TÜV TURK Üzerine

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan karavan1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,882

karavan1

Kamp II
Mesajlar
388
Tepkime Puanı
1
TÜV TURK otomotiv sektörüne son yıllarda giren ve kapsam alanı gittikçe genişleyerek karayolları muayene istasyonlarının özel sektöre devriyle başlayan yeni bir nizami süreç.Uyum yasaları zincirinden ve ABye entegre olma halkalarından biri.Avrupada her ürünün bir standartı ve bu standartın sıkı bir denetimi olduğu malum.Ülkemiz de bu dümen suyunda entegre olma hazırlıkları içinde . Çok konuda olduğu gibi bazı kurumlarını ya tadil ederek,ya yeni baştan örgütleyerek,revize ederek bu yollarda ilerlemeye çalışıyor.Karavan konusuyla ne alakası var diyeceksiniz.Elbette var.Sadece karavan ,otomotiv sektörü ile ilgili değil GÜZEL TÜRKÇE'mizden tutun da daha onlarca konuyla ilgisi var.Almanya'da Tecnischer Überweisungs Verein olarak adlandırılan ve kendi dillerinde yazılışıyla bu olan ve TÜRKÇESİ de teknik kalite gözetim yada denetimi yapan anlamında bir kısaltmadır.Almanlar dünyanın televizyon dediği o görüntü cihazına televizyon demeyip FERNSEHEN diyerek kendi dillerine saygı duyup sahip çıkarken bizler TÜV TURK DİYEREK HEM DE TÜRK İSMİNİN BİLE "Ü" sünün noktalarını bile silerek logolarımızı tanzim edersek(logoyu incelerseniz durum bu) yabanı ithal etmek özentisi yada mecburiyetine düşeriz.Haaa o yabancı kurumun acayip TÜRKÇE versiyonuyla batının yaptığı işleri batı gibi mi yaparız yoksa adı frenkçe uygulaması yarı frenk yarı TÜRK mü yaparız bilinmez.Bildiğim bir şey varsa güzel dilimizde bu kuruluşu tasvir edecek sözcük mü kalmamıştı.Yoksa aynısını getirmekle işleri avrupa çapında mı yapacağımız mı kastediliyor bilemem TÜRKÇEMİZİ KÜLTÜRÜMÜZÜ DENETİMİMİZİ KENDİMİZ GİBİ KULLANMAYI DÜŞÜNÜYORSAK sözcükleri gümrük kapılarında TÜRKÇE SÜZGECİNDEN GEÇİRELİM.AVRUPA AKSANIYLA KONUŞMAK AVRUPALILAŞTIRMIYOR İNSANI.Yoksa elin adamları SİZ DE Mİ ÇEKOSLOVAYLALILAŞTIRAMADIKLARIMIZDAN MISINIZ DİYE adama gülerler.Mesele denetimi iyi yapmaktır.Ha bu kurum denetim çıtasını yükseltmeyecek mi.ELBETTE YÜKSELTECEK.Yollarda çarpuk çurpuk,çürüka aksak,frensiz balatasız araçlar seyrediyordu mutlaka teknik imkanlarıyla bunun önüne geçilecek ve hatta geçilmeli de.Fakat eskiden alışılmış tavassut sistemlerini devreden nasıl sökeceksiniz.YOLLARDA ÖNÜMÜZDE BUNDAN SONRA ŞASİSİ AKREP GİBİ YAN YAN GİDEN ARAÇLAR İNŞALLAH GÖRMEYİZ.Frenleri geniş bulvarlarda kulak tırmalayan,yana kaykılmış egzostundan ortalığı siyaha boyamış taşıtlar olmaz dilerim.Güzel ülkemizde bunları çözebilecek her türlü güzel ve özümüzü yansıtan uygulama VE KURUMLAR alkışa layıktır.YETER ki iş usulüne uygun gerçekçi olarak ayırım kayırım,imtiyaz olmadan yapılsın.Velhasıl benim aracımda her türlü teknik donanın ve ekipman varken yollarda trafiği allak pullak edecek kalitesizlik ve emniyetsizlikte araçlar olmasın.Batı aracı muayene ediy7or etmesine fakat yolda arcınız kar dumanlar saçıp aracın tekniğine uygun olmayan teker ekipman vs.,. ile spin ata ata gidiyorsa bunu da sorgulayan dört başı mamur kurumlar ve duyarlı kamuoyu var.Velhasıl iş sadece adaptasyonla ve o adlarla olmuyor.Bize öz, bizi iyiye götürecek uygulamalar zinciri lazım.HALKALIRI DA SIKI SIKIYA birbirine bağlı olan.Bir örnek daha vereyim.ŞİMDİYE KADAR engelli araçlarının muayenesi karayolları istasyonlarında yasal olarak ücretsiz yapılıyordu.Okuduğum kadarıyla muayene konusunda engelli araçları bu uygulamalrdan sonra değişik uygulamalara maruz kalmış.YANİ ÇOĞU YERDE ENGELLİ ARAÇLARINDAN ÜCRET TALEP EDİLMİŞ.Bu durum yetkililer yada yetkisizler tarafından nasıl açıklanır.Keyfi uygulama yerine yasal uygulama yapılmalşı.ÖZEL sektör zihniyeti ile belki belli muafiyetler çatışabilir.YİNE BİR ÖRNEK ORMAN BAKANLIĞINA AİT Kamping alanlarında da engelliye özel indirim konusu bu gibi özelleştirme faaliyetleriyle değişik şekiller aldı.ÖZELLİK GÜZELLİKLERE VESİLE OLMALI.RANT AMACI KADAR SOSYAL HİZMET ALANI İLE İLGİLİ YÜKÜMLÜLÜKLER VE SORUMLULUKILAR İHLAL EDİLMEMELİ.Vebilinmeli ki bugün kar kaşlı sırma saçlı olarak aynada gördüğünüz cismaniyetiniz yarın bir mağduriyete gark olabilir.EMPATİ duygusunu taşımalı insanlar.SAĞDUYU SAYGI SEVGİ HER TÜRLÜ ÇIKARIN üstünde olmalıdır.Her kurumumuz ve her insanımız AVRUPAYA PROGRAMLANMADAN ÖNCE ÖZÜNE ,KENDİNE,KENDİ DEĞERLERİNE PROGRANMALIDIR.LAF DAHA UZUN FAKAT VAKİT KISA YETER KİALABİLSİN KENDİNCE BİR HİSSE.Söylediklerimin hissedilmesi dileklerimle.
 

Etiketler
Ynt: TÜV TURK Üzerine

Türkçemiz konusunda haklısınız, bu konuda almanlardan çok fransızların tavırları çok daha tutucu diye biliyorum. Ancak ipin ucunun kaçtığını düşünüyorum artık zor düzelir bu işler. TüvTürk konusunda TüvTürk'ün uyguladıklarının herkese eşit olması kaydıyla yanındayım. Bazen öyle araçlar görüyosun ki değil trafiğe çıkması evin önünde durmaması gerekiyor. Ancak off-road amaçlı kullanım amaçlı modifiye diye de bir olay var bu konuya da bir çözüm getirilmeli. Temelin meşhur fıkrasındaki hepiniz mavisiniz deyip sonra da açıkmaviler öne koyumaviler arkaya denilecekse baştan ara renkler olduğunu da kabul etmeliler. Ya da avrupadaki gibi bazı özel araçlar trafiğe çıkmadan plakası sökülüp araziye çekilerek götürülür orada kullanılıp çekilerek getirilir. Hep beraber bekleyip göreceğiz.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

mrb.oguz abi bende tüvtürk konusunda seninde görüşlerini almıştım hatta bi konu başlıgı açımmı diyodumki sen erken davrandın :smiley: :smiley:tbr.bende arkadaşların yorumunu merak ediyorum ama kendi görüşümü kısaca belirtirsem.
Bana görede tüvtürk gayet faydalı bişey sonuçta hepimizin can güvenligi tehlikede çünkü bahsetigigimiz şey araçlarımız ama burda bana göre türkiyemize özgü bi yanış var fakirin daha fakir oldugu zenginin daha zenginleştigi ülkemizde böyle dengesizliklere alıştık buda bi örnegi konuya şu açıdan bakalım isterseniz.Biz şimdi hepimiz devlet dahil kardeşim fakirsen senin arabaya binme hakın yok diyoruz nedenmi adam zaten asgari ücretle çalışıyo zar zor 5000binytl lik bi araba almış bu aracı muayneden geçirmeye çalışsa 4 lastik alcak ıvır zıvır 2000binytl harcar(tüvtürkün istediklerine göre)peki bu adam bu parayı nası vercek sen asgari ücreti yap 1500ytl ozaman yapmazsa bende kızarım fakat bu dengesizliklerin oldugu ülkemizde bu insanlara bu araçları trafikten men etmeyip bu kalitedeki araçları piyasaya sokan ve satışına izin veren devlet sonrada sen bu araca binemzesin demeye getiriyo işi ,bu nası bi mantık avrupa standartlarını ülkemize getirmeye çalışmak cidden güzel bişey bende destek veriyorum ama bu standartları getirmeden önce hayat sıtandartlarını üst seviyeye çekiceksinki böyle 2 zıt mantık çıkmıcak ortaya avrupadan farkımız da bu onlar ilk önce alt yapıyı oluşturuyo sonra sitemini koyuyo bizim yaptıgımızsa çok farklı örnekmi 1-2 örnek verim bu düşünce mantıgına yani hergün güzel güzel binalar dairelerimiz yapılır ama alt yapı olmadıgından bi yagmurda sel götürür farklı bir örnek daha size asgari ücret 500ytl desek ortalama bi trafik cezası ise kırmızı ışık gibi tam bilmiyorum ama 110ytl idi yani kaza ile yada hastası vardı yolda boştu geçti arkadaşıda polis cevirdi 110-150ytl ceza demek maşının 4/1gidicek demek oluyo burdan sonraki matıgı açıklamıyorum zaten herkez biliyo avrupada ise arkadaş zaten 2000-3000bindolar maaş alıyo 200dolar ceza ödese o kışının aylık gecimini ne kadar sarsar sizce yani (para cezası degilde egitimle olabilcegini düşünüyorum bu konudaki fikrimde bu belirtim arada)bizim ülkemizde hep altyapı olmadan kanun ve yasalar avrupa standartlarına ulaştırılmaya çalışıyoruz buda bu tezatları ve insanları başka yönlere teşvik ediyo yoksa tüvtürkü gayet iyi bi uygulama olarak buluyorum bende freni kopan kamyonlar ekzoz muaynesinin düzgün yapıldıgı gerçekten duman atmıyan araçlar olsun vs.vs. isterim işallahta olur bunlar gerçekten isterimki ülkemiz daha iyi yerlere gelir ve bu konuda hepimiz üzerimize düşen görevleri yaparız ama bu matıkla kolay olcagını yada kısa sürede olcagını düşünmüyorum herkeze selamlar
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

iLYAS elbette teknik muyayene her konuda özellikle otomotiv sektöründe çok önemli.Dilerim TÜV TURK (keşke adı daha TÜRKÇE olsaydı) avrupada olduğu gibi bu işi iyi adil ,usulüne uygun denetler de trafik terörü denilen belanın teknik aksaklıktan yana olan kısmı bir nebze de olsa çözülür.Geçen yaz karavanla İZNİK GÖLÜ nün kenarındaki parka yakın parketmiştim.Yanıma çok mükemmel bir Hollandalı karavanı geldi parketti.Turistlerle konuşurken yanımızdan hoparlörü cızır cızır öten ve o hoparlörden haydeyyyyy domateyyyysssssss anonsu yaparak geçen fiberleri yamalı sağ ön tekeri asfalta şaşı bakan,arka tarafı asfalta kaykılmış ANADOLU u gören turist hayret ve hatta dehşetle ülkenizde TÜV yok mu diye sordu.Ben de kendisine bunun bir kamera şakası için hazırlanmış uyduruk araba olduğunu anlatmaya çalıştım.İnandı mı bilmem.Onun için yeni muayene sistemi yurda millete VE GÜZEL MEMLEKETE HAYIRLI OLSUN.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

mrb.oguzabi tüvtürk konusunda hem fikiriz sanırım ama benim demek istedigim üsteski yazımda açıkladıgım gibi alt yapı kurulmadan bi sitem oturtulmaya çalışılıyo bende bundan önce başka standartları üst seviye ye çekmek gerekiyo diyorum(hayat standartı ve egitim gibi)neyse ben lafı fazla uzatmayım bu konudaki düşüncelerimi bi üstek yazımda belirtim bundan sonra bide arkadaşların yorumunu ve düşüncelerine bakalım istersen(ayriyeten turistlere seyar satıcı olan anadol lu kişiyi ve aracını cidden kamera şakası yapaıldıgınımı söledin ;D ;Dşaka degil demi bu)
 



Ynt: TÜV TURK Üzerine

:smiley: merhaba, TUV TURK çok olumlu bir gelişme. ancak şu aralar kurum yeni olduğu için, avrupadaki uygulamalarında ötesinde(olması gerekendende fazla) işi aşırı zora sokuyorlar. ilerleyen zamanlarda düzene girer umarım.
iyi şeylerde hep avrupayı örnek gösteririz ama, kimse zanetmesinki ordakilerin de hepsi nizami. bizim avrupadaki kardeşlerimiz, bazı muayene istasyonlarının oradada suyunu çıkarmışlardı, iki yıl bulunduğum viyanada bizzat şahit oldum.gülermisin ağlarmısın, bu gidişle avrupalıda bize benzeyecek galiba :eek:
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Avrupada nizamiliği sağlayan denetleyen ve kollayan yalnızca denetim kurumları değildir.Oradaki kamuoyu baskısı ve denetimi kuralı ihlal etseniz de sizi kuraLA BİR ŞEKİLDE DAVWET EDER ZORLAR HATTA GETİRİR.öRNEĞİN ARCINIZ GEREĞİNDEN FAZLA DUMAN ATIYORSA VE B.gözle görülür farkedilir bir aksaklık varsa birgün adresinize ilgili kurumdan ceza yada davetiye gelebilir.Çünkü bunu gören ALMAN AVUSTURYALI HOLLANDALI HER KİMSE SİZİ İLİGİLİ BİRİMLERE İHBAR EDER VE GÖZLER.Bulvarların işlek caddelerinde eksozundan kara dsumanlar kaportasın karaya çevirmiiş ve ortalığı toza dumana katan koca toplu taşım aracının formalite egsozst gazı ölçümü nerede nasıl yapıldı ,bunu takip eden polisinden uyanık vatandsaşına kadar kimse yok mu.Tüm mesele burada.Viyana sokaklarında,münihte yada bilmemnerede adamı aksak eksik araçla çok zor dolaştırırlar.Biz dünyanın neresinde olursak bize benzeriz.Bilirim en olmaz yerde u dönüşü çeken biri varsa penceresinden bakın bizlerden biridir.Onun için avusturyada izlediğiniz hadise de bunun bir değişik versiyonudur semih bey.Biz hangi kurumu ithal etmedik de kendimi
ize benzetmedik.DOĞANIN KANUNU GİBİ birşey bu.Umarız belirtilen aksaklıklar zamanla düzelir.Avrupa insanı gerek refah seviyesi gerek gelir dağılımındaki standart yüksek olduğu için pek hatta hiç kırık dökük araba kullanmıyor ve dolayısıyla tekniksorunlar da az.Mesela adamlarda ABS VB.DONANIMLAR.Egsost sistemi vb.STANDARTLARI .çok yüksek.Karavanda ABS VB. DONANIMLAR zorunlu kılıyor.Allaha şükür avrupa mavrupa özentimiz hiç yok da gerçekler de ortada.Avrupa örneği üstünlüğü var diye falan verilmemiştir.Bence öZ OLARAK BİR ÜSTÜNLÜĞÜ OLMASA DA hakkını vermek gerek ki kurallar oralarda gerçekten kuraldır.Bizimkiler şöyle yapmış böyle yapmış bize özgü istisnaalardır onlar.
 


Ynt: TÜV TURK Üzerine

Evet genelde dediğniz gibi de böyle olmamalı.EĞİTİM ŞART MESELESİ VAR YA AYNEN ÖYLE.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

:D oğuz bey , sözlerinize tamamen katılıyorum, orada gerçekten kamuoyu baskısının rolü çok büyük, ama kanunlarda son derece düzenli işliyor,her şikayet yerini buluyor ve yaptırımlar gerçekten çok ağır. birazda gülelim istedim. müsadenizle bir anımı daha paylaşmak isterim.sanki fıkra gibi, adamlar rüşvet nedir bilmezler, binde bir alan çıksada RÜŞVETİ BİLE DÜRÜSTCE ALIR.
avusturyada toplu taşım kartları gişelerde, günlük,haftalık yada aylık olmak üzere satılır. insanlar bu kartları alır ve cebine koyar, hiçbir metro, tranvay tren yada otobüs girişinde turnike veya kontrol yoktur.(adamlardaki dürüstlüğe bakın) 40 yılda bir bilet kontrolü olursa, herkes cebinden çıkarır ve gösterir.
gelelim oradaki yurdum insanına. tabiki olay suistimale açık,bilet almaya ne gerek varki. birgün adamımız biletsiz yakalanır,görevli memur çok ağır bir ceza kesmek üzeredir. adamımız allem eder kallem eder görevliyi içki ısmarlamak koşuluyla bu seferlik affetmeye razı eder. metrodan inerler, bizimki hemen elini cebine atar, birkaç kadeh içecek parası çıkarır ve biletçiye uzatır. adam bu parayı almaz, biz beraber bilrşeyler içmek üzere konuştuk, buyrun herhangibir kafeye der, karşılıklı oturup sohbet ederek kadehlerini yudumlarlar.
kıssadan pekçok hisse çıkarılabilr, demekki onlar için para herşey demek değil,verilen sözler ve dürüstlük önemli.
saygılar.
 



Ynt: TÜV TURK Üzerine

Hani reklam spotlarında bile yerini almış bir klişe var ya: EĞİTİM ŞART... Aynen öyle.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

mrb. bu konuda son bilgilerimi aktarım yakında muayneye gitcek arkadaşlar için başkada bi yorum yapmıcam çünkü şuan çogu şey net degil bügün trt1 de ankaradakı tüvtürk de araçların nası muayneden geçtigini gösterdi kısaca bilgi verim
1.si aracın vergi borcu trafik cezası varsa onca sıra beklemenize ragmen muaynenizi yapmıyolar vergi dairesine ödeyip gelcekmişsiniz yani bi vergi memuru ve bi ortak bilgsayar sitemiyok vergi dairesi , eski sitmemde öderdin borcunu yaparlardı muayneyi burda öyle bişey yok bunu bilin gitmeden önce vergi dairensie bakın mutlaka
2.muaynede hafif kusurlu( sinyal farı yanmıyan gibi) orta kusurlu (freni düzgün çalışmıyan gibi)trafige uygunsuz(yani sigortası yangın tüpü olmayan gibi)olamak üzere 3 ayrılıyomuş ve bunlardan 1 dahi çıksa cezası varmış eksik geldin diye
3.bi aracın muayne esnası 30dk mış ortalama
4.şuan ankara da 4 tane isatasyon ve 6şar kanal varmış 24de peron anca muayne olabliyomuş istanbulda ve izmirdede yetmiyomuş şuan
5.araça fiş alıp sıraya giriyomuşsunuz ve en az bekliyenler ise 4-5saat oldugunu söylüyolar termosa çay alın çünkü daha cafe filan kuramamışlar
6.sıra fişi alan arkadaşlar merak etmesin fiş sırası bitene kadar muayneye devam eiliyomuş gece 10 dahi olsa
7.cumartesileride açıkmış
kısacası şuan eziyeten başka bişey degil muayne en azından oturana kadar zaten trt1 de muahabirin konuştuklarıda öyle diyo isyan çıkmış baya bi bayanı gösterdi hatta çocugu ile 3 sattir bekliyodu arabada ben bişey demek istemiyorum alkovenli camper sayfasında gerktigi kadar yorum yaptım bu konuda düşüncelerimide söledim herkeze selemlar
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Teknik muayene bir kamusal hizmettir.Öylesine bir kamusal hizmet ki;daha önce devletin kurumlarının yaptığı(hatta yapamadığı) bir trafik,emniyet ,karayolları ve can -mal emniyeti ile ilgili bir dizi denetimin şimdilerde özelleşmesi GÜZELLEŞME getirir mi,böylelikle AVRUPALILAŞMA SÜRECİN (?) yolunda kaç arpa boyu yol katedilir bilinmez.Bildiğim o ki;elbette yüksek standartta denetim şart.Fakat çok şey gibi işin tabir caizse zıvanasından çıkması durumu sözkonusu olursa bu iş de aksar.Bu şu demek:KKURUMLAR AMAÇ VE HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA yasal boyutlarda ve üstün,donanımlı,bilgi ve basiretli ekiple ve yüksek teknolojik ekipmanla hak ve hukuk doğrultusunda iş yapacaksa tamam.Fakat avuç dolusu paralar vererek iİHALEYİ ALAN ŞİRKETLER Bir kamu HİZMETİ GERÇEKLEŞTİRMEKTEN ÖTE İŞİ müşteri VE RANT boyutunda görürlerse işte o zaman iş aksar.Kantarın topuzu şaşar.Bu iş resmi bir işin özelleşmiş şeklidir fakat tresmi boyutları ve kamu hizmetindeki bu boyut unutulmamalıdır.NE kadar çok müşteri o kadar para değil , ne kalite ve hassasiyette verimli KAMU HİZMETİ yapıldığı önemlidir.İhale şirketleri genelde otomotiv sektörü alanından geniş sermaye birikimleri.Elbette amaçları otomotiv piyasasındaki sirkülasyonu lehlerine çevirmek için gerekli çabaları doğal olarak yaparlar.Fakat hiçbir zaman unutulmamalı ve unutturulmamalı ki bir önemli kamu hizmetiyle birlikte RESMİ boyutlu iş yapmaktalar.Özelleştirilme boyutu işe keyfiyet getiremez.Örneğin eskiden engelli araçları muayenede yasal olarak ücret ödemezlerdi diye biliyorum.Fakat şimdi çok yerdeki uygulama bunun aksini gösteriyor.B bir örnek.Demek ki özel sektör devreye girince çoğu kamusal kaygular arka planda kalmaya zorlanıyor.Diyelim ki buna benzer bir örnek çoğu yerde toplutaşım araçlarında (BELEDİYE ARAÇLARI)yaşlı,öğrenci,engelli,vs. konularda indirim olurken aynı statüyü belediyelerden almış özel ulaşım araclarındaki biletciler YASSAK GARDAŞ ÖDEYECEN gibi kendilerine göre bir tavırla karşılayabiliyor.(Bu gibi zihniyette olmayanlar tenzih edilir.)Bu gibi örnekleri her özelleştirilen sektörde görebilirsiniz.Bunun için sektörü özele devreden devlet sektörü,kamu sektörü her neyse kurallarını ve boyutlarını ayırım kayırım mağduriyet ve çıkar hesaplarını yasal boyutlarda en ince teferruatına kadar kayda bağlamalıdır.Yoksa işler aksar.İşin acı tarfı da bunu inatla sabırla takip eden ve hakkını arayan kamu oyu baskı sının da çok yetersiz oluşu ve tek ve desteksiz münferit hak aramalarla bu işin çözülemeyeceği malumdur.ONUN İÇİ HERKES HER DURUM KARŞISINDAKİ YASAL HAKLARINI HASSİYETLE TAKİP EDERKEN YASA,KAMU OYU ONUN DESTEKCİSİ OLMALIIDIR.Adam sende ben sıramı savdım ,ben muayeneyi atlattım zihniyeti çözüm getirmez.Yetkilileri yetkisizleri,ilgilileri,ilgisizleri her konuda olduğu gibi TÜV konusunda da yasal boyutlar çerçevesinde duyarlı olmaya davet ederi.Özellik GÜZELLİK getirmeli.Özel olma KEYFİYETÇİLİK,KURALSIZLIK OLMAMALIDIR.Kuralların adı iyi konulmalı ve uygulama bu boyutlarda hassaiyeti olan elemanlarla desteklenmelidir.TRAFİK MUAYANESİ BİR MÜŞTERİ DÜKKAN SAHİBİ İLİŞKİSİ OLMAYIP,ÖZEL OLSA BİLE ÖNEMLİ BİR RESMİ MESELEDİR.Bu böyle bilinmelidir.RANT KAYGULARI KAMU YARARININ ÖNÜNDE HİÇBİR ZAMAN OLMAMALI VEDE OLMAMALIDIRRR.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Böylelikle araç muayenelerinde yeni bir model ve dönem başladı.Memlekete ve millete araç sahiplerine ve TRAFİK EMNİYETİ ne olumluluklar getirmesi dileğiyle.
 

Ynt: TÜV TURK Üzerine

Arkadaslar karavan kisminda da tuv ile ilgili bir bolum acilmis. Ben teknik kisma yazmistim. Burada da tekrarlamak isterim ayni maili.
Bildiginiz gibi 90 model mercedes mb 100 alkovanli bir karavan aldim. Muayenesi 10 gun once gecti. Goturecegim ama aklima takilan ve yanitlarimi bulamadigim sorularimi sizlerle paylasmak istiyorum. Oncelikle bu tip bir motokaravani tuvturkten geciren var mi acaba aramizda?
Eger varsa bilgilerinizi benimle paylasirsaniz cok sevinirim.
1. Ruhsatta kamp tasiti minibus yazmasina ragmen internet sorgulamasinda sadece minibus gozukuyor. Bu nasil duzeltilir acaba? Tuvde sorun yaratir mi?
2. Ruhsatta 9 arti 1 koltuk gozukuyor ama karavanimda 2 + 2 karsilikli koltuk ve 2 kisinin sikisarak oturacagi yan koltuk, bir sofor yani ve bir sofor koltugu olmak uzre toplam 7+1 koltuk var. Kenardaki sikisilarak oturulan koltugun arka sirt dayanma yeri cikartilarak ucuna ekleniyor ve koltuk uzatiliyor ve bir kisilik yataga donusuyor. Bu yatak karavanin giris kapisini kapatiyor. Bu sekilde 10 kisi oturabilir. Bu isimi gorur mu acaba? Tabii on koltuklarin haricinde arkadaki koltuklarin sadece ikisinde emniyet kemeri var. 10 kisi gozukuyorsa ruhsatta 10 tane emniyet kemeri gerekiyor mu? Yoksa aracin orjinal emniyet kemer yerleri yeterli mi?
Simdiden herkese paylasacaklari icin tesekkurler.
Saygilar
 



Ynt: TÜV TURK Üzerine

Değerli mebus arkadaşım;
Sizlere kendi tecrübelerimi aktaracağım 24 aralık 2008 tarihinde binek arabam ile Orhanlı TÜV TURK istasyonuna saat 9:00 itibari ile ulaştığımda kapıdaki güvenlik görevlisi arkadastan 221 numarayı aldım.Bu su demek 9:00 da numara alarak işlemlere başladığım muayene serüvenim saat 15:00 sularında 2 adet hafif kusur ile (sol kısa far ayarsız ve ilk yardım çantasında eksiklikler var) son buldu esas muayene ve kontrol işlemi yaklaşık 20 dak falan sürdü geri kalan süre bekleme ve sıra gelmesi için idi.Bu arada arac 2006 model ve ilk kez muayene oluyor araç 3 yaşında olduğu için pek bir eksik çıkacağını sanmadığım için fazla kasılmadım.
Asıl merakım 1988 model ford marka karavanım ile gidince bu kadar kolay atlatabilecekmiyim korkusu idi ve tüm gözlemlerimi bu yönde yaptım tahmin edersinizki bence daha önce motorkaravan muayene etmemiştir oradaki görevliler.Şimdi gözlemlerimi sırasıyla yazacağım.
1- Mutlaka borcunuzun olmadığını bir şekilde öğrenin.(temiz kağıdı alıp giderseniz en garantisi ancak elinizde olsa bile orada arkadaşlar internetten kontrolu yapıyorlar.)
2- Sigortanızın süresi mutlaka geçerli olsun.
3- TÜV TÜRK sayfasından istenen ekipmanları tamamlayın (yangın söndürücü, 2 adet reflektör V.B.)
4- Öncelikle fren tertibatını test ediyorlar.
5- MEBUS arkadaşımın emniyet kemeri olayı benimde kafama takılıyordu 3 yasındaki aracımın bütün kemerlerini kontrol etmişler ve takılı durumda tarafıma teslim ettiler aracı.Bu konuda benimde şüphelerim var genelde motokaravanlarda arka kısımda emniyet kemeri bulunmamakta bu konu benim için ??? baya bi soru işareti.
6- Birde su dikkatimi çekti 2 adet kamyonet geldi sıfır ve üzerine yapılmış olan kapalı kasayı enine boyuna baya bi ölçtüler.
7- Far ayarlarına ciddi bakılıyor ve genelde hep hafif kusur bulunuyor.
8- Muayene elemanları kimse ile muhatap olmuyorlar tam bir Alman soğukluğu ile işlerini yapıyorlar.
9- Birde su olay dikkatimi çekti bir motorsiklet geldi su yarış tipi olanlardan ve inanırmısınız 25 dakika motorla uğraştılar orasına burasına baktılar yan yatırıp altına baktılar ama mutlaka bir sebebi vardır diye düşünüyorum motor ve şasi no anlamında.
Yukarıda su an aklımda kalanlar mebus arkadaşımın motorkaravan muayenesi sonucunu merak ile bekliyorum nisan ayında bende bu işle uğraşacağım o yüzden mebus arkadaşımız bizlerle tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst