Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Bu işlem hakkında yaptığımız son şeyi anlatayım, benzer modifikasyon yapan/yapacak arkadaşlara yol göstersin.
Yavuz ile aracı arazide denediğimizde herşeyi, açıları dengesi vs mükemmeldi, ancak ön şaft örneğin tepe tırmanırken tam tepe bitişinde en aşağı sarktığında arazi şanzımanı traversine sürtüyordu. Ayrıca 4x4 de giderken açının fazla olmasından ötürü ön şaftın gırıl gırıl çalıştığını farkettim. Yunusun dediğine geldik ve ön şaftı değiştirmek gerektiğini anladım ;D (Aracın orjinal şaftı öküz gibi kalın ve her iki tarafta tek mafsallı)
Her neyse, 3 adet şaftçının elinden geçtik, biri hallederim çok kolay dedi. Taktık rezalet, eskisinden kötü. Kavga ettik bir de 200 TL kaptırdık. Biri olmaz bu hayatta dedi. Diğeri çok bilimsel bi tipti, LR'lere yan sanayi şaft yapıyordu herif, yaparım olursa 450 alırım, olmaz ise 150 alırım başınızın çaresine bakarsınız dedi.
Biz de internetten araştırma yapıp bu ve benzer işlemlerde kovan açısının nasıl olmasının gerektiğini keşfederek arazi şanzımanı tarafı çift mafsallı, kovan kısmı tek mafsallı şaft yaptırdık tornacıda. Cillop gibi oldu. Aslında açısı eski şafttan çok daha yüksek değil ama çift mafsal şaftların mafsallar arasında misketmidir nedir vibrasyonu alan bir parça varmış, esas etken o sanırım... Şu an şasecilerden sonra en tiksindiğim adamlar şaftçılar oldu ama araba da süper oldu ;D