Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BGRDRC Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,008

Etiketler
Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

kaya75' Alıntı:
çizim halledilebilirse ben zannediyorum cnc router makinemde kalıp çıkarabilirim ama her 10 cm yükseklik için ayrı bir çizim gerekmekte

Cizim 10 cm yuksekliklerde yapilmasi sorun degil bende meslek geregi cizim ve modelleme ile ugrastigim icin bunun cok zor olmadigini biliyorum. 10 cm lik olarak cikarilip birlestirilirse aralarinin ve birlesme yerlerini dolgu yapilip puruzsuz bir zimpara atilirsa iste size kalip. Gerisi fiberglass isciligini yapacak isciligi iyi ve cok el yakmayan bir usta bulmakta.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

melihbozkurt' Alıntı:
Cizim 10 cm yuksekliklerde yapilmasi sorun degil bende meslek geregi cizim ve modelleme ile ugrastigim icin bunun cok zor olmadigini biliyorum. 10 cm lik olarak cikarilip birlestirilirse aralarinin ve birlesme yerlerini dolgu yapilip puruzsuz bir zimpara atilirsa iste size kalip. Gerisi fiberglass isciligini yapacak isciligi iyi ve cok el yakmayan bir usta bulmakta.
fiber kalıbının nasıl yapıldığını bilmiyorum ben sadece z yüksekliğnin 10 cm olduğu için söylemiştim belki gerek yoktur bunu kalıptan anlayan birinin bizi bilgilendirmesinde fayda var
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Bende konuya cok hakim degilim fakat kalip isi CNC de nasil oyulacagina bagli birazda. Siz cerceve seklinde icini oyarsaniz birlestirdiginizde kuvet seklinde bir yapiniz olacaktir. Bu kevet seklindeki yapinin ici puruzsuz hale getitildikten sonra ici waxlanip fiberglass uygulaniyor. Eger blok seklinde kenarladan ahsabi sekillendirecekseniz o zaman disi puruzsuz hale getirilecek ve buna fiberglass uygulanacak. Bu kaliptan cikan kuvet seklindeki fiberin ici puruzsuz olacagi icin wax uygulanip fiberglass tavan bunun icine yapilacak. Burda mantik kalibin icinin yani tavanin disina gelecek kismin son derece puruzsuz olmasi gerekli ki kaliptan cikan tavan baska cok fazla isleme gerek kalmadan boyaya gidebilsin.

Fikir vermesi acisindan; http://www.youtube.com/watch?v=dEhSaFfaSKg

http://www.youtube.com/watch?v=C9wdAZWh0OA

Normalde elinizde hazir olan bir madde uzerinden kalip hazirlamak cok daha kolay ikinci videoda oldugu gibi. Bunun icin benim aklima gelen en kolay yontem yukarida ikinci belirttigim, yani blok seklinde kenarlardan sekillendirilen ahsap malzenin birlestirimesi ve puruzsuz hale getirildikten sonra uzerine fiber glass dokulerek kalip cikarmak. Boylelikle fiberden tasinabilir hafif bir kaip edle edilmis olacak.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Bu konularda sizlere yardımcı olabilecek yeterlikte teknik bilgiye ne yazık ki sahip değilim. Ancak proje heyecan verici. Çok önemli bir eksiklikti böyle bir çalışmanın olmaması. Piyasadaki alçak tavan T4 lerin sayısı düşünüldüğünde çok fazla sayıda insanı karavan sahibi olmaya iter bu iş. Hele bir de 2.5 TDI motorlu olanlar yükseltilirse o karavanın tadından yenmeyeceğini düşünüyorum. Ancak moral destek verebiliyorum ama lütfen yılmayın ve hemen vazgeçmeyin. Hepinize kolay gelsin...
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Cem Bey Merhaba;
Emin olun hertürlü destek çok işe yarayacak..Sizin konuya ayrı bir başlıkla yer vermeniz bile çok ciddi bir destek bence.. ;)Çok Teşekkürler...
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Buğra kolay gelsin. Tavan yükseltme için farklı bir projem olsada yapmak istediğin projen ve maliyetler kesinleşene kadar kendi projemi beklemeye aldım.
Projende seni destekliyorum,aracım kısa şasi olduğundan kalıpta yapılacak değişiklikleride gözardı etmemelisin.
Levent
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

dostlar, kalıp konusunda kardeşimle görüştüm, peşin söyleyim bazı açılardan çok kolay bazı açılardan çok zor bir iş, madde madde anlatmaya çalışacağım, tartışıp uygun bir noktada karar kılalım.

öncelikle, kalıp hazırlamak için bir kaç farklı yöntem var, bir çeşit çamur kullanılarak heykeltraşlık marifetiyle istenen kalıp hazırlanabilir ya da ahşap malzeme ile hazırlanıp fiberden kalıp çıkartılabilir, her iki yöntemde de aslında nihai kalıp fiberden çıkartılıyor, yani önce erkek kalıp hazırlanıyor onun marifetiyle dişi kalıp yani nihai kalıp elde ediliyor. şimdi sıkı durun, kardeşime sorarsanız istediğimiz yumuşak hatlı girintili çıkıntılı kalıbı en kolay ve en az maliyetle üretmenin yolu iki yöntemi birleştirmek :smiley: sonuşta en ince ayrıntısına kara istediğimiz her türlü kalıp elde edilebilir, kardeşim bu işi yapabileceğini söyledi.

işin bir yasal mevzuatı ver, bunu unutmamak lazım, kardeşim bu konuda net bilgi sahibi değil ama araştıracak, bildiği kadarıyla belli kıstasları karşılaması, belli testlerden geçip onay alması lazım bu tarz uygulamaların. işin bu kısmı biraz çetrefilli ama halledilmeyecek bir şey değil.

tavanın sağlamlığı için alüminyum barlar tavsiye etti, bu barların kalıp esnasında yerlerinin belirlenmesi lazım ve kalıba uygulanması lazım, yani kalıbı tasarlarken barların gömüleceği yerler belli olmalı, elde edilen kalıba uygulama yapılırken bu barların tavana monte edilmesi ve bütün bu işler sırasında tavanın araca ne şekilde monte edileceğinin netleştirilmiş olması lazım. yanisi sadece tavanı yapmakla bitmiyor iş bir şekilde nasıl monte edeceğimizi de net olarak bilmemiz lazım.

işin duygusal kısmına gelirsek, aslında göz korkutacak bir maliyet yok ortada, yani sekiz on kişi hatta daha fazlası bir araya gelirse gerçekten kimseye ciddi bir masraf olmadan bu işin içinden çıkılabilirmiş. kalıp işi yaoan firmalarda fiyatların uçuk olasının sebebi kalıbın bir kere yapılan bir şey olmasıymış, seri üretim olmadığı için çok pahalıya satmak zorundalarmış vesaire vesaire... kar amacı güdülmezse kalıbın hazırlanma masrafı yasal mevzuat haricinde 2000 ila 4000 lira arası bir maliyet tutabilirmiş uygulanan tekniğe kullanılan malzemeye göre, kalıbın bilmem ne çizimlerini dışarıya yaptırırsak biz beceremezsek bu işi yapan firmalar da 500 - 600 liradan başlayan rakamlar istiyorlarmış falan filan...

kalıp elde edildikten sonra tavan başı maliyet kaç tavanın bir seferde alınacağıyla ilgili bir durum, çünkü ona göre toplu malzeme alınacak ona göre kalıp fırınlanacak falan filan, döküm için fiber malzeme alüminyum iskelet ve tavan barları fırın boya astar boya izolasyon boya ve montaj masrafları... bu fiyatları bilmediğini araştıracağını söyledi, haber bekliyorum ondan.

gelelim işin kendisini ilgilendiren kısmına, kalıbın çalışması bir iki hafta sürebilirmiş, bu işi piyasa fiyatının çok altına kardeş indirimiyle halledebileceğini ama kusura bakmamamızı bu kadar uzun bolyu bir işi hiç el emeği almadan bedava yapmasının mümkün olmadığını söyledi.

dostlar kardeşim ankarada oturuyor, yanlış anlamadıysam bu projeyi takip eden üyelerimiz arasında ankarada oturanlar var, isteyenleri kardeşimle bir araya getireyim artık telefonla vesaire irtibat kurulur, geri kalan ayrıntılar kararlaştırılır, kendi namıma elimden gelen budur...
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

az önceki mesajmda açıklamayı unuttuğum bir konu:

hazırlanacak kalıbı sadece bir küvet gibi içine malzemenin döküleceği bir kalıp olarak düşünmeyin, tananın içinden geçecek olan ana iskelet ya da koruma barlarının ( tavanın üzerine port bagaj konulması vesaire için, ya da tavanın içinden kablo yolları konulması için velhasılı tavanla ilgili neler yapılmasını istiyorsan o işlere uygun bir iskelet için) tavanın içine gömülmesi gerekiyor, biri tavanın dış yüzeyi, biri tavanın iç yüzeyi olmak üzere iki kalıp hazırlanacak, tavan iki parça kalinde imal edilecen kalıplar birbirine kapanıp arava özel bir yapıştırıcı sürülerek fırınlanacak sonunda tek parça halinde tavan elde edilecek... farklı teknikler de uygulanabilirmiş ama önemli olan tam olarak nasıl bir tavan istendiği ve o tavana ne çeşit extra özellikler katılacağı imiş...
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Tavanın çift cidarlı olması gerekmiyor bence. Ama içerideki kayıtlar dikkatle, olması gereken mukavemet ve kalınlıkta olması gereken aralıklarla planlanmalı. Bu konu içeriden yapılacak kaplamaların tutturulabilmesi için de önemli.
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Bence cift tarafli tavan maliyeti oldukca arttiracaktir. Bu yuzden off-road araclarinda yapildigi gibi celik yada aluminyum barlar aracin tavani cikarildiktan sonra araca direk baglanir ve tek kat yapilan tavan uzerine oturtulursa maliyet yari yariya dusecektir (Cift tavan yapmak iki kat fazla polyester, ercine ve iscilik demek ve isi tavanin firinlanmasi ise ayri maliyet getirir). Guvenligi arttirmak icin eger ic duzende arkada yatak olacaksa yatagin sabit parcasinin altina aracin iki yanini birbirine bagliyacak celik bar konulur ve yine on koltuklarin (sofor ve yolcu) uzerine benzer ugulama yapilirsa, bir kaza aninda isterse tavaniniz ucup gitsin araciniza ve size birsey olmayacaktir. Ama sunu da eklemeliyim ki yukarida videoda borunen 100 binlerce dolarlik yatlarin dis aksami hic bir destek olmadan direk fiberden yapildigina gore fiberi tek basina bile cok kucumsememek gerekli diye dusunuyorum.

Bence burada kesin karari vermek icin orjinallerin nasil yapildigini bulmak lazim. Orjinal tavani olan arkadaslardan rica etsek, ornegin sevgili moderatorumuz Cem, Eger tavanin yapisi distan ve icten gozlenlendiginde nasil yapilmis olabilir fikirlerini sunarlarsa bu konu daha bir acikliga kavusur. Yani orjinallerin icerisinde bir celik yada aluminyum bar varmi, yoksa fiber kalinligi ne kadar vs. vs.
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

dostlar, bu tekniklerin hepsini konuştuk kardeşimle, mesajımda da belirttiğim gibi pek çok farklı teknik var, aslolan ihtiyacımızı hangi tekniğin karşılayacağı, bütün detaylarıyla tam olarak nasıl bir tavan ve nasıl bir uygulama istediğimiz... bunlara karar verince kardeşim mümkün olan en az maliyetle ve en uygun teknikle kalıbı ve tavanları hazırlayabiliyor. evet, cem beyin aracında orjinal yüksek tavan var, kendisi görebildiği kadarıyla tavanın özelliklerini bizlerle paylaşırsa biz de daha kesin önermelerde bulunabiliriz.

bu arada melih bey önemli bir noktaya değinmiş, bu tavanı biz karavan yapmak için istiyruz, hazırlanacak tavan kalıbının karavan yapmamızda işimizi kolaylaştıracak ayrıntılar düşünülerek hazırlanması daha iyi olur sanırım, yatak konulacak yerler, pencere konulacak yerler, bunları bağlantı elemanları, havalandırma koyulacak yerler, port bagaj ya da tesisat bağlantıları gibi bütün ayrıntıları bu aşamada şekillendirebiliriz. bu sayede destek kuşaklarını kesmek, iskelete ya da tavanın mukavemetine zarar vermeden pencere açmak, mümkün olur kanaatindeyim...

bu arada bana ne oluyor böyle kuzum, t-4'üm yok ki ben ne diye bu kadar sahipleniyorum bu konuyu :smiley: :smiley: bekara karı boşamak sahiden kolay mı ne :smiley: :smiley:
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Burak bey tekrar merhaba;

Vallahi benimde T4 um yok ama arastirmak benim en sevdigim is. Bu yuzden diger arkadaslara yardimci olmak icin elimden geldigince arastiriyorum. Birde soyle bir sey varki bu tavan kalibi cikarilirsa bircok T4 karavan yapilabilir. Insallah ileride bizde bundan faydalaniriz boylelikle. Gercekten hem saglamligi, gem gorunumu hem her turlu mekanda kullanimi acisindan T4 guzel arac birde ekstra yuksek tavan olursa tadindan yenmez. :smiley:

Bu arada biraz once bir makalede duzgun proporsiyonlar halinde uygulandiginda fiber malzemenin ayni kalinliktaki celik malzemeye gore 3 kata kadar daha dayanikli oldugu yaziyordu. Ama henuz westafalia tavanlarin vs. nasil yapildigina dair birsey bulamadim. Yanliz yukardaki cumleden yola cikarsak normaldede tavandaki kaplamalari cikardiginizda tavan sacinin cok ince oldugunu gorebilirsiniz. Bu yuzden fiberi icerine birsey kullanmadan tek kat yapmak dayaniklilik bakimindan yeterli olacaktir gibi geliyor. Aracin kendinden sokulen tavan kirislerinin yerine yapilacakters U seklindeki celik barlar ve on ve arkaya yatay koyulacak (on sofor ustu dolap, arka yatak yapilirsa bu barlar gozukmez ve engel olmaz) barlar sayesinde araciniz eskisinden bile mukavemetli olabilir. Yani bu barlar olduktan sonra tavani kagittan yapsaniz geni size ve araciniza birsey olmaz. :smiley:

Baska aklima gelen bir fikir ise arkaya yatak yapacak arkadaslar, en arkadaki orjinal kirisi sokmeyebilirler (yerini tam bilmiyorum eger uygunsa).
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Arkadaşlar internette toyata hiace ait kalıp örneği buldum fikir verirmi acaba?

Picture 1.jpg
 

Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

Standart yüksek tavan T4'ler tek kat polyester tavan içerisinde 50 cm. aralıklarla dizilmiş ezilme ve burkulma direnci arttırılmış kayıtlardan oluşuyor. Bu kayıtlar dışarıdan monte edilecek tente, port bagaj, güneş paneli gibi aksesuarları ve aynı zamanda içeriden monte edilecek kaplama ve dolapları sağlam monte edebilmek açısından önem arzediyor.

50 cm. aralık bana göre optimum. Tek dezavantajı kayıtlar arasına 40x40 cm.'den daha büyük tavan havalandırması takamıyorsunuz. Kullandığımız 40x40 c. mini heki havalandırma da bu büyüklükteki araçlar için yeterli.

Üst yatak bağlantıları için ayrıca profil döşemeye gerek var mı bilmiyorum? Tavan zaten yüksek olacağı için yatak kesilen tavan hizasından kaportaya tutturulabilir.

Üst yatak için yan havalandırmalar başınız arkaya gelecek şekilde yatıyorsanız kesinlikle gerekli. Ama başınız ön tarafa gelecek şekilde yatıyorsanız üst havalandırma zaten başınızın hemen üzerine denk geliyor.

Kalıp hazırlanırken yan havalandırma boşlukları bırakmak doğru olmaz. Çünkü uygulanacak pencere ölçüleri standart değil. Polyester yapı sonradan kesilerek pencere açıklığı istenilen ölçüye göre şekillendirilir.

Standart yüksek tavanlar 10 cm. bile yükseltilse çok rahat olur. 15 cm. yükselirse mükemmel olur. Tavanın bu yüksekliği aynı zamanda daha geniş hacimli yan ve üst dolaplar anlamına da gelecektir.
 



Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi

arkadaşlar bu fikir gayet güzel. anladığım kadarıyla yapılacak olan şey bizim sitemizdeki offroad bölümünde bolca mevcut olan Jeep CJ5'lere yapılan fiber sistem. yani araç üstsüz ;) olduğu için komple rollbar yapılıp sonra da üstüne fiber tavan yerleştirmek. bu çok zor bir iş olmasa gerek. fiber teknelerde nasıl gereken yerlerde yuvarlak hatlar hatlar varsa bu da rahatlıkla yapılabilir. bence bu iş için tekne imalatçılarıyla görüşülmeli. sonuçta onlar tamamen fiber kalıpla çalışıyor. rollbar ın altına da marin kontraplak döşendiği zaman fiber ile kontraplak arasındaki boşluğa da taş yünü koyup izolasyon da sağlanabilir.

ayrıca http://www.motorhoming.com/T4%20Westfalia%20California.jpg bu adresteki fiber tavan gerçekten de cuk diye oturmuş.


fakat bu yükseltme işlemi yaparken, standart yüksek tavanlardaki gibi incelerek mi yükselecek yoksa aynı kalınlıktaki gibi mi yükselecek?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst