Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 197
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,779

Etiketler
Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

arkadaşlar konu ile ilgili bilgi edinmeden gelen cevabı aynen atıyorum...
yalnız yazıdaki şu ibareye dikkat edin, bakın çeki demiri demiyor çeki demiri tertibatı diyor. çeki demiri, çeki tertibatının sadece 1 aparatı. oysa çeki tertibatı= önde yada arkada motorlu yada motorsuz, sabit yada artı enerji ile çalışan oynar aksamlı olup, araç yada bir nesne çekmeye yarayan tertibat anlamındadır. buna göre imalatçı veya ithalatçı firmadan temin edebileceğiniz aracınıza ait tip onayı belgesi veya araç uygunluk belgesinde çeki tertibatının bulunduğu ibaresi belirtiliyorsa ayriyetten plan proje yok. sadece bu belge ile en yakın trafik tescile dilekçe ile başvuruyorsunuz. gm opele bu konuyu ilettim. bana telefon ile döndüler. haklı olduğumu söyleyip en yakın opel servisine imalatçı veya ithalatçı firma tip onay araç uygunluk belgesini yollayacaklarını bildirdiler.


Sn. Levent BALIKAY,



İlgi: 29.05.2011 tarihli e-posta



Bilgi Edinme Biriminden Genel Müdürlüğümüze yönlendirilen ilgide kayıtlı yazınızda M1G kategorisinde bulunan aracınızın kullanım kataloğunda çeki tertibatının mevcut olduğu belirtilmiştir.



Aracınızı satın almış olduğunuz imalatçı veya ithalatçı firmadan temin edebileceğiniz aracınıza ait tip onayı belgesi veya araç uygunluk belgesinde çeki tertibatının bulunduğu belirtiliyorsa, söz konusu probleminizi Emniyet Müdürlüğü’ne başvurup ilgili evrakları sunarak çözebilirsiniz. Diğer taraftan, aracınızın ilk tescili sırasında uygunluk belgesi trafik tescil kuruluşunda alındığından ilgili kuruluşun arşivlerinden de uygunluk belgesine ulaşılabilmektedir.



Ancak, aracınızın tip onayı belgesi ve araç uygunluk belgesinde çeki tertibatına dair herhangi bir bilgi bulunmuyorsa, 28.11.2008 tarih ve 27068 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Araçların İmal Tadil ve Montajı (AİTM) Hakkında Yönetmelik’in Tadilatlar başlıklı Ek IV’ ünün 4.5.2 maddesi “M1 veya N1 kategorisi araçlar için araç üreticisi tarafından beyan edilen ve yerleşimi tarif edilmiş 94/20/AT Yönetmeliği veya ECE R 55 onaylı çeki kancası, takılması halinde, montajın uygun yapıldığının yazılı beyanı aranır.” hükmünce Türk Standartları Enstitüsüne başvurulması gerekmektedir.



Bilgilerinizi rica ederim.





Emre DABAK

Uzman Yardımcısı



Sanayi ve Ticaret Bakanlığı

Sanayi Genel Müdürlüğü

Otomotiv Sanayi Strateji Şubesi



Eskişehir Yolu 7. Km No:154 ANKARA

Tel : 0 312 201 55 99

Faks: 0 312 219 64 98
 







Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

Yok yok hortlasin hatta azsin... herkes bilsin dogrusu nedir. Ben takipteyim ve su ana kadar her bir yaziyi tek tek okudum ve cok sey ogrendim tam da zamaninda.
 

Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

bilmediginiz muhabbetler oldu ondan oyle yazdim... bu is cook karisik ve ulkemizde standardize edilmemis durumda... yoksa baska nedeni yok...
 

Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

pandipieri' Alıntı:
bilmediginiz muhabbetler oldu ondan oyle yazdim... bu is cook karisik ve ulkemizde standardize edilmemis durumda... yoksa baska nedeni yok...

Yok yok okudum hepsini satir satir. Tatliya baglanan konular ancak tebessum ettirir. Konu da fazlasiyla onemli o bakimdan. :smiley:
 




Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

merhaba arkadaşlar ben bu konuda şöyle birşey düşünüyorum ,araçlarımızda takılı olan sisleri araziye girdiyimizde kullanmak için takıp çıkartacak şekilde fiş yaptırsak ,şehir içinde sanki sisler boştaymış bağlı deyil konumunda tutsak,memur çevirince bağlı deyil süs olarak taktık desek,sonuçta bunları şehirde kullanılıp tirafikteki araçları rahatsız ederiz diye düşünülürse,böyle bir uygulamanın faydası olurmu,saygılar.
 



Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

Uğur Abi konuyu sadece sis farı için açmışsınız ve tampon port bagaj vinç çeki demiri herşey konuşulmuş hatta aracın yerden yüksekliği 75 cm diye bir ibarede gördüm ama üstünde pek durulmamış sadece lastik boyutları lastiğin çamurluktan taşması veya taşmaması buna paralel olarak dodikler ne hükümde bular hakkında konuşulmamış. Şimdi sormadan edemeyeceğim sizin proje aracınızın yapım aşamsını büyük bir hayranlıkla takdir ile gurur ile ve ilgiyle takipteyim. son derece yüksek ve 38'' lastikler bir hayli dışarıya taşmış. Her ne kadar sorulardan bunalıp aracın arka camına bu araç TUV muayenesinden muaftır diye yazsanızda affınıza sığınarak ben yeniden size bu soruyu soracağım. Bu araç için yani yükseklikle ilgili durumdan kaynaklanan Tuv soununu nasıl aşacaksınız? Çünkü muayeneye giderken küçük lastikte taksanız bu araç halen daha yüksek görünecek ve bu aracın projelendirilmesi ile nasıl bir yol izliyorsunuz? Bu aracı yeri geldiğinde şehir içindede kullanama zorunda kalacaksınız? böyle bir araç + trafik polisi karşılaşması = nasıl bir problem sonucu bunu bilemiyorum. Benim asıl bilmek istediğim Tuv muayenesinden geçirmek için nasıl bir proje çizildi ve neler ruhsata işlenecek? Diğer arkdaşlarımızın söylediklerimi daha iyi anlaması için izniniz olmadan aracınızın bir fotoğrafını bu konu başlığı altına adım. umarım sakıncası yoktur.
Saygılarımla...

IMG_1755.jpg
 

Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

Bu konu açıldığında araç bu halde değildi tabii ki öncelikle onu belirtmem gerekir.


Tüv ile ilgili olarak durum şu.Aracın yüksekliğini ruhsata işletmek gibi bir durum söz konusu değil.Çünkü kanunda karşılığı yok.Ben araca proje çizdirdiğimde tavandaki port bagaja üzerindeki bidona yan merdivenine kadar hepsini çizdirdim ancak sadece vinç işlendi o da kurtarma aparatı olarak işlendi.


Yani araç yükseldi diye proje çizdirsem zaten ruhsata işletemem.


Tüvden tanıdık bir çalışanla konuştuk (bizim ustanın kaynı) araba yapılırken geldi gördü, hatta fotoğraflarını çekip arkadaşlarına da gösterdi.Sonuç olarak varılan kanı şu; biz aracın yüksekliğine birşey diyemeyiz.Ancak lastikler gövdeden dışarıda duruyor.Muayeneye gelirken lastikleri küçültüp içeri alırsan sorun olmaz.


Yani sonuç olarak çıkma bir offsetsiz doç jantı ve lastiğiyle büyük ihtimalle muyaneden geçeceğiz inşallah.


Trafik polisi konusunda ise yapacak hiçbirşey yok.Adamına denk geldin mi istersen araba yükseltilmemiş olsun her şeyi standart olsun, port bagajından tut sis farına kadar herşeyden aracı bağlayabilir.Yani o konu için değişen birşey yok.Sadece şu an araç daha fazla dikkat çekecek.Benim de şehir içinde bununla dolanma gibi bir düşüncem yok.Zaten nerlerde çevirme yapılıyor biliyoruz.Köşe kapmaca oynıyacaz yani polislerle.
 



Ynt: Sis Farları Yüzünden Arabayı Bağlıyorlardı.

Değerli arkadaşlar (Resmi Gazete Tarihi: 28.11.2008 Resmi Gazete Sayısı: 27068) ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİĞİN Amaç başlıklı birinci maddesi "MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu hükümleri uyarınca araçların yapım ve kullanma bakımından karayolu yapısına ve trafik güvenliğine uyma zorluluğunu yerine getirmek üzere; tadil aşamasında ve tip onayı yönetmelikleri (MARTOY, TORTOY, MOTOY) kapsamı dışında kalan yapım aşamasındaki araçlar ile tip onayı yönetmelikleri kapsamındaki araçlara Ulusal Tip Onayı verilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir." araçların tip onayını kapsamaktadır.

Bu yönetmelik kapsamında imalatçı firmalar araçlardaki teknik hususları bu belgelerinde belirterek üretildikleri ülkenin ilgili kurumlarından onaylattıktan sonra trafiğe çıkacak şekilde satışa sunabilirler. Bu tip onay belgesinde her üretici firma araçlarında orjinalinde bulunan taşıma kapasitelerini belirtirler. Portbagaj taşıma kapasiteleri ve orjinal bağlantı noktaları bu belgelerde belirtilir ve bu araçların teknik kataloglarında da (Kullanma Kılavuzu vb.) belirtilir. Aracınıza ait teknik kataloglarda ve tip onay belgesinde verilen kapasite ve ölçülerde ki tavan üstü bagaj rafları yasal olarak hiçbir ruhsata işlenme gibi bir işleme tabi değildir.

Yine (Resmi Gazete Tarihi: 13.01.2002 Resmi Gazete Sayısı: 24639) MOTORLU ARAÇLARIN DIŞ ÇIKINTILARI İLE İLGİLİ TİP ONAYI YÖNETMELİĞİ'nin (74/483/AT) Ek-1 6.16 maddesinde bahsi geçen " 6.16 - Tavan Üstü Bagaj Rafları, Kayak Takımı Rafları
6.16.1 - Tavan üstü bagaj rafları, kayak takımı rafları en az bir yönde pozitif kilitleme olacak şekilde araca takılmalı ve iletilen yatay, boylamasına ve enine kuvvetler imalatçısı tarafından belirtildiği gibi en azından rafın düşey yük kaldırma kapasitesine eşit olmalıdır. İmalatçının talimatına göre araca takılan tavan üstü bagaj rafları, kayak takımı rafları için, deney yükleri sadece bir noktada uygulanmamalıdır."
bağlantı şekillerine uyduğu sürece hiçbir problem çıkarmaz.

Yani kısacası bir aracın tip onay belgesinde yazan herşey orada ki ölçü ve kapasitelere uygun olarak takıldığı sürece sorun yok, ancak tip onay belgesinde yer almayan herşeyi aracınıza tadilat projesi ile işletmek zorundasınız (orjinali dışında ki tampon, vinç, aracı orjinalinden dışında ilavelerle yükseltme yapmak, orjinali dışında ilave sis farı, uygun ölçülerde ve kapasitede olmayan bagajlar, telsiz antenleri vb. gibi.) .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst