Merhaba, topik açmak için foruma girdiğimde Persguitar'ın sorununun aynısını yaşamakta olduğumu fark edip vazgeçtim.
Şöyle ki; İzmit'te ikamet ediyorum, bir 500km kadar önce aracım hararet sorunuyla Bostancı'daki servisime gitti. Kalorifer radyatörüm su kaçırdığı için eksiltiyordu, değişti. Fan termiğim arızalıymış, değişti. Sol taraf kümültör kapağı açıldı, egsoz manifold contası değişti, bu kapak taşlandı. Sibop kapak contası değişti. Diğer rutin yağ bakımları vs. yapıldı ve aracı teslim aldım. Takip eden 500km boyunca sıkıntı olmadı.
3 Gün kadar önce internetten satın aldığım Flowmaster Super 44 egsoz susturucum geldi, taktırdıktan hemen sonra yola çıktım, efendi sayılabilecek bir kullanımla 3-4km kadar gittim hararet ortanın üzerine çıkmaya başladı. Kenara çekip egsozcumu aradım, onlardan kaynaklanmasının mümkün olmadığını söyledi. Servisi aradım, belki egsozdandır biraz daha devam et geçmezse yeniden konuşalım dedi. Bir 3km daha zor gittim, baktım ki artık hararet kırmızıya dayanacak aracı park edip bir saat kadar dinlendirdim. Nispeten düşmüş hararet yeniden tavana vurmadan zar zor kendimi İzmit Sanayi Sitesi'ndeki iş yerime attım.
Komşumuz eski bir Dodge kamyon tamircisi. Onun teşhisiyle radyatör üst hortumunun patlayacak kadar sert, alt hortumun ise buz gibi olmasından yola çıkarak termostatın açmadığı kanaatine vardık. Arabanın altına yatıp termostatı söktüm. 195F yazan orijinal termostatım dışarıda kettle ile ısıtıp içine hararet göstergesi saldığımız suda açmıyordu. Hava kararırken İzmit'te orijinal termostat bulamayacağım için 195F=90C eder deyip aynı çapta bulduğum 74C'lik bir iveko minibüs termostatını kaptım geldim. Yine kettle yöntemiyle denedik, çalışıyor idi ve taktık. 6km mesafedeki evime akşam serinliğinde hiçbir şekilde trafiğe takılmadan gitmek istedim ancak evin önüne kendimi zor attım. Hararet yine 3/4 civarında. Ertesi sabah iş yerime geldim. Bu kez termostatı söküp hortumu direk bağladım ve yola çıktım. Ne kadar asılırsam asılayım bu kez hararet 1/4'ü geçmedi. Sorunu çözdüğüme inanarak takibi bıraktım.
Ertesi gün çok kısa süreli bir trafik sıkışıklığında hararetim yine yükselmeye başladı. Enteresan şekilde 3/4 seviyesini geçtikten sonra bir miktar düşüyor ama yine 1/2 (orta) seviyesine gelmiyor idi.
Bu sabah ise yine sürekli 1/4 seviyesinde soğuk bir şekilde iş yerime geldim. Bazen yüksek, bazen de olması gerektiğinden daha düşük olması beni bazen çalışıp bazen çalışmayan bir fan termiği veya devir daim pompası fikrine itmişti ki, bugün diğer aracımızı götürdüğümüz ve çok güvendiğim Toyota servisine gittiğimde sorunun daha ciddi olduğu teşhisi kondu.
Radyatör kapağını açıp basıncı düşürdüğümüzde üst hortum yumuşuyor. Kapağı kapatıp kontağa bastığımız anda hararet olmamasına rağmen üst hortum davul gibi şişiyor ve taş gibi oluyor. Ayrıca çalışır vaziyette radyatör kapağını açtığımızda kabarcık çıkarıyor. Kapak contası teşhisi koyan Toyota servisime Bostancı'daki Jeep servisimi arattırdım. Durumu telefonda değerlendirip her ikisi de hemfikir olarak teşhisi yinelediler. Şu anda umuyorum ki kapak çatlağı olmadan sadece contayla kurtarabilirim. Servis fiyat vermekten çekindi ancak yine de ekstra bir iş çıkmaması durumunda sadece conta takımı ve işçilik için 1000TL gibi bir rakamı gözden çıkarmam gerektiğini söyletebildim. Daha 15-20 gün önce üstte saydığım işler için de KDV dahil 3900TL gibi bir şeyler daha ödemiştim. Bu ay sevgili wj'min masrafı 5000'i geçecek gibi. Ama sat sen onu demeyin, sesi çok güzel, satamam..
Bu arada uzun lafın kısası; sizce harareti yükseltmeden kontrollü vaziyette İzmit'ten Bostancı'ya kendim mi götürmeliyim, yoksa riske atmadan 300TL'ye çekiciyle mi göndermeliyim?