VW T3 Sevenler Buraya

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dagciark28 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 342
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 162,843
Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

tahirturan
merhaba. uzun zamandır araştırıyorum t3 leri. bu araçlarda stepne nerde acaba?
stepne ön altta tamponun arkasına geliyor (evet diger araçlarımla birlikte buda satlık dogru görmüşsünüz bana denk düşen alıcıların hepsi ölmüş eşek arıyo nalını sökmeye) :eek:
acemikaravancı kusura bakmayın bende sizin adınızı bilmiyorum aracımı kızılay dikmen civarında daha sık göre bilirsiniz TÜV de kısa sürede hikaye oldu işinizi bilirseniz bu kapıdan girip öbür kapıdan çıkıyorsunuz ;D
araç düzgün olduktan sonra TÜV problem olmaz
tahirturan- acemikaravancı aracımı begendiginize sevindim inşaallah daha düzgünleri sizede nasip olur
 

Etiketler

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Resimdeki araç çok güzel toplanmış. Ancak o bir t3 değil t2. Tabi volkswagen bus modellerinin her biri ayrı güzel. Bu t2 ler T serisinin en çok sevilen modelleri arasında. Sevimli tasarımı sayesinde hala hayranı çok. Sokakta gören çocuklar bile gülümseyerek el sallar bu araçlara. Ayrıca bu T2 ler Brezilya'da combi adıyla hala üretiliyor.
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Tüm T3 sevenlere merhaba. Onümüzdeki hafta bir aksilik çıkmazsa benimde toplamaya başlayacağım bir t3 busum var. Aracı Ankara'da toplayacağım. Toplama aşamalarının resimlerini sizlerle paylaşmak fikri olanlardan fikir almak isterim. Bu arada bu parçacı tanıdıkları olan var mı? birkaç parçaya ihtiyacım olacak.
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

tahirturan' Alıntı:
Resimdeki araç çok güzel toplanmış. Ancak o bir t3 değil t2. Tabi volkswagen bus modellerinin her biri ayrı güzel. Bu t2 ler T serisinin en çok sevilen modelleri arasında. Sevimli tasarımı sayesinde hala hayranı çok. Sokakta gören çocuklar bile gülümseyerek el sallar bu araçlara. Ayrıca bu T2 ler Brezilya'da combi adıyla hala üretiliyor.
Yardımcı olabildiysem sevinirim tabi çok hoş araçlar....
 



Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Busbus' Alıntı:
Tüm T3 sevenlere merhaba. Onümüzdeki hafta bir aksilik çıkmazsa benimde toplamaya başlayacağım bir t3 busum var. Aracı Ankara'da toplayacağım. Toplama aşamalarının resimlerini sizlerle paylaşmak fikri olanlardan fikir almak isterim. Bu arada bu parçacı tanıdıkları olan var mı? birkaç parçaya ihtiyacım olacak.
Sizede hayırlı olsun detaylarını bekliyoruz...
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

1947 yılında, Hollanda'lı VW satıcısı Ben Pon tarafından, VW kaplumbağaların üretildiği fabrikadaki basit bir taşıma aracından esinlenerek başlayan bu BUS serüveni her zaman ilgimi çekmiştir. T5 modeline kadar gelinen bu serinin karakter sahibi olanları ilk 3 ü olmuş bana göre. Karakter sahibi diyorum, üzerinden onlarca yıl geçmiş olmasına rağmen hala hastalık derecesinde kullanıcıları mevcut. Hele hele t1 dediğimiz o efsane model...

T4 ve T5 de çok güzel araçlar. Ancak benim kanımca 1995 den sonra üretilen araçlar tüketim politikaları ile hayat buldu. Yanında getirdikleri teknolojiler insanların hayatlarını dahada kolaylaştırırken bir o kadar da "üreticisine bağımlı" kıldı. Her fırsatta servise ayak sürüme taktiği oldular. Fakat yine de kabul etmek gerekir ki, nice avrupalı markanın içinde hala bile karakter sahibi araçlar üretebilen Volkswagen'dir. Her ne kadar T4 ve T5 i eskilerine göre sevmesemde bunu kabul ederim.

Belki de ilk 3 modele karakter yükleyen yapı, kaplumbağa gibi arkadan motorlu olmalarıdır. Kimbilir? Aşşağıda ilk 4 modeli yanyana görüntüleyen fotoğrafı görüyosunuz. Sizce de güzel bir manzara değil mi?
vwt.jpg
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

tahirturan arkadaşımızın dedigi gibi en çok sevilen ilk üç model ben kendi adıma T 3 te buldugum tadı ruhu ne T 4 nede T 5 te bulabildim
(japon ve kore kökenli minübüs panel vanlara baktıgımızda hep T 3 ten kopyalanmış bir şeyleri en son modellerde bile görmek mümkün buda tasarımın ne kadar ileri boyutlarda oldugunun bir göstergesi)
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Evet kesinlikle öyle. Bazı insanlar motorun arkasında olmasından dolayı kullanım alanının sıkıntılı olduğunu düşünür hep. oysa bence bu araçları asıl tercih edilir yapan da bu. Japon panelvanlarda (ki benim şuan ki aracım bir suzuki carry) olmayan sıcak bir hava katıyo araca. Büyük bir otomobil havası katıyo. ayrıca ses izolasyonu bir yana, motorun arkada olması bu araca otobüs havası da katıyo. bunun için microbus denilmiş yıllar önce... ha bir de motorun ağırlığı japonlardaki patinaj sorununu yok ediyo t3 de.
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

T4'den itibaren motorla beraber çekiş de öne aktarıldığı için patinajın sorun olduğunu sanmıyorum. T1 ve T2'nin hava soğutmalı motorları aynı kaplumbağalarda olduğu gibi hararet sorunu yaratıyordu bildiğim kadarı ile. T3'de su soğutmalı sisteme geçerek bunu da ortadan kaldırmış olmalılar.

Kaplumbağa ile 15 yıl önce yaptığım bir kaza bana "ne kadar yeni model araç, o kadar güvenli yolculuk" detirtti. Karakterleri, zamanının ruhunu taşımalarıı bir yana, amaç koleksiyon yapmak değilse edinilebilen en yeni araçları edinmek en doğrusu gibi. Hem güvenlik hem de kullanışlılık anlamında...

Ah o hava soğutmalı boxer makinenin sesi yok mu? Sanki suyla çalışıyor müberek. Hala duyunca dönüp bir bakmaktan kendimi alamam.

Sevgiler. Tolga
 



Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Yeni araçlar için söyledikleriniz doğru olabilir. Ancak benim kanım şu: yeni araçlar iyi ve güzel ama, tüketim politikaları ile hayat buldukları için onları huzurlu bir şekilde yaşamanın pek imkanı yok gibi. özellik 95 yılından sonra bu böyle malesef. 2007 yılı başında sıfır Peugeot Partner almıştım. fakat aracın işçiliğinden tutun da kullanım kılavuzunda yazan "aracın ömrü 10 yıldır" ifadesine kadar sizi sık sık servislere geri döndüren özellikleri ile bağımlı kılma makinaları olarak algılamak hiç de zor değil. Bu belki volkswagen farklı. ancak T5 in bir dikiz aynasının 500 ytl olduğunu düşünürseniz, ayrıca elektronik sistemlerden dolayı vw servislerine bağımlı olduğunuzu göz önüne alırsanız, güvenlik ve konfor adına kendinizi avrupanın kapitalizmine teslim etmiş oluyosunuz malesef. Ben t5 leri çok severim. ama bu saydıklarım o aracı yaşamama izin vermeyeceğini düşünerek T3 diyorum. zaten bu forum t3 severleri buluşturması hasebiyle t3 araçlarının sevimli ve karakterli tarafını ön plana çıkarıyor.

t1 ve t2 ler için söylediğiniz doğru. hava soğutmalı motorları çabuk şişen ve devirli kullanımı gerektiren hassas motorlardı. şuan t2 lerin brezilyada hala üretilen versiyonları su soğutmalı olarak üretiliyorlar. ama o zincir sesini andıran motorun güzelliği dediğiniz gibi dönüp baktıracak nitelikte...

brezilyadaki t2 lerin resimleri:
brasilienbus171.jpg

2144559282_261740d649.jpg
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Ne kadar şanslıyım ki T1, T2, T3 hepsine sahip oldum. T1 ve T2'ler her ne kadar ehliyetsiz dönemimde babama ait olsada hepsini çok uzun süre kullanma fırsatım oldu. Araba kullanmayı T1'le öğrendiğim için midir bilmiyorum ama kesinlikle bu aracın çok farklı bir yanı var. o dönemde yapılmış olmasına rağmen o kadar ince ayrıntılar taşır ki gerçekten inanılmazdır. Bu ayrıntıların hepsi mekanik bir sistemde olduğu için hiç bir zamanda bozulmaz. Örneğin T1'lerin ön camlarının üstü biraz çıkıntılıdır ve 2 adet geniş ızgara vardır. Bu ızgaralar tavandaki havalandırmaya bağlıdır. İster kapatırsınız ister yanlara istersenizde arkaya verirsiniz. Hava sirkülasyonu tavandan sağlandığı içinde kesinlikle rahatsız etmez ve terli bile olsanız insanı hasta etmez. Her bus severin hayalidir bir gün mukemmel toplanmış bir T1, T2 ve T3 serisi sahibi olmak.
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

T1 ler için verdiğiniz bilgiler çok güzeldi, teşekkürler.. Esasen nostalji amacıyla bir T1 im olmasını çok istiyorum. Bu araçların tasarımı bir yana, öyküsü ve az bulunur olması daha bir çekiyo kendine... Bizim burda var bitane... yıllardır bekliyor bi köşede. bakalım. amacım o aracı almak :smiley:
 

Ynt: VW T3 Sevenler Buraya

Sevgili Busbus, Benim de farklı zamanlarda babamın ikitane T2'si olmuştu. Ben de babamdan gizli anahtarı yürütüp gezerdim, lise yıllarımda. Hele birtanesinin arkasında perdeleri falan da vardı. Ve önceki sahibi çok şık kadife döşemeler yaptırmıştı. Babamın aldığı ilk gece arka çekyatı açıp apartmanın önünde, içinde yatmıştım. Burnunda yedek lastiği olan beyaz bir T2 idi.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,788
Mesajlar
1,523,790
Kayıtlı Üye Sayımız
166,604
Kaydolan Son Üyemiz
pino4.50

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst