emiRSzn
PARS
kısa bir süre önce offroad a merak saldım ve ilk gezime boşta duran terios aracımla çıktım. beklentilerimin üstünde bir performans görünce yeni araç alma fikrimden vazgeçtim ve araçta bazı değişiklikler yaptım, yapmaya da devam ediorum. öncelikle amacım dağları tepeleri aşmak, derelerden karşıya geçmek ya da havada 5 sn kalmak olmadığı için beklentilerim çok yüksek değildi. amacım hem konforlu seyahat, hemde ufak zorlukları aşmak olduğu için terios beni tatmin etti. ilk gezimde beni engelleyen olaylar şunlardı; aracın alçak olması, lastiklerin fazlaca boşa dönmesi, lambaların yeterli olmaması ve karter muhafazanın plastik olmasından kaynaklanan huzursuzluğum.
öncelikle yaptırmayı düşünüp vaz geçtiğim şeyleri ve sebeplerini belirtip sonra da yaptıklarımı analatacağım.
lastik ebatlarını büyütmeyi düşündüm ve araştırdım.ancak aldığım tepkiler çok olumsuzdu. lastiklerin davlumbaza ve kaportaya sürtme riskinden dolayı aracın yükseltme ihtiyacının doğması, aracın zor arazi koşullarında motorun küçük olmasından dolayı yorulması vs. hem bu sebeplerden dolayı hemde aracın standart yüksekliğinden büyük bi engeli geçemeyecek kadar güçsüz olması beni bu fikirden caydırdı, daha doğrusu gereksiz geldi.
yaptıklarıma gelirsek;
ikinci gezime çıkmadan önce aracın yan basamaklarını söküp ortada 12 cm bi avantaj sağladım. 4 mevsim olan lastiklerimi kalın dişli bir kar lastiğiyle değiştirdim.aracın tavanına profilden ayaklar yaptırıp ön tarafa 6, arka tarafa 2 adet sis lambası taktırdım. plastik olan karter muhafazasını söktürüp yerine 3mm baklava dilimi sacdan aracın orta kısmına kadar 2 parça koruma yaptırdım.
inanın bu değişikliklerden sonra çıktığım gezide aldığım keyif ikiye katlandı. şuan ise ihtiyacım olan tek şey aracın çekiş gücününün çok az daha fazla olması.yüksek rakımda biraz zorlandım.eğer sizinde tavsiyeleriniz varsa bunları dikkate alıp gördüğüm faydaları burda tekrar belirteceğim. şimdilik düşündüğüm şey hava filtresiyle biraz oynamak, beyine uygun bir yazılım yükletmek ve egsozda değişikli yapmak...
şimdilik bu kadar söz yeter bir kaç resimle bunları pekiştirelim.
öncelikle yaptırmayı düşünüp vaz geçtiğim şeyleri ve sebeplerini belirtip sonra da yaptıklarımı analatacağım.
lastik ebatlarını büyütmeyi düşündüm ve araştırdım.ancak aldığım tepkiler çok olumsuzdu. lastiklerin davlumbaza ve kaportaya sürtme riskinden dolayı aracın yükseltme ihtiyacının doğması, aracın zor arazi koşullarında motorun küçük olmasından dolayı yorulması vs. hem bu sebeplerden dolayı hemde aracın standart yüksekliğinden büyük bi engeli geçemeyecek kadar güçsüz olması beni bu fikirden caydırdı, daha doğrusu gereksiz geldi.
yaptıklarıma gelirsek;
ikinci gezime çıkmadan önce aracın yan basamaklarını söküp ortada 12 cm bi avantaj sağladım. 4 mevsim olan lastiklerimi kalın dişli bir kar lastiğiyle değiştirdim.aracın tavanına profilden ayaklar yaptırıp ön tarafa 6, arka tarafa 2 adet sis lambası taktırdım. plastik olan karter muhafazasını söktürüp yerine 3mm baklava dilimi sacdan aracın orta kısmına kadar 2 parça koruma yaptırdım.
inanın bu değişikliklerden sonra çıktığım gezide aldığım keyif ikiye katlandı. şuan ise ihtiyacım olan tek şey aracın çekiş gücününün çok az daha fazla olması.yüksek rakımda biraz zorlandım.eğer sizinde tavsiyeleriniz varsa bunları dikkate alıp gördüğüm faydaları burda tekrar belirteceğim. şimdilik düşündüğüm şey hava filtresiyle biraz oynamak, beyine uygun bir yazılım yükletmek ve egsozda değişikli yapmak...
şimdilik bu kadar söz yeter bir kaç resimle bunları pekiştirelim.