Üstadlardan Bilgi V8 Defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan limankalesi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,246

limankalesi

Kamp II
Mesajlar
303
Tepkime Puanı
47
Merhaba arkadaşlar,,defender sevdalısı olarak uzun zamandır araştırmadayım, malum sitedeki 153583859 nolu ilan dikkatimi çekti,,sormak istediğim
1-forumlardan takip ettiğim kadar v8 ler tedaş için otokar tarafından 1994 den sonra üretilmedimi? bu ilanda araç modeli 1990 denmiş acaba 90 model orjinal V8 varmı?
2- omvl tüp nedir? arazi performansı nasıldır?
3- V8 tüp yakıtı düz dizel veya düz benzinli ile yakın diye biliyorum doğrumudur? şu anki fiyatlarla km de 500 krş gibimi?
4- Hiç defenderim olmadı bir kere 300 tdi kullandım,arazide inanılmazdı, ama şehir içi sanki çok hantal olacak gibi? v8 bu sorunu çözer sanırım dimi?

defender alıp buraya işte yeni defenderim diye başlık açmayı Allah nasip eder inşallah :smiley:

herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum

,,,,,,,
 

Etiketler
defender
Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

arkadaşlar yardım lütfen,,gece rüyama giriyor bu defender sevdası :smiley:
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

ben bildigim kadarini soyliyim madem uykularin kaciyo :smiley: 110luk duz dizel 2,5 var bende sadece sunu soyliyim sana 0.25-30 kurus yakiyor.dizel araclarin torku herzaman fazladir arazi kabiliyeti daha farklidir.suya girme cikma derdi yoktur.bu tarz arazi araclarindan asfaltta prk performans beklememelisin.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 





Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

Derya bey aynen öyle,,, tüm defender forumunu okudum sayılır,,ama aklımda kalan v8 lerin sadece 1994 den sonra otokar tarafından tedaş için orjinal üretildiği,,bu araç için ilanda 1990 model orjinal v8 motorlu denmiş o aklımı karıştırdı acaba düz benzinlidenmi v8 e dönmüş?,,,,

Şehir içinde performans beklentim yok,,araç kullanmayı 17 yaşında hidrolik olmayan 50 nc kamyon kulanarak öğrenen biriyim,,sadece diğer aracımı (golf) hafta içi eşim kullanıcak ben defenderla istanbulda şehir içinde sadece sabah akşam toplam 30 km işe gelip gideceğim hafta sonuda off road ve kamp amaçlı,, düz dizel alıp 1 sene sonra puma motor atmaya uğraşacağıma direk v8 alıyım diyorum,,
1-Arazide v8 kötümüdür? düz dizele göre ?
2- V8 tüpde km de 50 krş yakıyor ise sorun değil benim golf de zaten bu rakamı yakıyor alışığım ,,en azından defendera bineceğim,, değer bence,,,

Derya bey geçen seneki sizin çanakkale kamp fotolarınızı gördüm eşimede gösterdim ve onada bu virüsü bulaştırdım sayılır ama sizin defenderla yazın cam açık seyir halinde sıcaktan deniz gözlüğü taktığınız fotonuzu görünce klima yokmuuuu bu araçta diye tiz bir ses tonunda soru sordu bende düz dizelin klima kaldırmadığını bildiğimden v8 alırız klima taktırılır hayatım dedim olayı çözdüm :smiley: yani araç klimalı olacak yada takılabilir olacak

yani sizinde bu hastalıkda payınız var,, dolayısıyla yardımlarınızı bekliyorum :smiley:)

saygılar

Murat ,,
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

murat bey saygılar bir defender 130 sahibi olarak v8 yakıt olarak ve arıza onarımı olarak aslında tavsiye etmiyorum bu benim görüşüm çünkü v8 parçasını her yerde bulma imkanınız yok 1-2 gün beklemek gerekebilir icabında benim defenderim ford puma motorlu ve arıza verdiği zaman en ufak kasabadaki tamirci bile anlıyor bu motorlardan bunları göz önünde bulundurarak seçim yapın benim puma asfaltta 140 km ye kadar rahatca cıkabiliyor şehir içinde de sizi gayet iyi tatmin edeceğini sanıyorum arazideki performansını yazmıyorum artık onu tahmin edebilirsiniz.bu bilgileri düşünerek hareket edin derim saygılar mert
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

limankalesi' Alıntı:
Derya bey aynen öyle,,, tüm defender forumunu okudum sayılır,,ama aklımda kalan v8 lerin sadece 1994 den sonra otokar tarafından tedaş için orjinal üretildiği,,bu araç için ilanda 1990 model orjinal v8 motorlu denmiş o aklımı karıştırdı acaba düz benzinlidenmi v8 e dönmüş?,,,,

Şehir içinde performans beklentim yok,,araç kullanmayı 17 yaşında hidrolik olmayan 50 nc kamyon kulanarak öğrenen biriyim,,sadece diğer aracımı (golf) hafta içi eşim kullanıcak ben defenderla istanbulda şehir içinde sadece sabah akşam toplam 30 km işe gelip gideceğim hafta sonuda off road ve kamp amaçlı,, düz dizel alıp 1 sene sonra puma motor atmaya uğraşacağıma direk v8 alıyım diyorum,,
1-Arazide v8 kötümüdür? düz dizele göre ?
2- V8 tüpde km de 50 krş yakıyor ise sorun değil benim golf de zaten bu rakamı yakıyor alışığım ,,en azından defendera bineceğim,, değer bence,,,

Derya bey geçen seneki sizin çanakkale kamp fotolarınızı gördüm eşimede gösterdim ve onada bu virüsü bulaştırdım sayılır ama sizin defenderla yazın cam açık seyir halinde sıcaktan deniz gözlüğü taktığınız fotonuzu görünce klima yokmuuuu bu araçta diye tiz bir ses tonunda soru sordu bende düz dizelin klima kaldırmadığını bildiğimden v8 alırız klima taktırılır hayatım dedim olayı çözdüm :smiley: yani araç klimalı olacak yada takılabilir olacak

yani sizinde bu hastalıkda payınız var,, dolayısıyla yardımlarınızı bekliyorum :smiley:)

saygılar

Murat ,,


:D :D :D
Bahsettiğiniz araca bakma fırsatım olmadı ama sonradan motor atılmış olabilir.

Kamp/offroad gezi vs. için defenderın her modeli uygundur bana göre. v8 in de dizelin de kendine göre avantajı dezavantajı da vardır. (düz yada tdi)
v8 kullananan arkadaşlar detayını yazacaktır muhakkak ama kısaca.,
v8 sessizdir, güçlüdür, uzun yolda yormaz. yakıtı çok gibi görünse de tüple görecelidir bana göre.

düz dizel (4 senedir çok severek kullanmama rağmen) ağır dır, rampalarda bayılır, uzun yolda biraz gürültülü ve yorucu olabilir. torku kuvvetlidir. yakıt konusu yine görecelidir bence. :smiley: tdi lar düz dizele göre daha rahat kullanılır motor daha güçlü olduğu için çok yormaz.

Parça konusunda ikisininde tedariği çok kolaydır. yedek parçası ucuzdur.

Her iki motor da da kullanım, donanım ,aksesuar yakıtı etkiler. ben şu an ekstrem lastikle 15 lt/100 km gibi yakıyorum. ama araziye offroad a girecek araç için yakıt ekonomisi beklemek zaten yanlıştır bana göre. trafikte de her ne kadar kullanması keyifli olsada özellikle istanbul trafiği gibi bir yerde çok yorar. o yüzden artık sadece arazide kullanıyorum.

Arazide 2 motoru da birbirinden ayıran en önemli özellik "güç" ten önce lastik tir. kullanım amacına göre lastik seçimi 2 motoru birbirinden çok üstün hale getirebilir.

Klima o kadar sıkıntı değil aslında. basit çözümlerle halledilebiliyor. ( mesela camları açıp vecihi gözlüğü takarak) :D haftasonu edirne ye yarışlara gittim şu an sol kolum camdan dışarı çıkartmaktan yanmış. :D ama o keyfi hiçbirşeye değişmem doğrusu.
 


Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

Çoluk çocuk edirne organ bağışı offraod yarışı kampı. Bosnaköy. :smiley:

defenderın keyfi başka birşey.

10172786_10152327613403190_7128556388452270330_n.jpg
 



Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

YavuzÇ.' Alıntı:
ilgili ilan numarası yanlış açılmıyor .

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-itina-ile-toplanmis-defender-153583859/detay?hideSearchFilter=false&searchResultsViewPreference=fct&showViewPreferences=true

ilan no:153583859


ilanda sorun yok
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

Selam araç sahibi ile görüşürseniz motor bilgisini verecektir
V8 olarak söyleyeceklerim bir süre 2.5 düz dizel kullandım sonra motorunu bd30 taktım planda yok iken v8 denk geldi aldım hangisini bırakacağım konusunda epey zorlandım v8 e karar kıldım gerin su geçişleri dışında hiçbir şikayetim yok tek su avantajı için diğer artılarından vazgeçemedim bugun 1 v8 de enişteye aldık onada virüsü bulaştırdım ;D 2.60 tan gaz aldım 33'' latik ile 600 civarı yakıtı var
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

Merhaba,

V8 Defender icin alabileceginiz en 'konforlu' motordur. Uzun yolda ve sehir icinde rahat edersiniz.
Arazide de en iyi performansi alirsiniz. Dizel kullanan arkadaslarimiz su gecislerini bahane ederler. Ancak dogru izolasyon yapilmis bir V8 (distributor vs ye eldiven vs) ile sorun yasamazsiniz. Youtube daki snorkel seviyesine kadar batmis su gecisleri sizi aldatmasin, siz oyle bir su gecisi yapmayacaksiniz, dizel kullanan arkadaslarimizin da hicbiri bunu yapmayi denememistir. Zaten Tdi motorlar ve TD5 ler eprom ile calisir. O kadar derin suya girerseniz eprom gider yine kalirsiniz.

V8 e tup te taksaniz tuketimi dizel seviyelerine indiremezsiniz. Bu arada ben bugune kadar hic sorunsuz LPG takilan V8 gormedim, ki cok uzun zamandir Defender sahibiyim ve uzun zamandir V8 sahibiyim - neredeyse tum V8 defenderleri taniyorum. Karburatorlu olanlarda da sorun var, ozellikle enjektorlulerde daha da cok sorun oluyor.
Bu yuzden yakit ekonomisi sizin icin onemli ise V8 i unutun. Ben 33" lastikle yaklasik 20lt/100km (ki yaklasik kilometrede 1 tl) 38,5" lastikle 22lt/100km yakiyorum. LPG yok. Orijinal hali ile motor yaklasik 18 lt yakar. Ama jeep cilerin sevdigim bir lafi vardir : Aslan besleyeceksen yemegine bakmayacaksin.

V8 modifikasyona acik bir motordur. Orijinali 136 hp uretir. Dereceli egzantrik, Holley yada Edelbrock gibi duzgun bir karburator (ve tabii karburator manifoldu), egzost manifoldu gibi basit ama maliyetli modifikasyonlarla 180 hp civarina kadar guc alabilirsiniz. Bu kadar fark yaratilabilmesinin nedeni motorun aslinda 1960 yilinda Buick tarafindan tasarlanmis ve uretilmis olmasi ve teknolojisinde enjeksiyon ilavesine kadar pek de bir degisiklik yapilmamis olmasidir. Dolayisi ile daha verimli komponentler kullanilarak kolayca daha fazla guc alinabilir.

1990 model V8 olur mu? Bilemiyorum. Arabayi gormek lazim. Ilana bakmadim. Acilmiyormus galiba. Dogru ilan noyu yollarsaniz bakayim.

Selamlar,

Metin
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

araç sahibi ile görüştüm araç ambulansmış Ankara dan almışlar , motor orjinalde düz benzinliymiş ,v8 çıkma motor sonradan atmışlar,,110 kasa ambulans varmıydı diye düşünmeye başladım ambulansların özel büyük karasörü var zannediyordum?

v8 motor için görüşleri bekliyorum
 

Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

Ilana simdi baktim. Bu araci tanimiyorum. Uzerindeki makina V8 ve SU karburator var. Bir de standart olmayan acik hava filtresi var ki araziye cikan bir arac icin dogru bir secim degil. Buyuk ihtimalle daha fazla performans icin tercih edilmis ki bence fazla bir performans artisi saglamamistir.
Ben literaturde 1990 model otokar uretimi Defender bulamadim. Ama kesin yoktur demek mumkun degil. Almadan evvel iyice arastirmakta fayda var.
 



Ynt: Üstadlardan Bilgi V8 Defender

limankalesi' Alıntı:
araç sahibi ile görüştüm araç ambulansmış Ankara dan almışlar , motor orjinalde düz benzinliymiş ,v8 çıkma motor sonradan atmışlar,,110 kasa ambulans varmıydı diye düşünmeye başladım ambulansların özel büyük karasörü var zannediyordum?

v8 motor için görüşleri bekliyorum

V8 ile ilgili bilgileri bu mesajinizdan evvelki mesajimda yolladim.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,933
Mesajlar
1,525,978
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

SON KONULAR



Geri
Üst