mustafacem1
Yeni Üye
- Mesajlar
- 6
- Tepkime Puanı
- 1
5 gün önce noter satışı ile şehirdışından bir GALERİCİ den 3 kapılı 2011 model brc tüplü ve 91.000 km^de Suzuki vitara araç satın aldım.Satışın ardından 3.gün uzun yolda hararet sebebiyle aracı kenara çekerek su takviyesi yaptım.hararet düşünce olabildiğince boş viteste tekrar yoluma devam ettim ancak 5 dakika sürmedi tekrar hararet yapınca aracı kenara çekerken zaten araç stop etti.En yakın yerleşim yeri olan Şereflikoçhisar Sanayisinden internetten çekici ve tamircilik işini yapan bir özel servis buldum çağırdım.ilk müdahalede birşey yapılamayacığını,aracı servise çekmesi gerektiğini söyledi ve çektik.ben araçtan çok anlamam.ilk bakışta bişey göremediğini,motorun üst kısmından başlayarak indirmesi gerektiğini söyledi.ben çıktım ve otobüs ile bursa'ya geldim.ertesi sabah usta arayarak motoru yarıya kadar indirdiğini,motorun yenilenmesi gerektiğini tahmini maliyetinin de 10 bin lira civarında olduğunu yan sanayi olursa 2-3 bin tl ye hallolabileceğini söyledi.Ben de hem bana uzak olduğu için hem de Bursa'da ustam olduğu için Bursa'dan çekici yollayarak aracı Bursa'daki ustama getirdim.O da motor yenilemesine gerek olmadığını Silindir Kapağını ve contayı değiştirip,segmanlara da bir işlem yapılacağını söyledi.Bu arada aracı satın aldığım galericiyi arayarak durumu anlattım yardımcı olmasını istedim.O da aracın daha önceki sahibiyle görüştüğünü araçda bir problem olmadığını idda ederek yardımcı olmayacağını söyledi.Ben de kendisini dava edeceğimi söyledim.Bu arada "lanet olsun nerede Galerici varsa" dedirtecek üslubu da vardı.Çekici ve Şereflikoçhisardaki tamircinin motoru yarıya kadar indirme işi için ödediğim tutarlar için faturalarımı da aldım.Olayı mahkemeye taşımak istiyorum.Aracın kilometresinden şüphelendim.Dolandırıcılar için güzel bir gelişme !! artık Tramer sorgusunda daha önceki muayenelerdeki kilometre bilgilerini içeren mesaj gelmiyor.Ve hatta şuan sahip olduğunuz bir aracın daha önceki muayene bilgilerini dahi eğer yanınızda daha önceki muayene günündeki ruhsat sahibi kişi yoksa alamıyorsunuz !! Ben Tuvturk den resmi olmayan şekilde tanıdıklar vasıtasıyla önceki muayene bilgilerini aldım ancak hem orada hem de Suzuki yetkili servisi'nde kilometreyle oynandığını şüphe ettirecek bir durum yok.Bir de kilometre oynanmasını aracı bilgisayara bağlayarak anlayabilenler var onlara da göstereceğim aracımı.
Şuan Bana durumun benim hatam olmadığını ispatlayacak elimde 2 kanıtım var.Öncelikle aracım 2015 Aralık'da girmesi gereken muayenesine 2017 Mayıs ayından yani en son girmesi gereken tarihten tam 15 AY sonra giriyor.Bu da benim aracı almadan 13 gün önceki güne isabet ediyor.Ve muayeneye girmesi gereken günden 15 ay sonra muayeneye giren bu araç MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla HAFİF KUSUR alarak muayeneden geçiyor.Yani tahminimce bu araç minimum 15 ay boyunca bakımsız kalarak ya kullanılmadı ya da kullanılırken hiç bakılmadı ve devamlı motorda yağ kaçakları oluştu.Motor Hasta bir şekilde çalıştı ve bende öldü. Benim TEK HATAM motor ustasına göstermeliydim.
1.)Burada TUVTURK'un muayeneye 15 ay gecikmeli olarak gelen bir aracı MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla hafif kusur vermesinden dolayı TUVTURK'ü mü dava etmeliyim? Yoksa bana bu aracı bu şekilde satan GALERİCİ'ye mi dava açmalıyım.Birkaç gündür galericilerin belirli bir kilometre veya süre ile ikinci el araca garanti verme zorunluluğu tasarısı üzerinde konuşuluyordu. Ya da aracın galericiden önceki sahibine mi dava açmalıyım ??
2.)Aracım Suzuki Grand vitara kilometresi 91 bin.2011 model 3 kapılı.Brc Tüplü.Bu araçdan daha önce çok kullandım bu kilometrede bu araç bunu yapamaz gibime geliyor.
3.) Olayı mahkemeye taşımak istediğim için SÜRESİ DOLMADAN kesinlikle yapmam ve yapmamam gereken şeyleri,daha önce tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
4.) Galericiye konuşma esnasında güvendiğim için expertiz yaptırmadım.Kendisi kaporta expertiz kağıdını bana verdi.Kaldı ki expertizler sürekli dört çeker olan bu araçları motor testine tabii tutamıyorlar.İlk iki günlük küçük kullanımlarda bir problem çıkarmadı.
Şuan Bana durumun benim hatam olmadığını ispatlayacak elimde 2 kanıtım var.Öncelikle aracım 2015 Aralık'da girmesi gereken muayenesine 2017 Mayıs ayından yani en son girmesi gereken tarihten tam 15 AY sonra giriyor.Bu da benim aracı almadan 13 gün önceki güne isabet ediyor.Ve muayeneye girmesi gereken günden 15 ay sonra muayeneye giren bu araç MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla HAFİF KUSUR alarak muayeneden geçiyor.Yani tahminimce bu araç minimum 15 ay boyunca bakımsız kalarak ya kullanılmadı ya da kullanılırken hiç bakılmadı ve devamlı motorda yağ kaçakları oluştu.Motor Hasta bir şekilde çalıştı ve bende öldü. Benim TEK HATAM motor ustasına göstermeliydim.
1.)Burada TUVTURK'un muayeneye 15 ay gecikmeli olarak gelen bir aracı MOTORDA YAĞ KAÇAKLARI VAR uyarısıyla hafif kusur vermesinden dolayı TUVTURK'ü mü dava etmeliyim? Yoksa bana bu aracı bu şekilde satan GALERİCİ'ye mi dava açmalıyım.Birkaç gündür galericilerin belirli bir kilometre veya süre ile ikinci el araca garanti verme zorunluluğu tasarısı üzerinde konuşuluyordu. Ya da aracın galericiden önceki sahibine mi dava açmalıyım ??
2.)Aracım Suzuki Grand vitara kilometresi 91 bin.2011 model 3 kapılı.Brc Tüplü.Bu araçdan daha önce çok kullandım bu kilometrede bu araç bunu yapamaz gibime geliyor.
3.) Olayı mahkemeye taşımak istediğim için SÜRESİ DOLMADAN kesinlikle yapmam ve yapmamam gereken şeyleri,daha önce tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.
4.) Galericiye konuşma esnasında güvendiğim için expertiz yaptırmadım.Kendisi kaporta expertiz kağıdını bana verdi.Kaldı ki expertizler sürekli dört çeker olan bu araçları motor testine tabii tutamıyorlar.İlk iki günlük küçük kullanımlarda bir problem çıkarmadı.