor 20 TL civarinda.
-Yetkili servisinde taktirdim. BRC servisi cok yaygin oldugundan hemen hemen her sehirde tamir/bakim yaptirabilirim.
Dezavantajlari:
-Maalesef stepne yeri olmadigindan depoya koymak zorundasiniz. Cirkin bir goruntu soz konusu
-Yer kaplamasin diye 40lik taktirdim buda surekli ikmal yapmam anlamina geliyor. Uzun yolda resmen iskence. Ankara-Istanbul arasinda 3 kez durdum yolda.
-LPG sistemi ne kadar iyi olursa olsun cekiste bir dusus yasaniyor. Yapacak birsey yok amac zaten ekonomik olmasi. Ayni hizi daha yuksek devirlerde saglamak zorunda kaliyorsunuz. Dag yolunda (yokus ve virajli) otomatik viteste arac sIk sIk vites degistirmek zorunda kaliyor (ya yuksek devirde motor bagiriyor yada devir kaybedip hantallasiyor). Tavsiyem daga benzinle cikilmasi ve AT Power kullanilmasi.
- Motor sesinde artis gozlemledim. Motordan daha cok ses cikiyor. Hatta 0-20 KM arasinda `tiz` sesi geliyor sonra geciyor.
-"jipe parasi var ama benzine vercek parasi yok LPG taktirmis" diye arkadaslariniz sizinle dalga gecebilir
-Forumlardan ogrendigim kadariyla GVlerde kullanilan bir parcadan dolayi 60bin KM kullanimdan sonra bir parcanin degismesi gerekiyormus? Tam hatirlamiyorum ama motora zarar verdigi kesin... (60bin KM kullanimdan sonra hesaplarima gore ve benzin LPG fiyat farkinin sabit kaldigini varsayarsak 10bin TL gibi bir kazanc saglanacagi dusunulurse zarar goze alinabilir diye degerlendiriyorum.)
- Servisten aldigim bilgiye gore. Aracin Yagini 15bin KMde bir degistirilmesi tavsiye edilirken LPG li oldugundan aracin yaginin 10bin KM'de bir degistirilmesini tavsiye ediyorlar.
Umarim biseyler unutmamisimdir?
iyi calismalar.