Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu
persguitar' Alıntı:
Merhaba,
Yaşadıklarımın aynısını yaşamışsınız fakat ben sizin kadar detaylı yaşamadım şu ana kadar gittiğim her usta conta ve kapaktan bahsetti inşallah sadece contayla ikimizde işten sıyırırız önümüzdeki haftada ben maslakta bir ustaya gideceğim ve bu sorundan kurtulurum . Bu arada aracınızdaki sorunla ilgili farklı detaylar çıkarsa burda paylaşırsanız sevinirim ..
Tekrar Merhaba,
Aracımın sorunu tam olarak belli olup çözüme kavuşmadan araya girmek istemediğim için cevabım gecikti. Bir önceki mesajımı yazdığım 7 Nisan Pazartesi gününden itibaren başıma gelenler şöyle:
8 Nisan Salı sabahı arabayı çalıştırdım. Hararet göstergesi "sıfır" konumundan milim oynamadan buz gibi bir şekilde 6-7km mesafedeki iş yerime gittim. Yolda araba "beni ne olur yürütme" diye yalvarır gibi gidiyordu ve çekişim müthiş zayıftı. Flaşörlerim açık şekilde emniyet şeridinden yavaş yavaş giderek kendimi iş yerime attım. O vaziyette Bostancı'ya götürmemin imkanı olmadığı artık aşikardı ve çekici çağırıp Bostancı'ya gönderdim.
Çarşamba günü servisin formeni arayıp, kapağı söktüklerini ve rektefiyeciye gönderdiklerini söyledi. Rektefiyeci gerekli temizliği yapacak, kapağı taşlayıp geri verecek idi. Bunlar normal. Ancak formen bana siboplarımın da değişmesinin iyi olacağını, belirgin bir sıkıntı olmasa da hazır açılmışken hem rektefiyecinin hem de kendilerinin bunları değiştirmemizi tavsiye ettiğini vs. söyledi ve sibop takımına 1200TL gibi bir malzeme farkı ödemem gerektiğini söyledi. Biraz nazlandım ama madem iyi olacak, olsun dedim ve telefonu kapattım. O sırada geçen yazıda bahsettiğim Dodge kamyon tamircisi komşum uğradı ve durumu ona anlattım. Adamcağız bir anda parladı ve "sibopları değiştirip üst tarafı sağlamlaştıracaklar, sonra alt taraf ne olacak? en fazla üç aya kadar bu sefer alt taraf (pistonlar-sekmanlar vs.) zayıf kalacak ve komple rektefiye isteyecek. Mevcut sipoplar ve pistonlar halihazırda birbirine alışmış durumda ve değiştirilmemeli" dedi. Bunun üzerine servisi tekrar arayıp rektefiyecinin telefonunu istedik. Rektefiyeciye "pistonları değiştirirseniz yarın böyle böyle problem olmayacak mı?" diye sorduğumuzda çok doğal şekilde "e tabi muhtemelen öyle olacak" demesi, sonrasında servisle konuştuğumuzda da aynı durumu yine çok doğalmış gibi karşılayarak "tabi illa ki bir süre sonra isteyecek" demesi, ancak bütün bunlardan benim komşum uyarmadan önce bana bahsedilmemesi ve sanki pistonlar değiştiğinde motor yeniden doğmuş gibi olup uzun yıllar sorunsuz binebilecekmişim gibi bir hava oluşturulması enteresandı. Aynı durum başınıza gelirse dikkat etmenizi öneririm. Hatta bizzat "sadece sibopların değişip, pistonların veya piston segmanlarının değişmemesi durumunda problem olup olmayacağı" konusu ayrı bir başlık olarak açılıp bizlerden daha tecrübeli abilerin-arkadaşların fikirlerinden yararlanılabilir.
Uzatmayayım, perşembe günü kapak rektefiyeciden geldi. Cumartesi veya Pazartesi araç bitecek ve teslim edilecekti. Cumartesi günü bitmeyeceğini tahmin edip sıkboğaz etmemek için servisi aramadım. Pazartesi öğleden sonra durumu öğrenmek, eğer o gün çıkacak ise ufaktan toplu taşıma ile yola çıkıp akşama kadar arabayı alabilecek şekilde Bostancı'da olmak için servisi aradım. Telefona çıkan usta gergin bir şekilde onlara arabayı bitirip testlerini tamamlamalarına müsaade etmemi, bitince zaten beni arayacaklarını vs. söyledi. Bana net konuşmadıkları için çıkıştım falan netice alamadan kapattık. Ertesi gün (salı) bu sefer formeni aradım. Aynı şekilde aracımın testlerinin sürdüğünü, bitirince bana haber vereceklerini vs. söyledi. "Ne zaman?" diye sorduğumda "haftasonu" deyince bu kez gerçekten sinirlendim ve "test ediyoruz, kullanıyoruz, yarın bizden sonra bir problem çıktığında sorumluluğu kim alacak, bir şey varsa bizdeyken olsun, müdahale edelim" vs. gibi şüphe uyandırıcı bir ton laf saydı ve perşembe gününe yetiştirmeye çalışacağını ama o gün için de aracı almaya gelmeden önce mutlaka aramam gerektiğini söylediğinde şüphelerim iyice arttı. O gün artık çok geç olduğundan çıkamadım ancak ertesi gün (çarşamba) hususi olarak hiç arayıp sormadan bastım gittim, baskın yaptım. Gittiğimde gördüğüm manzara bütün gecikmeyi açıklıyordu. Aracım servisin motor bölümünde değil, kaporta bölümünde yatıyordu.. Sağ ön çamurlukta bir avuç kadar yer macunlanmış, bu bölgenin civarı gazete ile örtülmüş, kaporta tadilatı yapılıyor idi. Pazartesi araç bittiğinde bina içindeki sütuna dokundurulmuş, birkaç santimlik ezik-çizik oluşmuş, o vaziyette veremeyeceklerinden "test ediyoruz" bahanesiyle işi geciktirip kaporta işiyle durum çözülmeye çalışılıyordu. Söylediklerine göre telefonda "arabanı vurduk" dense durumdan midem bulanacağı için bu ufak hasarı bana söylemeden halletmek istemişlerdi. Birkaç dakika süren sinirimi üzerimden atıp "kazadır, olur" deyip sustum. O mahcubiyetle orta halli bir indirim yapıldı. Bir de "sen bugün git, yarın biz aracı İzmit'e istediğin adrese gönderelim" dendi. Nitekim dün akşamüstü (17 Nisan Perşembe) aracım geldi. Kaportadaki kusur tamamen kaybolmuş, görmesem anlamam imkansız.
Netice: Asıl sorun olan hararet sorunu tamamen gitmiş. Başlangıcı arabanın hararet sorununun başladığı dönemlere denk gelen arıza lambası yanması sorunu gitmiş. Yine aynı dönemlerden itibaren süregelen titreme problemi tamamen gitmiş, müthiş stabil bir çalışma var. Yine aynı dönemlere denk gelen, rölantide çalışırken devir saatinin deli gibi bir yukarı bir aşağı (+-200d/d) hareket etmesi problemi tamamen gitmiş. Devir olduğu yerde ip gibi sabit duruyor. Çekişim çok güzel. Radyatöre giden hortum hararet 80C civarında iken bile nispeten el ile sıkılabilecek kadar yumuşak (olması gerektiği gibi). Özetle süreçteki aksaklıklara rağmen netice tatmin edici ve bundan sonraki servis ihtiyaçlarımda bu aksaklıkları bahane edip servisimi değiştirmeli miyim yoksa yine de iyi bir servis olduğunu düşünüp gözümü kapatıp güvenmeli miyim bilemiyorum ama muhtemelen devam ederim. Kolay kolay alışkanlık değiştiremiyorum ve karşımdakine güvenmek istiyorum.
Bütün bu işlerin bana maliyeti: 2688+KDV=3171 gibi birşey tutuyordu. KDV dahil 2688TL'ye indirerek hesap gördük.
Bunun 940TL'si conta takımı (sibop lastikleri dahil)
400TL'si rektefiyecinin işçiliği.
350TL'si devrdaim pompası (bu da emniyet maksatlı değişti)
200TL'si LPG'ciye muhtelif işçilik olarak verildi
150TL'si Mopar termostat.
48TL'si Organik antifriz
600TL'si servisin işçiliği şeklinde..
Durum bu. Yine çok uzun yazdım, kısa kesememe problemim var, kusuruma bakmayın. Başına benzer şeyler gelen veya gelecek arkadaşlar için faydalı olabilmiş olmayı umuyorum. Sevgiler..