Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan persguitar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,789
Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

WJ 4.7'imi Maslak'ya çok güzel bir ustadan aldım. Tozar Otomotiv. Durmuş Usta. Benim arabanın motorunu o toplamıştı. Çok temiz, harika topladı. Tıkır tıkır saat gibi çalışıyor. Jeepci değil ama iyi usta. Eğer isterseniz irtibat kurarım. Benle arası iyidir.
 

Etiketler
Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

persguitar' Alıntı:
Merhaba,

Yaşadıklarımın aynısını yaşamışsınız fakat ben sizin kadar detaylı yaşamadım şu ana kadar gittiğim her usta conta ve kapaktan bahsetti inşallah sadece contayla ikimizde işten sıyırırız önümüzdeki haftada ben maslakta bir ustaya gideceğim ve bu sorundan kurtulurum . Bu arada aracınızdaki sorunla ilgili farklı detaylar çıkarsa burda paylaşırsanız sevinirim ..

Tekrar Merhaba,

Aracımın sorunu tam olarak belli olup çözüme kavuşmadan araya girmek istemediğim için cevabım gecikti. Bir önceki mesajımı yazdığım 7 Nisan Pazartesi gününden itibaren başıma gelenler şöyle:

8 Nisan Salı sabahı arabayı çalıştırdım. Hararet göstergesi "sıfır" konumundan milim oynamadan buz gibi bir şekilde 6-7km mesafedeki iş yerime gittim. Yolda araba "beni ne olur yürütme" diye yalvarır gibi gidiyordu ve çekişim müthiş zayıftı. Flaşörlerim açık şekilde emniyet şeridinden yavaş yavaş giderek kendimi iş yerime attım. O vaziyette Bostancı'ya götürmemin imkanı olmadığı artık aşikardı ve çekici çağırıp Bostancı'ya gönderdim.

Çarşamba günü servisin formeni arayıp, kapağı söktüklerini ve rektefiyeciye gönderdiklerini söyledi. Rektefiyeci gerekli temizliği yapacak, kapağı taşlayıp geri verecek idi. Bunlar normal. Ancak formen bana siboplarımın da değişmesinin iyi olacağını, belirgin bir sıkıntı olmasa da hazır açılmışken hem rektefiyecinin hem de kendilerinin bunları değiştirmemizi tavsiye ettiğini vs. söyledi ve sibop takımına 1200TL gibi bir malzeme farkı ödemem gerektiğini söyledi. Biraz nazlandım ama madem iyi olacak, olsun dedim ve telefonu kapattım. O sırada geçen yazıda bahsettiğim Dodge kamyon tamircisi komşum uğradı ve durumu ona anlattım. Adamcağız bir anda parladı ve "sibopları değiştirip üst tarafı sağlamlaştıracaklar, sonra alt taraf ne olacak? en fazla üç aya kadar bu sefer alt taraf (pistonlar-sekmanlar vs.) zayıf kalacak ve komple rektefiye isteyecek. Mevcut sipoplar ve pistonlar halihazırda birbirine alışmış durumda ve değiştirilmemeli" dedi. Bunun üzerine servisi tekrar arayıp rektefiyecinin telefonunu istedik. Rektefiyeciye "pistonları değiştirirseniz yarın böyle böyle problem olmayacak mı?" diye sorduğumuzda çok doğal şekilde "e tabi muhtemelen öyle olacak" demesi, sonrasında servisle konuştuğumuzda da aynı durumu yine çok doğalmış gibi karşılayarak "tabi illa ki bir süre sonra isteyecek" demesi, ancak bütün bunlardan benim komşum uyarmadan önce bana bahsedilmemesi ve sanki pistonlar değiştiğinde motor yeniden doğmuş gibi olup uzun yıllar sorunsuz binebilecekmişim gibi bir hava oluşturulması enteresandı. Aynı durum başınıza gelirse dikkat etmenizi öneririm. Hatta bizzat "sadece sibopların değişip, pistonların veya piston segmanlarının değişmemesi durumunda problem olup olmayacağı" konusu ayrı bir başlık olarak açılıp bizlerden daha tecrübeli abilerin-arkadaşların fikirlerinden yararlanılabilir.

Uzatmayayım, perşembe günü kapak rektefiyeciden geldi. Cumartesi veya Pazartesi araç bitecek ve teslim edilecekti. Cumartesi günü bitmeyeceğini tahmin edip sıkboğaz etmemek için servisi aramadım. Pazartesi öğleden sonra durumu öğrenmek, eğer o gün çıkacak ise ufaktan toplu taşıma ile yola çıkıp akşama kadar arabayı alabilecek şekilde Bostancı'da olmak için servisi aradım. Telefona çıkan usta gergin bir şekilde onlara arabayı bitirip testlerini tamamlamalarına müsaade etmemi, bitince zaten beni arayacaklarını vs. söyledi. Bana net konuşmadıkları için çıkıştım falan netice alamadan kapattık. Ertesi gün (salı) bu sefer formeni aradım. Aynı şekilde aracımın testlerinin sürdüğünü, bitirince bana haber vereceklerini vs. söyledi. "Ne zaman?" diye sorduğumda "haftasonu" deyince bu kez gerçekten sinirlendim ve "test ediyoruz, kullanıyoruz, yarın bizden sonra bir problem çıktığında sorumluluğu kim alacak, bir şey varsa bizdeyken olsun, müdahale edelim" vs. gibi şüphe uyandırıcı bir ton laf saydı ve perşembe gününe yetiştirmeye çalışacağını ama o gün için de aracı almaya gelmeden önce mutlaka aramam gerektiğini söylediğinde şüphelerim iyice arttı. O gün artık çok geç olduğundan çıkamadım ancak ertesi gün (çarşamba) hususi olarak hiç arayıp sormadan bastım gittim, baskın yaptım. Gittiğimde gördüğüm manzara bütün gecikmeyi açıklıyordu. Aracım servisin motor bölümünde değil, kaporta bölümünde yatıyordu.. Sağ ön çamurlukta bir avuç kadar yer macunlanmış, bu bölgenin civarı gazete ile örtülmüş, kaporta tadilatı yapılıyor idi. Pazartesi araç bittiğinde bina içindeki sütuna dokundurulmuş, birkaç santimlik ezik-çizik oluşmuş, o vaziyette veremeyeceklerinden "test ediyoruz" bahanesiyle işi geciktirip kaporta işiyle durum çözülmeye çalışılıyordu. Söylediklerine göre telefonda "arabanı vurduk" dense durumdan midem bulanacağı için bu ufak hasarı bana söylemeden halletmek istemişlerdi. Birkaç dakika süren sinirimi üzerimden atıp "kazadır, olur" deyip sustum. O mahcubiyetle orta halli bir indirim yapıldı. Bir de "sen bugün git, yarın biz aracı İzmit'e istediğin adrese gönderelim" dendi. Nitekim dün akşamüstü (17 Nisan Perşembe) aracım geldi. Kaportadaki kusur tamamen kaybolmuş, görmesem anlamam imkansız.

Netice: Asıl sorun olan hararet sorunu tamamen gitmiş. Başlangıcı arabanın hararet sorununun başladığı dönemlere denk gelen arıza lambası yanması sorunu gitmiş. Yine aynı dönemlerden itibaren süregelen titreme problemi tamamen gitmiş, müthiş stabil bir çalışma var. Yine aynı dönemlere denk gelen, rölantide çalışırken devir saatinin deli gibi bir yukarı bir aşağı (+-200d/d) hareket etmesi problemi tamamen gitmiş. Devir olduğu yerde ip gibi sabit duruyor. Çekişim çok güzel. Radyatöre giden hortum hararet 80C civarında iken bile nispeten el ile sıkılabilecek kadar yumuşak (olması gerektiği gibi). Özetle süreçteki aksaklıklara rağmen netice tatmin edici ve bundan sonraki servis ihtiyaçlarımda bu aksaklıkları bahane edip servisimi değiştirmeli miyim yoksa yine de iyi bir servis olduğunu düşünüp gözümü kapatıp güvenmeli miyim bilemiyorum ama muhtemelen devam ederim. Kolay kolay alışkanlık değiştiremiyorum ve karşımdakine güvenmek istiyorum.

Bütün bu işlerin bana maliyeti: 2688+KDV=3171 gibi birşey tutuyordu. KDV dahil 2688TL'ye indirerek hesap gördük.

Bunun 940TL'si conta takımı (sibop lastikleri dahil)
400TL'si rektefiyecinin işçiliği.
350TL'si devrdaim pompası (bu da emniyet maksatlı değişti)
200TL'si LPG'ciye muhtelif işçilik olarak verildi
150TL'si Mopar termostat.
48TL'si Organik antifriz
600TL'si servisin işçiliği şeklinde..

Durum bu. Yine çok uzun yazdım, kısa kesememe problemim var, kusuruma bakmayın. Başına benzer şeyler gelen veya gelecek arkadaşlar için faydalı olabilmiş olmayı umuyorum. Sevgiler..
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Merhaba,
Öncelikle aracınıza ufak bir kaza dışında bundan sonra sorunsuz bineceğiniz için sevindim. Şimdi sıra bana geldi pazartesi günü aracı servise bırakıyorum çünkü araç artık titremeli çalışıyor ve hortumu çok fazla şişirmeye başladı anladığım kadarı araçlarımızdaki sorun aynı . En önemlisi söylediğiniz sibop değişimi konusu çok faydalı olmuş bu konuya dikkat etmeliyiz.
Pazartesiden itibaren kapak açılacak ki inşallah sadece conta sorunnuyla karşılaşılr kapakta çatlak v.s. bişe olmaması beni sevindirecek. Karşıma çıkacak olan her detayı burda paylaşıcam ileride bu bilgilere ihtiyaç duyacak arkadaşlar olabilir.

Yazdıklarınız ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Benzer bir hususta benimde sormak istedigim birsey var. Arkadasimin da 4.7 wj araci var. Normal kullanimda ve arac rolantideyken ideal sicaklikta sabit kalan motor sicakligi, yokus sonrasi dar bir sokakta manevra yaptigi sirada 110 dereceye kadar cikiyor, bir sure sabit kaldiktan sonra tekra normal kullanimda normal sicakliga donuyor. Beraber devirdaim pompasini, radyator kapagini, antifiriz sivisini degistirdik. O alirken radyatoru sisletmis. Herhangi bir kacak gorunmuyor. Motor cikis hortumu sıkılmayacak kadar sert degil, bir yerde fokurdama da yok. Termik degismis. Okuduklarimizdan sonra geriye termostat kaldi. Fikirleriniz??
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Okuduklarimizdan sonra geriye termostat kaldi. Fikirleriniz??

Normal kullanımda çalışan termostatın yokuş yukarı çıktıktan sonra çalışmayacağı tutmaz bence. Başka bir problem vardır.
 



Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

yazınızı sıkılmadan okudum. çok güzel anlatmışsınız da 2700 tl sadece üst kapak için fazla değilmi? yinede güle güle binin
 

Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

arslanamca71' Alıntı:
yazınızı sıkılmadan okudum. çok güzel anlatmışsınız da 2700 tl sadece üst kapak için fazla değilmi? yinede güle güle binin

teşekkür ederim. aslına bakarsanız bence de çok fazla ancak servisin insafına kalarak ne derlerse eyvallah demek zorunda kalıyoruz. hatta şu an bu konuda yeni başlık açma ihtiyacı duydum. "ne olacak bu jeep servisi halleri?"
 

Merhaba,

Yaklaşık 1 Ay önce sahip oldugum aracımdan küçük bir sıkıntım var 2-3 haftada bir radyatör hava yapıyor ve suyu çevirmiyor içinde kaloriferi sıcak yaptığımda bile sıcak vermiyor bir anda hararet 110 oluyor . Böyle durumda radyatör kapağını açıyorum havasını alıyorum herşey normale dönüyor. Ustam termostat açmadığını söyledi. Böyle bir durumla karşılaşan varmıdır ? Yada sorun ne olabilir ?
 


Ynt: Wj 4.7 Hararet Radyatör Sorunu

Dediğim gibi aracın radyatör hortumu şişiyo fakat alt taraftaki hortum soğuk sanki termostat açmıyor ve sıcak su geçişine izin vermiyor radyatörün üzerinden baktığımızda kabarcık çıkmıyor buda conta yanığının olmadığını aşağı yukarı göstermekte . birde radyatörün içinden çok paslı su çıkıyor. çok pahalı birşey değil aslında bir termostat alıp değiştirmek istiyorum öncelikle

dostum senin radyatörünü şişletmen gerekiyo gibi anladığım kadarıyla.
 



merhaba arkadaşlar,
wj 4.7 sandık motorlu aracım var. motor bloğu 2016 üretimi, radyatör gibi diğer parçalarda da gerekenlerde yenileme yapıldı. lakin radyatöre dokunulmadı.
bugün yayla yolunda giderken kaputtan duman geldi ve aracı hemen sağa çektim. hararet göstergesi yarının bir tık üstündeydi. stop ettim.
kaputu açtım ve radyatörün üst borusu patlamış. yedek depoda su kalmamış.
yakın ilçeden bir usta buldum ve getirdim, boruyu değiştirdik suyunu koyduk.
usta gitti.
500mt gittik hararet yavaş yavaş yükselmeye başladı.
neyse radyatör kapağını açtık su fışkırdı, gaz bastık sonra su ilave ettik.
yolumuza devam ettik.
500mt sonra yine aynısı, bu sefer kontrol ettik, üst borular çok sıkı havadan. alt borular nerdeyse bomboş ve motor sıcak olduğu halde radyatörün altı soğuktu.
alttaki pompayı elle biraz sıkıp bırakıp pompalama taktiği uyguladık, bu sırada gaz verip üstten su ekledik.
500mt sonra nerdeyse harafet dibe dayandı ve arabayı bir kenara çekip stop ettik.
ardından kapağı açmamızla suyun fışkırması bir oldu. neyse 10dk geçti geçmedi radyatörden sesler gelmeye başladı. kapağı açtım çamur gibi bi şey çıktı biraz, ve içerde su kaynıyordu.
aracı çekiciyle merkeze getirdik.
şimdi;
yağ çubuğunu kontrol ettik yağda eksilme veya çubukta su yoktu.
yağ kapağını açtık köpüklenme vs. yoktu.
araç tek seferde seste bir anormallik olmadan marş alıyor.
sorun ne olabilir? araba şu an ustada, yarın sabah yanına gideceğim
 

mesaja ek olarak;
ilk bakışta benim de aklıma conta yanması gelmişti, diğer herkes gibi. lakin, hararet durumunda gerekli müdahale yapılmazsa ve üstüne gidilirse conta o zaman yanar. ben zamanında müdahaleyi yaptım.

yaylada yüksek rakımda, ömrü biten hortumun patlaması sonucu en yakın ilçeden usta getirtip boruyu değiştirdiğimizi söylemiştim.
lakin havası gerektiği gibi alınamamış. araç sürekli ısınıyordu ve anormallik vardı. o halde sürmek yerine çekiciye 600tl para verdik ve arabayı merkez sanayisine çektirdik. ne olur ne olmaz diye. unutmayın, böyle durumlarda arabayı zorlarsanız hasar 1se 2 olur.
neyse, bugün ustam havasını aldı ve gerekli kontrolleri yaptı, denemeye çıktık motoru da biraz zorladık yine de hararet 210'un bir tık üstüne kadar geldi.
radyatörün alt kısmının soğuk olması ve üst hortumun şişmesinin sebebi ise bu nedenden dolayıymış;
boru patlayınca, araba su boşalttı ya. yüksek rakımda motor ısındığı gibi, radyatördeki pisliği pası vs. söküp altına tıkmış. onun üstünde de hava var, onun üstünde de su var. haliyle devirdaim sağlıklı bir şekilde gerçekleşmemiş.
ben yine de, ek olarak würth radyatör temizleme ilacından aldım, radyatöre koyduk. 2 gün arabayı devirli kullanarak sağlıklı bir temizleme gerçekleştireceğim. ardından radyatörü boşaltıp antifiriz/su karışımını ekleyeceğim.

umarım mesajım bu sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,519
Mesajlar
1,519,197
Kayıtlı Üye Sayımız
172,177
Kaydolan Son Üyemiz
cengoboy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst