Bir de kimden beklediğini bilsek ?
Her ne ise.
Dünya seyahati için sertifikasyon gerekmez.
Bilirsiniz tekneler Bureau Veritas, Lloyd, Germanischer Lloyd, Türk Llloyd'u gibi BAĞIMSIZ sertifikasyon kuruluşları (tıpkı ISO gibi) tarafından üçüncü parti sörvey'e tabi tutulurlar. Bunlar alıcı ve satıcı arasında standartları takip eden kuruluşlardır. Ombudsman'lık gibi (avukatlık). Bu bir anlamda yıldızlama ve standart belirlemedir. Daha önce Daysailor, weekendsailor, offshoresailor benzetmeleri yaptığımız gibi, teknelerin su üstü ve altı cidar kalınlıklarıo, salmaları, saplama kaliteleri ve kalınlıkları, yaşam mahalli, hacmi, emniyet ekipmanı gibi hemen BÜTÜN kriterlerin bir araya gelmesinden kaynaklanan bir standartlama metodudur, sertifikasyon. Etiketle müşteriye aktarılır. Örneğin şu şekildedir. A sınıfı 4 kişi, yani okyanus aşırı 4 kişi, offshore (açıkdeniz 6 kişi), kıyı 8 kişi, inshore, göl ve benzeri 10 kişi istiablı ve sertifikalıdır gibi. Umarım aradığınız cevapları bulabilirsiniz.