Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan onat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,985
Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Dixie altın vuruş oldu :smiley::smiley: isuzu yada cummins güzel olur ama sanırım aranan bu değil. td5 yapmaya meyil hissediyorum ben.
 

Etiketler
Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Konuyu takip eden biri olarak bu güzel paylaşım için kendi adıma teşekür ederim..

Rıza
 


Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim. Bilgi paylaştıkça artar, uzun zamandır fırsat buldukça hem def hem de disco forumlarında göz gezdiriyorum, elimden geldiğince de yardımcı olmaya çalışıyorum ama şunu farkettiğim ve hala anlamış olamadığım neden herkez aynı şeyi yapmaya çalışıyor.
Ortaya çıkacak olan araç belli, maliyet belli, yaşanacak olan sıkıntılar belli. Ben, eğer bu tip işe kalkışacak olsam değişik bir şey yapmaya çalışırdım. Hem kimse de olmaz (forumda bildiğim kadarıyla kimse yapmadı), hem de defender camiasında ilk olurdum. Emek, zaman ve para. Parayı kazanırsınız ama emek ve zaman geri gelmez. Yapılmış olan bir şey için eğer emeğiniz de olsun diyorsanız değişik bir şey yapın uğraştığınıza değsin.
Bu yazdıklarım benim kendi görüşüm olup kimseleri üzmek, kızdırmak amacıyla yazılmamıştır eğer birilerini kızdırdıysam yada üzdüysem şimdiden özür dilerim
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Cevaplar için teşekkür ederim yeni bakabildim foruma daha. Karar yine değişti desem yeridir ne td5 ne 300tdi olucak. Puma dır bd30 isuzudur bu tarz motorları hiç düşünmüyorum orjinal olmayacak çünkü araç kasa gibi kaputun altıda land rover olsun. Yeni tercihimiz 3.9 v8 den yana yakıt konusunda herhangi bir sıkıntı yaratıcağını düşünmüyorum çünkü Land Rover Adventure Türkiye üyesiyim ve araç uzun yolda kullanılıyor safari yani işimiz gezilerimizdede şöför yakıt parasına karışmıyor.Araçta taşıdığı yolcular yakıtı aralarında bölüşüyor. O yüzden uzun yolda yakıt sıkıntım yok. Şehir içindede evim ve okulumun arası 1 1bucuk km kadar olduğu için o yöndende sıkıntı yok. Tanıdığımız bi usta ile konuştum araç bu gücü kaldırırmı parça kırarmıyız diye. Kırarsın zira motor 170küsur hp kırmak istemiyorsan bi kit var dedi alt takımda kırılıcak olan tüm parçalar çelik olanları ile değiştiriliyormuş kitin ismi aklımda değil 5yılda garantisi varmış kayalar oto da varmış sanırım onu takarsan aracı en üst limitlerde kullanabilirsin dedi. v8 in maliyeti 300tdi veya td5 den daha az olucağı için üste kalan para ile o kiti almayı düşünüyorum. Hatta v8 takarsam sandıkta takmayabilirim çıkma bir motorda olur. 3.9 v8 ile fazla km yapılmamıştır sanırım temiz bulabilirim. Yani motor masrafını minimumda tutup kalan bütcemiz ile o kiti alıp ön arka disk fren yapıp 170hp v8 bir defender yapıcaz gibi gözüküyor
 




Sayin Dixie,

Uzmek ve kizdirmak bence söz konisu degil , bilgi , bilgidir. Fazlasinin zarari olmaz.

Benim nacizane fikrim , bu forumda motor ile ilgili yilmak istenenler daha fazla güç ve acceleration icin yapiliyor. Sizin bahsettiginiz motorlara guc ve dayaniklilik icin denecek soz yok. Ancak bu tip kamyon motorlarinin dayanikli ve ayrica sesli olmasinin nedeni motorlarinin bir cok bölümünün celikten olmasi ve turbo ve enjector olarak gec tepki verip yavas yavas hizlanmasidir. Tamam beygir gucu yuksek ancak tepkime suresi cok dusuktur. Youtube da bu motorlarin calismasini dinleyin , soylediklerimi anlayacaksiniz. Benim aracim defender duz 2.5 diesel .
Kimseye oneri icin degil sadece arabamda denemek icin soyluyorum. ben aracima ya turbo eklemek ( motor ölene kadar kullanmak üzere) yada nissan ecu süz turbo td27 terrano 2 motoru kullanmayi düsünüyorum.




Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Merhaba Onat Bey, bizleri ters köşeye yatırıp karar verdiniz isabetli olmuş. Şimdi merak ettiğim, burada yazılanlardan, 2.5L aracınızı 3.9L olarak işletmek için nasıl bir prosedür işleneceği. Burada yapılanlar genelde varolan hacim etrafında yapılan değişimler. Forumun bir taraflarında yasal prosedürler hakkında bir yazı vardı benzinli için max 30% artım imkanı vardı sizinkinde ise 60% yakın bir durum söz konusu. Eğer bu işlemleri bizlerle paylaşırsanız, memnun olurum yada herkez olur. Bu arada da benim gerçekleştirmek istediğim proje için de referans olursunuz, teşekkürler.

Sayın Nihat53 (isminizi bilmediğimden yazdım), benim yaptığım yorum performans ve ekonominin optimum seviyede başka motorlarla da sağlanabileceğini göstermekti. Onat Bey'de ekonominin pek bir sorun olmayacağını söyleyince de doğal olarak da kolayca erişilebilen en yüksek hacimli motora yönelmesi normaldir.

Benim kendi şahsi görüşüm, aracı çamura sokup, kayaya tırmandırmak olduğundan, hiçbir zaman ivmelenmeyi ve de hızlı gitmeyi düşünmedim. Şöyle açıklamak gerekirse aracı yerinden oynatmak için tork, hızlı gitmesi için hp lazım. Benim için kaldığım yerden aracın çıkabilmesi lazım = Tork.

Konuyu biraz daha açalım. Motorun gücü kW ile ölçülür (motor çıkışı, aktarılmış güç değil) belirli bir devirde verdiği max güç kW, bundan sonra deviri arttırdığınızda bu güç düşer motor verimsiz olur. O yüzden motor teknik verilerinde max kW/rpm yazılır. kW bir enerji birimidir. Ne kadar devirde o kadar enerji olayı.
Tork olayına gelince, Newton/Metre yada Pound/Feet ile ölçülür. Yani 1 metre ya da 1 feet hareket ettirmek için ihtiyaç duyulan kuvvet, enerji değil !!!
Dizel motorlar doğası gereği, iş görmek (yüksek tork)
Benzinli motorlar doğası gereği çok hızlı koşmak (yüksek hp)

Sizin söylediğiniz etki/tepki olayı (devirlenme), arızası olan makine konusudur. Enjektörlerle turbonun bir bağlantısı yoktur. Bahsettiğiniz motorlar hakkında bir bilgim yok. Aracınıza bağlamayı düşündüğünüz turbo çok düşük kapasiteli olmalı, zaten en ucuz turbo bile şu an ki motorunuzdan daha pahalı.

Cummins forum ya da Isuzu foruma bakma imkanınız varsa cummins 4L Isuzu 4L ya da Isuzu 2.8L ile yapılan basit modifikasyonlarla makineler powerhouse denen canavarlara dönüşüyor, eğer bu ucuz modifiyeleri aracınıza uygularsanız şanzıman ve aktarım organları hediyesi olur. Bu arada bu motorlar 4 silindir.

İlk kullandığım araç çok gürültülü 85 model 240D dizel bir araç olduğundan, psikolojik olarak hiç bir zaman benzinli araçlara ilgi duymadım. Yüke binmiş 3L, 4L, 5L, 6L Turbo dizel, düz egzos bir araçtan çıkan motor ve turbo sesinin yanında bir V8 sesi size şunu söyler 'Bırakın l*n beni, Bırakın l*n beni, Bırakın l*n beni,'

Youtube dediniz, bir de compound turbo, twin turbo, VGT turbo adında bu söylediğim motorlar hakkında araştırın, seslerini dinleyin ya da 0-100 hızlanmalarına bakın.

Başınızı ağrıttım özür dilerim.
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

motor işletme konusunda bildiğimi açıklıyım eğer motor faturalı ise ve takıcağımız motor aracın orjinalinde kullanılan bir motorsa yani defender ın fabrika çıkış olarak kullandığı motorlar arasında varsa otokardan rapor alıp (birde itü den bir rapor alınıyormuş onu tam olarak bilmiyorum) işletebiliyoruz. Eğer atıcağım motor 4.0lt cj motoru olsaydı onu takamazdım ama takıcağım motor 3.9 land rover motoru olduğu için yani defenderda bu motor fabrika çıkış olarak piyasaya sürüldüğü için takabiliyoruz. Benim bildiğim bu şekilde ama henüz icraate geçmediğimiz için daha detaylı araştırmadım belkide takamıyoruzdur. Ancak bilgiyi çok güvendiğim bi akrabamdan aldım tabi bu bilgiyi aldığımda 300tdi yada td5 düşünüyordum şimdi hacim artınca belkide dediğiniz gibi %30 olayı devreye giriyor olabilir onu bi araştırmak lazım. Ancak 3.9 v8 motor defender ın orjinalinde var sıkıntı olucağnı zannetmiyorum. Daha doğrusu umuyorum :smiley:
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

motor motor motor gözlerim sulandı okurken arkadaşlar bulunduğumuz yer türkiye olduğundan yabancı sitelerden edindiğimiz bilgiler bizi sadece hayallerde bırakıyor anladığım kadarıyla genelde istenen motor mekanik sistem olacak dizel olacak gaza değildiği gibi aktif olup performansı yüksek olacak (bu durumda tork düşük olur low konumda yüksek tork elde edebiliriz) yakıt ve motor seside cazip olacak ilk seçenek hariç td5 e çok uyuyor arkadaş galiba fosil gurubundan Land rover adventure üyesi bildiğim kadarıyla geneli asfal ve stabilize yolda seyir alıyorsunuz biliyorum orjinellikden yanasınız ve o sıcaklarda klima takmayı bile reddediyorsunuz sanırım : ) benimkisi sadece bir seçenek discovery ll td5 motoru ve otomatik şanzumanı düşünmezmisin türkiyede toplayan ve kullanan arkadaşlarımız var.
 



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Evet adventure üyesiyim hatta adventure dışında hiçbir organizasyonda kullanılmıyor araç :smiley: Dediğiniz seçeneği çok ciddi olarak düşündüm hatta hayalim otomatik td5 ti ama elektronik olması feci dez avantaj gezilerimizde araçlardan biri arıza verdiğinde mekanikçimiz devreye girip hallediyor ama beyinli motor olunca durum farklı olur beyin arıza verir gezi yarım kalır. Artı olarak dizel motorlar benzinliden daha masraflı oluyor arıza verdiklerinde. V8 de karar vermemi sağlayan en büyük etkende takabileceğim en güçlü motor olması ve bu gücü istediğim oranda artırabiliceğim modifikasyon seceneklerinin bol olması ve tabi ses :smiley: v8tuner.co.uk sitesinde bir kit buldum 720küsur pound civarıydı yani 2bin küsur lira civarı birşey oluyor + türkiyeye gelişi vergi vb derken 3 3bucugu bulur tabi. Ancak bu kite değer sanırım 3.5 v8 130küsur hp yi 250hp lere çıkartıyor. Td5 de böyle bir seçenek yok varsada ben bilmiyorum 122hp standart hadi beyni ile oynayalım 170yapalım ama buda motor ömrünü azaltıcak. Kısacası takabiliceğim en performanslı motor v8 olucak bol modifiye seçeneği yüksek performans sorunsuz motor + ses hepsi bir arada olsun :smiley:
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Unutmadan ekliyim piyasada ford transit motorları 8 9bin tl den satılıyordu bi aralar hala böyle mi bilmiyorum ama montajdır eklenicek parçalardır vb 12 13bin tl yi buluyor sanırım bi puma. Puma bile bu fiyatlara gelirken otomatik vites bir td5 13bin den aşağı olmaz sanırım + masrafıda olucak 15 diyelim. Fiyatları bilmiyorum belkide daha ucuzdur ancak şunu biliyorum bir v8 i 3 4bin tl ye alabiliyoruz. hadi diyelim limitimiz 15bin olsun 4bin ile v8 alsam kaldı 11. 4bin ilede yukarıda bahsettiğim kiti alsam kaldı 7bin. Elde var 250hp v8 defender. Peki defender bu gücü kaldırırımı tabiki kaldırmaz kırarız arabayı. Bunun içinde kayalar otoda bir kit varmış bayram abi ile konuşmadım daha fiyatını bilmiyorum ama 7bin tl den yüksek olucağnı zannetmem yükseksede 8 9bin olsun maksimum. Bu kit alt takımda kırılabilicek tüm parçaları çelik versyonları ile değiştiriyor istesekte kıramayız yani hadi diyelim kırdık 5yılda garanti veriyor. Kısacası otomatik vites td5 e harcadığım para ile alt takımı tank gibi performansı binek otomobil gibi hatta binek spor otomobil gibi ninni gibi sesi olan bir defender sahibi oluyoruz :smiley: v8 de karar vermemim sebepleri bunlardı hatalı olduğum konular olabilir eğer varsa aydınlatırsanız sevinirim :smiley:
 

Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

discovery ll lerde v8 benzinli motorda var Onat bey tertemiz 95-96 model disco ll 18.000-20.000 fiyatlarında olduğuna göre motor ve otomatik şanzuman daha ucuza bulunur her halde. Bende bilmiyorumda size fikir vermek vabında yapmışken otomatik niye olmasın farkınız olur : )
 


Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Alt tarafı bir motor değişecek, motordan önce yasal prosedürlerle ilgileniyoruz çin işkencesi bu olsa gerek. Oraya git onay al buraya git onay al onun nazını bunun katırını çek. Bir yerde bir şeyler yanlış gidiyor ama nerede? ??? ??? Eğer paylaşırsanız yapılan yasal işlemleri yakından takip edeceğim.
 



Ynt: Sıfır km sandık motor tavsiyesi td5 mi 300tdi mı

Benim cözümüm ;
Diesel 2.5 n/a motorum var modeli 12J .
Bunun icin ingiltreden 100£ e 19j model nolu 2.5 turbo diesel motoru satin aldim.
Bunun uzerindeki tum benimkinden farkli parcalari getirtecegim . Sonra alinan motor cöpe.
Yada daha profesyonel bir ingiliz firmasindan sadece bu parcalari benim motora uygulamak uzere full revizyonlu bir seti 750£ e alabilirsiniz. Biliyorum kimse onermiyor. Ama ben kendim takıcam "yaptım olmadı " diyecegim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst