Vitara 92 Bin Km'de Motor Problemi Hem De Aldıktan 3 Gün Sonra

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafacem1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,713

mustafacem1

Yeni Üye
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
1
5 gün önce noter satışı ile şehirdışından bir GALERİCİ den 3 kapılı 2011 model brc tüplü ve 91.000 km^de Suzuki vitara araç satın aldım.Satışın ardından 3.gün uzun yolda hararet sebebiyle aracı kenara çekerek su takviyesi yaptım.hararet düşünce olabildiğince boş viteste tekrar yoluma devam ettim ancak 5 dakika sürmedi tekrar hararet yapınca aracı kenara çekerken zaten araç stop etti.En yakın yerleşim yeri olan Şereflikoçhisar Sanayisinden internetten çekici ve tamircilik işini yapan bir özel servis buldum çağırdım.ilk müdahalede birşey yapılamayacığını,aracı servise çekmesi gerektiğini söyledi ve çektik.ben araçtan çok anlamam.ilk bakışta bişey göremediğini,motorun üst kısmından başlayarak indirmesi gerektiğini söyledi.ben çıktım ve otobüs ile bursa'ya geldim.ertesi sabah usta arayarak motoru yarıya kadar indirdiğini,motorun yenilenmesi gerektiğini tahmini maliyetinin de 10 bin lira civarında olduğunu yan sanayi olursa 2-3 bin tl ye hallolabileceğini söyledi.Ben de hem bana uzak olduğu için hem de Bursa'da ustam olduğu için Bursa'dan çekici yollayarak aracı Bursa'daki ustama getirdim.O da motor yenilemesine gerek olmadığını Silindir Kapağını ve contayı değiştirip,segmanlara da bir işlem yapılacağını söyledi.Bu arada aracı satın aldığım galericiyi arayarak durumu anlattım yardımcı olmasını istedim.O da aracın daha önceki sahibiyle görüştüğünü araçda bir problem olmadığını idda ederek yardımcı olmayacağını söyledi.Ben de kendisini dava edeceğimi söyledim.Bu arada "lanet olsun nerede Galerici varsa" dedirtecek üslubu da vardı.Çekici ve Şereflikoçhisardaki tamircinin motoru yarıya kadar indirme işi için ödediğim tutarlar için faturalarımı da aldım.Olayı mahkemeye taşımak istiyorum.Aracın kilometresinden şüphelendim.Dolandırıcılar için güzel bir gelişme !! artık Tramer sorgusunda daha önceki muayenelerdeki kilometre bilgilerini içeren mesaj gelmiyor.Ve hatta şuan sahip olduğunuz bir aracın daha önceki muayene bilgilerini dahi eğer yanınızda daha önceki muayene günündeki ruhsat sahibi kişi yoksa alamıyorsunuz !! Ben Tuvturk den resmi olmayan şekilde tanıdıklar vasıtasıyla önceki muayene bilgilerini aldım ancak hem orada hem de Suzuki yetkili servisi'nde kilometreyle oynandığını şüphe ettirecek bir durum yok.Bir de kilometre oynanmasını aracı bilgisayara bağlayarak anlayabilenler var onlara da göstereceğim aracımı.
Şuan Bana durumun benim hatam olmadığını ispatlayacak elimde 2 kanıtım var.Öncelikle aracım 2015 Aralık'da girmesi gereken muayenesine 2017 Mayıs ayından yani en son girmesi gereken tarihten tam 15 AY sonra giriyor.Bu da benim aracı almadan 13 gün önceki güne isabet ediyor.Ve muayeneye girmesi gereken günden 15 ay sonra muayeneye giren bu araç MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla HAFİF KUSUR alarak muayeneden geçiyor.Yani tahminimce bu araç minimum 15 ay boyunca bakımsız kalarak ya kullanılmadı ya da kullanılırken hiç bakılmadı ve devamlı motorda yağ kaçakları oluştu.Motor Hasta bir şekilde çalıştı ve bende öldü. Benim TEK HATAM motor ustasına göstermeliydim.
1.)Burada TUVTURK'un muayeneye 15 ay gecikmeli olarak gelen bir aracı MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla hafif kusur vermesinden dolayı TUVTURK'ü mü dava etmeliyim? Yoksa bana bu aracı bu şekilde satan GALERİCİ'ye mi dava açmalıyım.Birkaç gündür galericilerin belirli bir kilometre veya süre ile ikinci el araca garanti verme zorunluluğu tasarısı üzerinde konuşuluyordu. Ya da aracın galericiden önceki sahibine mi dava açmalıyım ??
2.)Aracım Suzuki Grand vitara kilometresi 91 bin.2011 model 3 kapılı.Brc Tüplü.Bu araçdan daha önce çok kullandım bu kilometrede bu araç bunu yapamaz gibime geliyor.
3.) Olayı mahkemeye taşımak istediğim için SÜRESİ DOLMADAN kesinlikle yapmam ve yapmamam gereken şeyleri,daha önce tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
4.) Galericiye konuşma esnasında güvendiğim için expertiz yaptırmadım.Kendisi kaporta expertiz kağıdını bana verdi.Kaldı ki expertizler sürekli dört çeker olan bu araçları motor testine tabii tutamıyorlar.İlk iki günlük küçük kullanımlarda bir problem çıkarmadı.
 

Etiketler
Sorumlu olan galerici orası açık,ayrıca daha bir iki hafta önce benzer bir durumla ilgili alınmış yargıtay kararı gazetelere yansımıştı.Bunu araştırıp galericiye, kusurlu mal sattığı için dava açabilirsiniz diye düşünüyorum.Geçmiş olsun.
 

gecmis olsun. her turlu komisyoncuya (emlakci galerici spotcu vs) bulasmamak icin debelenme sebebim bu iste. sen ben gibi normal kullanicinin aklinin uvundan gecmeyecek yuzlerce cakallikla islerini surduren tipler bunlar. aralarinda isini duzgun yapan varmidir vardir illaki. ama onu da bilip tanimak lazim diye dusunuyorum.
ustteki arkadasin bahsettigi gibi bi haberi bende okumustum yakin zamanda. aldiktan kisa sure sonra ciddi masraf acan bi arac icin acilmis ve kazanilmis bi davaydi.
arastirip kullanabilirsiniz.

sahsi gorusum km nin oynanmis oldugunu yada motorda satilana kadar idare edecek gecici tamirat yapilmis oldugunu kanitlar nitelikte deliller bulabilirseniz eliniz guclu olur. yoksa galerici araba geldiginde de sattigimda da normaldi diyip siyrilabilir isin icinden

gecmis olsun tekrardan
 

tavsiyeler için teşekkürler.şimdilik araç tamirde ve ben galericiye dava açmadan önce ihtar çektim.bekleyip göreceğiz
 




İkinci el araç alırken aracın ruhsatının bir fotokopisini istemiştim, motor ve şase numaralarını Suzuki'den kontrol edip tüm servis raporlarına ulaşabilmiştim. Aracın ilanda bahsedildiği gibi periyodik olarak servise girdiğini ve servis tarafından kayıt altına alınan km.sinin doğruluğunu teyit edebilmiştim. Ayrıca almadan önce Suzuki serviste komple kontrolden geçirmiştim.

Galeriden aracı alırken böyle bir kontrol yapabilmiş miydiniz?

Umarım en az masrafla aracınızı tamir edip keyifle binersiniz.
 

Yazdıklarım için bana kızacaksınız ama KABAHAT SİZDE. Siz aracınızla uzun yolda giderken motorun fazla ısınması ile conta yakmışsınız.Bu durum gerek yepyeni o gün alınmış araçta gerek kullanılmış araçta bütün sürücülerin başına gelebilir.
Neden ve nasıl conta yakılır diye sorarsanız sebebleri arka arkaya sıralasak bile sonuç olarak sürücünün dikkatsizliği ve-veya vurdum duymazlığına yani sürücü kabahatine çıkar.Tam 42 yıldır araç kullanıyorum bende benim kabahatim yüzünden conta yakmışlığım vardır.

Not:Ben ne satıcıyım nede kimse ile tanışıklığım var.Gerçeği yazmaya çalıştım.
 

Yazdıklarım için bana kızacaksınız ama KABAHAT SİZDE. Siz aracınızla uzun yolda giderken motorun fazla ısınması ile conta yakmışsınız.Bu durum gerek yepyeni o gün alınmış araçta gerek kullanılmış araçta bütün sürücülerin başına gelebilir.
Neden ve nasıl conta yakılır diye sorarsanız sebebleri arka arkaya sıralasak bile sonuç olarak sürücünün dikkatsizliği ve-veya vurdum duymazlığına yani sürücü kabahatine çıkar.Tam 42 yıldır araç kullanıyorum bende benim kabahatim yüzünden conta yakmışlığım vardır.

Not:Ben ne satıcıyım nede kimse ile tanışıklığım var.Gerçeği yazmaya çalıştım.
Aracın contası ölmüş, yağ kaçağı da cabası, sen kalk sürücüyü suçla. Adam araca 3 gündür biniyor. Nerede galericilik yapıyorsun hocam? Bodoslama girdin mağdur olana. Kusura bakma ama yemedik :smiley:)
 

Aracın contası ölmüş, yağ kaçağı da cabası, sen kalk sürücüyü suçla. Adam araca 3 gündür biniyor. Nerede galericilik yapıyorsun hocam? Bodoslama girdin mağdur olana. Kusura bakma ama yemedik :smiley:)
Benim beyan ettiğim durumu olumsuz bulabilirsiniz,lütfen sizce ne olmuş,aracı satanlar nasıl bir geçici düzeltme,onarım yapmış açıklarmısınız? Aracın contası ne demekse bir tarif edermisiniz? conta neden ölür acaba?
Ben ne araba satıcısıyım nede komisyoncu.
Conta yakmak her araç sahibinin -sürücüsünün başına gelebilecek türden bir sıkıntıdır.
Bakın her araç sürücüsü teorikte olsa her sürüş öncesi daha motoru çalıştırmadan önce yapması gereken kontroller vardır.
SOĞUT SUYU SEVİYE KONTROLÜ
KARTER YAĞI KONTROLÜ
FREN SIVISI MİKTAR KONTROLÜ
AKÜ SIVISI KONTROLÜ
CAM YIKAMA SIVISI KONTRÖLÜ
Bu liste daha uzundur ama şimdi dönelim konuya.Yolda giderken motorun fazla ısınmasından dolayı conta yaktınız,bunun sebebi ya soğutma sıvısının miktarının az olması yada soğutma sıvısının kendisinin soğuyamaması.(devri daim pompası arızası,radyotör önüne bir engel gelmesi filan).Şimdi siz dava etseniz bile radyötörde gerekli suyun tam olduğunu nasıl ispat edeceksiniz?
Yağ kaçagı varsa karter yağını neden tamamlamadan yola çıktın derler ve sürücüden başka hiç kimseyide suçlamazlar.
Tüv sadece teknik kontrolleri yapar kusurları raporunda belirtir.siz bu raporu okuyupta Tüv e kabahat bulmaya kalkarsanız sizi ciddiyete almazlar bile.

Bakın ben sadece araç sahibi ;kendi aracını kullanan kişiyim.Size teknik açıklama ve buna bağlı hukuksal durumdan bahsediyorum.
Yazdıklarımı beğenmediğiniz için beni alaya alabilirsiniz,argo konuşabilirsiniz ama bu sadece sizlerin konuyu ne kadar bilmediğinizi ve kültürünüzü,başkalarına karşı davranış terbiyenizin seviyesini gösterir.
Sağlıcakla kalın.
 
Son düzenleme:

Bu yaziyi ilk okuyunca ben de Sayin Ince gibi dusunmus ama yazmaktan vazgecmistim. Basit bazi kurallar var. Motor yagsiz en fazla 3-5 dakika calisir. Sogutmasiz ortam sicakligina bagli olarak belki 1 saat. Sifir arac ta olsa farketmez. Motorun kronik sogutma arizasi oldugunu ispat etmek te cok zor. Sadece conta degismekle problem ortadan kalktiysa bir sey elde etmeniz zor. Ama conta degistikten sonra ayni hararet sorunu devam ederse belki bir sey tutturabilirsiniz ama onda da ilk soyleyecekleri sey sizin yetkisiz kisiye motor actirmaniz.
 



Motor blok çatlatmışsa bir süre sonra ortaya çıkar.Yazdıklarınızdan ihtimal dahilinde gözüküyor.Maalesef bu aralar sanayideki usta arkadaşlardan da bu tip durumları çok duymaya başladım.Düzce de bu çatlaklar için kaynağı yapabilen bir yer var ve günlerce sıra beklemek gerekiyor,en iyi müşterileride galericilermiş.Şu galericilere sorumluluk yükleyen kanun bir çıksa da bir nebze daha güvenli alışveriş yapabilsek.
 

Motor blok çatlağı konuda tarif edilen sıkıntıyı yaratmaz diyelim ki yarattı bir anda olmaz yani aracı kullanan kişinin önündeki göstergeleri ara sıra kontrol etmesi,göstergelerde bir farklılık oluşursa bunu yorumlayıp gerekli tedbirleri alması gerekirdi yani sorumlu sürücüdür.
 

Geçmiş olsun,
Hocam galericiye güvenip ustaya göstermeden araç almak,
Hırsıza güvenip evi teslim etmek gibi birşey

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Geçmiş olsun,
Hocam galericiye güvenip ustaya göstermeden araç almak,
Hırsıza güvenip evi teslim etmek gibi birşey

SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu biraz ağır olmuş,çok dürüst çalışan galericiler tanıyorum.Her meslek gurubunda olduğu gibi iyisi de var kötüsü de.Sorun memlekette galerici enflasyonu olması galiba.Bir dükkan tutup tek vergi levhasıyla 8-10 tane adamın galericilik yaptğını biliyorum.
 

Dürüst çalışan galerici para kazanamaz bu sebeple ben dürüst galerici olabilecğine inanmıyorum.
Galericiler dürüst değil çünkü alıcılar "............" Dürüstçe durumu anlatılan yada kazasız temiz arabaları rayicinden almak istemiyorlar. İllaki mal ucuz olacak .illaki temiz masrafsızı kazalı smasraflı parasına alacak,,,,
 



Arkadaşlar konunun özü -- ARACINIZI DİKKATLİ VE TEKNİĞİNE UYGUN KULLANMAK --
Söz gelimi yağ basınç lambası yandığında motor size içeride yağ kalmadığını veya yağlama pompasının çalışmadığını kendi lisanınla söylüyordur siz hala motorun çalışmasına müsaade ederseniz o motor yatak sarıp bozulur gider.Peki böyle olunca kabahatli size contalarından yağ sızan motoru satan galericimidir yoksa o an motoru çalıştırıp ,yağ bitti yağlama yapamıyorum ikazına aldırmayan sizmisiniz? Elbetteki kabahatli motoru bu hale getiren sizsiniz.
Servis adı ile : KULLANICI HATASI
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst