Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,499
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

iscanthere' Alıntı:
12V iki aküyü paralel bağlamak yerine 6V iki aküyü seri bağlamak benim uygulamalardaki tercihimdir..

iskender bey, daha önce değinmediğimiz bir alternatif bu, bu konu hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi verebilirseniz müsait olduğunuz biz vakitte çok makbule geçer, şimdiden çok teşekkür ederim keyifli paylaşımlar dilerim...
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

magicburak' Alıntı:
iskender bey, daha önce değinmediğimiz bir alternatif bu, bu konu hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi verebilirseniz müsait olduğunuz biz vakitte çok makbule geçer, şimdiden çok teşekkür ederim keyifli paylaşımlar dilerim...

Burak Bey merhabalar,

açıkçası çok kafa karıştırmak istemedeiğimden bahsetmeye çekinmiştim ama elimden geldiğince biraz daha detaylandırmaya çalışayım;

Not: detaylarda boğulmak istemeyenler parantez içlerini atlayarak okuyabilir, parantezler ekstra açıklama içerir :smiley:

bildiğiniz gibi sistemlerimizin hemen hepsi standart olarak 12V yada 24V olarak kurulurlar, ki düşük güçlü sistemler daha çok 12V dur (genel olarak yüksek güçlü sistemlerde 24V kullanılmasının nedeni, daha düşük akımlarla aktarmak, bilindiği gibi yüksek akım = kalın kablo, fazla enerji kaybı, daha fazla maliyet anlamına gelir, ancak düşük güçlerde akımlar kabul edilebilir boyutlarda kaldığı için 12V tercih edilebilir)

yani bizim tüm kullandığımız bileşenler 12V ile çalışmak zorundalar, ilgi noktamız akülere gelirsek; bunu doğrudan 12V ile çalışan bir akü alarak sağlayabiliriz. en basit çözüm yoludur. Ancak enerji kapasitemiz yetmez ise yine düz mantık ile iki tane 12V alırız. Şimdi elimizdeki 12V gerilim üreten iki aküyü öyle bir şekilde bağlamalıyız ki sonunda yine elimizde iki kablo kalsın ve arasındaki gerilim 12V olsun, işte bunun cevabı paralel bağlantıdır. (paralel bağlantı: eş gerilime sahip elemanların (bizde akülerin) aynı kutuplarının bir araya getirilmesi ile oluşan bağlantı şekli, sistemin gerilimi bağlantıdaki elemanların çalışma gerilimine eş kalır) Ancak daha önce belirtildiği gibi paralel bağlantı incelik ister, bkz: önceki mesajlarım.

Bunun yerine çalışma gerilimimiz 12V u seri bağlama ile çözebiliriz. (seri bağlama: elemanların (+) ve (-) kutuplarının birbiri ardına bağlanması ile oluşturulur. Yani, birinci akünün (+) 'sı nı ikinci akünün (-)'sine bağlarsınız. Boşta kalan birinci akünün (-)'si ile ikinci akünün (+) sı ise akü grubunuzun giriş ve çıkışlarını oluşturur. Bu durumda sistemin çalışma gerilimi, bağlanan akülerin çalışma gerilimleri toplamına eşittir.) Bu durumda kaç adet akü bağlayacak isek, bunların herbirinin çalışma gerilimlerini topladığımızda 12V etmesi gerekir. örneğin: iki adet 6V, yada altı adet 2V luk akünün bir arada kullanılması gibi. Seri bağlantı, uzun vadede kablo uzunluklarındaki farklılıklara karşı daha az duyarlıdır. Biz aslında bu sistemleri yüksek akım gerektiren sistemlerin enerjilendirilmesinde kullanıırız. motor yada kompresörlerin kalkışta çektiği anlık yüksek akımları (demeraj akımı) karşılayabilmek için. Bu sistemlerde genellikle OPzS tipi aküleri kullanırız. (OPzS aküler ile bilgi ihtiyacı olursa vereyim, zaten Jel ve Kuru akü ile ortalık karışmışken bir de bunu başınıza çıkartmak istemem, sadece ilgilenenler için Mutlunun kataloguna buradan ulaşabilirsiniz: http://www.mutlu.com.tr/common/file/mutlu_sabit_tesis_kursun_asit_ak%C3%BCm%C3%BClatorleri.pdf yenilenebilir enerji sistemlerinde sıkça kullanılan tip akülerdir bunlar)

Karışıklık yarattım ise affola,

Saygı ve sevgilerimle,
İskender
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

iscanthere' Alıntı:
insel abi önemli değil, bu arada bişey sorabilir miyim? mesaj sayım 20 nin altında olduğu için özelden soramadım, burda da konuyla alakasız olursa mod arkadaşlar silebilirler, siz vosvos sahibi olan ve zamanında bende vosvos hastasıyken (ki hala öle) mail grubundan yazılarını okuduğum insel bey olabilir misiniz? yoksa sadece bir tesadüf mü ?

Ta kendisi. :D
Artik hava sogutmali kullaniyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

insel' Alıntı:
Ta kendisi. :D
Artik hava sogutmali kullaniyorum.

insel abi çok sevindim karşılaştığımıza, dünya küçük, keyifler ortak olupta teknoloji dünyayı ekranımıza taşıyınca daha da küçük :smiley:

sevgiler..
 




Ynt: Yaşam Aküsü 1

Sayin Iscanthere, OPzS tipi akülerin sabit olarak hastane ve okul gibi yerlerde kullanildigini, cok uzun ömürlü ve kaliteli oldugunu, fakat karavanlar icin uygun olmadigini internette okudum. Bu konuda biraz bilgi verebilirmisiniz?

Tesekkürler.


Hüseyin Sahin
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Akdeniz45' Alıntı:
Sayin Iscanthere, OPzS tipi akülerin sabit olarak hastane ve okul gibi yerlerde kullanildigini, cok uzun ömürlü ve kaliteli oldugunu, fakat karavanlar icin uygun olmadigini internette okudum. Bu konuda biraz bilgi verebilirmisiniz?

Tesekkürler.


Hüseyin Sahin

Hüseyin Bey,

OPzS tip aküler yüksek akım ihtiyacına cevap verebildikleri için (örn: 2V 3000A lik aküler mevcut, 12 volt için kullandığınızda 6 tane 3000A lik aküyü seri bağladığınızı düşünün, mükemmel bir güç) dediğiniz gibi daha profosyonel sistemlerde kullanılmaktalar. Örneğin en basit hali ile villanız için bir yenilenebilir enerji sistemi yaptırıyorsunuz, evinizde 2 adet klima ve buzdolabınız var, düşük ihtimal dahi olsa, eş zamanlı yada yakın zamanlı olarak bu 3 kompresör kalkışa geçtiğinde talep edecekleri akımları kuru yada jel aküler ile karşılamaktan sa OPzS ler ile karşılamak daha sağlıklı, aslında bunları bir tür Starter+Stasyoner aküye benzetebiliriz.

Karavanlar için ki duruma gelince: çok yüksek akımlara ihtiyaç duyulmadığı için ben karavanıma elbette ki OPzS koyabilirim, çok da şık olur ama verdiğim paranın karşılığını ne kadar alırım bilinmez, onun yerine: maden ben aküme böyle bir bütçe ayırdım, yüksek kapasiteli iki kuru akü alırım yoluma devam ederim..

Ama ne zaman ki sisteminizde çok akım çekecek ürünleri bir arada kullanmaya ve daha uzun süreler karavanda yaşamaya başladınız, o zaman değerlendirilebilir..

Sevgilerle..
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

magicburak' Alıntı:
konuyla alakalı fikirlerini esirgemeyen tüm dostlara sonsuz teşekkürler. anladığım kadarıyla benim ihtiyacımı karşılamanın en mantıklı yolu 2 tane 200 amper civarı jel aküyü güneş panelleri ve bir alkol jeneratörüyle destekleyerek kurulacak bir sistem olacak gibi duruyor... açıkçası göz korkutacak kadar yüksek maliyetli bir sistem olacak ama karavanımı turne aracı olarak kullanmamın tek yolu bu gibi görünüyor... araştırmaya devam edeceğim, daha az maliyetli ya da daha kullanışlı çözümlere ulaşırsam buradan sislerle paylaşırım... tüm dostlara tekrar teşekkürler ve herkese keyifli geziler...
sayın magicburak bir topicte enerji sorununu soruyorsunuz bir topicte aracım yok diyorsunuz bir karar verin aracınız varmı yokmu..
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

karagozlers' Alıntı:
sayın magicburak bir topicte enerji sorununu soruyorsunuz bir topicte aracım yok diyorsunuz bir karar verin aracınız varmı yokmu..

Sürayya bey, kendimi pek çok ayrı başlıkta yeterince tanıttığıma inanıyorum, böyle yargılayan, ithamda bulunan bir tavırda sorulmuş, bu şekilde bir soruya cevap vermeyeceğim... hakkımda istediğinizi düşünmekte serbestsiniz, sizin tercihiniz...
 




Ynt: Yaşam Aküsü 1

orsaalabanda' Alıntı:
Geçen sayfalar arasında bir soru sormuştum ama doyurucu yanıt alamadan arada kaynayıp gitti...

Benim yaşam aküsü öldür allah 13 voltun üzerine çıkmıyor... (120 amp. jel)

Çok zorlarsam 13,1 - 13,2... O da 10 dk. sonra 12,9 a iniyor... Enerji çeken bir şey olmazsa gündüz güneş panelinden gelen enerjiyle 13,1 - 13,3 arasında dolaşıyor, karanlık çökünce 12,9' a geri dönüyor...

12,7 - 12,3 arasında tutunma süresi çok uzun. Şimdiye kadar 12 voltun altını görmedim desem yalan olmaz. Örneğin webastonun kesintisiz çalıştığı çok soğuk havalarda bile akşama doğru webastoyu ilk çalıştırdığım anda 12,8' den kapıyı açıyor ve sabaha kadar 12,3'e ancak düşüyor... Havanın aydınlanmaya başlamasıyla güneş panelinden enerji gelince öğlene doğru yine 13 volta ulaşıyor... Bu nedenle 12,3'den devamla ertesi güne kadar kaç voltta tutunacağını kestiremiyorum. Bunu test etmek için de güneş panelinin bağlantısını çıkarmayı göze almadım...

Başka akülerde 14 hatta 15 voltları görüyorum... 13 volt'un üzerine çıkmaması akü karakteristiğinden mi kaynaklı? 14 - 15 voltlara çıkan akülerin yüksek voltajlarda tutunma süreleri daha kısa mı oluyor benimkine göre acaba?

Cem sebebini anlamadım ama senin akü sanırım tam dolmuyor. Ben de yeni aküde benzer olaylar oluyor. Diyelim akü dolu. Araç alternatöründen şarj ederken 14.4 Voltu görüyorum. 1 gün aküyü şarj etmeden kullanıp boşalttığım zaman araç motorunu çalıştırınca akü şarj voltajım 13 Voltla başlıyor, akü doldukça yükseliyor, sonunda 14.4 Voltu görüyorum. Sanki akü boş iken ekstra direnç gösteriyor ve voltajı düşürüyor. (Bu arada amperi ölçmek lazım aynı oranda artıyor mu diye. Ben ölçmedim) Doldukça direnç azalıyor ve voltaj yükseliyor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Fehat hocamın verdiği bilgiler doğrultusunda 12.8 - 13.0 aralığında akümün full dolu olduğunu düşünmeye başladım.. Ben akünün voltaj değerini güneş panelinin regülatöründen gözlüyorum. Ancak anlık çekilen akım ve şarj gerilimini göstermiyor. Örneğin güneş panelinden şarj olurken güneşin olduğu zamanlarda sürekli 13 ve üzeri voltaj görünürken güneşin kaybolmasıyla birlikte akünün asıl gerilimi olan 12,8 volta düşüyor.

Aynı şekilde alternatörden şarj olurken 14 ve üzeri akımlar görülürken araç aküsüyle bağlantısını kestiğimde yine 12.8 volta düşüyor..

Bu durum aküden akım çekilirken de geçerli.. Hiç şarj olmuyorken örneğin buzdolabının motoru devreye girdiğinde 12.8 volt olan gerilim 12,6 ve bazen 12,5 volta düşüyor. Ama kompresör devreden çıktıktan sonra yine 12.7 - 12.8 volta geri dönüyor. Bunlar regülatörün panelinden takip ettiğim değerler.. Anlık çekilen akım ya da şarj akımını akünün voltajını ölçerek bulmak biraz zor. Aynı şekilde akım çekilirken ya da şarj olurken akünün gerçek voltajını ölçmek de zor bu durumda..

Akümün 12.6 - 12.4 aralığında tutunma süresi çok uzun. 12.8 den 12.6 ya yarım saatte düşerken 12.6 - 12.4 aralığında 8-10 saat kalabiliyor. 11.9 olduğunu şimdiye kadar belki de hiç görmemişimdir. Bu değerler de çekilen akımla akü kapasitesini karşılaştırdığımızda 12.8 volt iken akünün full şarjlı olduğu gösteriyor gibi sanki.

Görülen en yüksek gerilim ve tutunma aralığının aküden aküye farklılık göstermesini akü karakteristiği olarak değerlendirmeye başladım.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bence optimum çözüm, gereken sarf miktarına göre jel akü (yada akü grubu) kullanmak ve sistemi desteklemek amacıyla da (bence bir mühendislik harikası olan) Honda Eu serisi jeneratörlerden kullanmak.
Bu arada 1000W lık model (EU 10i) eco modda (aküleri şarj ederken 8A güç verdiğinden bu mod yeterli) saatte 0.3 litre kadar yakıt harcıyor. 1lt yakıtla 3 saat çalışıyor. Türkiyede benzin fiyatı çok yüksek olduğundan bu bile pahalı olsa da oldukça pratik.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Sayın Bartek
Yazdıklarınızın tam tersini düşünün.Akü boşken iç direnç çok az olduğundan hızlı bir şekilde elektrik akıyor.Yani akım yüksek gerilim düşük.Dolmaya başladıkça da iç direnç arttığı için akım azalırken gerilim yükseliyor.

bartek' Alıntı:
Cem sebebini anlamadım ama senin akü sanırım tam dolmuyor. Ben de yeni aküde benzer olaylar oluyor. Diyelim akü dolu. Araç alternatöründen şarj ederken 14.4 Voltu görüyorum. 1 gün aküyü şarj etmeden kullanıp boşalttığım zaman araç motorunu çalıştırınca akü şarj voltajım 13 Voltla başlıyor, akü doldukça yükseliyor, sonunda 14.4 Voltu görüyorum. Sanki akü boş iken ekstra direnç gösteriyor ve voltajı düşürüyor. (Bu arada amperi ölçmek lazım aynı oranda artıyor mu diye. Ben ölçmedim) Doldukça direnç azalıyor ve voltaj yükseliyor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Orsaalabanda arkadaşım akünün markası select mi? acaba?
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Cem ben senin arabadan şarj ederken 14.4 Voltu göremediğini yazdığını düşünmüştüm. Gördüğüne göre sorun yok. Arac şarjı yok iken 12.8 Volt senin akü için 100 % doluluk demektir bence de.
Sn.Skill haklısınız. Ters düşününce daha doğru.
Honda 1000 EU lar bence de aracınızda benzin taşıma riskini alırsanız kullanılabilecek en iyi jeneratör. Ama benzinden benim gibi korkarsanız kullanmazsınız. Benzinli araçlar ne o zaman diye düşünmeyin. Onların depoları yaşam alanı dışında, altta, havalandırmalı ve emniyetlidir.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,220
Kayıtlı Üye Sayımız
166,534
Kaydolan Son Üyemiz
1997 ZJ

SON KONULAR



Geri
Üst