maceraavcısı
Ana Kamp
- Mesajlar
- 95
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi
fiyat olarak ne kadar mal oluyor yükseltme
fiyat olarak ne kadar mal oluyor yükseltme
maceraavcısı' Alıntı:fiyat olarak ne kadar mal oluyor yükseltme
size çok önceden cevap vermek isterdim ama başkalarından daha iyi bir cevap gelir diye beklemiştim, bakıyorumda hala cevap gelmemiş ben dilimin döndüğünce izah etmeye çalışayım.[table][tr][td]BOZO' Alıntı:Selamlar
Her araziye giren araç sahibi gibi bende, arazide gerekli olan yükseltme çalışmanızı ilgiyle takip ediyorum. Gereken parçaları Türkiyede yaptıran kişileri ayrıca tebrik ederim.
Bu uygulamaları yapanlara kafama takılan bir kaç sorum olacak kendi çalışmama yön vermek amacı ile.
1- Yükseltmede kullandığınız get ler yay ve amortisörlerin çalışma mesafesini kısıtlıyor kısaltıyor. yay ve amortisör değişikliği yaptınızmı yada yapacakmısınız ?
2- Bu durumda aracın yere daha iyi tutunduğu yazılmış mekanik kurallara göre imkansız ya orjinal amortisör ve yaylarım tölerans üst seviyesini kullanıyorsunuz yada aracın atc yada sizdeki hangi adla mevcutsa o sistemlere çok iş düşüyor.
3- Burçları özellikle salıncak burçlarını daha güçlü olanlarla değiştirdinizmi ?
4- Salıncak açılarını kontrol ettirdinizmi ? camber lastiği pozitif negatif ayarlar salıncak açısı başka bir şeydir
5- Kulelere gergi koydurdunuzmu.?
6- spacer yerine offset jant daha iyi olmazmıydı hem iki takım jant, lastik A/T- M/T gibi yapma imkanı olurdu hemde 15" - 16 " offset jant alsanız lastik marka tip bulma oranı artar fiat düşerdi hemde ön akslara fazla yük binmezdi.
7- direksiyonunuzda amortisör varmı ? varsa değiştirdinizmi ?
8- En önemlisi - differansiyeller - yerden kaç cm. yükseldi ?
yaptığınız işlerde başarılar dilerim. bende düşünüyorum daha cesaret edemedim.
saygılar.
actyon sports 4x4' Alıntı:size çok önceden cevap vermek isterdim ama başkalarından daha iyi bir cevap gelir diye beklemiştim, bakıyorumda hala cevap gelmemiş ben dilimin döndüğünce izah etmeye çalışayım.
1- profesyonel olarak off-road yapmayacak araçlar için 2 çeşit yükseltmeden bahisler geçiyor biri get ile diğeri yay ve amortisör değişimi ile (orjinale göre daha uzun ve sert olanlar takılıyor)
(benim get ile bu aracı yükseltme sebebim ufak çaplı gezilerde ve pikniklerde yol dışında biraz daha rahat hareket edebilmek) onun için yükseltme setlerine ihtiyaç duymuyorum getler benim ihtiyacımı karşılıyor.
2- aracın stabilite artışının kaynağı getlerle biraz daha sıkışan yaylar haliyle biraz daha sertleşiyor buda orjinal haline göre otoyol sürüşünde makas ve virajlarda stabilite sağlıyor.
3- yine ilk maddeye yakın bir cevap olacak bu işi profesyonel yapmıyacağım için öyle bir değişime ihtiyaç duymadım zaten bu araçlar nihayetinde arazi aracı olarak üretilmişler.
4- 5-6 cm lik get'e kadar bu açılar bozulmuyor ben baktırmıştım. tölerans üst seviyesine geliyor sizinde dediğiniz gibi.
5- kule meselesine gelince bu araçlar tam şasi olduğu için kule tabir edilen kısım şasiye bağlı ve binek araçlardan farklı bu sebeple kule gergisi ihtiyacı olmuyor vede bu gergiyi takacak yerde yok zaten sistem farklı olduğu için.
6- iki takım jant elbette daha iyi olabilir ama bu araçların aplikasyonuna göre pek jant çeşidi yok. ayrıca orjinal jantları 16" çapında ve 6.5" genişliğinde; buna göre biz yine 16" çapında ve 8" - 9" veya 10" lik bir jant taksak (bulabilirsek) bu jantın bizim spacerli janttan akslara bindirdiği yük daha fazla olacaktır.
(16" lik bir çapta 2"-3" lik genişleme be buradaki metal artışı bu metalin merkezde değilde jantla lastiğin birleştiği noktada oluşu gibi faktörlerden ötürü bence spacer daha mantıklı.
7- direksiyonda amortisör yok haliyle değiştirmedik. (ve yine profesyonelliğe geliyor konu benim açımdan en azından)
8- difransiyellerin yerden yükselmesi meselesi ön ve arka olarak farklı arkalarda yükselme sadece lastik çapı büyütmekle sağlanabiliyorken önlerde salıncak ve aksların açısını bozmadan getler sayesinde rakamla belirtemesemde yükselme sağlanıyor.
sonuca gelirsek sorduğunuz sorular gerçekten gerekli ve göz ardı edilmemesi gereken şeyler ama benim kanaatime göre çoğu komple bir yükseltme kitinin içerdiği parçalar, bu araçlar için henüz piyasada yaygın olarak bu tip kitler bulunmamakta,
ve sadede gelirsek benim maksadım 1. şıkta da belirtiğim gibi profesyonel olarak yada ağır şartlarda off-road yapmak değil zaten sıfır aracı o şartlara sokmakta çok mantıklı değil, bence...
umarım açıklayıcı olmuştur, yanlış olan yerlerde üstadlar düzeltmeleri yapacaktır.
Bi de dodikler olsa bence çok daha güzel. Geçen dükkanın önünde birisinin arabası duruyordu. Bi çay söyledim alıcı gözüyle 25 30 dk arabayı seyrettim. Aldığımda ne yapabilirim diye. Araba zaten güzel çok uğraş gerektirecek bi durum yok. Yükseltme,spacer ve dodikle çok daha güzel olacağını kanaat getirdim. L200 e taktıkları dodikler ya da zj cherokee lerde kullanılanlar da olabilir. Hiç snorker taktıran görmedim onu da bi görmek lazım. Yaptıran varsa fotolarını ve işin gelişme ve sonuç bölümlerini bizle paylaşsa fena olmazactyon sports 4x4' Alıntı:
[attachment=1]
Aynen katılıyorum Sabri arkadaşımızasabri yucel' Alıntı:Su gecicleri hakkinda tecrubelerimden faydalanmanizi isterim arkadaslar
sabri yucel' Alıntı:Sizlere Kotu ornek olmak istemem sakin gaza gelip Dalmayin buldugunuz ilk dereye ..