V8 lerde LPG problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HakanBastoncu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,101
Ynt: V8 lerde LPG problemi

LRTD5' Alıntı:
LPG'ci Mert :smiley:
Güzel bilgiler gerçekten, aslında bu konuda bir literatür ve gerekli deneyim oluştuğunu gösteriyor.
Peki sen Single Point'mi takacaksın Mert?

Evet tüpçü olduk artık :smiley: Benim araçta zaten Tartarini sıralı sistem LPG var.
Şimdi sıralı sistem çok ucuzlamış artık gerek yok sanıyorum tek nokta sisteme.
Yukarıda da zaten bahsetmiş, sıralı sistemde performansın daha iyi olduğundan, backfiring riski yok, yalnız yakıt tüketimi biraz daha yüksek,
Naci abinin bahsettiği vaporizer + power amp. da sıralı sistemde gerekmediğine göre pek bir fiyat farkı da kalmaz 2 sistem arasında.
 

Etiketler
Ynt: V8 lerde LPG problemi

Aldığın araba iyiymiş gerçekten...
Sonuçta yerli imalat sistem uygun fiyatlı yazmış Naci Kaptan, bu durumda Ecu'su filan olan bir sistem daha mantıklı tabi ki...
Ancak fazla yakmasını anlayamadım, neticede elektronik kontrollü bir sistem daha verimli olmalı...

Bence orada Benzini fazla yakıyor diyor, sonuçta ideal motor sıcaklığına ulaşmadan LPG devreye girmiyor ve GAS (onlar için benzin) tüketimi artıyor.
Yani eski sistemde hiç benzin olmadan kullanılıyor ama Sıralıda mutlaka benzin kullanımı var.

Ben öyle düşünüyorum. Ortalama tüketim sıralıda daha verimli olmalı.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

tabii ki aynen dediğin gibi, bileşik yakıt hesabı yapıldığında yüksek çıkar ama LPG de biraz daha düşük çıkacaktır, malum V8 ısınırken haldır haldır yiyecek benzini :smiley:
yazıda da bahsetmiş; çok şehir içi kullanılan araçta single point önermiş, sıralı sistem ise uzun yol kullanımında kesinlikle tek nokta sisteme göre daha az yakacaktır
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Canlarım, abilerim, kardeşlerim.

Bu konuşmalar ve detaylar beni tırstırıyor zaten. Arabamı satsan 10 lira, kırıldığı zaman 5 lira. Bizim forumları okuyan ziyaretçi bir arkadaşım dün aradı, 99 Model 210.000 km'de P-38 kullanıyor. Adamın araziyle, zorlamayla, gazlamayla işi yok. Fenerbahçe Kalamış - Merter günlük şehiriçi yol yapıyor. Araba servise çekicinin üstünde gitmiş, servisin söylediği : Abi LPG nedeniyle krank kesmiş ? Yağ ok. su ok. bakımlar ok. bu araba niye krank keser ? Bunu anlatacak ve harbiden bilen bir ustamız varsa söylesin. Vallaha söz ebediyen susacağım LPG taktırıp, konuyu kapatacağım.

Sevgi, saygı, his, kiss
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Hakancım, summary kısmında kaliteli montaj ve periyodik servisin en önemli şey olduğundan bahsetmiş, bence bu aşamada bi hata yapıldı krank kesen P38 de, veya LPG ile alakası olmayan bir motor problemi olamaz mı? Sonuçta yukarıdaki yazı LRO magazinde çıkıyor, böyle bir kronik arıza olsa idi bahsetmezmiydi? Böyle birşeye değinmiyor bile.
 



Ynt: V8 lerde LPG problemi

HakanBastoncu' Alıntı:
Canlarım, abilerim, kardeşlerim.

Bu konuşmalar ve detaylar beni tırstırıyor zaten. Arabamı satsan 10 lira, kırıldığı zaman 5 lira. Bizim forumları okuyan ziyaretçi bir arkadaşım dün aradı, 99 Model 210.000 km'de P-38 kullanıyor. Adamın araziyle, zorlamayla, gazlamayla işi yok. Fenerbahçe Kalamış - Merter günlük şehiriçi yol yapıyor. Araba servise çekicinin üstünde gitmiş, servisin söylediği : Abi LPG nedeniyle krank kesmiş ? Yağ ok. su ok. bakımlar ok. bu araba niye krank keser ? Bunu anlatacak ve harbiden bilen bir ustamız varsa söylesin. Vallaha söz ebediyen susacağım LPG taktırıp, konuyu kapatacağım.

Sevgi, saygı, his, kiss

Ateşleme hatası nedeniyle yanlış silindirdeki gaz yanıp krank'ı ters yönde zorlamış olabilir mi? LPG, benzine göre ateşlemeye oldukça hassas.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Kalitesiz sistem veya yanlış montaj söz konusudur. Volvo firması bile fabrika çıkışlı LPGli araç satıyor. Benzinli motorun çalışma prensibine uymasa bunu Volvo yapmazdı. Ama olay zaten Volvo'ya yakın kalitede arabaya adapte edebilmek bence.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Ters calisma denen bir olay var emme sibobuyla eksoz sibobu yer degistiryor bu durumda.
Avans ayari bozuk ve cok kotu yakit sebebiyle olur.
Eger avans ayari aracta bozuksa ters calismis olabilir. Fakat ters calissada krangI kesmesi cok zor.
Eger krang o.75 taslandiysa olabilir.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Full enjeksiyonlu bir aracta butun sensorler benzinin yandigi anda verdigi degerlere gore ayarlanmistir.
En onemli nokta benzinin yanma aninda disariya cikan isi lpg ye gore cok dusuktur.
Bu sensorler lpg nin yanmasindan kaynaklanan yuksek isidan mutlaka etkilenecektir.bugun olmasa yarin yarin olmasa bir ay sonra.
Karburatorlu aracta lpg ye evet. Enjeksiyonlu aracta hayir derim.
Tamam fabrika cikisi lpgli olan araclar var. Fabrika mutlaka lpg ile ilgili sorun yaratacak parcalari ona gore dizayn etmistir.arge calismalarina kamyon yukuyle para harciyorlar.:smiley:
 




Ynt: V8 lerde LPG problemi

P-38 ve Discovery II makinalarında backfire denen olay mümkün diyor makale...
Ayrıca bence de LPG ile krank kesme ancak gazın yanma zamanının doğru tespit edilememesinden kaynaklanıyor.
Neticede Tüm yakıt haritası benzine göre hazırlanıyor. Neticede taktırdığınız LPG kitinin ECU'su hazırlanırken,
size aracınızla ilgili bilgiler soruluyor ve sisteme yükleniyor mu?

Yoksa standart bir harita kullanılıyor ki, bu durumda hassas araçlarda işler değişiyor demektir.
Bu durumda bir kavram çıkıyor karşımıza:

"LPG ile kullanılmaya uygun araç" hem elektronik olarak hem de motor sisteminde kullanılan komponentlerin gerek imalat sürecinde
gerekse kullanılan metal kalitesinde değişkenlilklere bağlı olarak :smiley:

Neticede attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değiyor mu?

10 YTL bir araçta bu risk alınır,
P-38'de bu risk alınır, dizeli yok, dolayısıyla ancak LPG ile binilebilir bir araç,
Disco I'de risk alınır, dizeli var ama yetersiz, dolayısıyla ancak LPG ile binilebilir bir araç,
Disco II'de risk alınır, dizeli tatmin edici ancak LPG ile kullanım hem ucuz hemde ilk satınalma maliyeti az, Benzinli araçlar diri ve genç....
vs....
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

vosdost' Alıntı:
Full enjeksiyonlu bir aracta butun sensorler benzinin yandigi anda verdigi degerlere gore ayarlanmistir.
En onemli nokta benzinin yanma aninda disariya cikan isi lpg ye gore cok dusuktur.
Bu sensorler lpg nin yanmasindan kaynaklanan yuksek isidan mutlaka etkilenecektir.bugun olmasa yarin yarin olmasa bir ay sonra.
Karburatorlu aracta lpg ye evet. Enjeksiyonlu aracta hayir derim.
Tamam fabrika cikisi lpgli olan araclar var. Fabrika mutlaka lpg ile ilgili sorun yaratacak parcalari ona gore dizayn etmistir.arge calismalarina kamyon yukuyle para harciyorlar.:smiley:

İşte benim düşüncelerim, işte bu konuyu en güzel ifade eden kişi :D

Ya arkadaşlar bu başlık altında sağlıklı bir karar verilecek, hissediyorum. Yazan, yorumlayana çook teşekkürler
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

ben bu konuda daha önce yorum yapmıştım, 2 aracımda da lpg var gelin kullanın görün sonra konuşalım
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,175
Kayıtlı Üye Sayımız
166,625
Kaydolan Son Üyemiz
cumhur kaya

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst