Vitara 91-94 Hakkında Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Çılgın Balıkçı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,567
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
7
Yer
İstanbul
Merhabalar,

Bu aralar almayı çok düşündüğüm ama çekincelerimin fazla olduğu aracı sizlere danışmak istedim.

İstanbulda yaşıyorum. Off road değil arazide gezebileceğim bir araç hazırlamak istiyorum. Görüntüsü, yakıt ve vergi avantajı nedeniyle Vitara çok mantıklı geliyor. Özellikle cabrio olanları çok ilgimi çekiyor. Ama aklıma takılan çok fazla konu var. Bunlardan başlıcaları şöyle;

- Yakıt
- Yedek parça ( Bulunabilirlik ve fiyat )
- Bakım ve onarım maliyeti
- Arıza yapma potansiyeli
- Konfor ve arazi performansı
- Off road aksesuarlarının uygulanabilirliği

Aslında kafamda çoğu şey oluştu ama kendimde tamam işte bu diyecek cesareti hissedemiyorum :smiley:

Bir taraftan da Pajero Pinin isteği var içimde. Fiyatının uygun olması ve daha yüksek model olması nedeniyle. Ama olumsuz yönü benim için çok fazla gibi.

Bu konuda beni cesaretlendirecek fikirlerinizi bekliyorum. Forumda hemen hemen her konuyu okudum. Ama konular ya çok eski yada başlık ile alakası kalmamış. Bu başlık altında bu bilgileri de toparlamış oluruz.

Şimdiden çok teşekkürler.
 

merhaba,
benimde aklımda deli sorular ve çıkmazlar var bu araç ile ilgili.
sorularınıza cevap veremeyeceğim fakat büyük bir iştahla cevapları takip edeceğim.
 


konuyu takip eden herkese merhaba

çılgın balıkçı zaten takip etmişsinizki . çok yakın zamanda yaklaşık 5-6 ay önce 3 kapılı cabrio 91 model vitara jlx aldım.

şimdi sizlere mümkün olduğunca her konudaki artı ve eksilerinden bildiğim ve anladığım kadarıyla bahsetmek isterim .
vereceğim bilgilerden önce benim aracı alırken beklentim şu idi. (gerektiğinde dünya turu yaptırmak).

bunu yapmazken yani türkiyede kullanırken yakıt vergi yedek parça konularında beni üzmemeliydi.
ayrıca arazi aracı olsada bi nebze de konforsunmalıydı. aslında beklentim klima idi :smiley:

ayrıca hayran olduğum araç LR defender ,,, biraz daha konfor vs olmasıiçin nissan ve mitsubishi pick up lara da baktım,,,,, ama bu araçlardan çok araştırınca vitara nın daha mantıklı olduğunu düşündüm

şimdi sizin sorularınıza geçelim

1) yakıt:
öncelikle kendi aracım karbüratörlü model üzerinde ilk aldığımda brc tüp takılıydı . çorumdan kuşadasına getirdim aracı ortalaması 10-11 lt/ 100 km idi ki aldığım zaman lpg yaklasık 2.10 tl idi
buda yaklaşık 23 kuruş yakıyor demekti.

şu an sıfır lovato taktırdım. ortalama şehir içi maks 12 lt/100 km görmekteyim. bulunduğum yerde lpg yaklaşık 2,7 tl şu an . buda bugünün verileri ile 32 kuruş demek oluyor.
aslında tüketim değişmedi ama lpg fiyatı yükseldi ve buda çok yakıyor imajı veriyor ama aslında yakıtı gayet ii bence.

ha tabi şunuda belirtmeliyimki bneim aracım tam bir aerodinami k bozukluk içerisinde :smiley:

üstünde 50 kglik 110x25x123 cmlik çadırım var
önde demir koruması var
tekerlekleri 30/9,5 r15 inch lik mud terrain ( lastik eneji gurubu .G. bundan sonra skala bile yapılmamış :smiley:
10 cm lik yükseltme kiti uygulanmış halde

bunların olmadığı bir araçta düz klasik olanından bahsetmekteyim . kanatimce yakıt %30-40 daha düşecektir.

bana sorarsanız bu konuda şampiyon vitara .
diğer araçların 10 lt aşağı yakmadıklarını birçok yerde okudum ve duydum ( ki bu iyimser bakış )
hesap ortada
 

2) yedek parça

bence bu konu can sıkıcı ... ve olumsuz tarafı

önce şunu belirtmek isterim , parça bulamamak gibi bir durum yaşamadım. ki çok fazla parça değiştirmiş biri olarak bunu söyleyebilirim.

ha can sıkıcı kısım ise şu... parçayı alırken çok araştırmak gerekiyo. ama her parçası içinde geçerli deil.
araştırmaktan kastım örnek ile vereyim

ilk aldığımda arka kampanalar bitikti.baya imcelmiş. izmir , ankara ve sanırım trabzondu net ahatırlamıyorum parçayı buldum fakat fiyatlar öyle alakasızki 300 ila 800 tl arası :smiley:
ben en son akslarda dahil herşeyi çift olarak 1500 tl ye değiştim :smiley:

çok fazla yan sanayi de bulamıyorsunuz yanii aramak lazım
örnek yan sanayi debriyaj teli 50 ila 80 tl normal fiyat dimi ama tek çeşit taiwan malı piyasada var.
sıkıntı ne derseniz alıp taktıktan sonra başlıyor. parça bir şekilde uyumsuz. hiç düzgün çalışmıyor.

önemsiz dersiniz belki. ama bu konuyla ilgili inanılmaz derecede arabadan nefret ettirecek sorun yaşadım. istenirse sonra açarım konuyu.

orjinal debriyaj teli bir kaç yerde sordum 300- 500 arası ben aldım 273 tl

debriyaj teli bir örnek küçük mekanik parçalar biraz zorlar ama bulunur.


aslında parça sorunu yok ama benim beklentim murat 131 gibi her parçasını her yerde çok ucuza bulabilmekti sanırım o yüzden biraz üzdü beni ... sizde öyle sanmayın .

ha şunuda belirtiyim benim aracı alırken özellikle bu aracı isteme sebebim . karbüratörlü olduğundan dolayı elektronik hiç bişey yok üzerinde aslında herşey yapacak adamı bulursan tamir edilecek düzeyde
ki bence elektronik yoksa herşey daha iyi

hayran olduğum defender ile bu konuda benzer özellikte ....
 




Uuuu. Kulağa çok hoş geliyor. Resmen Vitara almak için beklediğim sinerjiyi aldım. Mekanik arabaları sevdiğim için eski model bir araç almak istiyorum. Yükseltme sanırım 5 cm civarında olur bende. MT yerine AT lastikler. Çadır olmayacak. Derken yakıt beni çok mutlu edecek. Eğer parça bulunuyorsa hiç problem yaşamam. Yaşadığım yer İkitelli / İstanbul. Yaklaşık 20 tane oto sanayi sitesi var.

Ciddi ciddi L200 için pazarlık yaparken yakıt ve vergiden dolayı bunu geri plana attım. Yıllık yakıt, vergi, trafik sigortası farklarını araca harcamak daha makul geliyor bana. Dağa taşa vuracağım L200 de bu durumda değeri düşecek. Merakla diğer izlenimlerinizi bekliyorum.

Teşekkürler.
 

şunu belirtiyim 91 modelden sonra tek nokta enjeksiyona geçiyor bildiğim kadarı ile ...

bence bu önemli ayrıca karbüratörlü araç lar 8 valf yaklaşık 10 beygir civarı daha düşük
AMA

triger kayışı koptuğunda araç stop etmek dışında başka hiçbir zarar görmüyor kayışı değiştirip yola devam edebiliyorsun. hatta zorlarsan akün marş motoruna yettiği kadar elektrik enerjisi ilede gidebilirsin :smiley:

ben en son bunu almadan önce nissan country için çoooook fena düşünüyodum . ama vergi farkı muazzam idi şu an vitara vergisi 56 tl
yakıt zaten konuştuk
sigortaya emin değilim ama sanırım daha ucuz geliyor ilk aldığımda 400 tl ye falan yaptırmıştım.
 

3) Bakım ve onarım maliyeti

bence göreceli istanbulda bu araaçtan anlayan iyi bir usta kesin bulucaksın. usta çok önemli

araçtan beklentinin ne olduğu çok önemli
örnek: benim gibi pimpirikli adamsan işin bitti
aldığın araba eski yorulmuş bir araç olduğunu unutma
elini attığın herşeyde kusur bulabilirsin

benim gibi 22 bin liraya alıp maliyetini 32 bin civarına çıkarabilirsin .. çok kolay

örnek sadece şaftlardaki istavrozları değişiyim desen 500 tl :smiley: değişmesen olurmu olur sadece ses yapıyor .
 

4) Arıza yapma potansiyeli

bunun için tek birşey diyebilirim. bana verdiği izlenim sanki hiç bozulmucak gibi :smiley:
ama aracı ve bakım gereken yerleri ii takip etmen lazım ..

örnek
daha bir kere yolda kaldım . arka salıncağı difransiyele bağlayan yükseltme kitinin parçaşı olmayan ,kaynakla yapılmış parça ile devam edersen yolda kalırsın elbet

bakınız konunun sonlarında
zaten bakım için yazdığım forum. ki şimdi istavroz diyince onu yazmamışım örneğin. daha bunun gibi büssürü şeyler var

vitara revizyon ve tadilat
 



5) Konfor ve arazi performansı

öncelikle şunu belirtmek isterim bu araç öncesince traktör ve atv harici arazi aracı kullanmışlığım yok.
bu araçtan önce off road veya 4x4 kullanmışlığımda yok.

temel mantık olarak şöyle değerlendirdim. sonuçta off road için dünyada düşük bütçeli kullanım arabalarından bir tanesi. ne kadar kötü olabilirki diye ..
hatta almadan önce sinir bozucu şu videoyu bile izledim

lütfen izleyelim :smiley:

suzuki mi

ama beklentinin ne olduğu önem kazanmakta bence ... nedemek ..?

benim ağır offroad parkuru yapıcak halim yoktu zaten ama gerektiğinde yolun dışına çıkabiliyim azıcık çamur toprak kar kış olduğundada yolda kalmıyım .. eh birazda dağ taepe taş gideyim dediğin zaman ,,, hatta derdin benim gbi doğa kampı vs ise bence ideal bir araç

bide şunu gözetmek te fayda var türkiyede offroad yarşlarında önemli başarılar elde etmiş mehmet becce ismi hep suzukiyle anılır. şampiyonlukları hep vitara ile kazandığı yazılır.

3 kapı için konuşuyorum 1000 kg ağırlığı ile kısa dingil mesafesi ile tam bir arazi aracı olmasına rağmen
bence videodaki gibi en büyük sorunu doğru aktarma sistemini kullanmayan zorlandığında ön aks ları kırarak meşhur olmuş yavru şanzıman sistemi ile dezavantajı bence

konfor kısmına gelirsek

benim beklentim klima idi. benim araçta var . ama şehir içi kullanımda aracı biraz bağırtmak gerekiyor kalkışlarda .
yüksek te araç kullanmak görüş açısından çok ii .
maks sürat benim konfigrasyonda 120 km /saat
ideal sürat 80/90
öle çok araç sollamalık bir araç deil. araba beklentiniz olmasın .
 

6) Off road aksesuarlarının uygulanabilirliği

yukarda bahsettiğim mehmet becce nin yarış deneyimi ile birleşerek oluşturulmuş ve üretilmiş parçaların satıldığı kendi sitesi mevcut
yerli ve güvenilir bir şirket

bakınız..

4xfourart.com

bunun dışında dünyada kabul görmüş bir araç olduğundan yabancı sitelerdede istediğinizi bulabilirsiniz..
 

son birşey

örneğin benim gibi bu kadar masraf yapıp sonra satmaya çalışırsanız kesinlikle zarar ederseniz..

dediğim gibi maliyeti 32 bin civarı oldu sizce satmaya kalksam bu fiyat edermi..?
 

Hocam verdiğin bilgiler için çok çok teşekkürler. Kafamdaki bütün sorulara cevap oluyor.

- Vergi konusu benim için çok avantaj, 2011 L200 almak üzereydim ki 3.019,00 TL vergiyi görene kadar. Kasko bedlelinin %5 olayından dolayı 2.136,00 TL olsa da bana çok geldi.
- Sigorta da çok ciddi olmaz diye düşünüyorum. Aracı babamın üzerine alma niyetindeyim. Hemde plakası 28 Giresun olacak.
- Triger kopartacak kadar kesinlikle arabayı bakımsız bırakmam. 24 yaşındayım 11 yaşından beri araba kullanırım ve çocukluğumdan beri sanayideyim. ( 2 yıl öncesine kadar dükkanımız vardı. Ticari araç klimaları üzerine )
- Çok sağlam bir ustam var. Suzuki ustası değil ama ustaalığı takdire şayan.
- Aracı kullanma amacım kesinlikle off road olmayacak. Hafif off road bile denemez. Arazide gezmek terimi tam bana göre. Yoldan çıkayım. Bir kaç kişinin peşine takılıp mangala gideyim kafi. Giresunda gittiğim yerlere Kartal bile çıkıyor neredeyse :smiley: Zaten her yer doğa. Yaylaya giderken her yer arazi. :smiley:
- Aracı alırsam şayet aksesuardan çok motor ve yürüyenini sorunsuz yapana kadar uğraşırım. Çok fazla bir donanıma ihtiyacım olmayacak. Ama yine de hafif bir yükseltme. AT lastik. Bir ihtimal de vinç.
-Çok uzun soluklu yollara gitmeyeceğim. Genel olarak tabi. Hafta içi ev - ofis arası. 6,5km gidiş - 8 km geliş. Hız çok problem değil. Evde bir tane daha aracımız var. Arazi zamanı Suzuki kullanarak diğer ihtiyaçlarımız için ihtiyarı yormayız :smiley:

Benimle yaşıt bir araba için gayet olumlu fikirler edindim. Videoyu saymazsak tabi. Kafa karıştırıcı bir video olmuş :smiley:

Genel olarak işte ben aracı bulmuşum diyorum.

İlginiz ve sabrınız için çok teşekkürler.
 

son birşey

örneğin benim gibi bu kadar masraf yapıp sonra satmaya çalışırsanız kesinlikle zarar ederseniz..

dediğim gibi maliyeti 32 bin civarı oldu sizce satmaya kalksam bu fiyat edermi..?
4 yıldır 94 vitara jlx 3 kapı sahibi biri olarak;
Barışözgür'ün dediklerine madde madde imzamı atarım.
Yalnız tek ekleyeceğim;
-94 olarak benimki de karbüratör, enjeksiyon değil. (Ve cidden büyük avantaj barışın dediği gibi)

Usta olarak da Türkiye'de Murat Usta (Aksiyon Oto, Maslak 2.bölge) tek geçerim. Suzukicidir ve offroad aracı da hazırlıyor.

Offroad ve arazi dışında, bence İstanbul gibi bir şehir için de ideal. Taksilere yukarıdan bakıp önüne kırmak, çaresizliklerini görmek paha biçilmez : D (Karbüratör enjeksiyondan daha hızlı cevap veriyor, daha atiksiniz her türlü binekten =))
Yakıt tüketimi 4x4 için inanılmaz düşük, bende LPG 24-27 kuruş arası mevsime göre.
Bende Barıştaki ekstralar yok, bir miktar daha ucuza aldım, birşey eklettirmeden de kullanıyorum araziye. Fakat parça değişimini hep Japonla yaparım, pahalı da olsa.
Şaftın düşmesi konusunda da haklı ben de düşürdüm : D

Kesinlikle tavsiye ederim.
 



son birşey

örneğin benim gibi bu kadar masraf yapıp sonra satmaya çalışırsanız kesinlikle zarar ederseniz..

dediğim gibi maliyeti 32 bin civarı oldu sizce satmaya kalksam bu fiyat edermi..?
Bir de dediğim gibi ben yalın halde Barıştan daha ucuza aldım, ekstra birşey de ekletmedim, şu an ederi arttı. Yani masraf yapmazsanız bence zararsız hatta avantajlı satılabilir çünkü az kaldı piyasada böyle güzel arazi araçları.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,971
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst