Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,172
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 197,904

Etiketler

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Piramitler piramitler piramitler.

Mısır’da 118 irili ufaklı piramit mevcut, en büyükleri Giza’da. Aynı zamanda Kahire’ye de en yakın bölge olması sebebiyle turist yoğunluğu burada. Kuzeyden güneye yaklaşık elli kilometrelik çizgisel hatta; Ebu Sir, Sakara, Dashur bölgelerinde diğer piramitler sıralanıyor. Kahire’den ayrıldıktan sonra Luxor’a giden ana yola sapmayıp, sulama kanalı kenarından devam eden yolu takip ettim. Yol üzerinde sözkonusu bölgelere giden sapaklar işaretlenmemişti, defalarca sorarak bulabildim ve hepsine gittim. Giza dışındaki yerlere otobüslerle turist taşınmıyor, görmek isteyenler özel araç tutup gidiyorlar. Kahire’den en uzaktaki Dashur Piramitleri en fazla ilgimi çeken yerdi, çünkü etrafta benden başka kimse yoktu, dilediğimce dolaşıp fotoğraf çekebildim. İnsanın buralara kendi aracıyla gelebilmesi kelimelerle anlatması güç bir mutluluk ve tatmin duygusu veriyor, uzun ve zor bir süreçti, ama sadece bu piramitlerin çevresinde kendi arabamı sürmek bile çektiğim sıkıntıları unutturdu. Mısır’da Nil boyundan Aswan’a iniş Batı Çölü’nden dönüş başta aklımdan geçirdiğim, oralardaki koşulları bilmediğimden gerçekleşeceğinden emin olamadığım bir rotaydı. Suriye, Ürdün, Libya ve Tunus çöllerinde binlerce kilometre yol gitmiş biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim; eğer hayatınızda tek sefer çöl macerası yaşayacaksanız Kahire’de başlayıp yine orada biten yaklaşık 2500 km’lik bu rotayı geçin, renkten renge giren çöller, uygarlık tarihinin başka yerde bulunmayan izleri ve ülkenin kırsalında yaşanan hayatlar ilginizi hep canlı tutacaktır..
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Sakkara Bölgesi. Zoser'in basamaklı piramidi M.Ö. 2650.

IMG_7237p.jpg


IMG_7239p.jpg


IMG_7246p.jpg


IMG_7247p.jpg
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km


Mısır ve pramitleri hep merak etmişimdir. Belgesel tadında (hatta daha güzel ve keyfli) anlatım için tekrar teşekkürler.
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Dashur Bölgesi.

Eski Krallık dönemi firavunu Sneferu için yapılmış, şimdiki bilinen adıyla Kızıl Piramit. 105 metre yüksekliğiyle Kefren ve Kufu'dan sonra 3. sırada.

IMG_7251p.jpg


IMG_7256p.jpg


IMG_7261p.jpg


IMG_7263p.jpg


IMG_7269p.jpg
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

ilker 72' Alıntı:
Mısır ve pramitleri hep merak etmişimdir. Belgesel tadında (hatta daha güzel ve keyfli) anlatım için tekrar teşekkürler.

Teşekkürler. Dediğim gibi Kahire'nin uzağındakiler daha sakin ve güzel. Aslında o hattı baştan sona deveyle geçmek lazım. Öğrendiğim kadarıyla, istendiğinde organize ediliyormuş.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Eğik Piramit diye bilinen, yine Sneferu döneminde yaptırılan piramit, yüksekliği 101 metre. Yapı yarı yüksekliğe geldiğinde stabilitesi bozulmaya başlamış, mimar durumu kurtarmak için eğimi düşürüp devam etmiş, mecburiyetten bu form oluşmuş.

IMG_7253p.jpg


IMG_7254p.jpg


IMG_7255p.jpg


IMG_7271p.jpg


IMG_7278p.jpg
 







Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Luxor’a giden çileli yol.

Piramitlerle vedalaştıktan sonra Luxor’a gitmek için geçmem gereken etabın zor olacağını hiç tahmin etmemiştim, sonuçta asfalt kaplamalı orta konforda dümdüz bir yoldu beklediğim. Yol aynen öyleydi, ancak başka faktörler devreye girmişti. Kahire’den Luxor’a, oradan Aswan ve Ebu Simbel’e giden yol yüzlerce kilometre uzunluğunda, bitmek bilmeyen bir meskun mahal geçişi gibi. Mısır halkının büyük çoğunluğu su kaynağına yakın ve tarım arazileriyle dolu Nil Nehri boyunda yaşadığından ard arda sayısız köy ve kasaba var. Arap kültüründe sürücüler trafik kuralları, hız limitleri gibi toplumsal yaşamın gerekliliklerini umursamadıklarından, kilometre başına hız kesme tümsekleri yapılmış, bunların çoğunda işaret yok. Kaç yüz kere yavaşlamak zorunda kaldığımı hatırlamıyorum, bir de üstüne hava kararmaya başlayınca durum iyiden sıkıntılı hale gelmeye başlamıştı. Mısır’da gece araçla giderken park lambası dışında ışık açmak mümkün değil, şehir içi veya şehir dışı fark etmiyor. Kısa farları açıp ayarı en kısa konuma düşürseniz bile, karşıdan gelen araçların istisnasız hepsi korna ve farla taciz ediyorlar. Ben hayatımda böyle şey görmedim, anlatsalar inanmaz, abartıldığını düşünürdüm. Gece zifiri karanlıkta, aydınlatması, çizgisi, reflektörlü kenar taşları bulunmayan bir yolda insanlar hiç istiflerini bozmadan ışıksız gidiyorlar, karşıdakine de far açtırmıyorlar. Şehirlerarası yolun ortasında çocuklar top oynuyorlar; ak sakallı, sarıklı, asalı evliyalar Gürcistan’daki inekler gibi yavaş ve aldırış etmeyen tavırlarla karşıdan karşıya geçiyorlar.. Kendi canımın tehlikesini geçtim, birisini ezme ihtimali gayet yüksekti, Sohag’da kenara çekip uyumaya karar verdim, zaten ne yapsam o gece yol bitmeyecekti, etrafın manzarasını da kaçırmak istemiyordum..
Ertesi sabah erken yola koyulup, batı kıyısındaki yola geçip birkaç saat içinde Luxor’a vardım. Luxor Tapınağı’nın bulunduğu merkez meydanına bakan bir otele yerleştim, akşamdan bünyeme borçlandığım uykuyu ödeyip, sıcağın belinin bükülmeye başlamasıyla, şehri arabayla turlamaya çıktım. Burada hava sıcaklığı; Antalya, İzmir gibi şehirlerde büyümüş benim için bile zorlayıcı, gündüz 11-5 arası gezme amaçlı dışarı çıkılacak gibi değil, oranın yerlileri de evlerine kapanıyorlar genelde, dükkanların çoğu akşamüstüne dek açılmıyor.

Luxor fazla büyük bir kent değil, ama içinde ve çevresinde, yeryüzünde eşi benzeri olmayan tarihi mirası barındırıyor. Şehrin merkezinde Luxor Tapınağı, hemen kuzeyinde Mumya Müzesi var. Cadde boyunca devam edildiğinde büyük müzeye, oradan bir kilometre kadar uzakta görkemli Karnak Tapınağı’na varılıyor, hepsi harcanacak zamana, verilen bilet parasına değer. Ülkede her şey ucuz, yalnız turistik yerlere giriş ücretleri batıdaki emsalleri kadar var. Başta insanın eli cebine zor gitse de, görülenlerden sonra verilen para helal ediliyor. Sahil bulvarında fayton sefasının bedeli de fazla sayılmaz, denedim, memnun kaldım.

Kent Nil Nehri’nin doğu kıyısında kurulu. Karşı tarafta ise meraklısını günlerce meşgul edebilecek çok sayıda tarihi eser var. Kuzeybatıda, dağların arkasında kalan Krallar Vadisi’nde yumuşak kayalara oyulmuş büyük tüneller ve galerilerden oluşan onlarca Firavun mezarı mevcut. Mezarların iç duvarlarında iyi durumda kalmış rölyefler var. Vadiden çıkıp güneydeki Kraliçeler Vadisi’ne giderken batı yönünde kalan sıradağ kütlesinde çok sayıda soylu mezarları görülebilir. Yine aynı bölge içerisinde Medinat Habu, Seti ve diğer tapınaklar yeralıyor. Bu yapıların tümünü teker teker gezmek mümkün de değil, gerekli de. Zaten bilet sistemi ona göre düzenlenmiş; vadiler, mezarlar ve tapınaklar için ayrı ayrı üçlü kombine biletler var. Tek biletle aynı gruptan seçilen üç yer görülebiliyor ve yeterli oluyor. Ben gideceğim yerleri, çevrede tur gezdiren rehberlere ayaküstü sorarak belirlemiştim.

Luxor’a gidildiğinde mutlaka yapılması gereken şeylerden biri de balon turudur şüphesiz. Gerek sunduğu manzara açısından, gerekse de maliyetinin cazibesi yüzünden, tereddüt etmeden bu uçuşu yapmak lazım, Bütün seyahatim boyunca “İyi ki buralara gelmişim.” dedirten en değerli ve unutulmaz anılarımdan biriydi. Sabaha karşı dörtte otelden arabayla aldılar, nehir kenarına getirdiler. Motorla karşıya geçtik ve minibüsle kalkış noktasına vardık. Beş civarı daha güneş yüzünü göstermeden kaptan pilotumuz Tarık “Allahu Ekber!!” diye haykırdı, yer ekibi aynı şekilde bağırarak sepeti bıraktı yavaşça havalandık. Tarık ile konuşup burada işlerin nasıl yürüdüğüyle ilgili bilgi edinme fırsatı buldum. O çok tecrübeli ve güven veren bir pilot, eskiden yamaç paraşütçülüğüyle uğraştığımdan değerlendirebiliyorum, 600 metrenin üzerine balonla giderken “Bak tam şuraya ineceğiz.” deyip söylediği yere konması her babayiğidin harcı değil. Uçuş sorunsuz ve beklendik rotada geçti, malum balon uçuşlarında bir gün diğerini tutmaz, nitekim ertesi gün havada gördüğüm balonlar Nil Nehri’ni aşıp, Luxor’un üzerinden geçip doğuya yönelmişlerdi. Arabaları ve ekipmanları belki Kapadokya’dakiler kadar yeni model değil, ama zihniyet açısından bizimkilerden daha profesyoneller. Kapadokya’dakiler tek pilotla, Luxor’dakiler çift pilotla uçuyorlar, ayrıca buradakilerin yer ekibi daha kalabalık.

Luxor’da üç gün kaldım, hem gezdim, hem dinlendim, Mısır’a has yemeklerden tatmaya gayret ettim. Kahvehanelerinde sunulan çay ve nargile kalitelerini test ettim. Kahvecinin “ Abi istersen tömbekine biraz ot katalım, memnun kalırsın.” yollu önerisini nazikçe reddettim. Benden alkol isteyen, ısrarla cinsel içerikli muhabbet açmaya çalışan gençlerin, nasıl nargileye talim ederek iradelerine hakim olabildiklerini daha iyi idrak ettim. Velhasıl Mısır ilginç ülke, gezgin konumundakileri oyalayacak çok şey veriyor, İtalya’da yaşadığım tekdüzelik ve mükemmeliyeti kanıksama duygusunu burada hiç hissetmedim, ülkedeki 20 gün ve 4500 kilometrelik serüvenim süresince, her gün beni mutlu edecek şeylerle karşılaştım..
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,769
Mesajlar
1,523,577
Kayıtlı Üye Sayımız
166,587
Kaydolan Son Üyemiz
basenov

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst