Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BGRDRC Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,008

Etiketler
Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Arkadaslar aklima baska bir fikir daha geldi. Eger hurdacilarda cikma bir tavan yada hurdaya ayrilmis yuksek tavan bir arac bulunabilirse bence bu tavanin en tepesi kesilip 15 cm daha fiber ile yukselme yapilirsa ve bu erkek kalip olarak kullanilarak disi kalibi cikarilirsa bence cok daha zahmetsiz bir sekilde yuksek tavan kalibi elde edilmis olabilir. Eger arac T3 yada T2 olsaydi sanirim tavani bulmak daha kolay olurdu ama T4 zor olsada imkansiz degil. Ozellikle Ankara'daki arkadaslar ivedikte bir turlamakta fayda var. :smiley:
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Herkese Selam;
Araştırmakla geçen süre zarfında tavan konusunda süper bir beyin fırtınası yaşanmış ve çok güzel fikirler ortaya çıkmış..
Bu arada ben de boş durmadım.Tam planı olmasa da Westfalia California Exclusive'in birebir tavan şablonunu buldum.Buna göre bir çizim yapılması çok daha kolay olacak gibi geliyor..Fiberin içerisine iskelet ve profil oturmuşlar anladığım kadarıyla yani bizim yapmayı düşündüğümüz gibi..Durmak yok beyin fırtınasına devam..Şu çizim olayını bir an önce başlatabilirsem zaten bayaa bi yol katedicez..Hadi hayırlısı...

002.jpg


005.jpg
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Aslinda cizimin tam yapilabilmesi icin hangi tavan ornek alinacaksa o tavanin tam olculeri lazim. Yada gidip olcmek lazim. En onemli kismi ise araca oturdugu bolge. Cizimin ust kisminda degisiklikler yapilabilir.

Birde bu cizimlerden tam kasit nedir? Bakan herkesin ozellikle imalatcilarin anliyacag teknik cizimler mi? Yoksa CNC makinlarin okuyacagi tarzda cizimler mi? ilk secenekce bunlari yapacak bircok insan bulunabilir bu konuda yardimci olmaya calisirim. Ama en basta olculer gerekli.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Bence ölçüler oranlama yoluyla birebire yakın alınabilir..Bu aslında çok eski bir yöntem..Sonuçta t4'ler standart..Bende California Kasaların önden,arkadan,profilden çekilmiş pek çok resmi var..Bunu resimdeki aracın tavan yüksekliğinin araca oranlanmasıyla çözebiliriz...Örneğin Californiaların fiber tavan yükseliği,t4 uzun burunların tavanından(bendeki kasa böyle geçiyor) ön cam yıkayıcıların yer aldığı siyah plastik ızgaranın alt seviyesine eşit(resimden ölçmüştüm)..Geriye elimize metre ve su terazisi alıp ölçmek kalıyor..Tam ölçüyü yakın bir şekilde verecektir..Hem sonuçta yeni bir kalıp yapılacağı için boyutu değiştirmek bizim elimizde diye düşünüyorum...
CNC makinaları hakkında Kadir Bey'le konuştuk..Autocad vb programları ve Artcam'i okuyabiliyor..Zaten çizimler de genelde bu programlarla yapılıyor..Benim aklımdaki ölçüler çıkınca çizim aşamasında kalıp için ayrı parçalar çizmek ve bunları parça parça CNC tezgahından çıkarmak..Sonrasında parçaları birleştirerek ham kalıba ulaşmak..Ham kalıptan da yukarıda yazılmış aşamaları ve profil durumlarını göz önüne alarak gerçek kalıbı çıkartmak..
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Simdi birde su var. CNC makinanin ebatlari nedir? Ve kucuk kucuk bir cok parcadan mi uretilecek yada kadir beyin dedigi 10 cm yukseklik icin komple yekpare bir kutukten mi oyulacak? Ikincisi biraz maliyetli olur. Fakat ilkindede benim bildigim makinaya girecek her parca icin ayri bir cizim yapmak gerekli.

Ahsaptan olucaksa
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Arkadaşlar, standart yüksek tavan aynı eğimle yukarıya doğru daralarak 15 cm. daha yükselirse çok çirkin durur. Mevcut standart haliyle bile yeterince sivri olduğu halde bir de yükselirse iyice külah gibi yapı çıkar ortaya. Carthago malibu aracın ölçüleri ve eğimi bence idealdir.

Önemli bir sorun da tavanın birleşme hattı kesitinin ölçüleri konusunda yaşanacaktır. Oval köşeler ve eğimli hatlar nedeniyle bilindik basit yöntemlerle ölçü almak imkansız. Ölçü alabilmek için teknik mühendislik laser ölçüm cihazları ve ileri matematik bilgisi gerekmekte. Bu nedenle üreticinin teknik çizimlerine ihtiyaç var. Mevcut bir transporter aracın tavanından ya da hurdaya ayrılmış bir yüksek tavandan birleşme hattı için şablon çıkarılmalı. Nasıl yapılabileceği konusunda ise en ufak bir fikrim yok.

Fikir olması açısından standart yüksek tavan bir aracın iç görüntüsünü paylaşıyorum:

Polyester yapı üzerindeki yağmur oluklarına da dikkat...


[attachment=1]

34885847fuf.jpg
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Vallahi Vem senin soyledigin noktalar aklima geldigi icin olculer lazim demistim bende. Uzerinde olcu almak bencede biraz zor ve hata payi cok yuksek. Ve bir peyzaj mimari olarakta biliyorum ki en olculu cizdiginiz seyde bile (Lazerle alinan olcumlerde bile) araziye oturturken tasarimi hep bir sorun cikar. Arac tavani arazi kadar problem olmayabilir ama yinede milimetrik hatalar bile onemli oynamalara enden olur.

Aslinda bence en guzeli bu isin komple mesuliyetini alacak birisi ile anlasip, yaptiracak arkadaslarin maliyeti bolusmesi gibi geliyor. Olcu icin ayri, cizim icin ayri, kalip icin ayri, polyester dokumu icin ayri paralar sacmak belkide daha pahaliya mal olur ve bu 4 grup kordinasyonsuz calistigi icin gecislerdeki (olcuden cizime, cizimden kaliba vs.) ufak hatalarin bedeli agir olabilir. Eger bu isin butun mesuliyetini alacak bir polyesterci vs bulunursa en azindan beceremezse sizden bir para ve emek cikmamis olur.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

melihbozkurt' Alıntı:
Vallahi Vem senin soyledigin noktalar aklima geldigi icin olculer lazim demistim bende. Uzerinde olcu almak bencede biraz zor ve hata payi cok yuksek. Ve bir peyzaj mimari olarakta biliyorum ki en olculu cizdiginiz seyde bile (Lazerle alinan olcumlerde bile) araziye oturturken tasarimi hep bir sorun cikar. Arac tavani arazi kadar problem olmayabilir ama yinede milimetrik hatalar bile onemli oynamalara enden olur.

Aslinda bence en guzeli bu isin komple mesuliyetini alacak birisi ile anlasip, yaptiracak arkadaslarin maliyeti bolusmesi gibi geliyor. Olcu icin ayri, cizim icin ayri, kalip icin ayri, polyester dokumu icin ayri paralar sacmak belkide daha pahaliya mal olur ve bu 4 grup kordinasyonsuz calistigi icin gecislerdeki (olcuden cizime, cizimden kaliba vs.) ufak hatalarin bedeli agir olabilir. Eger bu isin butun mesuliyetini alacak bir polyesterci vs bulunursa en azindan beceremezse sizden bir para ve emek cikmamis olur.

Donelim en basa. Ben bu isin camurla yapilmasi gerektigine hala inaniyorum. Bir minibusun veya kalibi alinarak sonra yeniden dokulen tavan modelinin uzerinde camurla calisilmalidir. Elbette kontraplakla kabasi insa edilmelidir. Uzerine 3 cm kalinliginda camur yigilacak sekilde bu kaba ahsap konstruksiyon tavanin uzerine catilir.
Sonra kalin şamotlu camurla 2, 5 cmlik kisim doldurulur. En son ince camurla finishingi yapilir.
Kalip işi kolay. Polyesterle alinmali. Her kalib parcasinin teksirleri alinmali ki uzun omurlu olsun.
Teknoloji cnc, laseri aklim maalesef almiyor. Biz okurken bu metotlar yoktu. Muhendislerin cozumlerini karsima almiyorum. Ama sanirim teknoloji maliyeti tam tersi arttiriyor gibi geliyor.
Tek bulunmasi gereken bir tavan. Hepsi bu. Bir hurdadan alinabilirse tezgaha konur veya bir tavandan kalip alinarak model dokulur.
Ah ah 10 sene once olsaydi bu yazilari yazmak yerine coktan girismistim bu ise. Ama su anda bu yaziyi yazacak vakti bile zor buluyorum.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Insel hocam kizma. :smiley: Yukarda bir arkadas CNC de oyabilirim dedigi icin biz ahsap ustunde durduk ama olculer olmadikca yada hurdadan orjinal bir tavan bulmadikca bence iki yontemlede yapmak zor. Yani ya blueprintler bulanacak veya hurda tavan bulunacak ya da bu isi ben yaparim diye komple uslenen bir gonulluye bu is verilecek. Olculer olsa her iki yontemlede bu is cok basit. Bilgisayarda cizim degil 3D model yapilir modele gore makina cikartir. Yada olculere gore sanatci camurdan doker artik bunu yaptiracak arkadaslarin aklina hangisi yatarsa ama iste olculer olmadan bir yere varmak cok zor.
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Fiber kabin yapan firmalar.

http://www.akdenizfibersan.com.tr/tr/default.aspx http://www.gortasfiber.com/default.asp

http://www.adafiber.com/ http://www.akdemirlerfiber.com.tr/
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

tatar' Alıntı:
Fiber kabin yapan firmalar.

http://www.akdenizfibersan.com.tr/tr/default.aspx http://www.gortasfiber.com/default.asp

http://www.adafiber.com/ http://www.akdemirlerfiber.com.tr/

Arkadaslarin sormasinda fayda var ama sanirim bu tip daha cok toplu uretime gecmis ve urun yelpazesi gelistirmis firmalar bu tarz isler ile ugrasmaya bilir. Daha ziyade bu buyuk firmalarin altinda ezilen kucuk esnaf bu islere rabet eder gibime geliyor.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Emeksan firmasıda alkoveni kalıpla yapmış konuşmakta fayda var.


http://www.emeksan.com.tr/EMEKSAN-motokaravan.htm
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Böyle bir şey yapma şansınız varsa bence bunu düşünmelisiz ağızınız açık kalıcak

http://www.history-of-cars.com/php/vw/1996-typ-2-t4-dehler-optima-54.php
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

benim en hoşuma giden carthago malibu 32,3 ün dizaynı.7 kişilik oturma düzeni 4 kişilik yatak mutfak ve wc/duş da bulunuyor işte link


http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/92carthago_malibu_german/page13.jpg
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Herkese Selam;
Paylaşımlar için çok teşekkür ederim..Ben de Bursa ve İstanbul'da bir kaç karoser imalatı yapan firma ile görüştüm ancak rakamlar oldukça yüksek ortalama 4000-5000Tl'lerden bahsediyorlar(ki bu min 5 ve üzeri araç için yapılacak indirimli fiyatmış!!-indirimsizini sormaya tırstım :eek:).Bir de birkaç firmadan biz yapmasına yaparız ama siz ruhsat alabilecekmisiniz,trafikte problem çıkmasın vb şeklinde sorular geldi.Tavan yükseltmenin resmi evrak işini de araştırmak lazım.Açıkcası ben araçlarda karavan ruhsatı ve projesi olduğu için tavanın ayrıca yükseltilmiş olmasıyla ilgili ekstra bir belge vb istemeyeceklerini düşünüyorum ama tabii belli olmaz hergün bişey değişiyor.Bu konuda bilgisi olanlar varsa paylaşırlarsa sevinirim.
Burak Bey(magicburak);
Rica etsem kardeşinizin cep numarasını özelden gönderebilirmisiniz?Çizimler konusunda kendisiyle görüşmek ve kendisine de danışmak isterim.Kardeşiniz de Ankarada'ydı sanırım.
Teşekkürler..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst