sinanuzun54
1962 MODEL M38-A1
Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım
...
...
Hayırlı olsun,güle güle kullanın.sinanuzun54' Alıntı:çok güzel olmuş. tebrikler..
anlatmış olduğunuz gibi bende aracı aldığımda başımdan geçenler tıpkı sizin gibi. bu araba adam olmaz dediler, mücadele ettim ve kazandım.
benimkide m38 a1 modeli olup, 3500 cc v8 motor kaiser şanzumanlıdır.
şimdi ise o gülen arkadaşlara hepsine ben gülüyorum.
tüm dostlara selamlar...
sinanuzun54' Alıntı:M38 DETAYLARINI Soruyorsanız internetten bakabilirsiniz.Tabiki şu anda gözüken araca m38 denmesi neredeyse imkansız. çünkü ağır ofroad yaptıgımız için ona göre dizayn ve değişiklik yapılmıştır. motor, şanzuman, direksiyon sistemi ve süspansiyonlar ağır ofroad a göre hazırlanmıştır
Verdiğin dersler için teşekkür ederim de ben M 38 ve M 38 A1'in detaylarını zaten biliyorum.Burada sözü edilen araç ta M 38 A1 'e özgü detayları göremediğim için sormuştum.
Sözünü ettiğin ağır offroad koşullarına gelince M 38A1 zaten çok daha ağır cephe koşulları göz önüne alınarak üretilmiş modeldir.
Burada görülen ise evet Tuzla da tamanına yakını üretilen modelden çok en azından kaporta ön kısmı baz alındığında 1965 öncesi ABD'den sandık içerisinde montajı tamamlanmadan ithal edilip Tuzla'daki tesislerde montajı yapılan erken dönem CJ5.
Üzerinde T-98 ( Kaiser) şanzuman olmasının çok ta yadırganir bir tarafı yok,çünki hem Willys hemde Kaiser dönemi tüm CJ serisi üzerinde fabrika uygulaması zaten mevcut.Sivil olanlardan ağır tarım ekipmanları kullanacak birçok çiftçi ile yine ağır inşaat ve hafriyat ekipmanı takacak olan birçok Amerikalı jeeplerini bu şanzumanla teslim almışlardır.Ayrıca askeri versiyonları(M 38 ve M 38 A1 ler) üzerine geri tepmesiz top gibi ağır silah monte edilecek olanları yine genellikle ABD Silahlı kuvvetlerine bu şanzumanla teslim edilmiştir.
Kısacası sizin aracınızın aslında M 38 A1 mi? yoksa CJ 5 mi olduğunu görmek istemiştim.
aracın modeli soruyorsanız 1962 model bir araç..
ayrıca yapım yeri olarak yurtdışı tuzla da üretilen araçlardan değildir.
.
Aracın M 38 A1 deyil 1965 öncesi üretilen Kaiser dönemi CJ5 yada o döneme ait bir jeepten geriye kalan.sinanuzun54' Alıntı:siz bu konuda yanılıyorsunuz 1960 model cj5 de kullandım ve sattım.. ama şu anda kullandığım araç m38-a1 model bir araçtır. şanzuman konusunda da üzerinde bulunan T-98 değil T-19A dır.
işte sizde diğer insanlar gibi bildiğinizi sandınız ama yanıldınız. ben size yine internetten bakmanızı tavsiye ediyorum.
üzerine basa basa ifade ediyorum. araç tuzlada üretilen araçlardan değildir. orjinal m38 a1 model bir araçdır.(amerikada kasa içinde montajı yapılanlardan değildir.)
ayrıca belirtmek gerekir ki kullandığım araç cj5 ten geniş ve uzundur.
saygılar...
DEMEKKİ HERKEZİN BAŞINDAN AYNI ŞEYLER GEÇİYOR AYNI ŞEYLER BENİMDE BAŞIMA GELDİ ADAM OLMAZ DEDİLE ADAM DEGİL KRAL OLDU ARABAÇAAKIR' Alıntı:selamlar
ABİ YÜKSELTMEYE GELİNCE HİÇ UGRAŞMA ARABA ESNEMİYOR SONRA KAZIK GİBİ OLUYOR BENİM BAŞIMA GELDİ ONDAN SÖYLÜYORUM MAKASLARDAN YÜKSELTCEKSEN DİYORUM DİYER TÜRLÜ BİLEMMEMbafralı55_jc5' Alıntı:DEMEKKİ HERKEZİN BAŞINDAN AYNI ŞEYLER GEÇİYOR AYNI ŞEYLER BENİMDE BAŞIMA GELDİ ADAM OLMAZ DEDİLE ADAM DEGİL KRAL OLDU ARABA
Aynen dediğiniz gibi oluyor;tam bir kazık;benim başımda..bafralı55_jc5' Alıntı:ABİ YÜKSELTMEYE GELİNCE HİÇ UGRAŞMA ARABA ESNEMİYOR SONRA KAZIK GİBİ OLUYOR BENİM BAŞIMA GELDİ ONDAN SÖYLÜYORUM MAKASLARDAN YÜKSELTCEKSEN DİYORUM DİYER TÜRLÜ BİLEMMEM
Arazide iş görüp görmeme durumuna birşey diyemem ama;sürüş keyfini bozduğu kesinÇAAKIR' Alıntı:eğer arazide işgörmez diyorsanız makasla yükseltme tafsiyeleriniz ve yaşadıklarınıza istinaden bana makasları değiştirmemek düşer