Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan emiRSzn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,924

emiRSzn

PARS
Mesajlar
153
Tepkime Puanı
0
Yer
TRABZON
Web
www.sozenler.com
kısa bir süre önce offroad a merak saldım ve ilk gezime boşta duran terios aracımla çıktım. beklentilerimin üstünde bir performans görünce yeni araç alma fikrimden vazgeçtim ve araçta bazı değişiklikler yaptım, yapmaya da devam ediorum. öncelikle amacım dağları tepeleri aşmak, derelerden karşıya geçmek ya da havada 5 sn kalmak olmadığı için beklentilerim çok yüksek değildi. amacım hem konforlu seyahat, hemde ufak zorlukları aşmak olduğu için terios beni tatmin etti. ilk gezimde beni engelleyen olaylar şunlardı; aracın alçak olması, lastiklerin fazlaca boşa dönmesi, lambaların yeterli olmaması ve karter muhafazanın plastik olmasından kaynaklanan huzursuzluğum.
öncelikle yaptırmayı düşünüp vaz geçtiğim şeyleri ve sebeplerini belirtip sonra da yaptıklarımı analatacağım.
lastik ebatlarını büyütmeyi düşündüm ve araştırdım.ancak aldığım tepkiler çok olumsuzdu. lastiklerin davlumbaza ve kaportaya sürtme riskinden dolayı aracın yükseltme ihtiyacının doğması, aracın zor arazi koşullarında motorun küçük olmasından dolayı yorulması vs. hem bu sebeplerden dolayı hemde aracın standart yüksekliğinden büyük bi engeli geçemeyecek kadar güçsüz olması beni bu fikirden caydırdı, daha doğrusu gereksiz geldi.
yaptıklarıma gelirsek;
ikinci gezime çıkmadan önce aracın yan basamaklarını söküp ortada 12 cm bi avantaj sağladım. 4 mevsim olan lastiklerimi kalın dişli bir kar lastiğiyle değiştirdim.aracın tavanına profilden ayaklar yaptırıp ön tarafa 6, arka tarafa 2 adet sis lambası taktırdım. plastik olan karter muhafazasını söktürüp yerine 3mm baklava dilimi sacdan aracın orta kısmına kadar 2 parça koruma yaptırdım.
inanın bu değişikliklerden sonra çıktığım gezide aldığım keyif ikiye katlandı. şuan ise ihtiyacım olan tek şey aracın çekiş gücününün çok az daha fazla olması.yüksek rakımda biraz zorlandım.eğer sizinde tavsiyeleriniz varsa bunları dikkate alıp gördüğüm faydaları burda tekrar belirteceğim. şimdilik düşündüğüm şey hava filtresiyle biraz oynamak, beyine uygun bir yazılım yükletmek ve egsozda değişikli yapmak...
şimdilik bu kadar söz yeter bir kaç resimle bunları pekiştirelim.

100_8903.jpg


100_8906.jpg


100_8907.jpg


100_8914.jpg


100_8917.jpg
 

Etiketler

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

Yükseltme iiçin belki faydası olur...
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.allproducts.com/manufacture100/giz4wd/product2.jpg&imgrefurl=http://www.allproducts.com/manufacture100/giz4wd/product2.html&usg=__QkccBNw8HnxOkUdQM1o1ETeibUw=&h=300&w=470&sz=62&hl=tr&start=8&tbnid=0Z1bwLtfBtI20M:&tbnh=82&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3DSuzuki%2Bvitara%2B4x4%2Boffroad%26gbv%3D2%26hl%3Dtr%26sa%3DG
 






Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

arwin' Alıntı:
Yükseltme iiçin belki faydası olur...
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.allproducts.com/manufacture100/giz4wd/product2.jpg&imgrefurl=http://www.allproducts.com/manufacture100/giz4wd/product2.html&usg=__QkccBNw8HnxOkUdQM1o1ETeibUw=&h=300&w=470&sz=62&hl=tr&start=8&tbnid=0Z1bwLtfBtI20M:&tbnh=82&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3DSuzuki%2Bvitara%2B4x4%2Boffroad%26gbv%3D2%26hl%3Dtr%26sa%3DG
tavsiyen için teşekkürler.performansı biraz daha artırırsam yükseltmeyi düşünebilirim...ama şimdilik bana gereksiz geliyor.zaten mevcut yüksekliğe uygun her yere çıkabiliyor araç.çıkamadığı yerlerin sebebi aracın alçak olması değil gücünün yetmemesi...
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

paylaşım için teşkürler arabanızın altındaki muhafazada ayrıyetten güzel olmuş iyi günlerde kullanın ;)
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın.benimde eski kasa 2004 model teriosum var.arada bir arkadaşlarla araziyede çıkıyoruz. alt koruma konusunda memleketim olan kastamonuda yaptığım araştırmalar ve ustalarla görüşmelerimde altına yapılacak korumanın motora girecek olan havayı engelleyeceğinden motorun hararet yapmasına sebep olacağı bu nedenle yaptırmanın iyi olmayacağı söylenmişti.benim size sormak istediğim motorun altının kapatılmış olması sebebiyle motora daha az hava girdiği için hararet problemi oluyormu? ayrıca bu koruma ön takımdaki rotlar gibi haraketli olan parçalara sürtüyormu? şimdiden çok teşekkür ederim.iyi akşamlar....
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

terios37' Alıntı:
aracınız çok güzel olmuş güle güle kullanın.benimde eski kasa 2004 model teriosum var.arada bir arkadaşlarla araziyede çıkıyoruz. alt koruma konusunda memleketim olan kastamonuda yaptığım araştırmalar ve ustalarla görüşmelerimde altına yapılacak korumanın motora girecek olan havayı engelleyeceğinden motorun hararet yapmasına sebep olacağı bu nedenle yaptırmanın iyi olmayacağı söylenmişti.benim size sormak istediğim motorun altının kapatılmış olması sebebiyle motora daha az hava girdiği için hararet problemi oluyormu? ayrıca bu koruma ön takımdaki rotlar gibi haraketli olan parçalara sürtüyormu? şimdiden çok teşekkür ederim.iyi akşamlar....
bunu yazman çok iyi oldu aslında. arabada hararet olmadı ama fan çok çalıştı ve çekişinde bi problem oldu. sebebi yeterince hava almaması olabilir. çamur birikmesinden dolayı korumaya ince kanallar açmayı düşünüyordum. kanalları açarsam hem çamur birikmesinden kurtulurum. hemde gerekli havayı rahatlıkla alabilir. gerçekten teşekkür ederim bu açıdan düşünememiştim. deişikliği yapınca tekrar izlenimlerimi yazarım buraya. buarada sürtme sorunu hiç olmadı. en güzel tarafı içim rahat bi şekilde dağa taşa vurdum arabayı :D
 



Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

ön koruma demiri (domuzluk ) takmanızı önemle tavsiye ederim. polyester tamponu taşa , kazığa vs taktırırsanız aracın canı yanar.
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

İyi akşamlar.
Aracın alt koruması çok güçlü görünüyor, baklava dilimli sac tercih etmenizin bir nedeni var mı, bu sac desensiz olanlardan daha mı dayanıklı ?
Alt korumanın ön tarafına 3 cm. çapında 5-6 adet delik açtırırsanız motor ve ön diferansiyelin yeterli hava almasını sağlarsınız diye düşünüyorum. Güle güle kullanın, selamlar.
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

güzel arac arazi kullanımı için biz bu aracın bir önceki modelini modifiye ettik vinc ve şinorkel takıldı araca yükseltme yapıldı gectigimiz pazarda arac arazide bizlerle gezdi sonuc oldukca iyidi
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

Mustafad' Alıntı:
İyi akşamlar.
Aracın alt koruması çok güçlü görünüyor, baklava dilimli sac tercih etmenizin bir nedeni var mı, bu sac desensiz olanlardan daha mı dayanıklı ?
Alt korumanın ön tarafına 3 cm. çapında 5-6 adet delik açtırırsanız motor ve ön diferansiyelin yeterli hava almasını sağlarsınız diye düşünüyorum. Güle güle kullanın, selamlar.
baklava dilimi saç için düze göre çok daha dayanıklı olduğunu söylediler.sonuç olarak son gezimde baya bi sertçe defalarca taşa oturdu araba. zaten özellikle geziden sonra lifte kaldırıp inceledim sadece çok az bi ezik vardı. resimlerdende anlaşılacağı gibi belli olmuyor bile.yani dayanıklılık testini başarıyla geçti ;) . delik olayını korumayı zayıflatmamak için baklava dilimlerin tam ortasına ancak şasiye denk gelmeyecek şekilde açtırmayı düşünüyorum. en azından bu beni psikolojik olarak rahatlatacaktır.bu arada herzaman aracımın başında beklerim ve hiçbirzaman istediim gibi bi işçilik bulmam.ama korumayı yaptırırken çok youn olduum için aracı ustaya emanet ettim ve gerçekten güzel işçilik çıkarmış. gereksiz boşluk bırakıp aracı alçaltmamış.ve 70 tl para istedi.açık söliim ben çok daha fazla bekliodum ;D . adını bile bilmediğim ustama minnettarım. sizede ilginiz ve tavsiyeniz için teşekkürler...
 

Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

reis28' Alıntı:
güzel arac arazi kullanımı için biz bu aracın bir önceki modelini modifiye ettik vinc ve şinorkel takıldı araca yükseltme yapıldı gectigimiz pazarda arac arazide bizlerle gezdi sonuc oldukca iyidi
dursun usta o kötü emellerimi bi lada niva üstünde denemek istiorum ;D. bu araç için belki bi yazılım bi hava filtresi bi egsoz ve düşük bi ihtimalle yükseltme kiti olabilir. ama aracın orjinalliğini bozacak şınorkel vs şeyler şimdilik düşünmüorum. ama belli olmaz yarın uyandıımda fikirlerim deişip seni rahatsız edebilirim ;D
 



Ynt: Terios'umda Yaptığım Bazı Değişiklikler

emiRSzn' Alıntı:
baklava dilimi saç için düze göre çok daha dayanıklı olduğunu söylediler.sonuç olarak son gezimde baya bi sertçe defalarca taşa oturdu araba. zaten özellikle geziden sonra lifte kaldırıp inceledim sadece çok az bi ezik vardı. resimlerdende anlaşılacağı gibi belli olmuyor bile.yani dayanıklılık testini başarıyla geçti ;) . delik olayını korumayı zayıflatmamak için baklava dilimlerin tam ortasına ancak şasiye denk gelmeyecek şekilde açtırmayı düşünüyorum. en azından bu beni psikolojik olarak rahatlatacaktır.bu arada herzaman aracımın başında beklerim ve hiçbirzaman istediim gibi bi işçilik bulmam.ama korumayı yaptırırken çok youn olduum için aracı ustaya emanet ettim ve gerçekten güzel işçilik çıkarmış. gereksiz boşluk bırakıp aracı alçaltmamış.ve 70 tl para istedi.açık söliim ben çok daha fazla bekliodum ;D . adını bile bilmediğim ustama minnettarım. sizede ilginiz ve tavsiyeniz için teşekkürler...
Yanıt için teşekkürler, fiyat gerçekten uygun, selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst