Levent Altun
Leon
Merhabalar... Ben 43 yaşında, rally, motocross,offroad ve enduro tecrübesi olan direksiyonda çok uzun yollar yapmış bir müzisyenim. Offroad tecrübem tamamen Amerikan araçlarla oldu. İnanılmaz benzin paraları harcaması ve parça sıkıntılarından sonra tamamen Uzakdoğu 4x4'ler üzerinde duruyorum. Bunlardan biriside Ssangyong Actyon Sports 4x4 2010 ya da 2011.
Eşim ve 20 aylık kızımla gerçekleştirmeyi düşündüğüm bu turun detaylarını paylaşayım sizlerle...
Antalya'nın 100 km batısında küçük bir otelim var. Tura buradan başlayacağım. Van-Saray'dan İran'a geçip Tahran Kum üzerinden güneyde Basra körfezi kıyısındaki Bandar Abbas'a ulaşmak ilk hedef. Pakistan'la ilgili kötü haberler alıyorum o yüzden Pakistan iptal oldu bizim için. Bandar Abbas'tan zaman zaman Hindistan Mumbai'ye (eski Bombay) feribot seferleri varmış. Ancak henüz bu tarihlerde yapıldığının konfirmasyonunu alamadığım için ikinci feribot seçeneği Dubai- Mumbai üzerinde de çalışıyorum. Hindistan neredeyse bir kıta büyüklüğünde. Mumbai'den Goa'ya geçeceğiz. Goa'dan Yeni Delhi üzerinden Nepal Katmandu'ya oradan da Pochara'ya geçeceğiz. Pochara'dan tekrar Hindistan oradan Bangladeş. Myammar(eski Burma) geçit vermez bir kale gibi Çin'e kadar uzadığı ve Çin'le beraber karayolu geçişine izin vermedikleri için Bangladeş'ten feribotla Malezya Kuala Lumpur, Malezya'da 5 ayrı lokasyon ziyareti akabinde Tayland, Tayland'ta 11 lokasyon sonrasında sırasıyla Laos 5 lokasyon, Kamboçya 3 lokasyon ,Filipinlerin Palawan adası 11 lokasyon, tekrar Malezya ancak Borneo adası tarafı, oradan Endonezya Borneo'su oradan Bali adası dahil 12 lokasyon Endonezya'da ziyaret. Finalde de becerebilirsek Darwin Avustralya, oradan da dünyanın en sert parkurlarından kabul edilen Darwin-Sidney etabı. Ama Avustralya'dan çok emin değiliz. Oradaki akrabalarımızın çalışması ve aracımızla girişe yasal bir engel var mı yok mu emin değiliz. Çünkü Avustralya fikri henüz çok yeni...
Bu tarz bir yolculuk için düşündüğümüz araç 4x4 olmalı. Bazı rotalarda yolun devamında başınıza ne geleceğini bilmeden ilerlemek gerekmekte. Benim en çok merak ettiğim konuların başında Ssangyong un yaklaşık 30.000 km lik zaman zaman konforlu zaman zaman kırıcı etaplara dayanıp dayanamayacağı... Kısa etaplarda arabayı dilediğiniz kadar zorlayabilirsiniz ancak servis ya da eviniz yakındadır. Bu rotada bizim öyle bir şansımız yok maalesef. Gerek kalmadıkça arazi koşullarına girmeyi düşünmüyoruz. Ancak emniyet açısından ön ve arka tampon, vinç ,alt koruma vs gibi elzem ihtiyaçları hazırlamak gerek diye düşünüyoruz... 4x4 en son 2011 modelde olduğu için bu aracı kullanan forum üyelerinden ricam bir kaç can alıcı soruya cevap bulmamızda yardımcı olmanız...
1)Aracın ağır bakımları kaç km de yapılmalı?
2)En fazla kaç binde araç tercih etmeliyim?
3) Servis ekpertizi güvenilir mi?
4)Ki bence en can alıcı soru. Bu rotaya dayanabilir mi?
5)Maksimum hangi büyüklükte lastik tercih edilmeli?
6)Roof tent, vinç, çelik tampon gibi ağır aksesurları taşımakta zorlanır mı?
7)Caretta karavan tarzı küçük bir karavanı çekerken zorlanır mı? (30.000 Km)
Tavsiyelerinizin tamamı benim için çok değerli. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Sevgiler...
Eşim ve 20 aylık kızımla gerçekleştirmeyi düşündüğüm bu turun detaylarını paylaşayım sizlerle...
Antalya'nın 100 km batısında küçük bir otelim var. Tura buradan başlayacağım. Van-Saray'dan İran'a geçip Tahran Kum üzerinden güneyde Basra körfezi kıyısındaki Bandar Abbas'a ulaşmak ilk hedef. Pakistan'la ilgili kötü haberler alıyorum o yüzden Pakistan iptal oldu bizim için. Bandar Abbas'tan zaman zaman Hindistan Mumbai'ye (eski Bombay) feribot seferleri varmış. Ancak henüz bu tarihlerde yapıldığının konfirmasyonunu alamadığım için ikinci feribot seçeneği Dubai- Mumbai üzerinde de çalışıyorum. Hindistan neredeyse bir kıta büyüklüğünde. Mumbai'den Goa'ya geçeceğiz. Goa'dan Yeni Delhi üzerinden Nepal Katmandu'ya oradan da Pochara'ya geçeceğiz. Pochara'dan tekrar Hindistan oradan Bangladeş. Myammar(eski Burma) geçit vermez bir kale gibi Çin'e kadar uzadığı ve Çin'le beraber karayolu geçişine izin vermedikleri için Bangladeş'ten feribotla Malezya Kuala Lumpur, Malezya'da 5 ayrı lokasyon ziyareti akabinde Tayland, Tayland'ta 11 lokasyon sonrasında sırasıyla Laos 5 lokasyon, Kamboçya 3 lokasyon ,Filipinlerin Palawan adası 11 lokasyon, tekrar Malezya ancak Borneo adası tarafı, oradan Endonezya Borneo'su oradan Bali adası dahil 12 lokasyon Endonezya'da ziyaret. Finalde de becerebilirsek Darwin Avustralya, oradan da dünyanın en sert parkurlarından kabul edilen Darwin-Sidney etabı. Ama Avustralya'dan çok emin değiliz. Oradaki akrabalarımızın çalışması ve aracımızla girişe yasal bir engel var mı yok mu emin değiliz. Çünkü Avustralya fikri henüz çok yeni...
Bu tarz bir yolculuk için düşündüğümüz araç 4x4 olmalı. Bazı rotalarda yolun devamında başınıza ne geleceğini bilmeden ilerlemek gerekmekte. Benim en çok merak ettiğim konuların başında Ssangyong un yaklaşık 30.000 km lik zaman zaman konforlu zaman zaman kırıcı etaplara dayanıp dayanamayacağı... Kısa etaplarda arabayı dilediğiniz kadar zorlayabilirsiniz ancak servis ya da eviniz yakındadır. Bu rotada bizim öyle bir şansımız yok maalesef. Gerek kalmadıkça arazi koşullarına girmeyi düşünmüyoruz. Ancak emniyet açısından ön ve arka tampon, vinç ,alt koruma vs gibi elzem ihtiyaçları hazırlamak gerek diye düşünüyoruz... 4x4 en son 2011 modelde olduğu için bu aracı kullanan forum üyelerinden ricam bir kaç can alıcı soruya cevap bulmamızda yardımcı olmanız...
1)Aracın ağır bakımları kaç km de yapılmalı?
2)En fazla kaç binde araç tercih etmeliyim?
3) Servis ekpertizi güvenilir mi?
4)Ki bence en can alıcı soru. Bu rotaya dayanabilir mi?
5)Maksimum hangi büyüklükte lastik tercih edilmeli?
6)Roof tent, vinç, çelik tampon gibi ağır aksesurları taşımakta zorlanır mı?
7)Caretta karavan tarzı küçük bir karavanı çekerken zorlanır mı? (30.000 Km)
Tavsiyelerinizin tamamı benim için çok değerli. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. Sevgiler...