Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan persguitar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,738
Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Bu sorun radyatör kapağından kaynaklanırmı ? yaylı bir sistem var üzerinde ve sanki işlemini yapmıyor
 

Etiketler
Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Ya aracı sık sık çok kısa mesafede kullanmışsınız yağ içinde su buharı yapmış ve motor doğru dürüst ısınmadığı için dışarı atamamış, ya da hali hazırda iş işten geçmiş ve motor hararet yapmış olan olmuş, ya da termostat bozulmuş motor hiç ısınmıyor.
Yani çok ciddi birşey olmayabileceği gibi acil olabilecek bir problemi doğru dürüst anlayabilecek birine aracı göstermeden bu halde kullanarak vakit kaybettiğiniz için başınıza açılacak işin ciddiyetini arttırıyor da olabilirsiniz.
Bence yüksek olasılıkla termostat bozuk ama aracı bu şekilde kullanarak risk alıyorsunuz.
 

bu kadar insan yaziyo fikrini paylasiyo onemli bisey olabilir diyorlar,sen hala ama oyle boyle diosun :smiley: sen en iyisi bi ustaya git kardes ya senin sorununu burdakiler cozemiycek gibi duruyo ;)
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Merhaba,radyatör kapağı da bir çeşit termostat vazifesi gören soğutma sistemi parçasıdır.
Sağlıklı çalışmadığı zaman bazı hararet sorunları yaşanmasına sebep olabilir.
Sizin durumunuzda sorunun ne olduğuna görmeden karar vermek zor.
Arkadaşların tavsiyesine uyup bildik bir yerden yardım almanız daha doğru olacaktır.
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Konuya baştan baktım ilk mesajda motor hararet yapıyor şimdi ise ısınmıyor bile.
Bu muhabbetler dönerken ihmal edilen sorun sonucu değişen birşeyler olmuş.
Bir sebepten soğutma sistemi hava yapıyor hava yapması hararete sebep oluyor hararet yapması termostatı bozuyor artık hep açık olduğu için de motor ısınmıyor. Bu yüzden yağ kapağını açınca kahverengi köpük görüyorsunuz.
Yapmanız gereken o ilk mesajdaki usta problem var dediğinde aracı orda bırakmaktı.
Aracı burda bırak kullanma dememiş olması ise ilgiç geldi bana.
Adam hem termostat açmıyor demiş hem de sizi öyle geri göndermiş??
Garip.
Termostat niye açmıyor=> çünkü büyük ihtimalle altında hava balonu vardı bu yüzden sıcaklığı algılamıyor soğuk zannediyordu.
Soğutma sistemi niye hava yapıyor? => belli değil. Hali hazırda daha bu noktada araçta ciddi bir problem var.
Hararet sonucu termostat bozulmuş, artık kapanmıyor. Açılmış ve açık kalmış.

Bu gidişat iyi değil.. problemleriniz gitgide büyüyor gibi geldi bana.
 



Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Kuzne arkadaşımız, en doğru tespiti yapmış,radaytör tıkalı olsa bile su devri az olur, hava basıncı ,yani hava kabarcığı olmaz, sen havayı alırsın biraz sonra hava basıncından dolayı devirdaim görev yapmaz,aynen conta yanık,bü vaziyette kullanırsan piston sekman kaynatır veya sübap yuvalarını düşürüp piston tepesini delersin, ihmal etmeden ,doğru tamire.
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

korkulanı düsünmekten herzaman kacıyoruz ama bence en önce en kötüyü düşünmek dahada kötü sonuclardan kurtarmak demektir. tabi madiyat buna sebep ama dahada büyük problemlerle karsılaşmadan ya kullanılmamalı yada biran önce cözmeli sorunu saygılar.
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

korkulanı düsünmekten herzaman kacıyoruz ama bence en önce en kötüyü düşünmek dahada kötü sonuclardan kurtarmak demektir.

Ben de öyle yapıp arabanın radyatörünü değiştirsem mi diyorum ama:

1- acaba bu arabayı bir 5 sene daha elimde tutar mıyım
2- korkulanın gerçekşeşme olasılığı nedir ki?
3- arabayı satmama sebep olabilecek başka riskler keşfeder miyim sonradan?

vs deyip karar veremiyorum:smiley:

Risk mi ne: arabanın motoru ve şanzımanı sorunsuz çalışıyor, ama bilirsiniz bu radyatörler araba eskidikçe eskir ve günün birinde delinir. O deliğin konumu tabi ki rastgele bir nokta ama şanzıman yağı soğutucusu da radyatör içinde ve şanzıman yağına antifriz karışırsa sonuç pek iç açıcı olmuyor. Tabi ki şanzımanın bu "kazadan" kurtulma ihtimali var ama kurtulmama ihtimali de var.

Yan sanayi radyatör pek pahalı değil (300 lira civarı) ama kalitelerinden pek emin değilim, orjinali de herhalde bunun 3 katı kadardır:smiley: Öte yandan bu kötü senaryanun önümüzdeki 5 sene içinde olma olasılığı kaç diye düşündüğümde herhalde %1 den fazla değil. Kireç vs yüzünden arabanın hararet yapma ihtimalini de azaltıyor tabi radyatör değişikliği o açıdan da faydalı ama o kireç birikintisi motor içinde de olacağı için kesin çözüm değil. İşin içinde çok bilinmeyen var. Tabi arabayı radyatör temizleme makinesine bağlayıp o kireçlerden kurtulmak mümkün ama o zaman da o kireçlerin tıkadığı çatlakları (eğer varsa) ortaya çıkarmış oluyorsunuz, böylece korktuğunuzun başınıza gelme ihtimali de artmış oluyor.

Netice itibari ile korkulanı düşününce de doğru olanın ne olduğuna kadar vermek bazen pek mümkün olmuyor :D

Konuyu da iyice dağıttık ama herneyse.
 

sakyuz' Alıntı:
Ben de öyle yapıp arabanın radyatörünü değiştirsem mi diyorum ama:

1- acaba bu arabayı bir 5 sene daha elimde tutar mıyım
2- korkulanın gerçekşeşme olasılığı nedir ki?
3- arabayı satmama sebep olabilecek başka riskler keşfeder miyim sonradan?

vs deyip karar veremiyorum:smiley:

Risk mi ne: arabanın motoru ve şanzımanı sorunsuz çalışıyor, ama bilirsiniz bu radyatörler araba eskidikçe eskir ve günün birinde delinir. O deliğin konumu tabi ki rastgele bir nokta ama şanzıman yağı soğutucusu da radyatör içinde ve şanzıman yağına antifriz karışırsa sonuç pek iç açıcı olmuyor. Tabi ki şanzımanın bu "kazadan" kurtulma ihtimali var ama kurtulmama ihtimali de var.

Yan sanayi radyatör pek pahalı değil (300 lira civarı) ama kalitelerinden pek emin değilim, orjinali de herhalde bunun 3 katı kadardır:smiley: Öte yandan bu kötü senaryanun önümüzdeki 5 sene içinde olma olasılığı kaç diye düşündüğümde herhalde %1 den fazla değil. Kireç vs yüzünden arabanın hararet yapma ihtimalini de azaltıyor tabi radyatör değişikliği o açıdan da faydalı ama o kireç birikintisi motor içinde de olacağı için kesin çözüm değil. İşin içinde çok bilinmeyen var. Tabi arabayı radyatör temizleme makinesine bağlayıp o kireçlerden kurtulmak mümkün ama o zaman da o kireçlerin tıkadığı çatlakları (eğer varsa) ortaya çıkarmış oluyorsunuz, böylece korktuğunuzun başınıza gelme ihtimali de artmış oluyor.

Netice itibari ile korkulanı düşününce de doğru olanın ne olduğuna kadar vermek bazen pek mümkün olmuyor :D

Konuyu da iyice dağıttık ama herneyse.
yazdigin her konuda ciddi emek var saygilar..
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

yazdigin her konuda ciddi emek var saygilar..

teşekkürler. biraz da mecburiyetten.
bu tür araçların "ekonomik" olduğu dönem 10 yaşından sonra.
10 yaş üzeri araç ta ancak başa bela olmazsa ekonomik oluyor.
o durumda da böyle neyin başa bela olabileceğini araştırmanız gerekiyor.
malesef durum bu. piyasada birkaç tane düşük vergi diliminde 4x4 var ama sayıları az olduğu için ikinci elde fiyatları binek araçlar kadar hızlı düşmüyor, çünkü fiyat açısından rakipleri yüksek vergi dilimindekiler ve küçük motor+büyük lastik kombinasyonu şimdilik pek sorunsuz bir seçenek değil, yakın gelecekte durumun değişebileceğine dair işaretler var ama teknik açıdan biraz zorlama oluyor yine de (detayına girmeyeğim konu iyice dağılır). yapacak birşey yok tek çaresi problem çıkarabilecek şeyleri bilmek.
 



Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Bu arada orjinal 4.7 radyatoru gün itibariyle işçilik hariç KDV dahil 1200TL cik olup temin süresi 25 gündür. Selamlar
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Verdiğiniz bilgiler ,tavsiyeler ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
Pazar günü aracımın gergi kasnağı dağılarak kaput içinde kayış yağmuruna sebep oldu :smiley: bu vesileyle aracımı ustama götürdüm herşeyi değişti radyatörün içindeki hava alındı herşeyi tamamlandı. 70-80 km kadar yol yaptım aracımıda biraz sıkıştırdım hararte v.s herşey normaldi ustama geri döndüğümde radyatör hortumunun aşırı şişik olmadığını gördük genleşme kabı içindeki su miktarı normaldi . hortum şişmiş ama taş gibi değildi bununda normal oldugu söyledi ustam
 


Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Merhaba, topik açmak için foruma girdiğimde Persguitar'ın sorununun aynısını yaşamakta olduğumu fark edip vazgeçtim.

Şöyle ki; İzmit'te ikamet ediyorum, bir 500km kadar önce aracım hararet sorunuyla Bostancı'daki servisime gitti. Kalorifer radyatörüm su kaçırdığı için eksiltiyordu, değişti. Fan termiğim arızalıymış, değişti. Sol taraf kümültör kapağı açıldı, egsoz manifold contası değişti, bu kapak taşlandı. Sibop kapak contası değişti. Diğer rutin yağ bakımları vs. yapıldı ve aracı teslim aldım. Takip eden 500km boyunca sıkıntı olmadı.

3 Gün kadar önce internetten satın aldığım Flowmaster Super 44 egsoz susturucum geldi, taktırdıktan hemen sonra yola çıktım, efendi sayılabilecek bir kullanımla 3-4km kadar gittim hararet ortanın üzerine çıkmaya başladı. Kenara çekip egsozcumu aradım, onlardan kaynaklanmasının mümkün olmadığını söyledi. Servisi aradım, belki egsozdandır biraz daha devam et geçmezse yeniden konuşalım dedi. Bir 3km daha zor gittim, baktım ki artık hararet kırmızıya dayanacak aracı park edip bir saat kadar dinlendirdim. Nispeten düşmüş hararet yeniden tavana vurmadan zar zor kendimi İzmit Sanayi Sitesi'ndeki iş yerime attım.

Komşumuz eski bir Dodge kamyon tamircisi. Onun teşhisiyle radyatör üst hortumunun patlayacak kadar sert, alt hortumun ise buz gibi olmasından yola çıkarak termostatın açmadığı kanaatine vardık. Arabanın altına yatıp termostatı söktüm. 195F yazan orijinal termostatım dışarıda kettle ile ısıtıp içine hararet göstergesi saldığımız suda açmıyordu. Hava kararırken İzmit'te orijinal termostat bulamayacağım için 195F=90C eder deyip aynı çapta bulduğum 74C'lik bir iveko minibüs termostatını kaptım geldim. Yine kettle yöntemiyle denedik, çalışıyor idi ve taktık. 6km mesafedeki evime akşam serinliğinde hiçbir şekilde trafiğe takılmadan gitmek istedim ancak evin önüne kendimi zor attım. Hararet yine 3/4 civarında. Ertesi sabah iş yerime geldim. Bu kez termostatı söküp hortumu direk bağladım ve yola çıktım. Ne kadar asılırsam asılayım bu kez hararet 1/4'ü geçmedi. Sorunu çözdüğüme inanarak takibi bıraktım.

Ertesi gün çok kısa süreli bir trafik sıkışıklığında hararetim yine yükselmeye başladı. Enteresan şekilde 3/4 seviyesini geçtikten sonra bir miktar düşüyor ama yine 1/2 (orta) seviyesine gelmiyor idi.

Bu sabah ise yine sürekli 1/4 seviyesinde soğuk bir şekilde iş yerime geldim. Bazen yüksek, bazen de olması gerektiğinden daha düşük olması beni bazen çalışıp bazen çalışmayan bir fan termiği veya devir daim pompası fikrine itmişti ki, bugün diğer aracımızı götürdüğümüz ve çok güvendiğim Toyota servisine gittiğimde sorunun daha ciddi olduğu teşhisi kondu.

Radyatör kapağını açıp basıncı düşürdüğümüzde üst hortum yumuşuyor. Kapağı kapatıp kontağa bastığımız anda hararet olmamasına rağmen üst hortum davul gibi şişiyor ve taş gibi oluyor. Ayrıca çalışır vaziyette radyatör kapağını açtığımızda kabarcık çıkarıyor. Kapak contası teşhisi koyan Toyota servisime Bostancı'daki Jeep servisimi arattırdım. Durumu telefonda değerlendirip her ikisi de hemfikir olarak teşhisi yinelediler. Şu anda umuyorum ki kapak çatlağı olmadan sadece contayla kurtarabilirim. Servis fiyat vermekten çekindi ancak yine de ekstra bir iş çıkmaması durumunda sadece conta takımı ve işçilik için 1000TL gibi bir rakamı gözden çıkarmam gerektiğini söyletebildim. Daha 15-20 gün önce üstte saydığım işler için de KDV dahil 3900TL gibi bir şeyler daha ödemiştim. Bu ay sevgili wj'min masrafı 5000'i geçecek gibi. Ama sat sen onu demeyin, sesi çok güzel, satamam.. ;)

Bu arada uzun lafın kısası; sizce harareti yükseltmeden kontrollü vaziyette İzmit'ten Bostancı'ya kendim mi götürmeliyim, yoksa riske atmadan 300TL'ye çekiciyle mi göndermeliyim?
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

, yoksa riske atmadan 300TL'ye çekiciyle mi göndermeliyim?

Benim bu konudaki fikrim yukarıdaki mesajlarımdan anlaşılıyordur ama yine de yazayım: Çekiciye yükleyin. Sadece conta yanmışsa masrafınızın olduğu yerde kalmasını sağlar. Yok zaten daha başka şeyler de olmuşsa çekicinin faydası yok ama bunu bilemezsiniz.
 



Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

mfkatre' Alıntı:
Merhaba, topik açmak için foruma girdiğimde Persguitar'ın sorununun aynısını yaşamakta olduğumu fark edip vazgeçtim.

Şöyle ki; İzmit'te ikamet ediyorum, bir 500km kadar önce aracım hararet sorunuyla Bostancı'daki servisime gitti. Kalorifer radyatörüm su kaçırdığı için eksiltiyordu, değişti. Fan termiğim arızalıymış, değişti. Sol taraf kümültör kapağı açıldı, egsoz manifold contası değişti, bu kapak taşlandı. Sibop kapak contası değişti. Diğer rutin yağ bakımları vs. yapıldı ve aracı teslim aldım. Takip eden 500km boyunca sıkıntı olmadı.

3 Gün kadar önce internetten satın aldığım Flowmaster Super 44 egsoz susturucum geldi, taktırdıktan hemen sonra yola çıktım, efendi sayılabilecek bir kullanımla 3-4km kadar gittim hararet ortanın üzerine çıkmaya başladı. Kenara çekip egsozcumu aradım, onlardan kaynaklanmasının mümkün olmadığını söyledi. Servisi aradım, belki egsozdandır biraz daha devam et geçmezse yeniden konuşalım dedi. Bir 3km daha zor gittim, baktım ki artık hararet kırmızıya dayanacak aracı park edip bir saat kadar dinlendirdim. Nispeten düşmüş hararet yeniden tavana vurmadan zar zor kendimi İzmit Sanayi Sitesi'ndeki iş yerime attım.

Komşumuz eski bir Dodge kamyon tamircisi. Onun teşhisiyle radyatör üst hortumunun patlayacak kadar sert, alt hortumun ise buz gibi olmasından yola çıkarak termostatın açmadığı kanaatine vardık. Arabanın altına yatıp termostatı söktüm. 195F yazan orijinal termostatım dışarıda kettle ile ısıtıp içine hararet göstergesi saldığımız suda açmıyordu. Hava kararırken İzmit'te orijinal termostat bulamayacağım için 195F=90C eder deyip aynı çapta bulduğum 74C'lik bir iveko minibüs termostatını kaptım geldim. Yine kettle yöntemiyle denedik, çalışıyor idi ve taktık. 6km mesafedeki evime akşam serinliğinde hiçbir şekilde trafiğe takılmadan gitmek istedim ancak evin önüne kendimi zor attım. Hararet yine 3/4 civarında. Ertesi sabah iş yerime geldim. Bu kez termostatı söküp hortumu direk bağladım ve yola çıktım. Ne kadar asılırsam asılayım bu kez hararet 1/4'ü geçmedi. Sorunu çözdüğüme inanarak takibi bıraktım.

Ertesi gün çok kısa süreli bir trafik sıkışıklığında hararetim yine yükselmeye başladı. Enteresan şekilde 3/4 seviyesini geçtikten sonra bir miktar düşüyor ama yine 1/2 (orta) seviyesine gelmiyor idi.

Bu sabah ise yine sürekli 1/4 seviyesinde soğuk bir şekilde iş yerime geldim. Bazen yüksek, bazen de olması gerektiğinden daha düşük olması beni bazen çalışıp bazen çalışmayan bir fan termiği veya devir daim pompası fikrine itmişti ki, bugün diğer aracımızı götürdüğümüz ve çok güvendiğim Toyota servisine gittiğimde sorunun daha ciddi olduğu teşhisi kondu.

Radyatör kapağını açıp basıncı düşürdüğümüzde üst hortum yumuşuyor. Kapağı kapatıp kontağa bastığımız anda hararet olmamasına rağmen üst hortum davul gibi şişiyor ve taş gibi oluyor. Ayrıca çalışır vaziyette radyatör kapağını açtığımızda kabarcık çıkarıyor. Kapak contası teşhisi koyan Toyota servisime Bostancı'daki Jeep servisimi arattırdım. Durumu telefonda değerlendirip her ikisi de hemfikir olarak teşhisi yinelediler. Şu anda umuyorum ki kapak çatlağı olmadan sadece contayla kurtarabilirim. Servis fiyat vermekten çekindi ancak yine de ekstra bir iş çıkmaması durumunda sadece conta takımı ve işçilik için 1000TL gibi bir rakamı gözden çıkarmam gerektiğini söyletebildim. Daha 15-20 gün önce üstte saydığım işler için de KDV dahil 3900TL gibi bir şeyler daha ödemiştim. Bu ay sevgili wj'min masrafı 5000'i geçecek gibi. Ama sat sen onu demeyin, sesi çok güzel, satamam.. ;)

Bu arada uzun lafın kısası; sizce harareti yükseltmeden kontrollü vaziyette İzmit'ten Bostancı'ya kendim mi götürmeliyim, yoksa riske atmadan 300TL'ye çekiciyle mi göndermeliyim?

Merhaba,

Yaşadıklarımın aynısını yaşamışsınız fakat ben sizin kadar detaylı yaşamadım şu ana kadar gittiğim her usta conta ve kapaktan bahsetti inşallah sadece contayla ikimizde işten sıyırırız önümüzdeki haftada ben maslakta bir ustaya gideceğim ve bu sorundan kurtulurum . Bu arada aracınızdaki sorunla ilgili farklı detaylar çıkarsa burda paylaşırsanız sevinirim ..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,026
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst