Ynt: Vitara - Niva Karşılaştırma
Entomolog' Alıntı:
Levent bey kimse sanırım suzukilerin arazi performansına bir şey diyemez. Ama nette sadece arka diferansiyel arızası dolayısıyla çok güzel hazırlanmış bazı suzukilerin parçasızlık sebebi ile parçalanıp parça fiyatına satıldığına şahit oldum bunu forum içerisinde de araştırma yaparsanız görebilirsiniz.
Sayın Emtolog (isminizi göremedim)
Bahsettiğniz aracın hikayesi farklı,o arac 94 model ve Üstad Mehmet Beccenn eski aracı.Uzun yıllar çok ciddi off road yapmış tahminimce yorgun bir araç.Bildiğim kadarıyla yeni sahibi aracı bir süre kullandıktan sonra diferensiyelinde oluşan arızayı birazda işin bahanesi sayıp satılığa çıkardı.Olay işletim zorluğu veya parça sıkıntısı değil sadece aracın yaşı ve yorgun olmasından kaynaklı sanırım.Zira arka diferansiyeli karpuzuyla beraber 1000 TL civarına rahatlıkla bulabilirsiniz,sıkı pazarlıkla bu fiyat 800 e kolayca çekilir.(Ankara piyasası) Olay birazda neyi nereden nasıl bulacağınızı bilmekte gizli,diferansiyel için gidip sevise fiyat sorarsanız sizden istiyecekleri bedel tüm Japon araçlarından soğumanıza sebep olur.Ama temiz çıkma bir Vitara diferansiyeli sıfır bir Niva diferansiyelinden kesilikle uzun ömürlüdür emin olun.
Entomolog' Alıntı:
Ya da sahibinden.com da 1000 tl fiyat etiketi altında filo olarak samurailerin satıldığınıda görebilirsiniz. Sebebi birini alıp parça bulup toplamanın ne kadar zor olduğudur.
Firmaların satış politikalarını bilemeyiz,o araçlar muhtemelen 1000 TL den arttırmaya sunulmuştur.MKE ihalelerinde 3 kap hurdaya o fiyatı istiyorlar.Kaldıki eğer 1000 liraya Samurai varsa,motoru ve diğer mekanik aksamları üzerinden alınmamışsa o araçlar ne durumda olursa olsun kaçmaz! Parçalayıp satsanız daha fazla eder...
Birini alıp parça bulup toplama zorluğu konusunda ise yanılıyorsunuz.Tüm Ege ve Akdeniz kıyısındaki Rent a car cılar bu araçları kullanıyor,tıpkı taksiler gibi her yerdeler.. Parçası inanın kum gibi ve çok ucuz.Aksi duruma hiç bir Rent a car firması parçası bulunmayan ve bulunsa dahi pahalı olan bir markayı filosuna katmaz.
Entomolog' Alıntı:
Araçlar kısmına bakarsanız, çoğu kişilerin suzukiler için parça arayışı ile çırpındıklarını görebilirsiniz.
Çırpınmak çok abartılı bir tabir,kesinlikle katılmıyorum.Parça arayan arkadaşların çoğu ya araçlarını yeni almışlar ve markayı henüz tanıyamamışlar yada sitedeki diğer kullanıcıların kullanmadığı ve satışa sunduğu modifiye parçalarını piyasadan daha hesaplı edinmek için başlık açmışlar.Dediğim gibi neyi nereden alacağınızı bilmek asıl mesele.Suzuki servisi Vitaranın porya kilitlerinin tanesine 900 TL isterken dışarıdan bu konuda uzman markaların üretimi olan kilitlerin ÇİFTİNİ 700 TL civarına alabilirsiniz.Hemde orjinalinden çok daha sağlam ve uzun ömürlü..
Entomolog' Alıntı:
Yani kısaca niva kim nederse desin sert şasesi olmasada, kolay modifiye edilmesede, verdiğiniz fiyata sunduğu arazi performansı ile işletimi ucuz bir araçtır ve biz bu sebeple kırılsa da kopsada nivaları seviyoruz.
Haklısınız bu işten az çok anlayan hiç kimse Nivaya kötü araç demez.Boyundan büyük işler başaran ve bir çoğumuzun Off road macerasına birlikte ilk adımı attığı ve bence çok saygı duyulması gereken bir araçtır.25 - 30 yıldır hiç değişmeden üretiliyor olması başarısının en büyük kanıtıdır zaten.
Entomolog' Alıntı:
Bu arada nivatr forumunda motor ustası bazı arkadaşlar şu an nivaya uygun yerli kilit yapmaya çalışıyorlar. Eğer bunu başarırlarsa sanırım niva kullanıcılarının sayısı gittikçe artacaktır.
Bu bir aralar benimde sabırsızlıkla sonucunu beklediğim bir konuydu.İzmirden Ercan usta çok kafa patlatıyordu bu meseleye.Umarım bir an evvel olumlu sonuçlanır ve Niva gibi güzel bir aracın en büyük eksiği ortadan kalkar..
Entomolog' Alıntı:
Birde son olarak sert offroad için hazırlanmış araçların çoğunu farklı internet sitelerinde satılık olarak görüyorum sizce bunun nedeni nedir? O kadar emek harcayıp, neden araçlarını tüm modifiye masraflarını ekleyip satıyorlar. Çünkü işletimleri pahalı...
Sözünüz aktif olarak yarışan araçlar içinse satışın en büyük nedeni yorulan kasayı yenilemektir.Elbette başka sebeplerde vardır bilmediğimiz.(marka değişikliği,yarış hayatının sonlanması vs..)
Off Road pahalı bir spordur,bu işle ciddi anlamda uğraşan insanlar bunu bilerek başlarlar ve sanmıyorumki işletme masrafları yüzünden araçlarını satsınlar.
Ama diğer yandan bizler gibi hobi amaçlı araç hazırlayıp gezilere kamplara katılan gruptan bahsediyorsanız taktir etmelisinizki kimin aracını neden sattığını bilmemiz olanaksız.
Sözünüz Suzuki içinse cevabı çok basit.Vitaranın yarışa veya geziye hazırlanmasının kolay oluşu,tam şaseli ve bu koşullara dayanıklı oluşu,bu işler için ufak bütçeyle hazırlanabilen ve neredeyse en sık tercih edilen araçlardan biri olması nedeniyle "modifiyeli araçlar" arasında satılabilirliğini kaybetmemesi - dolayısıyla ilanlarda boy göstermesi cevap olabilir.
Konuyu Niva için ele alırsak kasanın uzun süreli sert kullanımda esnemesi (merdiven şasenin eksikliği) ve Low range de süratinin yarış koşullarında yetersiz kalması söylenebilir.Niva ile en ciddi ilgilenen Üstad Sabri Orandı ama o da bıraktı malesef.Yanlış bilmiyorsam en son Suzuki Jimny modifikasyonu yapıyordu.
Şuan yarıştan çektiğiniz bir Vitarayı satabilirsiniz ama aynı koşullarda Nivaya müşteri bulmak zordur.Yani konunun pahalı işletimle pek ilgisi yok.
Entomolog' Alıntı:
Ayrıca forum içerisinde araçlar başlığı altında sadece suzukilerin buji kablolarına 480 tl ettiği hakkında bilgi verilmiştir. Aynı zamanda bir çok suzuki parçası için "acil yardım" kelimelerini içeren konu başlığının açıldığınıda hatırlatmak isterim buda bu konuda kullanıcıların ne kadar sıkıntıda olduğunun kanımca göstergesidir.
Yanılıyorsunuz.. Örneğin Bakkala gidip alternatör kayışı almak istediğinizi söylerseniz adam size yok der ve sıkıntıya düşersiniz.Vitaranın her parçasını hatta civatasını Türkiyede rahatlıkla uygun fiyatlara temin edebilirsiniz.Yeterki nereden soracağınızı bilin - öğrenin.Bulunduğunuz ilde yok mu,arayın İstanbulu,Ankarayı,Antepi ertesi gün kargoyla kapınıza gelsin.Kaldıki sanayilerde bolca bulunan "Japoncu" dükkanlarından ihtiyacınızın %70 - 80 ini karşılayabilirsiniz.Elbet Niva kadar yaygın olmaz ama parça temini asla zor ve pahalı değildir.Bir diğer avantajınız Suriye ile komşu olmak.Antep ve Kilis orjinal Japon parçası kaynıyor hemde diğer illerin yarı fiyatına..
Entomolog' Alıntı:
Ve yine kendi yorumumu eklemek istiyorum suzukiler 2. elde çok pahalı araçlar 10 yaşında bir suzuki vitara alacağınıza hemen hemen sıfır bir nivada alabilirsiniz... Garanti kapsamında biner tadını çıkartırsınız.
Suzukinin ikinci elini Nivaya göre daha pahalıya alırsınız doğru ama satarkende daha pahalıya satarsınız unutmayın.Kaldıki 1998 model bir Vitara 2008 model bir Nivadan daha konforlu,teknolojik ve çok daha donanımlıdır.
İllede yeni olsun gerisi önemli değil diyorsanız orasını bilemem.
Entomolog' Alıntı:
Yada illa sert offroad yapacaksanız 10 yaşında vitara fiyatına off road ın kralını yapabileceğiiniz tüm donanımlara ve lükse sahip, gösterişli 92-95 model arası cherokee de alabilirsiniz hem de offroad modifiyelilerini bu fiyatta bulabilirsiniz.
Cherokee güzel araçtır ama ne XJ kasasını nede ZJ kasasını Vitarayla aynı paraya Off roada hazırlayamazsınız.Masrafınız misli misli fazla olacaktır.Cherokenin sadece Skyjacker yükseltme kiti ve diferansiyel kilidi parasına Vitarayı ambiyane tabirle ağzına kadar doldurursunuz.Basit bir önek vereyim Vitara için %100 Lock Rite kilit e-bay de 225 dolar civarı.Yani 360 TL + kargo + 90 TL gümrük.Yok ben getirtemem derseniz Mehmet Becce 350€ ya satıyor.(750 - 800 tl )
Hem konu işletme maliyeti unsurunuda içeriyorken,yedek parça fiyatlarını bir kenara bırakın,5.2 litre motora sahip bir araç arazide 1.6 litre motora sahip bir araca oranla yakıtı içer,yakıt = para..Güç derseniz o ayrı konu zaten,ikisi farklı segmentte araçlar kıyaslamak yanlış olur.Ama emin olun Vitara hafifliği sayesinde Cherokee ye karşı güç açığını kapatıyor.Hem Cherokee dede şase olmadığını biliyor muydunuz?
Entomolog' Alıntı:
Ben anadoluda oturuyorum ve suzuki ile kıyaslama yaptığınızda bu araçlar için servis açısından bilgili kişilerin olması gerektiğini hepimiz biliyoruz bir yazıda trabzonda suzuki servisinden çekilenlerden bahsetmişler. Servisten çeken sanayiden neler çeker bilemiyorum.
Servis konusunda haklısınız.Tüm Japon araçlarının servislerinde olduğu gibi suzuki servisindede fiyatlar uçuk.Ama Vitara servise gitmesi elzem bir araç değil.Parçası dışarda yaygın ve ucuz,motoru ağzına kadar sensörlerle doluda değil.Yürüyen aksam zaten basit.. Tercih kesinlikle sanayi olmalı.Aracı biraz inceleyen kabiliyetli bir usta her sorunu çözer.Hem paranızda cebinizde kalır.Ama tabiki araç daha teknolojik olduğu için bu işler Nivadaki kadar rahat olmaz.
Entomolog' Alıntı:
Bu arada yine bir offroad gezisini incelemiştim 4x4 sistemleri bozulan suzukileri bir nivanın çektiğini ve herkesin gönlünü kazandığını birazaraştırma yaparsanız bulabilirsiniz...
;D Biraz taraflı olmuş bence.Arazide ilerlemek takdir edersinizki sadece aracın kabiliyetine bağlı birşey değildir.Donanımı ve kullanıcısıda en az araç kadar önemli unsurlardır.Asfalt lastikli bir Vitara veya Niva biryerde takılırken MT lastikli olanı 4 çekere bile almadan aynı yerden geçip gidebilir.Veya pilotu deneyimsiz modifiyeli bir araç takılırken deneyimli pilotun kullandığı modifiyesiz araç takılmaz.. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün.Vitaranın kaldığı yerde Niva gider demek sadece Yanlış olur..
Saygılarımla