V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MehmetTurk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,968
Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Usta sen landın müşürünü transitin müşürünün boyuna getir tak yerin birde öyle dene. Çok zor bir iş değil.
 

Etiketler

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Müşiri uzatmak bir işe yaramaz ki , adaptörü ince muşir kalın . Direk muşiri tornada inceltip ford muşiri ölçülerine getirebiliriz belki şayet içi dolu ise , o taktirde ek de yapılabilir .
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

MehmetTurk' Alıntı:
Müşiri uzatmak bir işe yaramaz ki , adaptörü ince muşir kalın . Direk muşiri tornada inceltip ford muşiri ölçülerine getirebiliriz belki şayet içi dolu ise , o taktirde ek de yapılabilir .

Abi iki müşürüde götür. Bu bu boya gelecek bu kadar uzayacak bunun yerine geçecek de hallederler :D
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Bir de yedek parça amaçlı yaptırın oldu olacak. Malum hararet göstergesini uzun bir gezi sırasında kaybederseniz,
olur da bozulursa, hemen takarsınız.
Diğer türlü, düşünsenize LR müşürü bulunacak, tornacı işi yapacak, bakalım yolculuk sırasında o işi halledecek birileri
olabilecek mi vesaire vesaire...

Sonradan konan farklı marka motorda da bu tip kim bilir kaç değişiklik var. Motor değişimi konusu bayağı kafamı kurcalıyor bu ara...
Ondan aklıma geldi yazdım.
 



Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

LRTD5' Alıntı:
Bir de yedek parça amaçlı yaptırın oldu olacak. Malum hararet göstergesini uzun bir gezi sırasında kaybederseniz,
olur da bozulursa, hemen takarsınız.
Diğer türlü, düşünsenize LR müşürü bulunacak, tornacı işi yapacak, bakalım yolculuk sırasında o işi halledecek birileri
olabilecek mi vesaire vesaire...

Sonradan konan farklı marka motorda da bu tip kim bilir kaç değişiklik var. Motor değişimi konusu bayağı kafamı kurcalıyor bu ara...
Ondan aklıma geldi yazdım.

Gerek yok böyle birşeye. O müşürün ordan düşmesi kaybolması bozulması imkansız. Hatta ben müşür yerini iki çıkışlı yapmıştım yarış tipi saatler vardı aracın içinde ona bile birşey olmadı. Motor kulakları hararet müşürü davlumbaz ve en önemli iki değişiklikte pürüz direk ve motorla şanzıman arasindaki flanş. Bunları düzgün yaptıysanız birdaha sıkıntı yaşamazsınız.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

3 senedir adaptasyona bağlı olarak bir arıza yaşamadıysanız zaten çok yeterli ve cesaretlendirici bir söylem olur bu.
Puma değişimi zaten bayağı popüler dolayısıyla ustalar, sorunlar ve çözümleri konusunda artık bilgili diye düşünüyorum.
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Bu gün bir Ford çu usta da muşirin yerinde su olmadığını söyledi , ben Umut beyin hararet göstergesi nasıldı ? Nasıl çalıştı hala onu anlayamadım. Tornacıya land muşiri ve ford muşirini getirdim , land muşirini tornalayamayacağını içindeki malzemenin kurtarmayacağını söyledi o iş de yattı. Şimdi iki alternatif var . (Üçüncüsü tecrübeli bir arkadaşın önerisi olabilir)
1- Motorun öndeki su çıkış borusuna civalı muşiri bağlattırmak saatinin de (biraz kalın ama yerine oluyor 52mm) gösterge tablosuna bağlamak.
2- Ford muşire paralel direnç bağlayıp hiç olmazsa su kaynama ısısını doğru izlemek ( bunu ayarlayabilirim ne de olsa muşir uzmanı olduk) bu durumda mesela 60 derece sıcaklığı sağlıklı okuyamayacağım , 60 ı 80 gösterebilir ancak 100 dereceyi doğru gösterecek. Formulü şu Ford muşire 1.5K ohm paralel direnç ve land saati ile okuma .
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

MehmetTurk' Alıntı:
Bu gün bir Ford çu usta da muşirin yerinde su olmadığını söyledi , ben Umut beyin hararet göstergesi nasıldı ? Nasıl çalıştı hala onu anlayamadım. Tornacıya land muşiri ve ford muşirini getirdim , land muşirini tornalayamayacağını içindeki malzemenin kurtarmayacağını söyledi o iş de yattı. Şimdi iki alternatif var . (Üçüncüsü tecrübeli bir arkadaşın önerisi olabilir)
1- Motorun öndeki su çıkış borusuna civalı muşiri bağlattırmak saatinin de (biraz kalın ama yerine oluyor 52mm) gösterge tablosuna bağlamak.
2- Ford muşire paralel direnç bağlayıp hiç olmazsa su kaynama ısısını doğru izlemek ( bunu ayarlayabilirim ne de olsa muşir uzmanı olduk) bu durumda mesela 60 derece sıcaklığı sağlıklı okuyamayacağım , 60 ı 80 gösterebilir ancak 100 dereceyi doğru gösterecek. Formulü şu Ford muşire 1.5K ohm paralel direnç ve land saati ile okuma .

Valla ben de o ustanın işinden birşey anlamadım! Hayırlısı bakalım arabayı satmasam çok daha net bilgiler veriyor olurdum ama bekleyip göreceğiz artık...
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Bu kadar puma motor atanlar içinde bu konuyu çözmüş biri yok mu ?
 




Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

MehmetTurk' Alıntı:
Bu kadar puma motor atanlar içinde bu konuyu çözmüş biri yok mu ?
senin sorun basit kardeş ford muşiri veya land muşiri bi kenara bırakacaksın gösterge çapı 50mm olan bi tane civalı muşir alacaksın ve bu muşiri motorun radyatöre giden çıkış borusuna adapte edeceksin bu arada radyatör imbisat kutusunu ford kullanmayı unutma ki motoru haşlamayasın. puma motor basınçlı su devir daimi yapar o yuzden landın motor suyu kabını kullanırsan sürekli sıkıntı yaşarsın resim istersen haber
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

arifatacan' Alıntı:
senin sorun basit kardeş ford muşiri veya land muşiri bi kenara bırakacaksın gösterge çapı 50mm olan bi tane civalı muşir alacaksın ve bu muşiri motorun radyatöre giden çıkış borusuna adapte edeceksin bu arada radyatör imbisat kutusunu ford kullanmayı unutma ki motoru haşlamayasın. puma motor basınçlı su devir daimi yapar o yuzden landın motor suyu kabını kullanırsan sürekli sıkıntı yaşarsın resim istersen haber
Arif bey teşekkür ederim. Aslında tam da dediğiniz gibi yaptım, 52mm göstergesi olan civalı hararet göstergesi aldım . Defenderin panelde biraz çıkıntı ve kaba duruyor ayrıca motor çıkışında döküm bir boru var usta onu söküp tornacıda civalı müşire göre ayarlatmamı söyledi , biraz biçimsiz duracak orda ya da o boru ile su deposu arasında kısa bir lastik hortum var , kısa olması işi zorlaştırıyor ama yine de en iyisi o borunun arasına bir parça yaptırıp civalı müşiri oraya bağlamak.
Ben belki landın göstergesi ile bir çözüm bulabilirim diye bu işi beklemeye almıştım ancak başka da çare görünmüyor. Su deposu konusunda tavisyenize uyacağım . Tekrar teşekkürler selamlar ...
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

110865357 nolu sahibinden com ilani benim orada bende senin gibi musuru alemiyum parcaya takmisim resimde gorunmuyo ama kotu durmuyo benim gosterge panele tam oturdu cikintisi filan yok su kabini da hangisini kullanacagin hakkinda fIkir verebilir land radyatorunu mu kullandin davlumbaz cok onemli bu konuda dikkat etmelisin ileride aklinda olsun egerki hararet doksanin uzerine cikarsa pervanedeki civayi iptal ettir tornacida devamli calissin.bide motorun 2003 demissin yanlis hatirlamiyosam yag filtresini ne kullandin nasil yaptin. Flansi nasil olusturdun adaptasyon konusunda uzun priz direkle sikinti yasamazsin insallah
 

Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Arif bey , sahibindencom daki ilanınız dikkatimi çekmişti , aracınız çok güzel ve çok da uygun bir fiyat yazmışsınız .Ben nerdeyse o rakamın 2 katına mal ettim.
Şansım bir tek motoru şanzumana akuple etmekte güldü bana onun haricinde çoğu şeyi beğenmeyip tekrar yaptırdım . 60.000km de pert olmuş 2004 bir araçtan çıkma rn380 şanzuman aldım, arazisi ile birlikte . Bu şanzımanın piriz direği epeyce uzundu sanırım td5 motora göre ..
Fordun orijinal şanzuman muhafazasını taktık , muhafaza ile şanzıman arasına diktörtgen iki parça yapıldı frezede bu iki parça birbirine civatalandı mı bizim şanzumanla motor birbirine bağlandı prizdireğin frezesi motorun frezesine uydu sanırım motordaki bilyayı 1 cm dışarı aldılar, oldu bitti . Debriyaj alt merkez ford .
Radyatör kesilip 4 katlı küçük yapıldı arkasına da intercooler bağlandı ama hoşuma gitmedi söküp td300 sıfır radyatör aldım , bunun intercooleri de üzerinde ve de davlumbazı orijinal tam pervaneye göre oldu , davlumbazın boru kısmı fibercide uzatıldı.
Motorum 2003 değil , motorum 2012 ... Sıfır blok , sıfır pompa , sıfır şarj dinamosu ... ( pompa ve dinamo çıkma idi fark verip sıfırını taktırdım)
elektrik tesisatı sıfır, pumadan bir önceki model , ikaz ışıkları led. Parçalarını ebayden , britcar dan parça parça topladım.
 



Ynt: V-184 Puma Motor Hararet Gösterge Sistemi

Bana bu aracin maliyeti yaklasik 60000 zaten 35000 den sonrasini tutmadigim icin o rakami yazmisim arabadanda sikintim oldugu icin degil daha rahat araziye vurulur land toplayacagim icin satiyorum aslinda pekte satma taraftari degilim. Ford sanzıman muhavazasını kullanman ıyı oldu ama arada ford pırız dıregının oturdugu yataga bı rulman yatagı yapıp pırız dırektekı stresı azaltsan ıyı olurdu ama fazlada sıkıntı olacafını zannetmem. Alt merkezı fort kullanmıssın bence ustmerkezıde fort kullan hatırladıgım kadarıyla yuksek bı rakam degıl adaptasyonu da gerekırse resım ceker yollarım yalnız ıkı merkez arasındakı hortumu gıt hurdacıdan al sıfırına o kadar parayı vermek sınırımı bozmustu. Bıde boyle yaparsan yumusak bı debraj nasıl olur gorursun hatun dahı rahatlıkla kullanır arabayı. Baska takıldıgın bı sey olursa sıkıntı yok elımden geldıgınce yardımcı olurum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,907
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst