Ynt: Transporter T4 için Tavan Yükseltme Polyester Kalıp Projesi
dostlar, kalıp konusunda kardeşimle görüştüm, peşin söyleyim bazı açılardan çok kolay bazı açılardan çok zor bir iş, madde madde anlatmaya çalışacağım, tartışıp uygun bir noktada karar kılalım.
öncelikle, kalıp hazırlamak için bir kaç farklı yöntem var, bir çeşit çamur kullanılarak heykeltraşlık marifetiyle istenen kalıp hazırlanabilir ya da ahşap malzeme ile hazırlanıp fiberden kalıp çıkartılabilir, her iki yöntemde de aslında nihai kalıp fiberden çıkartılıyor, yani önce erkek kalıp hazırlanıyor onun marifetiyle dişi kalıp yani nihai kalıp elde ediliyor. şimdi sıkı durun, kardeşime sorarsanız istediğimiz yumuşak hatlı girintili çıkıntılı kalıbı en kolay ve en az maliyetle üretmenin yolu iki yöntemi birleştirmek
sonuşta en ince ayrıntısına kara istediğimiz her türlü kalıp elde edilebilir, kardeşim bu işi yapabileceğini söyledi.
işin bir yasal mevzuatı ver, bunu unutmamak lazım, kardeşim bu konuda net bilgi sahibi değil ama araştıracak, bildiği kadarıyla belli kıstasları karşılaması, belli testlerden geçip onay alması lazım bu tarz uygulamaların. işin bu kısmı biraz çetrefilli ama halledilmeyecek bir şey değil.
tavanın sağlamlığı için alüminyum barlar tavsiye etti, bu barların kalıp esnasında yerlerinin belirlenmesi lazım ve kalıba uygulanması lazım, yani kalıbı tasarlarken barların gömüleceği yerler belli olmalı, elde edilen kalıba uygulama yapılırken bu barların tavana monte edilmesi ve bütün bu işler sırasında tavanın araca ne şekilde monte edileceğinin netleştirilmiş olması lazım. yanisi sadece tavanı yapmakla bitmiyor iş bir şekilde nasıl monte edeceğimizi de net olarak bilmemiz lazım.
işin duygusal kısmına gelirsek, aslında göz korkutacak bir maliyet yok ortada, yani sekiz on kişi hatta daha fazlası bir araya gelirse gerçekten kimseye ciddi bir masraf olmadan bu işin içinden çıkılabilirmiş. kalıp işi yaoan firmalarda fiyatların uçuk olasının sebebi kalıbın bir kere yapılan bir şey olmasıymış, seri üretim olmadığı için çok pahalıya satmak zorundalarmış vesaire vesaire... kar amacı güdülmezse kalıbın hazırlanma masrafı yasal mevzuat haricinde 2000 ila 4000 lira arası bir maliyet tutabilirmiş uygulanan tekniğe kullanılan malzemeye göre, kalıbın bilmem ne çizimlerini dışarıya yaptırırsak biz beceremezsek bu işi yapan firmalar da 500 - 600 liradan başlayan rakamlar istiyorlarmış falan filan...
kalıp elde edildikten sonra tavan başı maliyet kaç tavanın bir seferde alınacağıyla ilgili bir durum, çünkü ona göre toplu malzeme alınacak ona göre kalıp fırınlanacak falan filan, döküm için fiber malzeme alüminyum iskelet ve tavan barları fırın boya astar boya izolasyon boya ve montaj masrafları... bu fiyatları bilmediğini araştıracağını söyledi, haber bekliyorum ondan.
gelelim işin kendisini ilgilendiren kısmına, kalıbın çalışması bir iki hafta sürebilirmiş, bu işi piyasa fiyatının çok altına kardeş indirimiyle halledebileceğini ama kusura bakmamamızı bu kadar uzun bolyu bir işi hiç el emeği almadan bedava yapmasının mümkün olmadığını söyledi.
dostlar kardeşim ankarada oturuyor, yanlış anlamadıysam bu projeyi takip eden üyelerimiz arasında ankarada oturanlar var, isteyenleri kardeşimle bir araya getireyim artık telefonla vesaire irtibat kurulur, geri kalan ayrıntılar kararlaştırılır, kendi namıma elimden gelen budur...