Ynt: Suzuki İçin Port Bagaj
mrb. arkadaşlar port bagaj işini sonuçlandırdım gerçekten çok çok sıkıntılı bir işmiş çokta büyük maliyetlere çıkıyo nerden nasıl anlatmaya başlıyım bilmiyorum öncelikle ankara da bu işi yapan 3 firma var 2 tanesi üretiminide yapıyo helebiri varkı OTS diye bir firma aman allahım o kadar paraya doymuşlarkı adamlar ister al ister alma uslubunda ve ukalaca konuşuyo ayriyetten thule markadan daha fazla fiyatlar istiyo bagajlarınave kendilerie sakın ama sakın yanaşmanızı tavsiye etmem nacizane önerim ve arkadaş akşam ugradıgımda thule ayak gösterip 250tl diyo sabah gittigimde bana size bu ayakları gösterdim yerli dandık malları gösteriyo 250tl diyo yanı siz nedersiniz buna bilemiyorum diger bir firma ise yurtel bu arkadaşlarda benim tavan barlarımın fiber oldugunu söyleyip döküm ayaklar takmak istediler eskileri çıkartıp bunları özel bir silikon ile yapaıcaklarını ve araya gene profiller atacaklarını söylediler bu işlem YAPIŞMA oldugundan pek kafama yatmadı ve fiyatı 240tl sadece ayaklar ve gerçek thule satışı yapan arkadaşları buldum onlarda sadece ayaklara 450tl dediler arayada 2 ayak atılacak dediler port bagaj için 90tl bu hal böyle olunca bahustan 245 tl olan kampanyalı port bagajı hediye olarak ailem aldı ve bunlara kızarak artık karavancılıktan deneyimlerim ve ordakı projelerimden yola çıkarak sorunumu gene kendim çözdüm ve profosyonel takımlarımla bu işe giriştim ve kaça maal ettimi işlemimi size anltıyım(ayriyeten atölyem yok ve ben usta degilim sadece karavan hobim var)
not:tüm hurdacılara baktım orjinal sistemi yok tadilat için aldıgım tüm ürünler BAHUSTAN
1)1 adet uzun kare profili depomdan çıkartıp ondan kesip 2 ayak yaptım ve üst barların üzerine gelecek şekilde uclarını 5cm açtım
2)4 tane egimi düz delikli lama aldım bunların hepsine aynı açıyı vermek için mengenede egimlerini ayarladım
3)lamanın üzerindeki delikli kısımlarını az genişleterek rüzgara karşı dayanıklı olması açısından az delikleri genişletip ona uygun pazlanmaz az daha kalın civatalar ve gevşeme yapmayan contalı somunlar kullandım
4)lamaların egimini ayarladıktan sonra üst ayaklarla birleşimini saglayıp siyah akıllı civatalar kullandım bu hem üst yapışma barları sıkıştırarak saglamlık verdi hemde saglam oldu
5)fitilleri çıkartıp bagajı ayaklara baglıyıp delik yerlerini ayarlaydım sonrada ufak kılavuzla delik yerlerini kayma yapmdan hiçbir yere zarar vermeden etrafına özel bantlar çekip deliklerini açtım
6)tüm gümüş olan profileri özel mat folyo ile kaplayıp görüntü ahengini bozmadım daha sonrasındada açtıgım civata noktalarına su geçirmemesi için sıcak silikon ve soguk silikon kullanıp fitilleri tekrar geçirdim lamaların oldugu yerleri az tıraşladım ve hem su geçirmez oldu hemde fitiller delmedigimden güzel bir görüntü oldu su oluklarının arkası boş oldugundanda tavanada zarar vermedim ve delmedim ayriyetten planlarımın haricinde 1 çizik bile oluşmadı
not:4 LAMA DEMİR 10TL PROFİLER KENDİMDE MEVCUTTU CİVATALAR VE FOLYO HATTA SİLİKON DAHİL 17TL MALİYETİ OLDU BUNA MECBUR KALDIM AMA İYİKİDE YAMIŞIM ÇOK GÜZEL OLDU VEDE TÜM AYAK SİSTEMLERİNDEN DAHA KUVVETLİ OLDU
HERKESE SELAMLAR