Vitara - Niva Karşılaştırma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hudev Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 122
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,681

hudev

Kamp II
Mesajlar
485
Tepkime Puanı
2
Yer
çerkezköy
Merhabalar .
Vitara ile niva arasındaki arazi kabiliyetlerindeki farklılıklar nelerdir.
hangisinde orta şaft kilidi veya ön,arka aks kilidi mevcut. bunları tam olarak bilgisine ulaşamadım.
teknik olarak aralarındaki fark ve üstünlükleri nelerdir. Saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

Selam
Öncelikle konuyu "araçlar" bölümünde açmanız gerekirdi,sanırım bir karışıklık olmuş,gerçi moderatör arkadaşlar gerekli düzenlemeyi yapacaklardır.

Sorunuza Vitara kullanıcısı ve nivayı yakından tanıyan biri olarak bilgim dahilinde cevap vermeye çalışayım,

İki araç arasındaki en dikkat çekici farklar;

1) niva sürekli dört çekerdir ve iki çekere alma imkanı vermez,vitara ise istenildiğinde iki çeker,istenildiğinde dört çeker olarak kullanılabilir

2) nivada orta diferansiyel vardır fakat vitarada yoktur.Zira orta diferansiyel sürekli dört çeker sisteminin olmazsa olmazıdır,çünki bu üçüncü diferansiyel ön ve arka dingilin viraj içerisindeki dönüş farkını ayarlar ve olası kasılmaları sönümler.Bunun içindirki kuru ve kaygan olmayan zeminlerde vitara dört çekerde kullanılmaz.(çünki orta diferansiyeli yoktur ve araç ön-arka differansiyeller birbirine bağlıyken,yani 4x4 modundayken dönemeçlerde olası kasılmaları absorve edemez ve aktarma organlarına zarar verir)

3) Niva monokok gövdeye sahiptir,yani aracın ayrıca bir şasesi yoktur (kasa aynı zamanda şasedir) ve bence bu başarılı aracın en büyük eksiği budur.Vitarada ise tam şase (merdiven şase) vardır ve kasa bu şasenın üzerine oturtulmuştur.Şase offroad koşullarında çok önemli bir unsurdur,gerek esnemezlik gerekse vinçleme ve vurdurarak çekme durumunda sağlamlık ve güvenlik sağlar.Saplandığı yerden halatla kurtarlırken ikiye ayrılmış nivalar vardır ama vitarada böyle bir risk yoktur.

4) Her iki araçtada standart donanımda ön ve arka diferansiyel kilidi yoktur.İstenirse sonradan takılabilir.Kilit ve diğer offroad modifikasyonları hususunda ülkemizde vitara daha şanslı konumdadır.Nivanın parçası çok ucuz olmasına rağmen modifiye için parça temin etmek sorundur ama suzukinin yükseltme kitinden diferansiyel kilidine kadar tüm modifiye parçaları Türkiyede var ve fiyatlarıda çok uçuk değil.

5) Nivada orta diferansiyel olduğu için bu diferansiyelin birde kilidi vardır.(Orta şaft kilidi diye bahsettiğiniz) 3 adet Vites kolunun en kısa olanı bu orta diferansiyeli kilitler.(yani bir nevi devreden çıkarır ve araç orta diferansiyeli yokmuş gibi davranır) Bu küçük kolun çekilmesiyle orta diferansiyel aradan çıkar, ön ve arka şaftlar birbirine kilitlenir.Vitarada ise orta diferansiyel olmadığı için kilidede gerek yoktur.Vitarayı 4x4 konumuna aldığınızda yine ön ve arka şaftlar birbirine kilitlenir ve nivada orta diferansiyeli kilitlediğinizde olan durum ortaya çıkar.Yani araç orta difransiyeli kilitliymiş gibi davranır.

Sonuç olarak iki araçta arazide gerek hafif olmalarıyla gerekse başarılı yaklaşma-uzaklaşma açılarına sahip kasa yapılarıyla çok güzel işler yapar.Ama amaç hem yol hem arazi için 1 araç kullanmaksa vitara 2 çeker olabilmenin verdiği asfalt konforu ve düşük yakıt tüketimi ile bir adım öne çıkar.Tabi japon araçlarının sorunsuzluğunuda unutmamak gerekir.Ayrıca niva donanım olarak vitaraya göre çok çok aşağılarda kalır örneğin klima,otomatik vites,elektriki cam-ayna gibi hayatı kolaylaştıran hiç bir özellik nivada yoktur.

Umarım sizi bir nebze aydınlatabilmişimdir selamlar,
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

selam. sn Erenataç bey öncelikle vermiş olduğunuz cevap için teşekkür ederim. ben 7 yıllık vitara 5 kapılı bir araç kullanıcısıyım. aracımı iyi tanırım.ve benim ummadığım işler başarmıştır 92 model olmasına rağmen. çevremde birçok arkadaşımda olmasına rağmen niva lar hakkında sohpetlerde üstünlük konusudur.ki ben bunu anlayamamışımdır.
kendi bilgi ve tecrubelerimden bile şüphe duyar hale gediğim anda siz bana bilginizle imdadıma yetiştiniz.çünkü aracımın arazi kabiliyeti olarak niva dan hiç bir eksikliğini göremedim bu beni şaşırtı.çünkü ben niva larda aks kilitleri olduğunu zannediyordum .kullananlar söylüyordu.olmadığı şüphesinde haklı olduğumu sizin sayenizde öğrenmiş oldum. tekrar teşekkürler.
siteye yeni üyeyim. neyi nasıl nereye yazacağımı bilemediğimden kusuruma bakmayın. ancak uzun uğraşlar sonunda buraya başlık açabildim.
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

Rıca ederim,yardımcı olabildiysem ne mutlu.

Aracını iyi tanımayan Niva sahiplerinin ortak yanılgısı kabindeki 3.vites kolununun (en kısa olan) ön ve arka diferansiyelleride kilitlediğini düşünmeleridir,aslında bu kol sadece orta diferansiyeli kilitlemeye yarar.

Selamlar,
 




Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

biraz kılasik olacak ama bende yeni üye oldum.siteyi ayrıntılı olarak inceleyemedim.ben 4x4 almayı kafa koydum.ayıracagım büyçe 5000 ile 7500 tl olur.niva düşünüyordum ama suzikinin özellikleri daha iyi kararsız kaldım.yakıt tüketimleri nasıl bilmiyorum özellikle arazide.bu konuda değerli tercübelerinize ihtiyacum var.niva saplantı olmak üzere onu da belirmek isterim.saygılar
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

Konuyu yakıt tüketimi açısından ele alacaksak iki araç arasından mumkün olduğunca 16 valf ve enjeksiyonlu motora sahip olan bir model seçmek gerekir diye düşünüyorum.Bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışayım,

Vitaraların 5 kapılı kasalarında 1.6 16 valf motor ve çok nokta enjeksiyonlu besleme sistemi 1993 senesinde başlar.Tek kapı 1600cc lerde ise 16 valf ve enjeksiyon sistemi 1995 senesinde başlar (nadiren 1994 sonu üretimlerdede rastlanıyor) önceki senelerdeki üretimler 8 valfli silindir kapağına sahiptir. 8 valflerinde çoğu karburatörlüdür ve 16 valf olan motora göre gerek eski teknoloji besleme sistemi açısından gerekse 8 valf olan eski tip silindir kapağı açısından yakıt tüketimi biraz daha fazladır.

Lada nivada ise 1600cc ve 1700cc olmak üzere iki tip motor var.(1700cc 1994 senesi sonunda başlıyor) 1700cc motor "yeni kasa" tabir edilen makyajlanmış kasada mevcuttur ve karburatörden başlayan besleme sistemi geliştirilerek günümüze kadar gelmiştir.Nivaların 1997 senesine kadar kullandığı 1600 ve 1700 cc motorların tümü karbüratörlü besleme sistemine sahiptir.1997 de tek nokta enjeksiyon sistemi uygulanmaya başlamış ve yanılmıyorsam 2003 senesindede çok nokta enjeksiyon sistemine geçilmiştir.Niva motorlarının tümü 8 valfli silindir kapaklarına sahiptir.(Tarihlerde + / - 1 sene yanılmış olabilirim)

Kısacası 1993 model ve üstü 5 kapı vitara,
1995 model ve üstü 3 kapı vitara,
2003 model ve üstü niva diğer modellere göre daha verimli motor ve besleme sistemlerine sahiptir ve mümkünse tercih edilmelidir.

Selamlar,
 


Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

merhabalar .mahir62 aramıza hoşgeldiniz.
aracım 1992 model 5 kapılı 1600 cc. 16 subap enjeksiyonlu vitaradır .demekki benim aracım istisna olabiliyor. aracımı 7 yıl önce aldım .aıdığımda araç boş otobanda yalnızca ben vede yük olmadan 90 km. sabit hızda 155 km km yol yaptım.(silivri-- edirne arası. gidip gelme şeklinde gece aralık ayında kuru zeminde).ortalama tüketim değeri 11 litre 100 km. çıktı. tam dolu depo git gel şeklinde ve tekrar ful dolum yapılarak. daha sonra bu aşırı yakıt tüketimi karşısında çağre aramaya başladım.lüleburgaz,corlu,silivri,tekirdağ,çerkezköyde aradığım çağreler ve yaptığım masraflar.hemde yapılan iyi usta tavsiyeleri karşısında hayal kırılığı yaşadım.taa ki tesadüfen maslak aksiyon suzuki servisini bulana kadar.
aracıma ne yaptılar bilemiyorum ama ummalı bir çalışma sonrasında aracımı aldım. tekrar test amacıyla depoyu fulledim.5 kişilik ailem ve bagaj ile beraber şehir dışı şehir içi ve arazi kullanımıda dahil olmak üzere karışık parkurda 300 km kullandım. tekrar depoyu fullediğimde yakıt değerleri ortalama 6.7 litre 100 km. de şeklide çıktı . hala aracımı o şekilde kullanıyorum vede çok çok memnunum. mantıklı kullanımda arazide bile sizi üzmez yakıt olarak tatmin olursunuz.
arkadaşımda lada niva lpg li var benim aracım benzinli .çerkezköy iğneada arası gidiş dönüş olarak benim vitara daha az yakıt parası ödedim.
vitara nın artıları yakıt tüketimi,heryerde konforlu oluşu, masrafsız çabuk kırılmaması aşırı derecede donanım fazlalığı ve en önemlisi çok iyi soğutan kliması..
sakın yanılgıya düşmeyin.iki marka arasındaki fiyat farkı çok gözükebilir ben 7 yıldan beri bakımlar haricinde fren ve debriyaj balatası dışında masraf yapmadım.
nivada yabacağınız taniratlar 1 2 yılda sizi vitara fiyatına getirir emin olunuz . arazi tamir,tamir arazi gezersiniz . iyi günler
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

hudev' Alıntı:
merhabalar .mahir62 aramıza hoşgeldiniz.
aracım 1992 model 5 kapılı 1600 cc. 16 subap enjeksiyonlu vitaradır .demekki benim aracım istisna olabiliyor.

Kimseyi yanlış yönde bilgilendirmek istemem,dediğim gibi üretim tarihlerinde + / - 1 sene yanılmış olabilirim.

selamlar
 



Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

ya herkez şu ladanın ucuz olduğunu savunuyor ama ilginçtir nedense ben bu ucuzluğu bi türlü göremedim. kendi hatamdan dolayı ön defransiyel kovanını kırdım vitaranın çıkma komple defransiyel buldum 500 e arkadaşım nivanın defransiyeli yedi çıkma 600 den aşşa bulamadık. ucuzluk dediğiniz uydurma parçalarsa bişi diyemem. nivanın da amortisörü 70 lira vitaranın da 70 lira. hangisi daha çok arıza yapar belli. bu araçları tartışmak ta yersiz bence. lada ile sadece dağda gezersin içerdeki sesten 2 kişi megafonla konuşabilir ancak. vitara da bunlar olmaz. saygılar...
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

merhabalar. levent beye katılıyorum. eğer arazide amaç bir şekilde gidebilmekse bırakın niva yı alternatifi bir traktör alın. ben iksini aynı kefeye koyarım. hiç olmazsa masraftan kutulursunuz.çevremde bir çok tanıdığım nivadan sonra jimy vede vitaraya döndü. neden bu kadar zaman beklediniz diye sorduğumda suzuki nin çabuk kırılacağını nazlı bir yapısının olduğunu zannettiklerini söylediler. ama bu gecikmelide olsa sonunda kullandıkça suzukinin masrafsız hiçbir şekilde nivadan eksiğinin olmadığını aksine donanım konforununda fazlasıyla ikna edici olduğunu söylerler.
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

Arkadaşlar lada ile vitara nın kıyaslanması konfor veya teknoloji açısından bence yanlış.Nivanın teknolojisi eski ve basit.Ancak bana göre ikiside aynı işi yapıyor.Arazi olayına gelince ben her ikisinide hatta toyota hılux dahil kullandım ama inanın niva nın arazi performansını ikisindede bulamadım.
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

bigalı bey (özür dilerim ismi yazmamışsınız)
şunun olma ihtimali nedir, nivayı vurduğunuz sertlikte hangi aracı vurdunuz? tüm niva kullanıcılarında bu var. 5 e bitane 93 model alıyor (biz de yaptık) her şekilde acımasızca vuruyor. peki bu yerlere aynı şekilde ve şartlarda diğeer alternatifleri de kullansanız performans ve verimlilik ne olur sizce
 

Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

997799' Alıntı:
ya herkez şu ladanın ucuz olduğunu savunuyor ama ilginçtir nedense ben bu ucuzluğu bi türlü göremedim. kendi hatamdan dolayı ön defransiyel kovanını kırdım vitaranın çıkma komple defransiyel buldum 500 e arkadaşım nivanın defransiyeli yedi çıkma 600 den aşşa bulamadık. ucuzluk dediğiniz uydurma parçalarsa bişi diyemem. nivanın da amortisörü 70 lira vitaranın da 70 lira. hangisi daha çok arıza yapar belli. bu araçları tartışmak ta yersiz bence. lada ile sadece dağda gezersin içerdeki sesten 2 kişi megafonla konuşabilir ancak. vitara da bunlar olmaz. saygılar...

Levent bey kimse sanırım suzukilerin arazi performansına bir şey diyemez. Ama nette sadece arka diferansiyel arızası dolayısıyla çok güzel hazırlanmış bazı suzukilerin parçasızlık sebebi ile parçalanıp parça fiyatına satıldığına şahit oldum bunu forum içerisinde de araştırma yaparsanız görebilirsiniz. Ya da sahibinden.com da 1000 tl fiyat etiketi altında filo olarak samurailerin satıldığınıda görebilirsiniz. Sebebi birini alıp parça bulup toplamanın ne kadar zor olduğudur. Ucuz derken çoğu niva kullanıcısının kastı şu siz amortisörden bahsetmişsiniz diye yazıyorum orjinal amortisörünün fiyatı önler 24 tl arkalar 30 tl idi. Araçlar kısmına bakarsanız, çoğu kişilerin suzukiler için parça arayışı ile çırpındıklarını görebilirsiniz. Nivama ön diferansiyelinin tüm dişlilerini ise (karpuz sağlam) montajlı olarak 25 tl ye almıştım. bunu taktırmak için 100 tl harcamıştım. Yani kısaca niva kim nederse desin sert şasesi olmasada, kolay modifiye edilmesede, verdiğiniz fiyata sunduğu arazi performansı ile işletimi ucuz bir araçtır ve biz bu sebeple kırılsa da kopsada nivaları seviyoruz. Bu arada nivatr forumunda motor ustası bazı arkadaşlar şu an nivaya uygun yerli kilit yapmaya çalışıyorlar. Eğer bunu başarırlarsa sanırım niva kullanıcılarının sayısı gittikçe artacaktır. Birde son olarak sert offroad için hazırlanmış araçların çoğunu farklı internet sitelerinde satılık olarak görüyorum sizce bunun nedeni nedir? O kadar emek harcayıp, neden araçlarını tüm modifiye masraflarını ekleyip satıyorlar. Çünkü işletimleri pahalı...
 



Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma

997799' Alıntı:
ya herkez şu ladanın ucuz olduğunu savunuyor ama ilginçtir nedense ben bu ucuzluğu bi türlü göremedim. kendi hatamdan dolayı ön defransiyel kovanını kırdım vitaranın çıkma komple defransiyel buldum 500 e arkadaşım nivanın defransiyeli yedi çıkma 600 den aşşa bulamadık. ucuzluk dediğiniz uydurma parçalarsa bişi diyemem. nivanın da amortisörü 70 lira vitaranın da 70 lira. hangisi daha çok arıza yapar belli. bu araçları tartışmak ta yersiz bence. lada ile sadece dağda gezersin içerdeki sesten 2 kişi megafonla konuşabilir ancak. vitara da bunlar olmaz. saygılar...
http://www.sahibinden.com/niva_defrensiyal_on_420_00tl-51WQQaXQQ14227823WQQpXQQdisplayitem&keyword=lada%20niva
al sana sıfır defransiyel
İlan No :#14227823
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,927
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst