Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan letsdie Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 118
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 108,094
Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

ilgilenmek isteyenlere yelkenli teknem satılık

8,5 metre boy 2,6 en

http://www.sahibinden.com/satilik_yelkenli-68WQQaXQQ16784162WQQpXQQdisplayitem
 

Etiketler
Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

cenkcc' Alıntı:
Tartışma uzadıkça uzuyor....


Saplantı yersiz. Tabiiki bilgi almak isteyen soracak. Başlayan devam edecek.
Sığ su, (tatlı su)(ne demekse), hareketli salma, sabit salma tartışma noktası şüphesizki burası değil
http://groups.yahoo.com/group/YelkencilerLokali/

Mac Gregor'un Dünyada çok satan teknelerden olduğunu biliyoruz. Satıcı olarak malınızı öne sürmenizi de anlarım.

Ancaaak, yeni başlayanları yönlendirmeye gerek yok. Siz malınızı sunarsınız. Kullanıcı, yaşadıkça görür.

Ya da soruyu başka türlü soralım;

Madem Mac Gregor bu işi TAM çözüyor, o zaman Beneteau'ya ne gerek var ?
Yani sabit salmaya ne gerek var ? Ya da çift salmaya ? Çift dümen palasına ?
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

Sabit salma, güvenli ve hataya kapalı tekne, hareketli salma, hızlı, hataya açık, sığ su treknesi ve römorka çekilebilen anlamında anlaşılmalı.

ben sadece sizin bu yazınıza gore cevap verdım kımseyı yonlendırmeye çalısmıyorum Mac gregor alın diye sadece sizin yazdıgınız ''hareketli salma, hızlı, hataya açık, sığ su treknesi ve römorka çekilebilen anlamında anlaşılmalı.'' cumlesıne cevaben yazılmıs bir yazıdır...

Ayrıca dıkkat edersenız sabit salmalı yaşam tekneleri ile karşılastırma yapmadım BENETEAU,JEANNEAU,BAVARIA gibi teknelerle zaten karsılastırma yapılmaz Mac Gregor..Bahsettiğiniz tekneler 31 feet ve uzeri tekneler asla Mac Gregor 26M bu teknelerin yanına yaklasamaz...
Elma ve armutu kıyaslamak gibi olur zaten.Başlangıç için uygun bir aile teknesidir Mac Gregor 26M ayrıca son derece guvenli işletim maliyeti en az olan ve herşeyden önemlisi BATMAYAN bir teknedir buda sanırım güvensiz tekne sığ su teknesi tezınızı çürütmeye yeter...

Saygılarımla
Cenk COŞKUN
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

Ya da kısaca sondan söyleyeceğimize baştan kanaat belirtelim, yeni başlayanlar için;
Konu Mac Gregor ise, hırçın olmayan düz denizlerde, hem sürat hem emniyet amaçlı yelken kullanımını sağlaması hedeflenen ve marina ihtiyacını şart koşmayan bir HIZLI çözümdür.
İç aksamı salmalı teknelere göre daha GENİŞ ploanlanmış bir HAFTASONU AİŞLE teknesi olarakda toparlayabiliriz. (Bunlar kişisel yorumlardır.)
Buraya kadar artıları. Neden bu model seçimi sadece Mac Gregorda kalmıştır ? Sebebi şudur.
Rüzgâr gücünü itme gücüne dönüştürmek, örneğin 18 dereye yatırıp, bazen rüzgarı kaçırıp, kabil oldukça işleri (orsa hareketi) sağlamaya yöneliktir.
Başka bir ifade ile, rüzgar sizi istediği götürür (pupa). Sizin istediğiniz yöne gidebilmeniz için (orsa) maalesef salma gerekir. Sabit bir salma. Ne kadar orsa iyi gitsin isterseniz o kadar derin bir salmaya gerek oluyor. Bu da sizi bir kavşağa götürüyor.

Denizi yaşamak için;
Sürat teknesi yerine Mac Gregor seçmelisiniz.
Rüzgarı yaşamak için, kader sizi sabit salmaya götürecektir.

Umarım suya sabuna dokunmadan yeni başlayanlara toparlama imkânım olmuştur.
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

cenkcc' Alıntı:
Sabit salma, güvenli ve hataya kapalı tekne, hareketli salma, hızlı, hataya açık, sığ su treknesi ve römorka çekilebilen anlamında anlaşılmalı.

ben sadece sizin bu yazınıza gore cevap verdım kımseyı yonlendırmeye çalısmıyorum Mac gregor alın diye sadece sizin yazdıgınız ''hareketli salma, hızlı, hataya açık, sığ su treknesi ve römorka çekilebilen anlamında anlaşılmalı.'' cumlesıne cevaben yazılmıs bir yazıdır...

Ayrıca dıkkat edersenız sabit salmalı yaşam tekneleri ile karşılastırma yapmadım BENETEAU,JEANNEAU,BAVARIA gibi teknelerle zaten karsılastırma yapılmaz Mac Gregor..Bahsettiğiniz tekneler 31 feet ve uzeri tekneler asla Mac Gregor 26M bu teknelerin yanına yaklasamaz...
Elma ve armutu kıyaslamak gibi olur zaten.Başlangıç için uygun bir aile teknesidir Mac Gregor 26M ayrıca son derece guvenli işletim maliyeti en az olan ve herşeyden önemlisi BATMAYAN bir teknedir buda sanırım güvensiz tekne sığ su teknesi tezınızı çürütmeye yeter...

Saygılarımla
Cenk COŞKUN

Sorun yok. Mesajınıza katılıyorum. Ancaak karşı çıktığınız cümleme yazınız içerisinde katılmışsınız. O cümlenin yazılış amacı Zaten sizinde yazdıklarınız idi. Aynı yolu yürüyüp, birbirimize düşmeyelim.
Saygılar.
 



Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

cenkcc' Alıntı:
Sabit salma, güvenli ve hataya kapalı tekne, hareketli salma, hızlı, hataya açık, sığ su treknesi ve römorka çekilebilen anlamında anlaşılmalı.
Madem sorun bu cümle. Açalım. Kilit kelime "hataya kapalı", kullanıcı hatasına kapalı anlamına alınmalı. Zaten bu yüzden verdiğiniz linkteki reklamda, "batmaz" vurgulanmış. Hataya mukavim, hata yolu kapalı denmiş.
Sabit salma, tumba (devrilme) tehlikesine karşı düşünülmüş bir araçtır. Tekneye ağırlıktır. Su da dirençtir. Ama ile gitmek için gereklidir. Mac Gregorda sanırım sabit salma yerine su doldurulup karşı güç dengelenmesi sağlanır. Kullanıcı hatasından kasıt, suyun yeterince doldurulmamış olması, unutulması veya tekneye aşırı güç (rüzgar) alındığı yada 5, 6, 7 bofor havalar, Marmara Adası açığı gibi faktörler anlatılmak istenmiş idi. Tek cümle ile.
Açıklaması şu linkte bulunabilir;
http://groups.yahoo.com/group/YelkencilerLokali/message/27989
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

Tecrübelerinize saygı duyuyorum.Asla amacım saygısızlık değildir.

Saygılarımla
Cenk COŞKUN
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

cenkcc' Alıntı:
Tecrübelerinize saygı duyuyorum.Asla amacım saygısızlık değildir.

Saygılarımla
Cenk COŞKUN
Kardeşim.
Kesinlikle polemik amaçlı yazmam. Amacım otuz beş sene önce başlar iken düştüğüm yanlızlığı bu bilgisayar imkanları ile aşmak ve yeni kullanıcılara doğru ile başlamalarını önermektir.
Mac Gregoru bir arkadaşından alıp diğer bi,r arkadıma verdik (sattık). Onunda başlamasını sağladık. Kayıklar nerede ve ne amaçla kullanılmaya başlanılacak sorularına verilecek doğru cevapla alınıyor. Ve bu camiada her birey birbiri ile akraba oluyor. Birlerştiren de, yoran da, tabiiki doğa. Hem seviyoruz, hem sakınmamızda gerekiyor.

Bir arkadaşın Anarşa açığında, 7 kuvvet havada yanlızlığı, malzemeye güveni ve salimen karaya ulaşma azmini hissetmeli, yaşamalı, anlayabilmeliyiz.
Bir Ömer gibi yok olmamalıdır.
Bunun için doğru malzeme, doğru insan, doğru arkadaş, doğru hava, doğru rota bazen çok önem arzediyor. Bu satırları yazmaktaki amacımız, yeni başlayanların, kazasız belasız, başlangıç evrelerini atlatmalarıdır. Ustalara akıl vermek bize düşmez.
Kaldıki üslubunuz, bilginiz ve tavrınızla sizi takdir ettim.
Saygılar.
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

nasıl bir gemiyle dünya turuna çıkılabilir yani uzunluğu eni yelkenli olup olmaması gibi özellikleri nasıl olmalı bir sitede böyle bir ahşap yelkenli görmüştüm 16 metre uzunluğunda enide 5 metre mesela böyle bir gemiyle dünya turuna çıkılırmı.cevaplarınızı bekliyorum

5326952.jpg
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

Guletler performans olarak biraz hantal kalır...Teknenin yapıında A sınıfı serifika varsa dünya turuna çıkıabilir..yinede bir çok etken var. baştan aşağı güvenlik olması gerekir..dıştan bakarak belli olmaz...
 



Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

dünya turuna çıkabilmek için a b c sınıfı sertifikayamı gerekiyor.birde bu sertifikalar hakkında biraz bilgi verir misiniz.yani sertifikaların nelere göre alındığı gibi.
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

sercan sapan' Alıntı:
dünya turuna çıkabilmek için a b c sınıfı sertifikayamı gerekiyor.birde bu sertifikalar hakkında biraz bilgi verir misiniz.yani sertifikaların nelere göre alındığı gibi.
 

Ekli dosyalar

  • Certification Design Category.doc
    22 KB · Görüntüleme: 260


Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

sercan sapan' Alıntı:
ewet cevap bekliyorum
Bir de kimden beklediğini bilsek ?
Her ne ise.
Dünya seyahati için sertifikasyon gerekmez.
Bilirsiniz tekneler Bureau Veritas, Lloyd, Germanischer Lloyd, Türk Llloyd'u gibi BAĞIMSIZ sertifikasyon kuruluşları (tıpkı ISO gibi) tarafından üçüncü parti sörvey'e tabi tutulurlar. Bunlar alıcı ve satıcı arasında standartları takip eden kuruluşlardır. Ombudsman'lık gibi (avukatlık). Bu bir anlamda yıldızlama ve standart belirlemedir. Daha önce Daysailor, weekendsailor, offshoresailor benzetmeleri yaptığımız gibi, teknelerin su üstü ve altı cidar kalınlıklarıo, salmaları, saplama kaliteleri ve kalınlıkları, yaşam mahalli, hacmi, emniyet ekipmanı gibi hemen BÜTÜN kriterlerin bir araya gelmesinden kaynaklanan bir standartlama metodudur, sertifikasyon. Etiketle müşteriye aktarılır. Örneğin şu şekildedir. A sınıfı 4 kişi, yani okyanus aşırı 4 kişi, offshore (açıkdeniz 6 kişi), kıyı 8 kişi, inshore, göl ve benzeri 10 kişi istiablı ve sertifikalıdır gibi. Umarım aradığınız cevapları bulabilirsiniz.
 

Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

sertifikanın bizim güzenliğimiz için yapıldığınımı demeye çalıştınız yani sonuç olarak dünya turuna sertifikasızda çıkabiliriz sadece gemi hakkında bilgi edinmek için sertifika alırız.anladıklarım doğrumudur acaba Off 2.
 



Ynt: Yelkenli Tekne Seçimi ve Fiyatları

Off2' Alıntı:
Bir de kimden beklediğini bilsek ?
Her ne ise.
Dünya seyahati için sertifikasyon gerekmez.
Bilirsiniz tekneler Bureau Veritas, Lloyd, Germanischer Lloyd, Türk Llloyd'u gibi BAĞIMSIZ sertifikasyon kuruluşları (tıpkı ISO gibi) tarafından üçüncü parti sörvey'e tabi tutulurlar. Bunlar alıcı ve satıcı arasında standartları takip eden kuruluşlardır. Ombudsman'lık gibi (avukatlık). Bu bir anlamda yıldızlama ve standart belirlemedir. Daha önce Daysailor, weekendsailor, offshoresailor benzetmeleri yaptığımız gibi, teknelerin su üstü ve altı cidar kalınlıklarıo, salmaları, saplama kaliteleri ve kalınlıkları, yaşam mahalli, hacmi, emniyet ekipmanı gibi hemen BÜTÜN kriterlerin bir araya gelmesinden kaynaklanan bir standartlama metodudur, sertifikasyon. Etiketle müşteriye aktarılır. Örneğin şu şekildedir. A sınıfı 4 kişi, yani okyanus aşırı 4 kişi, offshore (açıkdeniz 6 kişi), kıyı 8 kişi, inshore, göl ve benzeri 10 kişi istiablı ve sertifikalıdır gibi. Umarım aradığınız cevapları bulabilirsiniz.
bu konuya daha hakimsiniz..ben elimdeki sertifika standartını dosya olarak gönderdim..arkadaşımız ihtiyacı bilgilere ulaşmıştır sanırım..
daha önceleri bir dergide okumuş olabilirim.. tam olarak hangi dergi hatırlamıyorum..dünya seyahatine çıkacak denizcilerin ingilterede bir kursa gidip belge almaları gibi bir konu vardı ...bende bu soruyu size sorayım bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst