MehmetTurk' Alıntı:Müşiri uzatmak bir işe yaramaz ki , adaptörü ince muşir kalın . Direk muşiri tornada inceltip ford muşiri ölçülerine getirebiliriz belki şayet içi dolu ise , o taktirde ek de yapılabilir .
LRTD5' Alıntı:Bir de yedek parça amaçlı yaptırın oldu olacak. Malum hararet göstergesini uzun bir gezi sırasında kaybederseniz,
olur da bozulursa, hemen takarsınız.
Diğer türlü, düşünsenize LR müşürü bulunacak, tornacı işi yapacak, bakalım yolculuk sırasında o işi halledecek birileri
olabilecek mi vesaire vesaire...
Sonradan konan farklı marka motorda da bu tip kim bilir kaç değişiklik var. Motor değişimi konusu bayağı kafamı kurcalıyor bu ara...
Ondan aklıma geldi yazdım.
MehmetTurk' Alıntı:Bu gün bir Ford çu usta da muşirin yerinde su olmadığını söyledi , ben Umut beyin hararet göstergesi nasıldı ? Nasıl çalıştı hala onu anlayamadım. Tornacıya land muşiri ve ford muşirini getirdim , land muşirini tornalayamayacağını içindeki malzemenin kurtarmayacağını söyledi o iş de yattı. Şimdi iki alternatif var . (Üçüncüsü tecrübeli bir arkadaşın önerisi olabilir)
1- Motorun öndeki su çıkış borusuna civalı muşiri bağlattırmak saatinin de (biraz kalın ama yerine oluyor 52mm) gösterge tablosuna bağlamak.
2- Ford muşire paralel direnç bağlayıp hiç olmazsa su kaynama ısısını doğru izlemek ( bunu ayarlayabilirim ne de olsa muşir uzmanı olduk) bu durumda mesela 60 derece sıcaklığı sağlıklı okuyamayacağım , 60 ı 80 gösterebilir ancak 100 dereceyi doğru gösterecek. Formulü şu Ford muşire 1.5K ohm paralel direnç ve land saati ile okuma .
senin sorun basit kardeş ford muşiri veya land muşiri bi kenara bırakacaksın gösterge çapı 50mm olan bi tane civalı muşir alacaksın ve bu muşiri motorun radyatöre giden çıkış borusuna adapte edeceksin bu arada radyatör imbisat kutusunu ford kullanmayı unutma ki motoru haşlamayasın. puma motor basınçlı su devir daimi yapar o yuzden landın motor suyu kabını kullanırsan sürekli sıkıntı yaşarsın resim istersen haberMehmetTurk' Alıntı:Bu kadar puma motor atanlar içinde bu konuyu çözmüş biri yok mu ?
Arif bey teşekkür ederim. Aslında tam da dediğiniz gibi yaptım, 52mm göstergesi olan civalı hararet göstergesi aldım . Defenderin panelde biraz çıkıntı ve kaba duruyor ayrıca motor çıkışında döküm bir boru var usta onu söküp tornacıda civalı müşire göre ayarlatmamı söyledi , biraz biçimsiz duracak orda ya da o boru ile su deposu arasında kısa bir lastik hortum var , kısa olması işi zorlaştırıyor ama yine de en iyisi o borunun arasına bir parça yaptırıp civalı müşiri oraya bağlamak.arifatacan' Alıntı:senin sorun basit kardeş ford muşiri veya land muşiri bi kenara bırakacaksın gösterge çapı 50mm olan bi tane civalı muşir alacaksın ve bu muşiri motorun radyatöre giden çıkış borusuna adapte edeceksin bu arada radyatör imbisat kutusunu ford kullanmayı unutma ki motoru haşlamayasın. puma motor basınçlı su devir daimi yapar o yuzden landın motor suyu kabını kullanırsan sürekli sıkıntı yaşarsın resim istersen haber