Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 221
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,127

Etiketler
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
Abi jant ve dodikler bu hafta geliyor. Hepsi bir olsun diye almadım arabayı. Bu hafta sonu tam resmi yollarım umarım. Test sürüşüne çıktım geçen gün, 70-80 e kadar sorunsuz, 5.29 lar tam olmuş çekişi vs aynı orjinali gibi... Ancak daha yüksek süratte tahmin edildiği gibi gezme var. Çok muhtemel ön aks kafaları kovanın döndüğü yönün aksine aynı miktar dönecek. (İnternette manyağın biri öyle yapmış, ki fabrika ayarlarının aynısını tutturmak sadece öyle olabilir gibi) Allahtan tamircim üşenmiyor da yapacak bu hafta.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

umutcelikel' Alıntı:
Abi jant ve dodikler bu hafta geliyor. Hepsi bir olsun diye almadım arabayı. Bu hafta sonu tam resmi yollarım umarım. Test sürüşüne çıktım geçen gün, 70-80 e kadar sorunsuz, 5.29 lar tam olmuş çekişi vs aynı orjinali gibi... Ancak daha yüksek süratte tahmin edildiği gibi gezme var. Çok muhtemel ön aks kafaları kovanın döndüğü yönün aksine aynı miktar dönecek. (İnternette manyağın biri öyle yapmış, ki fabrika ayarlarının aynısını tutturmak sadece öyle olabilir gibi) Allahtan tamircim üşenmiyor da yapacak bu hafta.

Umut fabrika ayarlarına döndüğünde kardan şaft gerekecek şaftın boyunu kurcalamadan şimdiden aramaya başka derim
 





Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Şaft uzatma şimdiki testte gerekmediyse, kovanlar gereken yere getirildiğinde de gerekmeyecektir.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
yunus bey kardan şaftı açalım birazcık, bildiklerimizi paylaşalım


Daha önce Engin Dahan abi palaştıkalından alıntıdır




Biliyorsunuz, normal yükseklikteki araçlarda uçlarında birer istavroz olan şaftlar var.

B2LT-LC1-LC1_700x78.jpg


Araç yükseltilince transfer kutusu ile diferansiyel kovanı arasındaki açı bozulacağı ve mesafe değişeceği için fabrika çıkışlı şaftlar vibrasyonlu çalışır hale gelecektir. Bu vibrasyonu çözmek için (yükseltme nedeniyle oluşan diğer etkileri çözmek için gereken değişikliklerin yanında) ön şaftı aşağıdaki gibi transfer kutusuna yakın olan kısmında çift istavrozlu (double cardan) şaft ile değiştirmek gerekiyor.

A2XC-F-F_700x100.jpg


Klasik internet gezintilerinden birinde ise aşağıdaki şaft resmine rastladım. Çift istavrozluya ek olarak, diğer yanı da çift yapmışlar.

AA2S-F1-F1_700x120.jpg
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

umutcelikel' Alıntı:
Kardan şaft maft gerekmeyecek. Kovan yine yukarı doğru açılı kalacak, aks kafaları ters yöne doğru dönüp kaynatılacak...
Tamam şimdi anlaştık :smiley:
sadece diferansiyel yağ seviye tapalarına göre değilde olması gereken llitreye göre yağ koyulması gerekir aksi halde maruti bilyalarına gerektiği kadar yağ gitmeyebilir
 


Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

37 lastik ve üstünde 3.resimdeki shaftları kullanıyorlar, yunus beyin dediği gibi vibrasyon oluyor, onlar cv joint diyorlar
 






Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
yunus bu üçüncü resimdeki fazla salgı yapmazmı?

Yapmaz abi onlar bildiğimiz normail çift mafsal değil içinde farklı bir burç var ve aşınıncada tamiri yok at yenisini al hesabı
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yunus bager' Alıntı:
Yapmaz abi onlar bildiğimiz normail çift mafsal değil içinde farklı bir burç var ve aşınıncada tamiri yok at yenisini al hesabı

Sevgili Yunus ;

Çok doğru bir tespit yapmışşın, ben 3. resimdeki şaftı taktım ve yaklaşık bir ay gibi bir sürede mafsalın orta bağlantısı dağıldı tamir ettirmek istediğimde 450.-TL istediler, bende orjinal Disco 2 şaftı aldım ve taktım,
 



Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

ön aksta yaptığım 4 inçlik yükseltmeden sonra çıktığım ilk arazi denemesinde tık tık ritmik bir ses geldi benim araçta.Kontrolünü yaptığımda çiftli istavroz mafsalın nalbant işi eksoza değdiğini :smiley:):smiley:) tespit etmiştim.Ön hubları kitlediğimde ortaya çıkmıştı bu durum. Önceki testlerde hubları kilitlemedim ve arazi vitesine takmadım.Dolayısı ile şaft dönmedi. Boştaki döngü ile yükteki döngü arasında çift mafsallı eklemlerde salgı oluyor.Benim şahsi fikrim ortadaki kayıcılı şaftın iki ucuda çiftli mafsal olan şaftlarda salgı miktarının boru kısımda salgısının artacağı yönünde.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,937
Mesajlar
1,526,004
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

SON KONULAR



Geri
Üst