Sıfır Karavan Ek Ötv+kdv

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan UtkuBAYRAM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,960
Bilindiği üzere Karayolları Yönetmeliğinde 2 farklı maddede motorlu karavan (SA) İfade edilmekte.

14. Maddede özel amaçlı taşıt tanımında yer alan motkaravanı tescilde kbul ediyorlar.

Madde 19'daki Kamp taşıtı tanımını tescilde kabul etmiyorlar.

14.maddededi özel amaçlı taşıtlar kategorisindeki araçların risk primi yüksek olduğundan dolayı motokaravanlar fahiş sigorta bedeli ödemekte.

Kamp taşıtı olarak tescil edilebilse risk faktörü değişeceği için sigorta maliyeti de düşecek.

Peki bu garabet neden düzeltilemiyor?

Araçların imal, tadil ve montajı hakkında yönetmelikte motokaravanlar özel amaçlı taşıt statüsünde değerlendiriliyor ve bu yönetmelikte "kamp taşıtı" tanımı yok!.

İtiraz fayda etmiyor zira karşındaki bürokrat kargadan başka kuş tanımam diyor ki haklı yönetmelik böyle.

Şaşkınlığım bu garebet için ne dernekler ne federasyonlar ne de motokaravan sahibi avukatlar neden idari dava açmaz anlamak mümkün değil.

Yönetmelikte yapılacak küçük bir düzenleme ile iş çözülecektir.

2 ayrı maddede yer alan motokaravan tanımı madde 14 içinden çıkarılacak.

Tescil makamı da özel araç tanımında göremediği moto karavanı özel araç olarak değil madde 19 gereği kamp taşıtı olarak tescil etmek durumunda kalacak iş çözülecek.
 

İster faturalı sıfır olsun ister noterden ikinci el satış olsun beyan edilen satış değeri üzerinden tahakkuk kesilmekte. Sıfır araç faturasındaki çıplak rakam baz alınır. Çıplak rakam fabrikanın kdv hariç rakamıdır. 700 binlik 2 el araç noterde 400 bine satış gösterildiyse Motorlu Taşıtlar Vergi Dairesi kütüğünde araç değeri 400 görünür tahakkuk bunun üzerinden yapılır. Tabii vergi dairesi karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister. Maliyete ekler bunun üzerinden vergilendirme yapar. 5 yaşını beklemeden ruhsat çıkaracaklar Az ÖTV+KDV ödemek isterse aracı önce bir yakını üzerine düşük rakamla satın alsın daha sonra kendi üzerine son alınan rakamın yarısı üzerinden satış göstersin araç değerini 700'den 200'e indirsin öyle işlemi tamamlasın. Satışta Kasko değeri vs safsatalarına takılmayın.

2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).

Ötv yeni fiyata göre hesaplanırsa maliye karlı çıkacak gibi.

Kafam karıṣtı.:sweatsmile:

Not:Şimdi aklıma geldi. Maliye sıfır fatura bedeline 2021 yılındaki Ötv’yi isteyebilir mi?


 
Son düzenleme:

İster faturalı sıfır olsun ister noterden ikinci el satış olsun beyan edilen satış değeri üzerinden tahakkuk kesilmekte. Sıfır araç faturasındaki çıplak rakam baz alınır. Çıplak rakam fabrikanın kdv hariç rakamıdır. 700 binlik 2 el araç noterde 400 bine satış gösterildiyse Motorlu Taşıtlar Vergi Dairesi kütüğünde araç değeri 400 görünür tahakkuk bunun üzerinden yapılır. Tabii vergi dairesi karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister. Maliyete ekler bunun üzerinden vergilendirme yapar. 5 yaşını beklemeden ruhsat çıkaracaklar Az ÖTV+KDV ödemek isterse aracı önce bir yakını üzerine düşük rakamla satın alsın daha sonra kendi üzerine son alınan rakamın yarısı üzerinden satış göstersin araç değerini 700'den 200'e indirsin öyle işlemi tamamlasın. Satışta Kasko değeri vs safsatalarına takılmayın.
Emek verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bilgilerden anladığım kadarı ile noterde beyan edilen satış bedeli baz alınıyor. Bu sebeple satış rakamına göre buradaki hesaplama değişecek.

Ancak yazdığınızda bir nokta kafama takıldı;
karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister.
Biz kendimiz karacanı yapsak bu belgeyi temin etmemiz gerekecek mi yoksa bir tasarım firmasından illa fatura mı almamız gerekecek 🙄

Yoksa kendim yaptım diye belirtmek yeterli olur mu ?
 


2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).

Ötv yeni fiyata göre hesaplanırsa maliye karlı çıkacak gibi.

Kafam karıṣtı.:sweatsmile:

Not:Şimdi aklıma geldi. Maliye sıfır fatura bedeline 2021 yılındaki Ötv’yi isteyebilir mi?
Kafanız karışmasın aslında ben tarihin eski olduğunu belirtmek için o şekil bir örnek verdim, bu sebeple karışıklık yaratmış olabilirim 🙂

Benimde aslında Erturk Bey’in yorumundan önceki düşüncem; ispat veya vergi dairesine bir dayanak vermek için o yılın fiyatlarına göre bir resmi yere bağlamak idi.

Farklı bir düşünce veya tecrübeniz var ise paylaşabilirseniz sevinirim.
 



2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).
2021 yılında sıfır alınan aracın çıplak faturası 200 bin + KDV olarak düzenlenmişse ve %4 ÖTV ödenmişse bu araç karavana dönüştürüldüğünde karavan dönüşüm maliyeti de eklenir faraza 50 bin TL araç 250 bin üzerinden %41 ÖTV farkı tahakkuk eder toplam rakam üzerinden %20 KDV tahakkuk eder bunlar ödenir iş biter.
Masrafı düşürmek isterseniz aracı 100 bine arkadaşınıza satış yaparsınız, 2 ay sonra eşinize 50 bine sattırırsınız bu rakamları bu bedel üzerinden ödersiniz ruhsat eşiniz adına çıkar. ÖTV ve KDV ödemesini kredi kartınızla ödemek isterseniz interaktif vergi dairesi ekranından ödeme yaparsanız kredi kartıyla tahsilat gerçekleşir. Tabii tahakkuk kestirirseniz ziraat vakıf ve halkbank üzerinden de ödeyebilirsiniz
 

Mevcut garip yönetmeliğe bir ilave de ben ekleyeyim. Forumlarda Motokaravanın hız sınırını araştırdığımda kamyonetleremi yoksa otomobillere göremi dikkat etmemiz gerektiği net değildi. Cimere yazdım ve emniyet müdürlüğü plakamı incelediğini ve ruhsat özel taşıt olarak değiştiği için artık otomobil hız sınırlarına tabii olduğumu bildirdi. Kamyonete 50, otomobile 70 olan EDS den 70 le geçip defalarca test ettim ve ceza gelmedi. Madem artık otomobiliz neden TÜV muayenesine hala yılda 1 girmem gerekiyor? Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
 

Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
Sorun araçların tadil yönetmeliğine göre aracın tescilinden kaynaklanıyor. Madde 14'e göre "özel amaçlı taşıt" statüsünde ve bu kapsamdaki araçların muayene periyodu her yıl yapılıyor. Madde 14 kapsamındaki araçlar tanımından çıkmak gerekiyor. Kimse bugüne dek motokaravan karayolları yönetmeliğinde neden iki ayrı madde de tanımlı diye sormuyor. Yönetmeliği düzenleyenler de umursamıyor zira şikayet eden yok mızmızlanan çok!
 

Sorun araçların tadil yönetmeliğine göre aracın tescilinden kaynaklanıyor. Madde 14'e göre "özel amaçlı taşıt" statüsünde ve bu kapsamdaki araçların muayene periyodu her yıl yapılıyor. Madde 14 kapsamındaki araçlar tanımından çıkmak gerekiyor. Kimse bugüne dek motokaravan karayolları yönetmeliğinde neden iki ayrı madde de tanımlı diye sormuyor. Yönetmeliği düzenleyenler de umursamıyor zira şikayet eden yok mızmızlanan çok!

3,5 tona kadar olan motokaravanlar Avrupa Birliğindeki gibi otomobil kadar hız yapabiliyor.

Tüv ve sigorta konusunda ise hala yanlıṣlıkta ısrar ediliyor.
 




Yanlışlıkta ısrar yok. Düğme yanlış iliklenince tüm düğmeler yanlışa neden oluyor. Detaylı bir yazı hazırlıyorum. Dilekçe örneklerini de koyacağım. Belki tekrar özel bir başlık açıp oradan ahali bu konuda harekete geçmeye davet edilebilir

Genel Konular bölümünde Karavanların Muayene - Sigorta- Tescil Sorununun Çözümü konu başlığı ile konu hakkında görüşlerimi, önerilerimi ve dilekçe örneklerini ekledim.​

 

Web de mevzuat karıştırmakla uğraşmayın diye (neredeyse tüm araçların ötv lerini ezberledim) kayıtlarda kalması açısından konuyu açtım. Bugün itibariyle geçen sene (2022) sıfır aldığım aracımın karavan ruhsatını bugün çıkarttım. Aşamaları yazıyorum, yeni karavancı adaylarına ön ayak olması dileğiyle:
1-Sıfır panelvan araç aldığınızda ruhsatı N1 sınıfı çıkıyor.
2-Karavan dizaynı yapan bir firma ile anlaşıp karavanınızı yaptırıyorsunuz. Proje çizimi ve tse ye sokma işini bu firma yapıyor.
3-tse den alınan onay belgesiyle birlikte karavanı tüvtürk e tadilat muayenesi olarak sokuyorsunuz. Karavan kısmı onlari ilgilendirmiyor, sadece lastik diş derinliği+egzos emisyonu gibi standart işlere bakıp onay belgesi veriyorlar
4-tse belgesini tüv, kendi sisteminden çıktısını alıyor. Bu tse ve tüv onay belgeleriyle notere gidip araç sınıfını m1 e geçirmek için gidiyorsunuz. Tse belgesinin üzerinde yazıyor zaten n1 den m1 e geçebilir diyor. Noter belgelere bakıp sisteme girdiğinde araç 5 yaşından küçük olduğunu görüyor ve size bir belge verip vergi dairesine gitmenizi istiyor
5-aracı satın aldığınız fatura vergi dairesinde kayıtlı olduğu için faturayı aramanıza gerek yok,zaten fatura ilk ruhsatı çıkartırken noter de kalıyor. memur aracın baz fiyatının %45 ini alıp kağıda yazıyor. Sonra aracı ilk alırken ödediğiniz %4 lük ötv yi bu tutardan düşüyor. Yani size ek %41 ötv borç çıkartıyor. Durun daha bitmedi 😲 bu hesaplanan ötv nin üzerinden %20 kdv hesaplıyor. Ve tahakkuk fişi veriyor ötv ve kdv için ayrı ayrı
6-vergi dairesinde mtv veya trafik cezası kredi kartıyla ödenebilirken ötv ve kdv kredi kartıyla ödenemiyor. Kdv oranı nispeten daha düşük olduğu için (ek ötv nin %41 i) banka kartı pos cihazında çalışıyor ve kdv vergi dairesinde ödenebiliyor. Ama iş ötv yi ödemeye geldiğinde belkide banka kartımın günlük limit yetersizliğindendir bilemem pos cihazı ötv ödemesine red veriyor. Bankanıza gittiğinizde meğersem tahakkuk fişlerini götürdüğünüzde şubeden de ödenebildiğini öğrenip rahatlıyorsunuz ve ötv yi de bankada ödeyebiliyorsunuz. Bankadan nakit çekip vergi dairesinde de ödeyebilirsiniz ama bu memlaları aynı gün banka veremeyebilir
7-vergi dairesi ve/veya bankadan aldığınız ödeme dekontlarıyla notere gittiğinizde artık herşey tamam oluyor ve 10dk da m1 sınıfı, ruhsatında motor karavan yazan ruhsatınızı cebinize koyuyorsunuz.
8- sigorta şirketini arayıp yeni ruhsat fotoğrafını gönderdiğinizde işleme alıp ek ödeme çıkartıyor. Malum karavan sigortası daha pahalı
Ekonomi haberlerini takip ediyorum ve eylülün (2023) ilk haftası tüm ötv kalemlerinde artış bekleniyordu ve alalacele ruhsatı çıkartabildim. Bugün eylülün 5 i ve hala bir haber yok, şimdi de ekonomistler 1 ekim de meclisin açılışıyla oylanacak torba yasanın içine bu yeni ötv oranlarını koyacaklarını söylüyorlar. Umarım olmaz. 2021 öncesinde, 5 yaş altı karavana çevirme ek ötv si %220 idi. Bu eski oranlara çekilmemesi dileğiyle umarım faydalı olabilmişimdir.
Hocam selamlar. Vergi dairesi tadil projesine ilişkin faturayı istemedi mi sizden? ÖTV farkını hesaplarken onu da ekledi mi?
 


çok ilginç. neden bu şekilde çifte standart uyguluyorlar anlayamıyorum... 2023 yılında sıfır alıp bu yıl karavana dönüştürdüğüm transporter aracımı karavan ruhsatına dönüştürmek üzere ötv fark tahakkuku oluşturmak için bugün vergi dairesine gittim. tüm belgeler tam olmasına rağmen tadilat ve proje ile ilgili fatura beyan etmediğimden/istendiğinden işlemim yapılmadı.
 

çok ilginç. neden bu şekilde çifte standart uyguluyorlar anlayamıyorum... 2023 yılında sıfır alıp bu yıl karavana dönüştürdüğüm transporter aracımı karavan ruhsatına dönüştürmek üzere ötv fark tahakkuku oluşturmak için bugün vergi dairesine gittim. tüm belgeler tam olmasına rağmen tadilat ve proje ile ilgili fatura beyan etmediğimden/istendiğinden işlemim yapılmadı.
Belki sadece faturayı görmek istemişlerdir karavana dönüştüğüne dair. Bu faturaya da ek ötv alacaklarını söylediler mi? Ben de merak ettim. Kanunda sadece aracın faturasına ek ötv ve kdv alındığı yazılıyor çünkü. Gelişmeleri bizimle paylaşabilirseniz sevinirim. Kolay gelsin, yeni karavanınız hayırlı olsun.
 



Belki sadece faturayı görmek istemişlerdir karavana dönüştüğüne dair. Bu faturaya da ek ötv alacaklarını söylediler mi? Ben de merak ettim. Kanunda sadece aracın faturasına ek ötv ve kdv alındığı yazılıyor çünkü. Gelişmeleri bizimle paylaşabilirseniz sevinirim. Kolay gelsin, yeni karavanınız hayırlı olsun.
saolasın, daha iyisi sizlerin olsun..
yok hocam görme değil, doğrudan söylediler. ötv farkı hesaplamasına dahil edeceğiz dediler. ben dedim, mühendisim, birçok şeyini ben yaptım. fakat ikna edemedim. en son projeyi çizip tse gönderen kişi/firmadan olmalı vs. dediler. walla ne yapcağımı ben de bilmiyorum. makul bir fatura ile mecbur gideceğiz gibi görünüyor. var mı bilgisi olan?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,903
Kayıtlı Üye Sayımız
166,522
Kaydolan Son Üyemiz
Melihsuzuki

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst