Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı
Merhaba Onat Bey, bizleri ters köşeye yatırıp karar verdiniz isabetli olmuş. Şimdi merak ettiğim, burada yazılanlardan, 2.5L aracınızı 3.9L olarak işletmek için nasıl bir prosedür işleneceği. Burada yapılanlar genelde varolan hacim etrafında yapılan değişimler. Forumun bir taraflarında yasal prosedürler hakkında bir yazı vardı benzinli için max 30% artım imkanı vardı sizinkinde ise 60% yakın bir durum söz konusu. Eğer bu işlemleri bizlerle paylaşırsanız, memnun olurum yada herkez olur. Bu arada da benim gerçekleştirmek istediğim proje için de referans olursunuz, teşekkürler.
Sayın Nihat53 (isminizi bilmediğimden yazdım), benim yaptığım yorum performans ve ekonominin optimum seviyede başka motorlarla da sağlanabileceğini göstermekti. Onat Bey'de ekonominin pek bir sorun olmayacağını söyleyince de doğal olarak da kolayca erişilebilen en yüksek hacimli motora yönelmesi normaldir.
Benim kendi şahsi görüşüm, aracı çamura sokup, kayaya tırmandırmak olduğundan, hiçbir zaman ivmelenmeyi ve de hızlı gitmeyi düşünmedim. Şöyle açıklamak gerekirse aracı yerinden oynatmak için tork, hızlı gitmesi için hp lazım. Benim için kaldığım yerden aracın çıkabilmesi lazım = Tork.
Konuyu biraz daha açalım. Motorun gücü kW ile ölçülür (motor çıkışı, aktarılmış güç değil) belirli bir devirde verdiği max güç kW, bundan sonra deviri arttırdığınızda bu güç düşer motor verimsiz olur. O yüzden motor teknik verilerinde max kW/rpm yazılır. kW bir enerji birimidir. Ne kadar devirde o kadar enerji olayı.
Tork olayına gelince, Newton/Metre yada Pound/Feet ile ölçülür. Yani 1 metre ya da 1 feet hareket ettirmek için ihtiyaç duyulan kuvvet, enerji değil !!!
Dizel motorlar doğası gereği, iş görmek (yüksek tork)
Benzinli motorlar doğası gereği çok hızlı koşmak (yüksek hp)
Sizin söylediğiniz etki/tepki olayı (devirlenme), arızası olan makine konusudur. Enjektörlerle turbonun bir bağlantısı yoktur. Bahsettiğiniz motorlar hakkında bir bilgim yok. Aracınıza bağlamayı düşündüğünüz turbo çok düşük kapasiteli olmalı, zaten en ucuz turbo bile şu an ki motorunuzdan daha pahalı.
Cummins forum ya da Isuzu foruma bakma imkanınız varsa cummins 4L Isuzu 4L ya da Isuzu 2.8L ile yapılan basit modifikasyonlarla makineler powerhouse denen canavarlara dönüşüyor, eğer bu ucuz modifiyeleri aracınıza uygularsanız şanzıman ve aktarım organları hediyesi olur. Bu arada bu motorlar 4 silindir.
İlk kullandığım araç çok gürültülü 85 model 240D dizel bir araç olduğundan, psikolojik olarak hiç bir zaman benzinli araçlara ilgi duymadım. Yüke binmiş 3L, 4L, 5L, 6L Turbo dizel, düz egzos bir araçtan çıkan motor ve turbo sesinin yanında bir V8 sesi size şunu söyler 'Bırakın l*n beni, Bırakın l*n beni, Bırakın l*n beni,'
Youtube dediniz, bir de compound turbo, twin turbo, VGT turbo adında bu söylediğim motorlar hakkında araştırın, seslerini dinleyin ya da 0-100 hızlanmalarına bakın.
Başınızı ağrıttım özür dilerim.