Ahmetim biraderim ben ne zaman yazsam olmuyor diye sen hep aynısını yazıyorsun oluyor diye amaç 5.125 oranlı takmak değil amaç 5,72 yada 5.82 takmak ve bu oranlarda V6 ya kesinlikle uymuyor olmuyor Ne Mehmet Becce abi Nede Suzuki aksiyon Murat abi takarım diyor sebebi V6 ya zamanında murat abi 5.72 oranlı ayna mahruti takmış araç liftten inip güce binince 250 metre ilerde difransiyeli dağıttı ne ayna kaldı ne mahruti kaldı diyor tecrübe ile sabit bu sorun.Senin değişimin sadece iyileştirme ama kesin sonuç tork değil malum V6 güçlü bir araç ama kesinlikle çok güçlü bir araç değil V6 motora bence 2.0 litre motor az geliyor ve gerçek bir 6 silindir performansı alamıyorsun zaten neden 95-98 arası üretildiğide ortada diye düşünüyorum yanlış anlama asla kötülemiyorum eski aracım ve inanılmaz bir şekilde özlüyorum sesini homurdanmasını bu sorunu çözebilseydim herhalde piyasadaki en dolu V6 benimki olurdu ön kilite kadar koyardım emin ol..
Araca 225 70 16 lastik koyduktan sonra 5 vites kayboldu zaten 2500 3000 devirin üstünde performans gösteren motor + aracın 1.6 dan daha ağır olması sebebi ile çamurda 1.6 lar kadar atak değil 1000-3000 devir arası lazım bize çamurda yanlışsam düzelt ama V6 3000 devir dakikadan sonra güçleniyor defalarca Hakanla ışıklarda kalktık 225 70 16 BFG lastik standart ayna mahruti V6 motor 136 beygir karşımda ise 30 9.5 15 federal mt lastik 5.82 ayna mahruti 1.6 motor 97 beygir araç her seferinde eksoz dumanını kokladım 3 vitese geçene kadar 3. vitesten sonra uzadım gittim bumudur V6 şimdi sorarım 2000 motor 4 silindir standart motorlu bir grand olsa birde standart V6 yine 4 silindir grand yer diyorum V6 yı .
Aracımı çamurda az da olsa yetersiz bulsamda 3000 devir altı için çok sevdiğim için bu sıkıntıyı göz ardı edip herkese V6 nın nasıl iyi bir makine olduğunu ve eksiklerininde motor homurtusunu dinlediğinde umrumda bile olmadığını söylüyordum hatta çok konuşan olursa marşa basıp azcık gaz veriyordum bu onlara yetiyordu...Yazmışsın kardeş diske ihtiyacım olmadı diye 900 tl 2 adet disk ve yok orjinali tayvan malı var onuda bulabilirsen 360 tl genç tokelde tam 3 ay boyunca sadece 1 tek vardı yenisi geldimi bilmiyorum ve ben torna yaptırmaktan sıkılmıştım balata bırakmıyordu namussuz hemde o ticari taksiler gibi sesi yokmu öldürtüyordu beni..
Triger zincirine yetkili servis 3000 tl istedi ve ismini boşver anadolu yakasında 1 tanesi bana yazılı teklif verdi malzeme ve işcilik 300 tl diye yetkili servisti bunu diyen ve o kağıdı benden almak için aracın yağını suyunu bujisini hava filtresini yağ filitresini ve balatalarını ücretsiz değiştirdi sebebi ise V6 nın zincir olduğunu bilmiyordu fiyat veren usta kayış sanıp o fiyatı verdi ve teklifte aracın modeli plakası ve motorgücü v6 olduğu yazıyordu herif hiç görmemişki V6 bilmiyor sonrasında anlatınca biz hiç değiştirmedik dedi bana ve ben yetkili servise bırakacaktım aracı ilk kurban benim V6 kimbilir nerde motoru kucağıma alırdım handi dağda hangi ormanda özel servise gelince indi bindi orjinal malzeme 2000 tl ve garantili ama dediğin 450 tl olan tayvan malına garanti yok değiştiririm ama garanti veremem diyor peşinen özel servis işletim gideri olarak V6 1.6 ya göre daha maliyetli fakat ucuz fiyatlara olması insanı cezbediyor benim aldığımda o fiyata 1.6 alabiliyordum ama yıllardan beri büyük motorlu araç kullandığımdan V6 motor beni cezbetti aldım ve asla pişman olmadım sattığım arkadaşda halen kullanıyor ve inan aracıma baktırmadan aldı bindi tur attı noterde satısını verdim geçen sene hemde arife günü 12 satış bitti doğuya yola çıktı sorunsuz gitti...
Gelelim kum olayına aracı tek satış nedenim altında bfg lastik var adı üzerinde baja champion yani toprak kum çöl yarışı yanlışsam düzelt Ben hakan arman şilede denizdeyiz abartıp nerdeyse kalabalığın içine girdik sahile kuma gömüldük brandaları çektik deniz kum güneş mangal keyifler gıcır güneş battı keyfe devam hadi gidelim dedik bastık marşa arman uzadı yürüdü 1.6 3 kapı ile hakan uzadı 1.6 5 kapı ile ben yürüdükçe batmaya başladım sanki kum beni çekiyordu dibe ileri geri sağ sol 1 vites 3000 devirler 4000 devirler abarttım 5000 oldu derken baktım hareket yok V6 motoru alıcaz kucağımıza hoopp bir anaons Hakan yetiş hadi ben acemiyimm dedim V6 ya bok atmayacağızya sen geç direksiyona dedim o geçti adam kaşar suzukinin kitabını yazsa yazar off-road ile ilgili baktı oda yok yemin ederim hayattaki en kötü olay kendi aracını beğenmediğin 1.6 motorlu araçla çekmek evet ben çektim Hakanın araçla kendi aracımı çıkardık kumdan başladık muhabbete neden niçinler arka arkaya uzadı en sonunda Arman'a kardeşim sat şunu bana 1,6 yapalım dedim ve şimdilerde 1,6 ile uğraşıyorum vincimi takmadan önce geçenlerde kızarkadaşım ve köpeğim ile yolumuz şileye düştü balık yiyelim diye dönüşte şeytan dürttü daldım sofular sahile kalırsamda arardım birini gelir alırlardı bırakmazlardı kardeşlerini sahilde sahili yeminle baştan başa gezdim abarttım tepelere bile çıktım yarım yamalak keyfimi yaptım döndüm...
Diyeceğim şu ki ben aracıma güvenirsem ondan zevk alırım bunu V6 da yapamadım çamurdada kumdada 1,6 gibi değil o yüzden tercihimi 1.6 dan yana yaptım ama kaşıntım bitmedi tamamlıyorum 1.6 yı az kaldı onuda yapıp 2.0 4 cyl granda geçeceğim ondan sonra xj yapıcam allah ömür verirse..
Son söz olarak asla yanlış anlama kardeş V6 gerçekten daha kemikli daha agresif ve daha güzel aynı zamanda daha konforlu bir araç hadi bizler yedek parça konusunda rahatız en kötü aksaraya düşer iyi kötü aradığımızı buluruz ama ya anadoludaki arkadaşlar ne yapsın bugun çoğu yerde suzukiden anlayan usta yok geçtim v6 yı nice arkadaşlar var sanayiye götürüp anadoluda bu araç doblonun hangi modeli diye soran ustalar var....
Maliyet
yedek parça bolluğu
Off-road modifikasyonu
anında nakite çevirebilme özelliği vs.....
Bu gibi artılardan dolayı bence seçim 1,6 dan yana olmal derim düşüncelerim bana aittir katılır katılmazsın hiç sorun yok ama dostluğumuza zarar gelsin istemem asla istersen yarışalım ben seni geçerim kardeş
)))))))))
Saygılarımla